Wat betreft de versnellingbak ben ik het helemaal met je eens. Die zijn altijd wat houterig.
Echter verwijderen van de CDV valve doet echt wonderen. Je herkent je bak niet meer terug.
Ik ben a.s. donderdag bij OBD voor een chippie..

Ik maak me druk om het feit dat ze hun afspraken niet nakomen. En denken dat ze er met een excusje vanaf komen. Ik weet niet hoeveel kms jij in de week rijd maar ik doe er ongeveer ongeveer 1000. Door hun gestuntel moet ik maar kijken hoe ik morgen bij een klant moet zien te komen in het zuiden. Laat staan donderdag en vrijdag.steve smith schreef:Man, waar maak je je druk om? Doe normaal. De dag dat zulke futiliteiten een stressbron gaan worden vier ik een feestje.
steve smith schreef:PS vanwege m'n werk is m'n jaarkilometrage tegenwoordig wat lager, zo rond de 200k km per jaar. Het hoogste jaar was een paar jaar gelden met 275k+.
En dat is precies waarom ik niet met ambtenarij kan werken.Reind schreef:Als je vanuit die hoek komt en te maken krijgt met een groot, stroef, aanheelveelregeltjes onderheven organisatie zakt me de moed in de schoenen. Niemand voelt zich verantwoordelijk en/of s flexibel. Ze zouden ze eens willen helpen zeg, zijn ze misschien een kwartier later thuis.
Als je dan kilometervergoeding zou krijgen en in een Aygo zou rijden met garantie en twee jaar gratis onderhoud. Ontvang je €52.500 kilometervergoeding en betaal je €22.000 aan brandstof. Hou je mooi €30.500 in dat pocket.Martijn_bmw schreef:steve smith schreef:PS vanwege m'n werk is m'n jaarkilometrage tegenwoordig wat lager, zo rond de 200k km per jaar. Het hoogste jaar was een paar jaar gelden met 275k+.heb je ook nog een huis?? of slaap je in de auto...
wat een afstanden!! 275.000 / 365 = 750km per dag als je echt elke dag in het jaar rijdt...
steve smith schreef:En dat is precies waarom ik niet met ambtenarij kan werken.Reind schreef:Als je vanuit die hoek komt en te maken krijgt met een groot, stroef, aanheelveelregeltjes onderheven organisatie zakt me de moed in de schoenen. Niemand voelt zich verantwoordelijk en/of s flexibel. Ze zouden ze eens willen helpen zeg, zijn ze misschien een kwartier later thuis.
Bron: http://www.inoverheid.nl/artikel/artike ... -land.html" onclick="window.open(this.href);return false;RVV schreef:steve smith schreef:En dat is precies waarom ik niet met ambtenarij kan werken.Reind schreef:Als je vanuit die hoek komt en te maken krijgt met een groot, stroef, aanheelveelregeltjes onderheven organisatie zakt me de moed in de schoenen. Niemand voelt zich verantwoordelijk en/of s flexibel. Ze zouden ze eens willen helpen zeg, zijn ze misschien een kwartier later thuis.
Wie wel dan?
Simpel. Begin voor jezelf als freelance privechauffeur, en pak de eerste paar jaar alle werk wat je kan vinden om je hut van de grond te krijgen. Dan draai je na een paar jaar dat soort kilometrages en kom je erachter dat je lijf daarvan naar de kl*ten gaat, en ga je wat mensen inhuren om dat onder controle te krijgen. En dan draai je wat minder kilometers, en heb je de rest van je leven een hekel aan onnodig stugge auto's en onnodig grote wielen.jeust schreef:Steve, ben ook wel benieuwd hoe jij het voor elkaar krijgt 275K km in een jaar weg te tikken. In NL lijkt me dit amper haalbaar.
Gebruikers op dit forum: beske, Bing [Bot], Cazzo46, Gisae, Google [Bot], Hitz, Mark 320iS, matthyssie, Murena, Ti-Tourist (Erik) en 13 gasten