Welke goedkope zuinige 2e auto?

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Apolo2

Re: Welke goedkope zuinige 2e auto?

Bericht door Apolo2 » 06 dec 2011, 17:46

Mijn tip zou zijn een Panda als het 4-deurs en cheap moet zijn.

De A2, we hebben zelf één van de eerste A2's gehad in 2000 en het is een zwaar onderschatte auto. Zuinig, ruim (achterin minstens zo groot als een A4 uit die tijd) en het ding liep ook nog hard op de BAB door zijn stroomlijn! Als ze ze nog nieuw hadden gemaakt hadden we er nog steeds eentje gehad. Gebruikt vind ik ze echter te duur wetende wat ze nieuw gekocht hebben.

Reind

Bericht door Reind » 06 dec 2011, 19:45

Zoals ik al aangaf is de A2 een goede optie.

Hij is wel wat duur in aanschaf maar ook erg waarde vast. Dus als je de rekening opmaakt nadat hij weer verkocht is komt hij misschien wel als beste uit de bus. Als je de aanschaf niet kan opbrengen moet je het natuurlijk niet doen.

Ik heb ook nog wel een zuinige Clio 5 deurs staan die wel weg mag. Kan ik een A2 kopen :D
Is een blauwe facelift uit 2001 met 180K. Een 1.2 16v die 1:16 loopt en erg licht is. Zitten grappige 14inch velgjes onder. Begin volgende maand krijgt hij verse APK. Bij intresse kun je me een pm sturen.

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 07 dec 2011, 13:16

Net even proefgereden in deze Panda: http://www.autowereld.nl/fiat/panda/1.1 ... tails.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Nieuwe APK, 4 nieuwe bandjes. Iets meer dan een ton gelopen. Auto zag er verder netjes uit. Wel wat kleine gebruikssporen natuurlijk maar dat is niet zo erg.

Rijdt niet eens verkeerd moet ik zeggen, comfortabel, vrij stil... niks mis mee. Niet heel snel natuurlijk maar het viel me mee. Weegt ook maar een goeie 800 kg dus met wat moeite toch 153 km/u op de teller. :)

Morgen eens langsrijden met de 206, kijken wat ze daarvoor willen geven. Ben benieuwd.

ErikS

Bericht door ErikS » 07 dec 2011, 19:48

Hoppa, weg met die peugeot rommel!

Ik ben ook blij dat ik ervan af ben... Al die rammels, kraken en kapotte elektronische onderdelen.....
Voor mij geen (oude) peugeot meer.

Alleen een rallye, bij een rallye is het karakter!!!

dvh

Bericht door dvh » 07 dec 2011, 19:58

Ik ben ook blij dat ik ervan af ben... Al die rammels, kraken en kapotte elektronische onderdelen.....
Voor mij geen (oude) peugeot meer.
:hot: blij dat ik die niet gekocht heb.............

Wouter, een Opel Corsa , voor hetzelfde geld iets meer auto ?
http://auto.marktplaats.nl/opel/5011365 ... -2004.html" onclick="window.open(this.href);return false;?

Als het dan toch een Panda wordt, zwart is ook fraai(er ^_^'' )
http://auto.marktplaats.nl/fiat/5034238 ... -2005.html" onclick="window.open(this.href);return false;?

ErikS

Bericht door ErikS » 07 dec 2011, 21:07

Nou, die 206 viel nog mee hoor:) wa betrouwbaar zat!! Alleen dak 3x kapot, toen maar niet meer laten maken.... Maar dat wist je ;)

tomgtr

Bericht door tomgtr » 07 dec 2011, 21:20

Mijn vrouw heeft tijdje aygo gehad. Perfecte auto, maar zoals mijn vrouw reed haalde dat ding echt niet de zuinigheidscijfers. Op geen stukken na. Dat doet ze met huidige X3 35i trouwens al heeeelemaaaal niet. Maar verder perfecte auto zo'n Aygo/C1/107, echt top voor het geld. Mischien iets boven je budget, maar denk dat je dat op verbruik en onderhoud snel terugverdient vs concurenten.

Zjeraaar

Bericht door Zjeraaar » 08 dec 2011, 11:40

Barend schreef:Een vriend van mij rijdt gemiddeld - sinds ie hem heeft, 3 jaar ofzo - 1 op 19 met zijn Toyota Aygo. Geen wegenbelasting, goedkoop in aanschaf.
Dat vind ik altijd briljant klinken, maar hij is ook wel heel extreem in het 'zuinig rijden', hij doet echt moeite, dus ik weet niet of het voor de normale bestuurder ook haalbaar is.

Ze zien er ook niet verkeerd uit en ik krijg 150 resultaten onder de 5000,- euro op gaspedaal.
Ik zou ook de C1 (of Aygo, 107) moeten aanraden. Heb zelf nu een 8 maanden zo`n ding, 20.000km mee gereden en ik kom met normaal rijgedrag (dus zeker niet moeite nemen om zuinig te doen, wel cruise control) uit op een steady gemiddelde van 1 op 18, wat ik voldoende vind. Geen wegenbelasting is heerlijk idd (zeker als je weet wat ik voor m`n TDI betaalde hiervoor) en vezekering (€ 145,- per jaar nu, kan nog minder) + onderhoud (€ 149,- voor een standaard onderhoudsbeurt) is echt een lachertje.. verder rijd het prima, geluidje is grappig en je komt gewoon met het verkeer mee.. voor dom woon/werk verkeer is het in mijn optiek ideaal!

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 08 dec 2011, 11:48

Nou, met opgroeiende kinderen (weet niet hoeveel Wouter er heeft, eentje geloof. Ik heb er 2) dan is een Aygo-achtige echt een "no-go". Maar zoals altijd zijn dat soort dingen persoonlijk.
Ik las net nog dat een Golf GTi bij iemand de pis niet lauw maakt en echt de slagersleverworst (ofzo) onder de auto's is.
Dus mijn mening; Aygo achtige is niks :lol: :wink:

Wouter81

Bericht door Wouter81 » 08 dec 2011, 12:04

Nog nachtje over geslapen en besloten die Panda niet te doen.

Was wel erg basic, zat 0,0 luxe in (grote stap terug van de 206 die behoorlijk is aangekleed). Niet alle opties zijn belangrijk maar er moet toch wel minimaal airco in zitten heb ik besloten. Vrouw rijdt vaak met de kids erin (2 inmiddels Arthur ;)) en dan wil ik niet dat ze zomers uit de auto drijven van de hitte.

Bovendien is het ding wel erg klein, past geen kinderwagen achterin lijkt me. 206 Is toch wel duidelijk ruimer qua kofferbak ook. Misschien dom gedacht maar had (door de vierkante vorm) het idee dat de Panda toch iets meer ruimte zou bieden. Maar is wel heel klein qua kofferbakruimte.

Enne, die matrassenverkoper is gewoon jaloers op de GTI. :kikker:

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 08 dec 2011, 12:09

De Punto uit die jaartallen past wel. Wij hadden ten tijde van een kinderwagen een Punto uit 2002. 1.2 met 60pk en airco. Die zijn er vast wel te vinden want destijds was airco en metallic lak 500,- (weet ik omdat ik de Punto nieuw kocht).

Wouter81

Bericht door Wouter81 » 08 dec 2011, 12:28

Inderdaad, dat is geen raar idee. Thx voor de tip, /me gaat weer ff rondneuzen op internet. :)

N!co
Locatie: BMW Z4 & CT200h & Triumph street triple 675 & BMW F650

Bericht door N!co » 08 dec 2011, 12:40

dvh schreef:C1 deed een stuk meer dan 1:12.
Ik reed in de praktijk ( dus ook met stevig doorrijden ) toch wel 550-600km op een tank van 35 liter.

Heb nu de E46 318 als 2e auto.. had ook wat kleiners kunnen zijn ect. Maar dit rijdt lekker en is wat ruimer ect. Zelf rij ik toch nog vaak met de Focus Tdci naar mijn werk ( ding rijdt heerlijk !.... zou bijna zeggen, beter dan de bmw :sealed: )

Maar echt zuinig is 1:12 niet. Dat doet mijn bmw bijna ( 1:11 )..
Het is voor een benzine toch wel lekker om 1:15(+) te rijden als het zuinig moet zijn.

Maar wil je een dieseltje, dan zou een Focus type 1 tdci ( 115pk ) een erg fijne auto zijn.
Kosten niet te duur, je hebt soms best leuke uitvoeringen en wegenbelasting kost nog 'maar' 90 euro pm.
Duurder dan de peugot, maar dat haal je er aan brandstofkosten zeker uit.
Zo'n focus doet 650-700km op 35-40 liter. Lekker zuinig en toch geen kleine auto.
En het stuurt heerlijk !
( als je er nog nooit in gereden hebt.. serieus, keertje doen ! )
Wij hebben zelf ook een Focus 1 Tdci. Als je een ruime, zuinige en lichte auto zoekt kom je vanzelf bij zo'n Focus uit. De diesel gaat er bij ons uit, (minder kilometers) maar er komt hoogstwaarschijnlijk gewoon weer een zelfde Focus benzine voor terug.

En hij stuurt idd beter als de E46. :bag:

Plaats reactie