Toyota GT 86 en Subaru BRZ

Voor alle koikarpers en andere rauwe auto's uit het land van de rijzende zon.
Plaats reactie

Welke kies jij? Toyota GT86 of de Subaru BRZ

Toyota GT86
71
48%
Subaru BRZ
77
52%

Totaal aantal stemmen: 148

RVV

Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ

Bericht door RVV » 08 dec 2011, 13:30

Robin ik zei express kijken omdat je sowieso nooit hebt gereden op een DF trackday.. jouw beeld over parking posse met blitse auto's op DF dagen is echt compleet verkeerd. En de dikke auto's die er staan kijkt vaak geen hond naar om.. staan ergens aan de kant terwijl de eigenaar in een circuitauto op de baan aan het knallen is.

Andre schreef:Wat betreft trackdays heeft robin wel gelijk.

Bij ADS zie je heel sporadisch duurdere auto s op het circuit.
Bij Vrijrijden.nl zie je bijna slopers rijden.
Bij de Vijverberg dagen zou ik ook al gaan twijfelen om daar met een ton euro plus straat auto tussen te rijden. Clio Cups en GT4 die even de trainings tijden scherper willen zetten en jij rijdt eigenlijk alleen maar in de weg met je straat auto.

Bij DF zie je gelukkig nog een aantal liefhebbers met hun straat auto s maar ook dat wordt minder in vergelijk tot eerdere keren. Je zag op de laatste trackday van zandvoort ook al clio cups en E30 en E36 gekooide exemplaren.

Er zijn gewoon niet veel mensen die met hun dagelijkse of plezier auto (geen race auto) op het circuit zijn. En als de trackday auto s de overhand nemen dan zul je zien dat de straat auto s langzamerhand niet meer komen.

Dus hoeveel we de GT86 op circuit zullen zien??? Ik denk niet veel. En anders zit er wel een vrouw thuis die schreeuwt: JIJ gaat niet met die auto op circuit:)

Andre om over de straatauto's te beginnen.. we gaan als het goed is komende jaar een aantal avondsessies op Zandvoort organiseren voor ALLEEN straatauto's.. die vinden 2 uur over het algemeen lang genoeg. Andere insteek van racers en hardcore trackday rijders met curcuitauto's.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 08 dec 2011, 13:32

Tja, dus Ferdi rijdt in zo ongeveer DE DF auto van het moment. En doet er geen trackdays mee. Met zijn argumentatie waar ik alleen maar restecp voor heb.
Hij zegt 't gewoon. K.laar, niks mis mee.

En Rico, jij moet aan de prozac. :D

Dat er geen hond kijkt naar de dikke auto's die er op 't parkeerterrein staan zegt toch al dát ze d'r staan?

We snappen mekaar wel. Ik ken trackdays Rico, ik ken ze.
Laatst gewijzigd door Robin op 08 dec 2011, 13:34, 1 keer totaal gewijzigd.

Andre

Bericht door Andre » 08 dec 2011, 13:33

Rico

Tuurlijk is een atmo mooi. Maar 200pk daar ben je zo snel op uitgekeken dan rijdt een 120d motorisch nog beter.

Wij hadden een 120i 170pk prima maar de 120d is leuker. Een atmo is mooi maar dan wel 300 plus pk race motor aspiraties.

Denk nou aub niet dat die GT86 aan het gas hangt als een E60 M5 of E46 M3. Dat zijn race motoren. Die GT86 heeft voor dat geld absoluut geen race motor met dito throttle response. Zelfs de 130i of jou z4 heeft niet een throttle response zoals een race motor lees (GT3, E46 M3, etc) Daar zit zoveel verschil in.

Ik durf te beweren dat de gasresponse van de 1M en nieuwe M5 beter is dan de ex 120i van me vrouw.

RVV

Bericht door RVV » 08 dec 2011, 13:33

Ik hou het bij paracetamol :kikker:

RVV

Bericht door RVV » 08 dec 2011, 13:35

Andre daarom wacht ik ook af.. misschien zeg ik inderdaad wel wat een kut over het paard getilt ding die GT 86. Overigens hing de Type R ook heerlijk aan het gas.. het kan wel.

Andre

Bericht door Andre » 08 dec 2011, 13:35

Andre om over de straatauto's te beginnen.. we gaan als het goed is komende jaar een aantal avondsessies op Zandvoort organiseren voor ALLEEN straatauto's.. die vinden 2 uur over het algemeen lang genoeg. Andere insteek van racers en hardcore trackday rijders met curcuitauto's.

Dat is een hele goeie insteek!!!!!!!

Robin

Bericht door Robin » 08 dec 2011, 13:37

Een 200pk atmo met 1210kg is natuurlijk wel 'n feestje voor normaal dagelijks, weggetjes binnendoor. Maar trackdays met dat ding zie ik ook niet zitten, ja met ijzel, gaat ie nog 'n beetje dwars. :kikker:

Robertdj

Bericht door Robertdj » 08 dec 2011, 13:38

RVV schreef:Robin ik zei express kijken omdat je sowieso nooit hebt gereden op een DF trackday.. jouw beeld over parking posse met blitse auto's op DF dagen is echt compleet verkeerd. En de dikke auto's die er staan kijkt vaak geen hond naar om.. staan ergens aan de kant terwijl de eigenaar in een circuitauto op de baan aan het knallen is.

Bij de Vijverberg dagen zou ik ook al gaan twijfelen om daar met een ton euro plus straat auto tussen te rijden. Clio Cups en GT4 die even de trainings tijden scherper willen zetten en jij rijdt eigenlijk alleen maar in de weg met je straat auto.

Bij DF zie je gelukkig nog een aantal liefhebbers met hun straat auto s maar ook dat wordt minder in vergelijk tot eerdere keren. Je zag op de laatste trackday van zandvoort ook al clio cups en E30 en E36 gekooide exemplaren.

Er zijn gewoon niet veel mensen die met hun dagelijkse of plezier auto (geen race auto) op het circuit zijn. En als de trackday auto s de overhand nemen dan zul je zien dat de straat auto s langzamerhand niet meer komen.

Dus hoeveel we de GT86 op circuit zullen zien??? Ik denk niet veel. En anders zit er wel een vrouw thuis die schreeuwt: JIJ gaat niet met die auto op circuit:)

Geweldig! :wave:

Maare, wanneer is iets een straatauto? Kenteken?

Andre

Bericht door Andre » 08 dec 2011, 13:41

RVV schreef:Andre daarom wacht ik ook af.. misschien zeg ik inderdaad wel wat een kut over het paard getilt ding die GT 86. Overigens hing de Type R ook heerlijk aan het gas.. het kan wel.

Type R is ook race motor maar dat krijg je niet meer verkocht in deze tijd. Er zitten tegenwoordig zoveel extra zaken op om de uitstoot lager te krijgen. Dat je zulke motoren buiten ferrari lambo porsche niet meer kan kopen voor normaal geld.

Ik weet zeker dat die GT86 niet aan het gas hangt als een ouwe type R. Kan niet. Ja kan wel maar dan heeft ie een hele hoge uitstoot gaat ie zeker door 40k grens heen.

Jullie willen race motoren voor bromfiets geld.

Rupie

Bericht door Rupie » 08 dec 2011, 13:44

SpyderFerdi schreef:

+1. Dit is precies de reden waarom ik met (dure) straatauto's geen circuitdagen doe. Hoe graag ik ook wil met de Spyder (en ook met de 135i), ik ben doodsbenauwd dat 'ie in elkaar wordt gereden, en de kans is natuurlijk levensgroot. Ik ga wel een keertje met een Porschedag mee vna Porsche zelf, daar rijden allemaal straatPorsches, dat is echt wat anders. Als ik circuitdag zou doen, dan in een oud sloopbarrel, lachen - gieren - brullen. Ook op mijn kale hoofd is geen haar te vinden die daar anders over denkt ..'Tik maar eens in op youtube"NBR en crash..". Zonder moeite belanden de mooiste en duurste modellen in de hekken.
Je "moet" een keertje meegaan met een Lotus On Track day. Prettigste club om nu te rijden denk ik en je bent welkom met de Spyder.

Robin

Bericht door Robin » 08 dec 2011, 13:45

Een Rolex voor de prijs van een Solex :kikker:

RVV

Bericht door RVV » 08 dec 2011, 13:45

Die eisen zullen we nog moeten samenvatten. Maar het komt er op neer dat het een auto moet zijn die je in principe ook als dagelijkse auto kan inzetten. APK en kenteken is in ieder geval verplicht. full slicks zijn verboden, volledige rolkooi idem dito. Een auto zoals een Renault R26R met een halve rolkooi zal wel toegestaan zijn, net als semi slicks. Verder is het niet toegestaan om een auto te testen zoals raceauto's wel eens doen op onze trackdays. Maar dit is globaal wat ik zo even uit de mouw schud.

Belangrijkste is dat iedereen met een straatauto zich prettig voelt. Maargoed we zitten nog op data te wachten van Zandvoort dus het een en ander is onder voorbehoud. Zodra we meer weten openen we een topic.

RVV

Bericht door RVV » 08 dec 2011, 13:49

on topic.. Andre het hoeft van mij geen racemotor te zijn. Gewoon een fijne motor met goed gasrespons die past binnen het plaatje van de GT 86.

Als het zo is dat de uitstoot eisen deze motor de das om doen, dan merken we dat snel genoeg tijdens een test/proefrit etc..dan is het wat mij betreft ook NEXT..

Rupie

Bericht door Rupie » 08 dec 2011, 13:50

Goed nieuws. Kon weleens heel populair worden imo.

Macboy

Bericht door Macboy » 08 dec 2011, 14:02

Hoe de auto aan het gas hangt moeten we maar afwachten. Zal vast geen GT3 zijn maar het zijn ook andere prijzen. Als deze auto echte DF biedt voor sigarengeld tov 1M en Cayman dan hebben we toch een topper in huis ? Ook al wordt de auto weinig verkocht in Nederland dit doet niets af aan de kwaliteiten ervan. Dat geldt ook voor de trackday discussie. Heeft niks met de kwaliteiten van de GT86 te maken. Nog los van het feit dat je ook op de openbare weg genoeg plezier aan deze auto's kunt beleven, juist met 200pk. En voor wie meer pk wil kan dat altijd.

BMW rijders zijn denk ik tegen de Toyota omdat ze erachter komen hoe zwaar ze genaaid zijn de afgelopen jaren ;)

Michel P

Bericht door Michel P » 08 dec 2011, 14:11

Reclametekst van Toyota
Bukken was tot voor kort de enige optie, nu is er de GT86

:wave:
Laatst gewijzigd door Michel P op 08 dec 2011, 14:17, 2 keer totaal gewijzigd.

dvh

Bericht door dvh » 08 dec 2011, 14:15

En je hebt ook het type autoliefhebber wat nooit op een trackday komt ( like me ) En die net zo kan genieten van een 320 als van een 335 ( like me)

Het type dat een auto koopt om zijn uiterlijk en beleving. Dat hoeft niet gelijk te staan aan pk's en of hard rijden.
En wat Robin zegt, het is altijd een centenkweste. Anders kocht iedereen wel een fraaie 458.

Dus wat doe je? Je maakt een compromie met jezelf binnen het haalbare. En daar moet je gewoon tevreden mee zijn.

Want Robin die zelf het hardst roept over centenkwesties, rijdt een voor hem maximale 535 ( prachtbak toch ?) maar blijft ook een 550/m5 wensen.. Maarja.. Centenkwestie.
( overigens geen kritiek op Robin, puur als voorbeeld omdat ie er zelf ook openhartig over is;) )

Dus.. Gewoon tevreden zijn met wat je hebt en er vooral van proberen te genieten ipv het altijd maar onbevredigd blijven met je huidige auto omdat je enkel kijkt naar wat "beter" is.

Zo'n Toyota/Subaru is een leuke aanvulling in de automarkt.
Ik zie het meer als een concurrent voor de Nissan 370z. En zoek je iets in die hoek dan heb je wat meer keuze.

Mooi toch !

RVV

Bericht door RVV » 08 dec 2011, 14:27

Ik denk ook niet dat Andre en Robin echt anti Toyota GT 86 zijn. Snap wel dat eenmaal gewend aan die dikke turbo peekaas het moelijk is om nog echt enthousiast te worden over een 200 pk atmo die onderin amperan bij de les is. Maar is dat erg? Maak dat de Toyota GT 86 een mindere auto? Nee natuurlijk niet het enige wat naar voren komt is dat het niet echt de geschikte auto is voor Andre en Robin. Voor Andre niet omdat hij dusdanige rijkwaliteiten en ervaringen heeft met hoogvermogende auto's dat de ToySu wel heel erg goed moet zijn om daar een rol van betekenis in te kunnen spelen, dan heeft die het op papier wat tegen zitten. Voor Robin niet omdat die vooral uitgaat van het het standpunt; 1 auto die alles moet kunnen, zowel praktisch (gezin) power, skeef kunnen gaan, build qaulity ofwel het complete plaatje.. dan valt de ToySu ook voor hem af.

Maar het feit dat zo'n auto niet in je eisen en wensen paket past, zegt feitelijk weinig over de intrisieke kwaliteiten van de ToySu. Die moeten we afwachten.. maar tot die tijd ziet op papier er alles veelbelovend uit voor de liefhebber van DF :df:

Tom

Bericht door Tom » 08 dec 2011, 14:34

Niet alleen op papier. De eerste indrukken die de bladen hebben zijn ook erg positief.

Robin

Bericht door Robin » 08 dec 2011, 14:34

@dvh inderdaad. Helemaal waar.

@Rico, ik vind het concept prima. Dat ik hier van 'n daily Priusrijder om de oren krijg, so be it. Ik heb altijd gelijk gehad in het centenkwestiegebeuren. :D Kun je 'n GT86 je niet veroorloven om wat voor reden dan ook, projecteer 't dan niet op 'n ander door te roepen:Status, bukken, lease.

Want dan ga ik door met 'centenkwestie' en dat woord is ALTIJD van toepassing, ALTIJD. Je gaat toch niet voor je lol Lotus rijden als er ook GT3's en 458 bestaan?

Een deel hier kan nog geen buitenspiegel van 'n 458 aftikken contant laat staan een GT86 over 'n trackday jagen(buiten de beroerde stuurkwaliteiten van die persoon). :kikker:

Dus.

HET CONCEPT IS PRACHTIG. :df:
Voor achterafweggetjes, maar de GTT had ik liever en dat puriteinse atmo ge-jehova: Ik aanbid een 458 of GT3 4.0, maar centenkwestie. Meer niet.

GTRene

Bericht door GTRene » 08 dec 2011, 14:34

ik denk dat de auto het echt pas gaat doen op de 2de hands markt...(zodra ie onder de 20k komt.)

basisprijs moet dik onder de 40k blijven, dichter rond de 35K dan maken ze een kleine kans.

JP

Bericht door JP » 08 dec 2011, 14:39

GTRene schreef:ik denk dat de auto het echt pas gaat doen op de 2de hands markt...(zodra ie onder de 20k komt.)
Mmm, dan valt ie in de handen van de petjes. Die hangen 'm vol met spoilers, gooien er een 6cylinder boxermotor in, en kijken ze naar "The Fast & the Furious 15 "The money issue"

Robin

Bericht door Robin » 08 dec 2011, 14:42

JP schreef:
GTRene schreef:ik denk dat de auto het echt pas gaat doen op de 2de hands markt...(zodra ie onder de 20k komt.)
Mmm, dan valt ie in de handen van de petjes. Die hangen 'm vol met spoilers, gooien er een 6cylinder boxermotor in, en kijken ze naar "The Fast & the Furious 15 "The money issue"

Nee man, dán valt ie in handen van bepaalde DFers. Of nog liever 'n jaartje wachten. :kikker:

RVV

Bericht door RVV » 08 dec 2011, 14:51

Tom schreef:Niet alleen op papier. De eerste indrukken die de bladen hebben zijn ook erg positief.

Klopt maar die vallen bij mij ook onder de noemer "op papier".

Robin overigens denk ik dan wel weer dat iemand voor zijn lol in een Lotus gaat rijden. 458 of GT3 zijn ook buiten de centenkwestie toch van een totaal andere orde dan een Lotus Exige. (verschilt gewoon teveel van elkaar).

Verder is het denk ook een kwestie van hoe aanstekelijk werkt de GT 86. Kijk nu bijvoorbeeld naar de 1M.. Andre kocht hem.. mega enthousiast.. wat zie je dan.. er zijn mensen die de 1M kunnen veroorloven en dat dan ook doen.. Romo bijvoorbeeld.. en zelfs Leen neemt eentje zonder er een meter er in te hebben gereden. Ik weet zeker dat het enthousiasme van Andre daar grotendeels debet aan is geweest. En daar is ook niets mis mee. Maar wat ik bedoel te zeggen dat traject kan de Toyota GT 86/BRZ ook volgen..

Het is wachten op het eerste schaap, misschien het tweede.. als de tendens is dat men er lyrisch over is dan kan inderdaad maar zo zijn dat een bubs die auto koopt.. maar het kan ook doorslaan.. dat het aversie opwekt.. dat hebben jij en ik en andre indertijd met de 120D meegemaakt.. Heel gummen viel over ons heen, maar later reed wel diezelfde meute in een lease 118d..

Succes van een DF waardige auto.. wordt bepaald door liefhebbers..

Robin

Bericht door Robin » 08 dec 2011, 15:00

Zoals 'n 1M een surrogaat M3 CSL is voor sommigen, zo is een Exige een surrogaat GT3 voor sommigen Rico. Tuurlijk rij je wat dat betreft voor je lol in zo'n ding logisch, prima dingetje etc etc.
maar money no object denkt de Lotusrijder óók aan de 458/GT3 etc. Ook al ontkent hij dat in alle toonaarden(HansR zei al dat hij toch liever de GT3 4.0 had dan zijn 340 R lol, ja hehe, verder hulde dat ie dat zei, eventually) Het is echt altijd 'n centenkwestie. Hoe je 't wendt of keert.

Die dingetjes staan financieel dichterbij de avg df er dan een GT3/458.

En 'n GT86 helemaal! Dus wie pakt er door en haalt ongezien/ongereden zo'n ding. Mijn zegen heeft ie. :beer:

Buiten dat denk ik dat 'n Exige veel en veel meer DF biedt dan zo'n GT86, maar dat is 'n ander verhaal.

(Rico, gaat goed he, het draadje kan vandaag nog wel op naar de 30. Geen dank. :D )

Plaats reactie