Welke Porsche zou je kiezen deel II

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie

Welke Porsche zou je kiezen deel II

Porsche 964 van al het geld wat je hebt
9
27%
Porsche 968 met nog 5K op de bank
13
39%
Porsche 944 Turbo met nog 10K op de bank
5
15%
Porsche 944 S2 met nog 13K op de bank
6
18%
 
Totaal aantal stemmen: 33

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22520
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Welke Porsche zou je kiezen deel II

Bericht door Niels » 12 mar 2007, 13:56

De eerste Poll hier bevestigde toch wel mijn voorkeur. Een Boxster kom ik te vaak tegen met een defecte motor (met name op mobile.de) en aangezien ik gruwel verhalen lees over de 996 die uit dezelfde tijd stamt als de Boxster die binnen het budget past neem ik aan dat de problematiek nagenoeg dezelfde is. Een 911 3.2 vind ik prachtig maar een 964 nog net even mooier om zelf te bezitten.

Echter een 968 of een mooie 944S2 of Turbo daarvan loop ik ook wel warm zeg maar :wink: Ik wil niet te vermoeiend :oops: overkomen maar zo langzamerhand wordt het er niet gemakkelijker op.

De Poll: Stel je hebt na verkoop van je motor en belastinggeld teruggave ca. 20K bij elkaar gespaard, je hebt net een huisje gekocht waarvan de inrichting nog niet helemaal naar het zin is en je rijdt in een ouwe onverwoestbare Golf 3 TDI zonder airco. Wat is dan je keuze??

a) Porsche 964 van al het geld wat je hebt.
b) Porsche 968 met nog 5K op de bank.
c) Porsche 944 Turbo met nog 10K op de bank om te kijken voor een vervanger voor de Golf.
d) Porsche 944 S2 met nog 13K op de bank om te kijken voor een vervanger van de Golf en nog wat andere zaken.


Ik stel deze vraag omdat ik niet zeker van mezelf ben of ik nu allerlei excuses aan het bedenken ben om overstag te gaan om bijvoorbeeld een 944S2 aan te schaffen i.p.v. voor de 964 te gaan waar je al zo lang van droomt? Moet je je droom waarmaken of verstandig zijn? :?

René130i
Berichten: 5506
Lid geworden op: 28 jan 2007, 23:39
Locatie: Friesland www.130i.nl

Bericht door René130i » 12 mar 2007, 14:02

Denk dat dit heel persoonlijk is.

Ik vind dat er best geld in een hobby gestoken mag worden maar natuurlijk moet je het niet overdrijven (leningen, schulden enz).

En je moet natuurlijk een paar K op je bank hebben voor het onderhoud :wink:

Ik ging voor de 944 Turbo. Nee toch de 968 :D Dan als ik groot zou zijn een 911. Best lastig ja. Heb je wat aan m'n post :lol:

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22520
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 12 mar 2007, 14:07

Rene / Hazze schreef: Ik ging voor de 944 Turbo. Nee toch de 968 :D Dan als ik groot zou zijn een 911. Best lastig ja. Heb je wat aan m'n post :lol:
Bedankt voor je input Rene! Je helpt me van de wal in de sloot :D

René130i
Berichten: 5506
Lid geworden op: 28 jan 2007, 23:39
Locatie: Friesland www.130i.nl

Bericht door René130i » 12 mar 2007, 14:13

Sorry :lol:

Denk dat je gewoon wat geld moet overhouden voor het onderhoud. Als je verder geen dure hobbies hebt, waarom dan niet.

Veel van mijn leeftijdsgenoten verdrinken al hun geld, op stap. Ik geef m'n auto liever wat te drinken dan mezelf. Kwestie van prioriteiten.
Laatst gewijzigd door René130i op 12 mar 2007, 14:14, 1 keer totaal gewijzigd.

M@rcel
Berichten: 4820
Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
Locatie: Den Haag

Bericht door M@rcel » 12 mar 2007, 14:14

De 968 lijkt mij de betrouwbaarste keuze, daarbij vind ik ze er nog steeds niet verouderd uitzien.

964 zou ik alleen willen hebben als ik echt het geld zou hebben voor een hele mooie en een hele goeie

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 12 mar 2007, 14:16

968 graag, mooie balans en tijdloos.

Michel

Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 2376
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:27
Locatie: Amsterdam

Bericht door HansD » 12 mar 2007, 14:23

Wat wil je met de auto?
Touren als het mooi weer is --> 964/968
trackdays --> 944 turbo met onderstelupgrade en sper

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22520
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 12 mar 2007, 14:50

Hans Disco schreef:Wat wil je met de auto?
Touren als het mooi weer is --> 964/968
trackdays --> 944 turbo met onderstelupgrade en sper
In principe touren Hans met af en toe als daarvoor gelegenheid is een trackday :D

Een hoop 968 liefhebbers en toch lees ik dat een 968 t.o.v. een 944S2 niet zo heel veel meer biedt maar wel aanzienlijk meer kost :shock:

Bijkomend probleem is dat de leeftijd van dergelijke auto's al redelijk oploopt dus de aanschaf valt en staat ook zeker met de prijs/kwaliteit verhouding. Best moelijke materie 8)

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8386
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert

Bericht door Peter Tunissen » 12 mar 2007, 15:05

Ik mis de optie Porsche 968 Club Sport M030 van al het geld wat je hebt?

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22520
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 12 mar 2007, 15:18

Peter Tunissen schreef:Ik mis de optie Porsche 968 Club Sport M030 van al het geld wat je hebt?
Scherp opgemerkt Peter :D Een CS heeft wel iets magisch vind ik maar aangezien ik nauwelijks op het circuit kom is het me de meerprijs niet waard denk ik. Als ik 20K uit ga geven dan is het aan een 964 8)

Gebruikersavatar
Remy
Berichten: 724
Lid geworden op: 22 mar 2006, 11:20

Bericht door Remy » 12 mar 2007, 17:58

Droom waarmaken, verstandig zijn kan altijd nog. :lol: Ik heb de indruk dat je voorkeur uitgaat naar een 964. Die halen. Bij een 968 zul je waarschijnlijk altijd iets hebben van had ik nou maar.... Eventueel nog even doorsparen. Corrado eruit, Golf houwe.

Belangrijkste reden: Ik kom dan misschien nog eens een fatsoenlijke auto tegen als ik naar Groningen rijd. In plaats van de troep waar de gemiddelde boer in rijdt. :lol:

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Bericht door Mike R32 » 12 mar 2007, 18:11

964 vind ik de mooiste Porsche maar is ook gelijk de duurste optie.
Het meest verstandige is om in je huis te investeren.

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 12 mar 2007, 18:40

968, gewoon standaard. Lekker met 5k in je pocket regelmatig een weekendje of weekje door Europa toeren, ZALIG!

Ik neem aan dat je nog geld opzij legt voor onderhoud.

Gebruikersavatar
markk
Berichten: 3895
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23

Bericht door markk » 12 mar 2007, 18:55

Heb 944S2 gestemd, maar twijfelde heel veel over de 968.

944S2 geeft denk ik 95% van de kicks van een 968 maar is wat dat betreft veel goedkoper/gangbaarder.

Ben niet zo'n 911 man, zeker niet de ouwetjes. Een 996GT3 of 997Gt3 mag wel voor de deur staan ;-)

Boxster met geplofte motertjes. Boxster's en 996 hebben heel veel last van RMS (Rear Main Sail) failure. De krukaskeering aan de bak zijde. No big deal, kost je 1000 euri. Zonde geld maar hoef je een auto ook niet voor te laten staan.

Oude 2,5l blokjes hadden weleens last van poreuze blokjes of een cylinder "sleeve" die losraakte. Is nu wel verleden tijd.

Verder komt sporadisch een Intermediate Shaft Failure (balansas) voor. Kost je ook een blok.

Vergeet niet dat internet vol staat met juist negatieve verhalen. e46 M3 blokjes blinken ook niet uit in betrouwbaarheid...

Mark.

Gebruikersavatar
Elmar
Berichten: 4519
Lid geworden op: 19 feb 2006, 16:30

Bericht door Elmar » 12 mar 2007, 19:26

Rene / Hazze schreef: Ik geef m'n auto liever wat te drinken dan mezelf.
En die auto van jouw lust wel een slokje...wat zeg ik, ging de bar in Chateau de Cocove niet dicht omdat de wijn op was??? :wink:




Ik zou persoonlijk voor de 968 gaan, denk dat je tov een 944 makkelijker een goed exemplaar van kan vinden.

Gebruikersavatar
chris_lbr
Berichten: 52
Lid geworden op: 25 feb 2007, 08:27
Locatie: Tremelo (België)

Bericht door chris_lbr » 12 mar 2007, 20:00

In de opties die jij hier aanbiedt heb ik de 3de keuze gemaakt. Een 951 (944 turbo) is wel iets leuker om mee te rijden dan een S2 of een gewone 968. En zo'n turbo kan je makkelijk met een 40 pk opkietelen. Maar wel zien dat je er eentje vindt dat altijd goed onderhouden werd...

Steven N.
Berichten: 6324
Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Locatie: Friesland

Bericht door Steven N. » 12 mar 2007, 20:04

Het liefst een 964, maar tegenwoordig betaal je daar erg veel voor bij een goed exemplaar. Daarom de keuze gevallen bij deze poll op de 968 omdat daar iets makkelijker een goed exemplaar van is te vinden en je dan wat geld over hebt voor een jaartje flink rijden.

De 964 is natuurlijk wel de mooiste. Ik zou zelf dus de keuze maken om door te sparen zodat ik een 964 kan veroorloven en dan alsnog wat duizend euro over houden.

René130i
Berichten: 5506
Lid geworden op: 28 jan 2007, 23:39
Locatie: Friesland www.130i.nl

Bericht door René130i » 12 mar 2007, 20:34

Elmar schreef:
Rene / Hazze schreef: Ik geef m'n auto liever wat te drinken dan mezelf.
En die auto van jouw lust wel een slokje...wat zeg ik, ging de bar in Chateau de Cocove niet dicht omdat de wijn op was??? :wink:
Aah daarom ging die zo vroeg dicht :lol:

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22520
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 12 mar 2007, 20:41

markk schreef: 944S2 geeft denk ik 95% van de kicks van een 968 maar is wat dat betreft veel goedkoper/gangbaarder.

Boxster met geplofte motertjes. Boxster's en 996 hebben heel veel last van RMS (Rear Main Sail) failure. De krukaskeering aan de bak zijde. No big deal, kost je 1000 euri. Zonde geld maar hoef je een auto ook niet voor te laten staan.

Oude 2,5l blokjes hadden weleens last van poreuze blokjes of een cylinder "sleeve" die losraakte. Is nu wel verleden tijd.
Niet alleen keerringen Mark maar ook scheuren in cilinders :cry: en laat het budget nou alleen toereikend zijn voor een "oud" 2.5 blokje waarschijnlijk :wink: Als het alleen een keerring zou zijn :? Ik besef de werking van internet hierin maar goed het is puur een kwestie van geluk hebben. Onderhoudshistorie schijnt er geheel los van te staan.
Remy schreef:Droom waarmaken, verstandig zijn kan altijd nog. :lol: Ik heb de indruk dat je voorkeur uitgaat naar een 964. Die halen. Bij een 968 zul je waarschijnlijk altijd iets hebben van had ik nou maar.... Eventueel nog even doorsparen. Corrado eruit, Golf houwe.

Belangrijkste reden: Ik kom dan misschien nog eens een fatsoenlijke auto tegen als ik naar Groningen rijd. In plaats van de troep waar de gemiddelde boer in rijdt. :lol:
Corrado is er al uit Remy dus die kom je niet meer tegen :wink:

Of een goede 968 gemakkelijker te vinden is dan een gezonde 944 weet ik zo net nog niet maar feit is dat een knappe 944 S2 of Turbo met volledige onderhoudshistorie ook aardig richting of al over de 10K gaat tegenwoordig.

Een 944 Turbo lijkt me echt een top ding maar veelal zijn ze al getuned (Chris :wink: ) en bij een auto die onderhand 20 jaar is........ik ben d'r een beetje huiverig voor.

Morgen maar eens kijken in Peize bij MH. Even proeven :D

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Bericht door allen » 12 mar 2007, 23:41

944 Turbo gestemd al heb ik eigenlijk net zo lief een S2 die daarna atmosferisch aangepakt wordt.

Heb een tijdje terug serieus overwogen om een 'gewone' 944 type 1 te kopen om mee te spelen. Helaas waren de wagens niet in zo'n staat als dat ik ze graag had gezien en heb het plannetje dan ook even uitgesteld. Een mooi naslagwerk ligt inmiddels wel hier ter voorbereiding van poging nummer twee. Goed dat er soms mensen mee zijn die je even met beide benen op de grond zetten om er een nachtje of wat over te slapen. Want Pietje Precies zou waarschijnlijk binnen een paar maanden uit irritatie de bankrekening plunderen om z'n Tonka volledig op te knappen. Het is jammer dat er zoveel geadverteerd wordt met 140k kilometers terwijl bij navraag geen onderhoudshistorie is. Hoe weten zij dan wat die wagen gelopen heeft...

De type 1 944 vond ik zelf overigens een slag leuker rijden dan een type 2. Karakteristieker interieur en een directer stuurgedrag voor mijn gevoel.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 12 mar 2007, 23:51

968 heb ik gekozen. Vind ik toch meer Porsche dan de 944's mischien dat de kenners zeggen dat het nergens op slaat. 5K budget heb je over, moet redelijk zijn om korte termijn ellende op te vangen. Zit je echt in de put, dan is 13K over hebben ook een druppel op de gloeiende plaat en zit noodgewongen verkoop van de auto er toch wel in lijkt me. En zoja wat dan nog ? Het is maar blik.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22520
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 13 mar 2007, 00:36

allen schreef: Het is jammer dat er zoveel geadverteerd wordt met 140k kilometers terwijl bij navraag geen onderhoudshistorie is. Hoe weten zij dan wat die wagen gelopen heeft...
Zeker niet onbelangrijk in mijn keuze Allen. Liever een 944S2 die helemaal top is dan een dubieuze 964. Ik wil nu wel eens een echte auto :wink:
Rico v Velzen schreef:968 heb ik gekozen. Vind ik toch meer Porsche dan de 944's mischien dat de kenners zeggen dat het nergens op slaat. 5K budget heb je over, moet redelijk zijn om korte termijn ellende op te vangen. Zit je echt in de put, dan is 13K over hebben ook een druppel op de gloeiende plaat en zit noodgewongen verkoop van de auto er toch wel in lijkt me. En zoja wat dan nog ? Het is maar blik.
Ach, het gaat me niet echt om nog budget voor eventuele ellende maar het is meer het maken van keuzes. Het verschil tussen het ene uiterste en het andere bedraagt 10-12K en daar kun je natuurlijk ook wat mee. Dat zet je aan het denken :wink:

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 13 mar 2007, 00:44

Snap het, de vraag is wat wil je met dat geld ? Ik bedoel voor jezelf.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43480
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 13 mar 2007, 09:04

944S2 of turbo.
Zou persoonlijk wel liever de 968 hebben maar vind hem de meerprijs niet waard.
Houd je nog wat centen over om dat ouwe lijk in te ruilen :wink:

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22520
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 13 mar 2007, 10:59

Rico v Velzen schreef:Snap het, de vraag is wat wil je met dat geld ? Ik bedoel voor jezelf.
Het is niet zo zeer dat ik meteen al weet waar ik het andere geld aan wil besteden maar het is meer dat mijn pc nu toch wel eens vervangen mag worden, een labtopje erbij zou ook handig zijn, nog een kastje hier en daar, vloerbedekking boven is me niet naar het zin enz. enz. Geen dingen die niet kunnen wachten, dat niet maar het gaat dan allemaal wel een beetje ten koste van heb ik het idee. Ik was er voor een weekje terug echt helemaal uit. Het wordt gewoon een 964 PUNT. Maar dan kom je een knappe S2 tegen voor de helft en zie je die labtop in de folder en een Seat Ibiza 130pk TDI op mp :?
Arthur schreef:944S2 of turbo.
Zou persoonlijk wel liever de 968 hebben maar vind hem de meerprijs niet waard.
Houd je nog wat centen over om dat ouwe lijk in te ruilen :wink:
Dat onverwoestbare ouwe lijk van mij daar ben ik super tevreden over :D Ben wel bang dat als ik door al mijn geld heen ben en dan zonder airco naar mijn werk moet dat ik dan ook weer heel snel flauw van een 964 ben :cry: Optie is om dan een 964 met airco te nemen voor als het echt niet meer te harden is :D

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten