Pure snelheid of Emotievol rijplezier?

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie

Snelheid vs rijplezier

Pure snelheid
11
17%
Karaktervol rijplezier
54
83%

Totaal aantal stemmen: 65

Martijn_bmw

Re: Pure snelheid of Emotievol rijplezier?

Bericht door Martijn_bmw » 10 dec 2011, 12:48

Robin schreef:Nu is 't wél zo dat Andre wel altijd het onderste uit de kan van elke auto haalt waar ie mee rijdt/heeft gereden. Daardoor legt ie de manco's van die auto's bloot. Iets wat 'n normale sterveling niet doet.

Zijn autorij/glijgrens ligt behoorlijk hoger dan van ons/velen hier. Neemt niet weg dat Romo van z'n 1M geniet en Ferdi ook van z'n Spyder en Luco van z'n Seat/R5 en ik niet van m'n 5er. LOL
:kikker:
:mrgreen: :mrgreen:

@ andre, mooi duidelijk verhaal! :wave:

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 10 dec 2011, 13:01

Tja rijplezier of pure snelheid. Ik heb 'n jaar of wat geleden in m'n toenmalige E46 M3 een recordpoging idioterie gedaan: Heerenveen-Basel/Zwitserse grens in 5,5 uur. Da's dus incl tanken, hapje eten kort, beetje drukte in en om het Ruhrgebiet. Op de snelle Autobahnstukken(waarbij de Oberhausen Straight 'n lachertje voor beginners is) en waarbij flauwe doordraaiers bij Koblenz etc met 270 op de teller opeens toch echt stuiterbochten worden heeft NIEMAND mij ingehaald, niemand. Geen enkele BM/Merc/Porker/Audi. Ik was knettergek vol adrenaline. :bag: Knettergek. En doodmoe nadien. Doodmoe.Jeses. Ik reed alleen, geen bijrijder niks. Doodmoe. Maar voldaan.

Zal ik nu nooit meer doen. Omdat m'n 5er te traag is LOL. Neen. Gekkenwerk, maar wel pure snelheid op de Autobahn en adrenaline, machtig. En toch in dat hotelbed later baalde ik nog dat de M3 bij 270 teller ongeveer Schluss was en niet harder kon. Dat ook nog. :D

Dat vond ik wel DF hoor. (Dit is een jaar of 8 geleden overigens)

Jeroen K.

Bericht door Jeroen K. » 10 dec 2011, 13:07

Robin schreef:later baalde ik nog dat de M3 bij 270 teller ongeveer Schluss was en niet harder kon. Dat ook nog. :D
I pledge myself guilty.

RVV

Bericht door RVV » 10 dec 2011, 13:23

Maar ik kon het volle potentieel van de GT3 niet op de weg gebruiken. De grip grenzen waren dermate hoog dat je absurde snelheden moest gaan rijden
Dat is denk ik ook he grootste manco van de (semi)supercars. Robin denk dat hij megafeestjes kan bouwen met een 458 en dat een gemiddelde DF'er dat ook wil, maar de grenzen van wat nog acceptabel is daar zit je zo snel op dat het overeenkomt met klaarkomen na drie keer stoten op een prachtig wijf. De eerste keer is dat pure geiligheid maar na drie keer wordt het gewoon pure frustratie. Wat over blijft is om alleen maar naar te kijken. Daarom staat 95% van de supercars alleen maar stil een een prachtige garage.

Doe mij maar Real world cars.. Die je snel en makkelijk pakt en en toegangkelijk potentieel hebben.

Robin

Bericht door Robin » 10 dec 2011, 13:28

Nouja, ik reed elk jaar dat stuk 'volgas' een jaar of 6 achtermekaar, met Golf TDI's tot Imprezas en de E46 M3...en ik wil eigenlijk aangeven dat wat door 'n paar hier wordt gesuggereerd dat " 300kmh op de Autobahn in 'n 7er ofzo boeit me niet", gewoon Quatsch en stoerpraat is. Z e hebben volgens mij geen idee waar ze 't over hebben en nooit gedaan. Of op die Oberhausen Straight 'n paar minuutjes een bepaalde snelheid aantikken en that's it.... Rico cs weet zelf met die CanonballRun van DF in D hoe dat in z'n werk ging. Je hebt hard rijden en hard rijden.

Op de Autobahn gelden regels en de boel is niet zo rechtoe rechtaan als je 200/250/300 rijdt, plus je zit daar niet alleen etc etc. Ander verkeer etc.

Robin

Bericht door Robin » 10 dec 2011, 13:36

Rico ik ben jou niet en jij mij niet. Andre is 'n circuitrijder met ueberwagenbehersing etc. Ik doe /en deed wel van dat Autobanhwerk. Ik weet van Andre dat hij daar niet echt vsan houdt en dat gejakker in de rest van het verkeer irritant vindt tot miscchien wel zelfs 'eng'. Nouja ik hoop dat je me begrijpt . Dat heb IK dan weer niet, noem me knettergek. I know. :bag:

Ik kan ook zo zeggen dat ik op 'n circuit/zandpad/bochtige achterafweggetjes/Autobahn veel mensen eruit rijdt hier op DF als de auto's hetzelfde zijn, including you, Rico, daar verwed ik m'n horloges om. Een Andre is dan waarsch te hoog gegrepen, of 'n Hielke, maar iemand als jou rij ik wel zoek. :D
Zal voor velen arrogant klinken, maar ik ken Rico, en ken mezelf. Niet dat dat betekent dat ik dus sneller ben, want dat ben ik, ik ben ook meer risicozoekend dan, dat is de keerzijde.

Dus ja dan leg ik de lat wat hoger met zo'n 458. Mag toch? En mij niet 'aanvallen'op dat ik dan gefrustreerd zou worden na 'n paar dagen 458. Komop man. Hou op schei uit. Dan krijg je dus het bovenstaande wat ik nu intik....

Als jij al vond dat de 1M al te snel was voor alledag diskwalificeer je je eigenlijk al voor dit soort toestanden/adrenaline rushes, Rico. Is niet erg, ik geniet op de ene manier van 'n kar jij op 'n andere etc etc.

Bij dezen. En no worries. :beer:

RVV

Bericht door RVV » 10 dec 2011, 13:45

Ah we krijgen de mijn pik is langer dan jouw pik vergelijking. :kikker: heb ja al vaker geroepen (beetje kat in het nauw), zonder ooit mee te hebben gemaakt hoe ik rij. Maargoed dat boeit me verder ook niet. Van mij mag je rondjes om me heen draaien met 2 vingers in de neus en een lekker wijf met haar hoofd in je schoot. Dat jou een 458 ultiem lijkt is natuurlijk prima. Zal ook wel. Maar dat is jouw jongensdroom gewoon lekker voor jezelf houden ipv die steeds te projecteren op alles en iedereen op DF.

Luco

Bericht door Luco » 10 dec 2011, 13:46

Goh, ja hoor Robin je hebt de grootste :zwijntje:

RVV

Bericht door RVV » 10 dec 2011, 13:49

Overigens ben ik het met Robin eens dat het zogenaamde "ik vind 300 km/h rijden met (vul maar in) saai" mentaliteit ook onzin.

Robin

Bericht door Robin » 10 dec 2011, 13:49

RVV schreef:Ah we krijgen de mijn pik is langer dan jouw pik vergelijking. :kikker: heb ja al vaker geroepen (beetje kat in het nauw), zonder ooit mee te hebben gemaakt hoe ik rij. Maargoed dat boeit me verder ook niet. Van mij mag je rondjes om me heen draaien met 2 vingers in de neus en een lekker wijf met haar hoofd in je schoot. Dat jou een 458 ultiem lijkt is natuurlijk prima. Zal ook wel. Maar dat is jouw jongensdroom gewoon lekker voor jezelf houden ipv die steeds te projecteren op alles en iedereen op DF.
Nee hoor je kunt ook ipv een 458 een GT3 4.0/GT2RS in de plaats zetten ofzo.

Ik weet niet hoe jij rijdt? Jawel. Voorbeeldje, op Midland had ik die lompe 330i en ging elke bocht ongeveer driftend /tijdsverliezend en daar kwam 'n laptime uit. Middengroep. Toen jij in je UEBERMIGHTY 130i, de auto der auto's etc etc. Strakker op de neus dan alles zo ongeveer. Etc etc.

Jij dus die ronde rijden, strak, netjes, zonder overstuur(ben jij ook geen type voor maakt ook niks uit) , en ik met m'n belabberde drift toestsanden laptime was nog 'n halve seconde sneller ook. Moest ik toen later wel om lachen.

Robin

Bericht door Robin » 10 dec 2011, 13:53

Luco ik wil 't niet op rwd/fwd gooien, I won't go there, no worries. Aan jouw rijstijl/filmpjes te zien kan ik wel wat opmaken , inderdaad. Ach je hebt baas boven baas hier ook. Andre, Kevin Abbring, Hielke, Sjoerd, Dennis Cavallino, Knot, Dickh/diho een paar die ik hoog heb qua rijden/rijstijlen, ik zal er wel 'n paar zijn vergeten. Sorry.Maar voor die groep dikke buiging hoor, serieus. Mar daar zit jij niet bij Luco. Of wil je d'r wel bij?

OK dat kan: Rico, Andre, Kevin Abbring, Hielke, Sjoerd, Dennis Cavallino, Knot, Dickh/diho, Luco.

:D

Luco

Bericht door Luco » 10 dec 2011, 13:58

Nee hoor Robin, ik ken mijn beperkingen in tegenstelling tot jouw :blabla:

Verder kan je het alleen vergelijken in dezelfde auto, dus ja wat wil je nou, horen dat je zo goed bent :please:

RVV

Bericht door RVV » 10 dec 2011, 14:01

Ppffff referentie zeg. 7 jaar geleden op een natte veredelde kartbaan.. Maargoed zoals ik al schreef, van mij mag je.. Ik roep ook niet steeds als ik (al in het) nauw zou zitten, "ik heb de langste pik"... Beetje zwaktebod. Maar hier haak ik ook af in de discussie.. Want het is zo weer geschiedenis op gummen.org.. Dat rondje laat ik deze keer aan me voorbij gaan. Dus Robin ik gun je de beker in deze.. No hard feelings verder :swinging: Waarom ook, ik vind je verder een prima gast :D

Robin

Bericht door Robin » 10 dec 2011, 14:03

Luco schreef:Nee hoor Robin, ik ken mijn beperkingen in tegenstelling tot jouw :blabla:

Verder kan je het alleen vergelijken in dezelfde auto, dus ja wat wil je nou, horen dat je zo goed bent :please:
Valse bescheidenheid Luco. Nu dus. Kan heel irritant overkomen Luco. Want:.

Je kent je beperkingen inderdaad. Als je al zegt dat je je Seat nooit op de grens hebt gereden, dan ben je toch niet goed bezig in de racerij? Dan wordt 't toch nooit wat? Of dat 95% van DF op bij Zandvoort makkelijk 'n goeie tijd neer kan zetten in 'n E30 M3 en dat de Race 5 wel andere koek is? Hoezo valse bescheidenheid?

Lees je je eigen dingen wel eens terug ook?LOL

Luco

Bericht door Luco » 10 dec 2011, 14:05

Nee dat de vijf tegen zal vallen, en dus anders rijden is dan de meeste gewend zijn, dat is iets heel anders wat jij schrijft.
Maar ja lezen is niet je sterkste punt. Geeft niet hoor want je hebt de grootste pik

Wees er maar gelukkig mee hoor knul :tooth:

Robin

Bericht door Robin » 10 dec 2011, 14:06

Rico, het gaat erom dat nu Andre iets zegt dat jij 'm daarmee achtena loopt. Die jongen haalt echt alles uit z'n auto's. JIj niet en ik amper. Dus een GT3 4.0/Balboni heb ik veel schik aan. Tuurlijk ben ik 't 100% met Andre eens, 100% met het bezit baart zorgen verhaal wat ie zonet opschreef, weet hij ook.

Ik ben het daarin ook wel met jou eens. Maar Andre begint over 'n WRC bak. ook 'n speciaal ding, Glijden/rammen.Prachtig. Zo'n ding is ook niet voor iedereen weggelegd om dat op of over de grens te rijden, maar doe mij 'm toch maar. Is toch geen probleem?

Ik denk dat we mekaar wel snappen.

Bedankt Luco ouwe. :lol:

Ik HEB de grootste inderdaad en jij BENT de grootste .....

:tong:

Luco

Bericht door Luco » 10 dec 2011, 14:09

Och och wat ben je toch een stumperdje eerste klas :lollerdelol:

Robin

Bericht door Robin » 10 dec 2011, 14:11

En jij dan 'n stumperdje tweede klas?

:wave:

Robin

Bericht door Robin » 10 dec 2011, 14:13

Het verkopen van de race Seat wil ook niet vlotten?

Dan krijg je dat he. :kikker:

Jeroen K.

Bericht door Jeroen K. » 10 dec 2011, 14:14

Luco schreef:Och och wat ben je toch een stumperdje eerste klas :lollerdelol:
dat denk ik al tijden over jou..

Luco

Bericht door Luco » 10 dec 2011, 14:15

Jeroen K. schreef:
En 95% van df over jouw :tooth:

RVV

Bericht door RVV » 10 dec 2011, 14:16

Uhm, dat je denkt dat ik Andre napraat vat je verkeerd op. Deze mening had ik al heel lang, werd zelfs versterkt na de 507 pk M5. Maargoed ik begrijp je ook wel. IRL zitten we er qua gedachtegang toch vaak op 1 lijn :P

Robertdj

Bericht door Robertdj » 10 dec 2011, 14:21

Luco schreef:
Jeroen K. schreef:
En 95% van df over jouw :tooth:
Dit vraagt om een poll...

Robin

Bericht door Robin » 10 dec 2011, 14:27

Rico, inderdaad. Laten we er maar over ophouden. Het is wel goed zo.

Luco sorry.

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 10 dec 2011, 14:43

Het is weer winter zeker. :)

Plaats reactie