Elise schreef:Mauro loog voor asiel.
DEN HAAG - De jonge Angolees Mauro Manuel blijkt te hebben gelogen over zijn achternaam en over zijn geboortedatum. Hij heet eigenlijk Mauro Estevao en heeft ook al jarenlang een paspoort, waarmee hij al kort na zijn komst naar ons land terug had gekund naar zijn moeder in Angola
Dat is bij de beoordeling van zijn veelbesproken aanvraag voor een studievisum aan het licht gekomen, zo melden bronnen in Den Haag. De Tweede Kamer is deze week vertrouwelijk geïnformeerd door minister Leers (Immigratie en Asiel). De onjuiste informatie heeft vooralsnog geen gevolgen voor zijn studievisum, zo is besloten, maar de kwestie is wel uiterst pijnlijk voor de linkse oppositie die hoog van de toren blies over de uitzetting van de 18-jarige jongen.
Nederland gaat naar de haaien
- GTRene
Re: Nederland gaat naar de haaien
Laatst gewijzigd door GTRene op 03 dec 2011, 16:39, 1 keer totaal gewijzigd.
-
OnlineLuco
Goh, en daar hebben alle partijen iets van 11 jaar over gedaan om daar achter te komen, wat een aanfluiting zeg.
- GTRene
hier ook over dat Mauro in Elsevier maar dan nog wat langer terug 28 sept ?>>
hier de reactie link...
http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Neder ... owall=true" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
een reactie van iemand die ook zo'n "zielige" Mauro-story geval kent vanuit zijn leven maar dan een wat ouder persoon neem ik aan
zal mij benieuwen wat ze nu doen, geen woorden maar daden.
hier de reactie link...
http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Neder ... owall=true" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
een reactie van iemand die ook zo'n "zielige" Mauro-story geval kent vanuit zijn leven maar dan een wat ouder persoon neem ik aan
afijn, dit zal dan het hele verhaal zijn in de telegraaf?Herman op woensdag 28 september 2011 10:57
Ik heb een inkijkje gehad in een vergelijkbaar geval.
Deze Zambiaan is ook opgevangen door Nederlandse pleegouders en kreeg een relatie met een nicht van mij en uit die relatie is ook een kindje geboren. Achteraf bleek dat deze jongen er meerdere vrouwen en kinderen op nahield. Het geld dat werd opgehaald tijdens een benefietavond georganiseerd door mijn familie en bestemd voor ontwikkelingshulp in zijn thuisland is als sneeuw voor de zon verdwenen. Uitkeringen, studiebeursen, schulden, fraude, etc de lijst is eindeloos. Maar hij kon zich voorbeeldig voordoen en iedereen trapte erin.
Moeiteloos kan hij zich manoevreren in het zieligheidsmilieu er is altijd wel iemand of een instantie die hem te hulp schiet "WAT HIJ IS TOCH EEN SLACHTOFFER". Terwijl een spoor van geestelijk leed achterlaat.
Ik las ook ergens dat z'n moeder zelfs het paspoort heeft laten verlengen bij het consulaat oid...DEN HAAG - De jonge Angolees Mauro Manuel blijkt te hebben gelogen over zijn achternaam en over zijn geboortedatum. Hij heet eigenlijk Mauro Estevao en heeft ook al jarenlang een paspoort, waarmee hij al kort na zijn komst naar ons land terug had gekund naar zijn moeder in Angola.
Dat is bij de beoordeling van zijn veelbesproken aanvraag voor een studievisum aan het licht gekomen, zo melden bronnen in Den Haag. De Tweede Kamer is deze week vertrouwelijk geïnformeerd door minister Leers (Immigratie en Asiel). De onjuiste informatie heeft vooralsnog geen gevolgen voor zijn studievisum, zo is besloten, maar de kwestie is wel uiterst pijnlijk voor de linkse oppositie die hoog van de toren blies over de uitzetting van de 18-jarige jongen.
Angolees had wel paspoort
De jonge Angolees Mauro Manuel blijkt te hebben gelogen over zijn achternaam en over zijn geboortedatum. Hij heet eigenlijk Mauro Estevao en heeft ook al jarenlang een paspoort, waarmee hij al kort na zijn komst naar ons land terug had gekund naar zijn moeder in Angola.
Dat is bij de beoordeling van zijn veelbesproken aanvraag voor een studievisum aan het licht gekomen, zo melden bronnen in Den Haag. De Tweede Kamer is deze week vertrouwelijk geïnformeerd door minister Leers (Immigratie en Asiel). De onjuiste informatie heeft vooralsnog geen gevolgen voor zijn studievisum, zo is besloten, maar de kwestie is wel uiterst pijnlijk voor de linkse oppositie die hoog van de toren blies over de uitzetting van de 18-jarige jongen. Onder meer de PvdA, SP en GroenLinks kwamen met harde verwijten. De SP sprak zelfs van een ’aanslag op de democratie’. Belangenorganisatie Defence for Children hekelde de voortdurende onzekerheid voor Mauro en zijn pleegouders, die consequent als slachtoffers werden neergezet van de lange procedures in ons land.
Nu blijkt echter dat Mauro, die op 10-jarige leeftijd als alleenstaande, minderjarige vreemdeling in Nederland aanklopte, wel degelijk de benodigde papieren had om al jaren geleden terug naar zijn moeder in Angola te gaan, nadat zijn asielverzoek in 2003 was afgewezen. Hij beschikte reeds in 2001 over een identiteitsbewijs en sinds 2002 over een paspoort. Zijn geboortedatum wijkt een paar dagen af van de opgegeven datum.
Aanklacht tegen asielindustrie
Een Haagse bron noemt de onthullingen over de leugens van Mauro een aanklacht tegen de belangenclubs, asieladvocaten en politici, die rond het kind zwermden en zijn vertrek jarenlang tegenwerkten, waardoor de asielzoeker nu zegt in Nederland te zijn geworteld.
De zaak kwam recent aan het licht toen het departement van Leers contact opnam met het Angolese consulaat omdat Mauro in verband met het studievisum een paspoort nodig had. Toen bleek hij dat al jaren te hebben en zelfs in 2009 op het consulaat een nieuw paspoort te hebben aangevraagd. Om dat te bemachtigen stuurde de moeder van Mauro het oude paspoort destijds gewoon op vanuit Angola.
Hoewel het ministerie bij de Raad van State zijn gelijk haalde dat Mauro moet worden uitgezet, bleef de Kamer de afgelopen maanden druk zetten om een uitzondering te maken. Om het verdeelde CDA uit de brand te helpen, moest een studievisum de mbo-scholier de helpende hand bieden.
Het ministerie van Binnenlandse Zaken bevestigt de aanlevering van verkeerde gegevens.
http://telegraaf-i.telegraaf.nl/telegra ... 12/03/001/" onclick="window.open(this.href);return false;
zal mij benieuwen wat ze nu doen, geen woorden maar daden.
-
Tom
http://www.112brabant.nl/index_main.php ... to_id=5891" onclick="window.open(this.href);return false;
Gaat toch nergens meer over
Gaat toch nergens meer over
- GTRene
iemand met een kort lontje zo lijkt het, gaat inderdaad nergens over, sowieso al niet dat je zo met een pistool op zak loopt..euh fietst...goed ziek die persoon
-
Wouter81
- Auto: GR86|California|Hilux/CS35+
Goed stuk van Jort Kelder: http://www.jortkelder.nl/artikel/rechts ... nks_vullen" onclick="window.open(this.href);return false;
Spijker - kop
Spijker - kop
- Arthur
- Auto: Nr.51
Past dit hier ook?
Gisteren iets gehoord over A'dam, dat ze daar de hotel- en taxikosten niet meer vergoeden bij uit huis plaatsen van de dader na huiselijk geweld. Scheelt 65k op jaarbasis.
Maar wel de Hells Angels uitkopen voor 400k terwijl die gasten daar allang niet meer mochten zijn maar weigerden te vertrekken...
Heb me niet helemaal ingelezen maar dit is toch wel apart.
Gisteren iets gehoord over A'dam, dat ze daar de hotel- en taxikosten niet meer vergoeden bij uit huis plaatsen van de dader na huiselijk geweld. Scheelt 65k op jaarbasis.
Maar wel de Hells Angels uitkopen voor 400k terwijl die gasten daar allang niet meer mochten zijn maar weigerden te vertrekken...
Heb me niet helemaal ingelezen maar dit is toch wel apart.
- JP
Gisteren een jongetje van 14, die in Duitsland een meisje van 13 voor een vrachtwagen gooide.
Vandaag een eikel die (naar het schijnt) zijn ex van 17 doodschiet....
http://www.nu.nl/binnenland/2689905/med ... hoten.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Vandaag een eikel die (naar het schijnt) zijn ex van 17 doodschiet....
http://www.nu.nl/binnenland/2689905/med ... hoten.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- GTRene
hoorde het net op het nieuws...
R.I.P. voor de kassa dame.
en dat in Almeloooo
R.I.P. voor de kassa dame.
en dat in Almeloooo
-
OnlineMartijn_bmw
top verhaalWouter81 schreef:Goed stuk van Jort Kelder: http://www.jortkelder.nl/artikel/rechts ... nks_vullen" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Spijker - kop
-
ErikS
Gisteren een jongetje van 14, die in Duitsland een meisje van 13 voor een vrachtwagen gooide.
- GTRene
VVD wil 'bijstandstoerist' snel het land uitzetten
ben benieuwd hoe lang dat al bezig was...van die buitenlandse werkers die ff kort komen werken en dan doodleuk een bijstanduitkering aanvragen omdat dat allemaal zo schijnt te kunnen in Nederland Sinterklaasland.
dus wat dat betrefd is dat hopelijk snel voorbij, de VVD wil dat dus aanpakken.

dus wat dat betrefd is dat hopelijk snel voorbij, de VVD wil dat dus aanpakken.
http://www.blikopnieuws.nl/bericht/1381 ... etten.html" onclick="window.open(this.href);return false;Den Haag - VVD-Kamerlid Malik Azmani wil korte metten maken met bijstandtoerisme. Arbeidsmigranten die nog maar kort in Nederland hebben gewerkt en een beroep doen op de bijstand moeten volgens de VVD direct het land uit kunnen worden gezet.
Foto: archief EHFHiervoor gaat VVD 'er Azmani pleiten tijdens de behandeling van de begroting Sociale Zaken later deze week, zo melden verschillende media maandag.
Azmani vreest dat mensen van buiten Nederland, die nog maar kort in ons land hebben gewerkt, in toenemende mate een beroep op de bijstand zullen doen. Arbeidsmigranten zijn volgens de VVD welkom als ze werken en in hun bestaan kunnen voorzien.
De gemeente Vaals, dichtbij het drielandenpunt met België en Duitsland, had al met dit probleem te kampen. Hier doen veel Oost-Europeanen een beroep op de bijstand. Vaals heeft eerder dit jaar daarom van minister Kamp (Sociale Zaken) de mogelijkheid gekregen om bij aanvraag voor bijstand te controleren of iemand verblijfsrecht heeft in Nederland als daaraan wordt getwijfeld. Heeft iemand geen verblijfsrecht, dan hoeft de gemeente geen bijstand te verstrekken. Kamp wil dit landelijk regelen en moet hiervoor de wet nog aanpassen.
Minister Kamp heeft er al veel langer moeite mee dat onder anderen Polen steeds vaker een beroep doen op de bijstand of de daklozenopvang.
Nederland heeft relatief hoge uitkeringen en is daardoor aantrekkelijk voor bepaalde migranten. Hij wil dat Europese regels worden aangescherpt. In plaats van dat EU-burgers na één jaar werk in andere lidstaat een uitkering in dat land kunnen krijgen, moet dat ten minste vijf jaar worden
- InjectTheVenom
Bulgaarse truckers zijn blijkbaar niet bekend met de rechts heeft voorrang regel, moest er vanmiddag even op uit voor de zaak en hoewel het leek of hij in hield om mij vlot voor hem langs te gaan reed hij halverwege de bocht toch ineens door
Gelukkig werd het geen boem is ho maar je weet wel meteen waarom ze vandaag die 60km/u actie hielden.
Gelukkig werd het geen boem is ho maar je weet wel meteen waarom ze vandaag die 60km/u actie hielden.
- HansD
Ik ook. Heeft die meneer ook cijfers?ben benieuwd hoe lang dat al bezig was...van die buitenlandse werkers die ff kort komen werken en dan doodleuk een bijstanduitkering aanvragen omdat dat allemaal zo schijnt te kunnen in Nederland Sinterklaasland.
Daarvoor is de VVD toch de grootste partij? Zorg dan dat dit niet mogelijk is. Met vrees kan ik niet zoveel, dat is me te vaag.Azmani vreest dat mensen van buiten Nederland, die nog maar kort in ons land hebben gewerkt, in toenemende mate een beroep op de bijstand zullen doen.
Mee eens.Arbeidsmigranten zijn volgens de VVD welkom als ze werken en in hun bestaan kunnen voorzien.
- GTRene
cijfers? denk van wel, het was op TV dat ze het al een tijdje in de gaten hadden en vooral bij de gemeentes in het zuiden veel...sommige deden de aanvraag al na een paar maand werkenHansD schreef:Ik ook. Heeft die meneer ook cijfers?ben benieuwd hoe lang dat al bezig was...van die buitenlandse werkers die ff kort komen werken en dan doodleuk een bijstanduitkering aanvragen omdat dat allemaal zo schijnt te kunnen in Nederland Sinterklaasland.
Daarvoor is de VVD toch de grootste partij? Zorg dan dat dit niet mogelijk is. Met vrees kan ik niet zoveel, dat is me te vaag.Azmani vreest dat mensen van buiten Nederland, die nog maar kort in ons land hebben gewerkt, in toenemende mate een beroep op de bijstand zullen doen.
Mee eens.Arbeidsmigranten zijn volgens de VVD welkom als ze werken en in hun bestaan kunnen voorzien.
zal mij benieuwen wanneer en hoe rap ze dat gaan doen.
- HansD
Dus de TV schijnt het te weten maar een politicus die in de kamer zit niet? Doe dan eerst je huiswerk voordat je wat roept.
Ik zeg niet dat het niet gebeurt maar zorg dat je in ieder geval de cijfers hebt voordat je wat in de media roept.
Ik zeg niet dat het niet gebeurt maar zorg dat je in ieder geval de cijfers hebt voordat je wat in de media roept.
- GTRene
het werd op gang gezet via wat gemeentes waar het schijnbaar veel voorkwam, dus met cijfers van die gemeentes neem ik aan en er bleken al meer vragen daarover te zijn binnen gekomen,HansD schreef:Dus de TV schijnt het te weten maar een politicus die in de kamer zit niet? Doe dan eerst je huiswerk voordat je wat roept.
waarop ze er nu werk van gaan maken en het verderuit gaan zoeken, dan neem ik aan dat het redelijk veel voorkomt en om nog meer te voorkomen gaan ze het logischerwijs aanpassen, goede zaak als je de uitleg hoorde op het nieuws.
Cijfers zeggen ook niet alles, nooit verkeerd om wat mazen in de wet dicht te timmeren om misbruik van de goedheid/belastinggelden makkelijker tegen te gaan.
- HansD
Assumptions are the mother .....
http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Polit ... aftrek.htm
Ik ben benieuwd of de PVV en VVD dit heilige huisje van ze wel kunnen volhouden met de maatregelen/bezuinigingen die nodig zijn. Ik denk het niet maar dan zal er wel weer een draai aan worden gegeven. Het lijkt me zo onderhand ook onvermijdelijk om hier -geleidelijk- eens iets aan te doen.
Het blijft apart dat de partij die altijd de grootste mond heeft over subsidieslurpers de grootste subsidie van NL niet aan wil passen.
Even lekker kort door de bocht redenerend zijn we er zo met die bezuinigingen. Woonsubsidies aanpassen, JSF niet kopen en ontwikkelingssamenwerking terugschroeven naar 0.5% BNP. Dan heb je de kaasschaafmethode nog voor eventueel benodigd wisselgeld
http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Polit ... aftrek.htm
Ik ben benieuwd of de PVV en VVD dit heilige huisje van ze wel kunnen volhouden met de maatregelen/bezuinigingen die nodig zijn. Ik denk het niet maar dan zal er wel weer een draai aan worden gegeven. Het lijkt me zo onderhand ook onvermijdelijk om hier -geleidelijk- eens iets aan te doen.
Het blijft apart dat de partij die altijd de grootste mond heeft over subsidieslurpers de grootste subsidie van NL niet aan wil passen.
Even lekker kort door de bocht redenerend zijn we er zo met die bezuinigingen. Woonsubsidies aanpassen, JSF niet kopen en ontwikkelingssamenwerking terugschroeven naar 0.5% BNP. Dan heb je de kaasschaafmethode nog voor eventueel benodigd wisselgeld
-
Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
Ik had hem in 'Millionairfair' of in het horlogetopic kunen zetten. Ik doe 'm maar hier.
Vanochtend in het AD:
Mreneer mag blij zijn dat hij in Nederland woont met 'n dak boven z'n hoofd. En misschien heeft ie z'n keuken/badkamer wel (zwart) laten verbouwen. Iedereen heeft boter op z'n hoofd. Dat ie hier dit ingezonden stuk kán schrijven, zegt iets over zijn eigen problematiek. Mensen in ECHTE armoede(daarbij is het in de rij staan voor een voedselbank irritant, maar niet echt armoede, trust me) zullen zich niet eens druk maken om zoiets:

Vanochtend in het AD:
Mreneer mag blij zijn dat hij in Nederland woont met 'n dak boven z'n hoofd. En misschien heeft ie z'n keuken/badkamer wel (zwart) laten verbouwen. Iedereen heeft boter op z'n hoofd. Dat ie hier dit ingezonden stuk kán schrijven, zegt iets over zijn eigen problematiek. Mensen in ECHTE armoede(daarbij is het in de rij staan voor een voedselbank irritant, maar niet echt armoede, trust me) zullen zich niet eens druk maken om zoiets:
- Snipe
En die brieven worden dan geschreven door mensen die 300 piek per jaar uitgeven aan oud papier. Op internet kunnen ze het nieuws net zo goed volgen, en gratis 
-
Tom
Ik ben wel blij met m'n klokjes hoor.
- dvh
Ik ook 
Iets duurder dan een tientje, maar wat goedkoper dan 20k.
Iets duurder dan een tientje, maar wat goedkoper dan 20k.
- HansD
Heerlijke typisch Nederlandse ingezonden brief. Vooral niet boven het maaiveld uitsteken en het eigen -beperkte- referentiekader moet de norm voor iedereen zijn.
- Robertdj
http://www.pen.nl/nieuws" onclick="window.open(this.href);return false;
Jongen spuit vrouw bijtende vloeistof in gezicht Op de Halsterweide krijgt dinsdagavond 13 december een vrouw een onbekende vloeistof in haar gezicht gespoten of gegooid. Ze moet voor behandeling naar het ziekenhuis. De politie zoekt de dader en roept getuigen op zich te melden.
Die avond rond kwart voor acht loopt een 66-jarige vrouw uit Nieuwegein over het fietspad van de Halsterweide in de richting van de Kafmolenweide. Een vijftal jongens komt haar tegemoet lopen. De jongens lopen met zijn drieën en met zijn tweeën naast elkaar. Als de vrouw het tweetal passeert, zegt een van hen haar gedag. Ze beantwoordt de groet. Vervolgens ziet ze dat de jongen een soort plantenspuit in zijn handen heeft en haar een vloeistof in haar gezicht spuit of gooit. Vrijwel direct daarna krijgt ze een brandend gevoel in haar gezicht en ogen.
Het slachtoffer gaat meteen naar huis en spoelt haar ogen en gezicht met water. Ze blijft echter pijn houden. Ze gaat naar de eerste hulp van het Sint Antoniusziekenhuis in haar woonplaats. Daar behandelt een arts haar. Het is nog niet bekend of het slachtoffer blijvend letsel heeft opgelopen. Zij moet op woensdag 14 december contact met een oogspecialist opnemen.
De verdachte die de bijtende vloeistof gooide of spoot is een lichtgetinte jongen, van ongeveer 14 jaar, met kort zwart krullend haar, bruine ogen en donkere wenkbrauwen. Hij droeg een grijs vest met capuchon, donkergrijze trainingsbroek en lichte sneakers.
De politie vraagt getuigen van de mishandeling en mensen die menen de verdachte te (her-)kennen om contact op te nemen met de recherche van district Lekstroom op telefoonnummer 0900-8844 of via Meld Misdaad Anoniem op telefoonnummer 0800-7000.
- GTRene
De verdachte die de bijtende vloeistof gooide of spoot is een lichtgetinte jongen, van ongeveer 14 jaar, met kort zwart krullend haar, bruine ogen en donkere wenkbrauwen. Hij droeg een grijs vest met capuchon, donkergrijze trainingsbroek en lichte sneakers.