Toyota GT 86 en Subaru BRZ

Voor alle koikarpers en andere rauwe auto's uit het land van de rijzende zon.
Plaats reactie

Welke kies jij? Toyota GT86 of de Subaru BRZ

Toyota GT86
71
48%
Subaru BRZ
77
52%

Totaal aantal stemmen: 148

Snipe

Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ

Bericht door Snipe » 08 dec 2011, 12:04

Arthur schreef:Waarom is een Golf GTi niet geschikt voor een trackday? En zou deze GT86 dat wel zijn? Puur om de RWD?
Er stond: "trackdays en driftdagen". En bij die driftdagen gaat het inderdaad om de achterwielaandrijving, dat zie je goed.
Maar op trackdays zal die Toyota het ook wel beter doen, want het zwaartepunt ligt een meter lager of zo.

Rupie

Bericht door Rupie » 08 dec 2011, 12:08

Robin schreef:
Snipe schreef:
Robin schreef:Trackdays, hoe vaak doet men ze hier. Ik ken er eentje, Andre.
Nou, door het jaar heen komen er toch bijna duizend mensen naar de DF-dagen. En dan zijn er ook nog allerlei andere trackdays natuurlijk.
Maar iedereen heeft het steeds over de Golf GTI als vergelijkingsmateriaal. Lijkt me niet de ideale auto voor trackdays of driftdagen. Ik denk dat ze in NL eerder mikken op mensen die een Cayman te duur en een Lotus te extreem vinden, en nog wat mensen meepakken die een Scirocco te lelijk of een Giulietta te voorwielaangedreven vinden. Dat dat dan drie man en een paard blijkt te zijn, dat ontdekken ze vanzelf (en weten ze waarschijnlijk al, anders was niet nagenoeg dezelfde auto er als Toyota, Subaru en Scion geweest). Dat gegeven op zich doet alleen niets af aan de auto natuurlijk.
dikgedrukt: Maar kijk met wat voor auto's ze trackdays rijden. Oudere dingen vaak. Logisch.Niet allemaal door nieuwe 40k kostend spul. Ook veel bijrijders en kijkers. En wie gaan er vol op 'n trackday(met 'n nieuwe 40k euro auto) ?

Is een retorische vraag.

tweede dikgedrukt:
Mee eens. Ik heb al 4/5 keer verteld dat ik 't concept prima en prachtig vind, maar amper levensvatbaar in deze tijden.

@Rico zou jij je Z4 niet in willen ruilen voor deze kar? Nieuwe rwd 'hoogtoerig' atmo. Je bent er nogal himmeljauchend over? Wat is het punt buiten de centen? :D

@Arthur: Goed punt. En dat zeg ik als rwd liefhebber.
Ondanks dat het een retorische vraag is ga ik wel ff reageren.

Volgens mij heb je geen idee hoe het idee van trackdays rijden in elkaar zit. Met een auto van 40k, 20k, 10k, het kost serieus veel geld. Met de 130i heb ik redelijk wat trackdays gereden, ook tussen alleen maar oude e30-jes op Zolder met de BMW circuitclub. Geen moment bij stil gestaan dat ik de auto kon afschrijven.

Van de kopers van deze auto zullen er relatief veel zo meteen op het circuit te vinden zijn denk ik, zolang er trackdays zijn waar je je een beetje thuis voelt..

RVV

Bericht door RVV » 08 dec 2011, 12:10

Robin schreef: (Ik heb trouwens 'n F30 335i ongezien/ongereden besteld, statuskoper en autoritaire arrogante eikel die ik ben!!!!!!)

. :D

Maar dat is toch ook helemaal geen spannende keuze? je kent de e90 335i., de 535i.. hoe de F30 zal zijn is gewoon in de lijn van (je) de verwachting. Ik zou met die ervaring de F30 335i ook ongezien/ongereden durven te bestellen.

Overigens vind ik niet dat je een 335i voor de status koopt, daarvoor is de 335i teveel een liefhebbers keuze. Vind het statuskoop argument ook altijd een beetje flauw gezeik (van anderen).

Een Toyota GT 86 overweeg ik om dat ik EERST zelf in die auto wil rijden. Denk dat de Z4 Coupé voor mij prachtig vergelijkingsmateriaal is. Ja het zou kunnen dat ik dan op de 4 cilinder afknap ten faveure van de 6 cilinder die ik zo fijn vind. MAAR voor hetzelfde geld knap ik na een proefrit in de GT 86 af op de Z4.

Dit heb ik namelijk al eens eerder meegemaakt. Toen in de Audi S3 had, het een prachtige en heerlijke allrounder vond. Op de ring top maar ook in de stad.. En toen kocht ik de Mini Cooper S.. slechts 163pk.. bijna 100 pk minder dan de S3.. maar toen ik hem had was ik verkocht. Wat was de Cooper S zoeveel meer entertainer dan de S3. Ineens was de S3 een saaie auto vergeleken met de Cooper S. Dat had ik nooit verwacht.. binnen 3 maanden kreeg de S3 ook een schop.. voor de leuk en DF was de Cooper S zoveel meer lol dan de S3. DAT scenario is ook best mogelijk als ik in aanraking kom met de GT 86.. alleen wel eerst zelf rijden.. ik zou een GT 86 nooit ongereden kopen. Daarvoor is het allemaal teveel geld waar we het over hebben.

Snipe

Bericht door Snipe » 08 dec 2011, 12:21

Robin schreef:Maar kijk met wat voor auto's ze trackdays rijden. Oudere dingen vaak. Logisch.Niet allemaal door nieuwe 40k kostend spul. Ook veel bijrijders en kijkers. En wie gaan er vol op 'n trackday(met 'n nieuwe 40k euro auto) ?

Is een retorische vraag.
Als ik even een paar auto's opsom die bij de DF-trackday op de Ring: twee keer M3 GTS, een stuk of vijf CSL's, 911 GT3 RS 4.0, SLS AMG, een Corvette en nog zo het een en ander. Je ziet ook wel oudere auto's, maar niet alleen maar.

What's the point? "Je ziet er alleen maar E36's" is dus geen argument.

Edit: en dan werd er nog niet eens gereden ;-)

Tom

Bericht door Tom » 08 dec 2011, 12:24

Tijd voor bombay tv!
http://www.grapheine.com/bombaytv/studi ... adf99.html" onclick="window.open(this.href);return false;

RVV

Bericht door RVV » 08 dec 2011, 12:32

Verder is het toch nog even wachten.. niet morgen kijken en overmorgen rijden.. voordat ze goed en wel leverbaar zijn in Nederland zitten we zo in 2013.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 08 dec 2011, 12:44

LOL @ Tom. :lol: Beetje Groundhog Day.
Geniet van je Z4 zolang je nog thuis woont. :beer:

@Ruben en Snipe ik heb inderdaad geen idee hoe trackdays werken en wat dat kost. Noit gedaan ook. Sorry. :bag:

Anyway, Rico, goed punt. Maar je koopt 'm niet. Je bent BMW man. Hoef je niet toe te geven hoor.
Statuskoper hier en daar. Echte DF ers zijn op de vingers van één hand te tellen blijkbaar, ROFL. Ze rijden nog geen deuk in 'n pakje boter irl en op trackdays staan ze meer in de pits/parkeerterrein te geilen /showen dan dat ze rijden/glijden.
Of ze staan in de file.

IK maak hier geen vrienden mee, maar so what, er bestaat ook nog zoiets als realiteit. :lol:

En als je je centen in een hypotheek hebt ofzo en geen financiele ruimte voor 'n 40k GT86. Zeg dat dan gewoon en val niet aan op Statuskoper/lease whatever.

Het is 'n centenkwestie, dus dat ben ik wua trackdays ook wel met Ruben eens. Vandaar dat ik ze ook(buiten die boot) niet vaak meer doe....niet dat dat de hoofdreden is, maar ik weet wel wat trackdys zijn en kosten.

Cheers
Robin :D
Laatst gewijzigd door Robin op 08 dec 2011, 12:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Macboy

Bericht door Macboy » 08 dec 2011, 12:48

En dat komt mij prima uit Rico :)

Robin

Bericht door Robin » 08 dec 2011, 12:56

Macboy schreef:En dat komt mij prima uit Rico :)
Waarom komt je dat prima uit Ilija?
:kikker:

Michel P

Bericht door Michel P » 08 dec 2011, 13:01

Robin schreef:
Macboy schreef:En dat komt mij prima uit Rico :)
Waarom komt je dat prima uit Ilija?
:kikker:

GTD kwestie ipv centenkwestie ;-)

Andre

Bericht door Andre » 08 dec 2011, 13:02

2013 Dan is de polo bluemotion lease voorbij robin.

RVV

Bericht door RVV » 08 dec 2011, 13:06

Anyway, Rico, goed punt. Maar je koopt 'm niet. Je bent BMW man. Hoef je niet toe te geven hoor.
Klopt in hart en nieren. Maar wat blijft er nog over bij BMW voor mij? 130i valt af na 2 er hebben gehad. 135i hoef ik ook niet als funauto.. de nieuwe 4 cilinderturbomeuk in de 1 en 3 serie al helemaal niet. Z4 Coupé heb ik al... e46M3 te oud.. e90 M3 geloof ik wel na een M5.. Z4 M Coupé is het enige serieuze alternatief als ik een funauto bij BMW wil kopen. Die had ik al eerder genoemd in dit draadje.. daar zou de GT 86 het van moeten winnen in mijn beleving.

OF ik moet helemaal van ik wil een BMW funauto idee afstappen.. en maar een degelijke 330i of 335i kopen als gezinswagen. van mijn part een 330d of 335d.. (e90 allemaal)..

Fun auto elders zoeken dan maar.

Het feit dat ik als BMW man zo'n Toyota GT 86 zo gaaf vind zegt eigenlijk al genoeg over de weg die BMW is ingeslagen.. de echte liefhebber moet maar groene CO2 turbo meuk kopen. Beide pas ik voor. Dus hoe zo'n BMW man ben ik nog over pak em beet 2 jaar? Goeie vraag.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 08 dec 2011, 13:09

Michel P schreef:Of het commercieel te verkopen is voor die prijs zal zeker de grote vraag in NL zijn, maar dat dit zoals rico zegt geen van het schap in elkaar geschroefde auto is, maar men eerst een doel heeft gedefinieerd en toen van bijna scratch zijn begonnen is redelijk uniek in de hedendaagse marketing, alle onderdelen moeten in tig auto's passen aandeelhouders slaven fabrikanten.

Hier spreekt passie uit wat nog maar bij erg weinig en misschien we geen betaalbare merken te vinden is.

Ik kan dit erg waarderen, gewoon het niet 13 in een dozijn denken.

Michel
Absoluut mee eens Michel.

Of er ook maar eentje in NL verkocht gaat worden door de NL markt verziekte CO2 hoax daarvan zal Toyota en Subaru niet wakker liggen ben ik bang en waarom zouden ze ook.... Jammer, maar NL is gewoon geen auto land :beam:

RVV

Bericht door RVV » 08 dec 2011, 13:09

en op trackdays staan ze meer in de pits/parkeerterrein te geilen /showen dan dat ze rijden/glijden.
Klopt 15 november was het helaas niet anders..

Maargoed wanneer was jij ook al weer wezen kijken op een DF trackday? :wink:

Mijn ervaring is dat als mensen 350 tot 400 euro uitgeven op een dag ze dit echt wel doen om te rijden. Tenminste wel op onze dagen.

Robin

Bericht door Robin » 08 dec 2011, 13:10

Ja doh, Andre, Michel dat had ik al door:)

Rico, snap ik. Maar man. 2 liter 4 cylinder. Dan moet ie wel >8000 gaan draaien, verrek dat doet 'n Honda S2000 al.

Rij daar eens mee dan.

Conceptueel vind ik dit nogmaals 'n PRIMA PRODUCT.

(zo goed Macboy? :D )

Robin

Bericht door Robin » 08 dec 2011, 13:12

RVV schreef:
en op trackdays staan ze meer in de pits/parkeerterrein te geilen /showen dan dat ze rijden/glijden.
Klopt 15 november was het helaas niet anders..

Maargoed wanneer was jij ook al weer wezen kijken op een DF trackday? :wink:

Mijn ervaring is dat als mensen 350 tot 400 euro uitgeven op een dag ze dit echt wel doen om te rijden. Tenminste wel op onze dagen.

Ik kijk nooit op 'n trackday. IK RIJD en KNAL op 'n trackday Rico.

Je snapt me wel. En je weet dat dat van die parkeerterreingeilers ook zo is gewoon.

Macboy

Bericht door Macboy » 08 dec 2011, 13:14

Ik zou hem zeker leasen Robin !

Feitelijk wil iedereen die zich DF-er noemt deze auto alleen is de prijs daarvoor bepalend. Dan zijn we het toch allemaal met elkaar eens en is er geen reden om op de man te spelen lijkt mij.

Afbeelding

Robertdj

Bericht door Robertdj » 08 dec 2011, 13:15

:love:

Al lijkt het wel op mijn cheapass logitech stuurtje...

Robin

Bericht door Robin » 08 dec 2011, 13:16

Maar we zijn 't allemaal met mekaar eens dat Toyo/Sub met dit concept rwd 1210kg/200pk atmo ding laat zien dat er nog engineers zijn die hun gang kunnen gaan, tot 'n bepaald punt(want anders was 't wel 'n middenmotor rwd 6 boxer geweest voor 40k US$)

De basis is er. En dat staat me aan. Maar gen haar op m'n kale kop die eraan denkt zo'n ding te halen.
En dat had ik wel met de GTT.

Maar de basis is er.

Andre

Bericht door Andre » 08 dec 2011, 13:17

Wat betreft trackdays heeft robin wel gelijk.

Bij ADS zie je heel sporadisch duurdere auto s op het circuit.
Bij Vrijrijden.nl zie je bijna slopers rijden.
Bij de Vijverberg dagen zou ik ook al gaan twijfelen om daar met een ton euro plus straat auto tussen te rijden. Clio Cups en GT4 die even de trainings tijden scherper willen zetten en jij rijdt eigenlijk alleen maar in de weg met je straat auto.

Bij DF zie je gelukkig nog een aantal liefhebbers met hun straat auto s maar ook dat wordt minder in vergelijk tot eerdere keren. Je zag op de laatste trackday van zandvoort ook al clio cups en E30 en E36 gekooide exemplaren.

Er zijn gewoon niet veel mensen die met hun dagelijkse of plezier auto (geen race auto) op het circuit zijn. En als de trackday auto s de overhand nemen dan zul je zien dat de straat auto s langzamerhand niet meer komen.

Dus hoeveel we de GT86 op circuit zullen zien??? Ik denk niet veel. En anders zit er wel een vrouw thuis die schreeuwt: JIJ gaat niet met die auto op circuit:)

Robin

Bericht door Robin » 08 dec 2011, 13:22

Andre je vergeet één ding.

Zo'n GT86 staat wel stoer op 't parkeerterrein :bag:

JP

Bericht door JP » 08 dec 2011, 13:23

Of het nu de GTi is of een GT86/BRZ, je moet 'm toch eens kunnen uitlaten op het circuit, al is de vraag welk circuit.

Er zijn mickeymouse-baantjes waar je het niet lang vol houdt met een boodschappenauto, doch zou ik Spa en de NS zo weer doen.

...en dan kan de vrouw schreeuwen wat ze wil.

RVV

Bericht door RVV » 08 dec 2011, 13:23

Robin een S2000 is een cabrio, ik heb niks met cabrio's, nooit gehad. Buitendat staat de S2000 motor bekend om motorstoringen (zie verhaal Tom indertijd).

Maargoed conceptueel heeft de S2000 met wel altijd aangesproken, Honda had er alleen een Coupé van moeten uitbrengen, net als BMW heeft gedaan bij de Z4 Coupé.. toen ze bij BMW nog wel HET LEF hadden om af te wijken van gebaande paden..en een verliesgevend Coupeetje durfde uit te brengen. Toen ///M nog als motorfabrikant kon worden gezien ipv uit het "rek trek onderdelen en plakplaatjes afdeling" en niet alleen maar voor de "veilige auto voor de aandeelhouders" weg waren ingeslagen..

Mijn achting voor het merk BMW daalt ongeveer per dag... en ja, helaas dat doet me als als BMW man in hart en nieren pijn. Als ik eerder bij de Beier door de showroom heen liep, dacht ik gaaf dit, gaaf dat.. superbak zus en zo... nu loop ik niet eens meer de showroom door als ik bij de werkplaats moet zijn. We werden uitgenodigd door BMW NL om de nieuwe drie serie te testen in Spanje.. ik als DF sheriff, zou er direct heen kunnen gaan mooi snoepreisje toch?.. als een van de eerste in de nieuwe dreier rijden.. in de watten worden gelegd.. mijn enthousiasme voor nieuwe BMW's is van een zodanig laag niveau dat ik heb gezegd tegen Perry stuur er alsjeblieft iemand anders heen. iemand zoals Dutch die nog wel een ongekleurd verhaal kan opschrijven. Want die 4 cilinder turbomeuk bij BMW boeit mij echt helemaal geen zier meer.

Robin

Bericht door Robin » 08 dec 2011, 13:25

Maar qua concept is 't worldwide voor ons liefhebbers 'n niet te versmaden apparaat. Nogmaals hulde.

Sperdy

Bericht door Sperdy » 08 dec 2011, 13:25

Andre schreef:Wat betreft trackdays heeft robin wel gelijk.

Bij ADS zie je heel sporadisch duurdere auto s op het circuit.
Bij Vrijrijden.nl zie je bijna slopers rijden.
Bij de Vijverberg dagen zou ik ook al gaan twijfelen om daar met een ton euro plus straat auto tussen te rijden. Clio Cups en GT4 die even de trainings tijden scherper willen zetten en jij rijdt eigenlijk alleen maar in de weg met je straat auto.

Bij DF zie je gelukkig nog een aantal liefhebbers met hun straat auto s maar ook dat wordt minder in vergelijk tot eerdere keren. Je zag op de laatste trackday van zandvoort ook al clio cups en E30 en E36 gekooide exemplaren.

Er zijn gewoon niet veel mensen die met hun dagelijkse of plezier auto (geen race auto) op het circuit zijn. En als de trackday auto s de overhand nemen dan zul je zien dat de straat auto s langzamerhand niet meer komen.

Dus hoeveel we de GT86 op circuit zullen zien??? Ik denk niet veel. En anders zit er wel een vrouw thuis die schreeuwt: JIJ gaat niet met die auto op circuit:)
+1. Dit is precies de reden waarom ik met (dure) straatauto's geen circuitdagen doe. Hoe graag ik ook wil met de Spyder (en ook met de 135i), ik ben doodsbenauwd dat 'ie in elkaar wordt gereden, en de kans is natuurlijk levensgroot. Ik ga wel een keertje met een Porschedag mee vna Porsche zelf, daar rijden allemaal straatPorsches, dat is echt wat anders. Als ik circuitdag zou doen, dan in een oud sloopbarrel, lachen - gieren - brullen. Ook op mijn kale hoofd is geen haar te vinden die daar anders over denkt ..'Tik maar eens in op youtube"NBR en crash..". Zonder moeite belanden de mooiste en duurste modellen in de hekken.

Plaats reactie