Korting en prijzen nieuwe auto's.

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
peer

Korting en prijzen nieuwe auto's.

Bericht door peer » 06 dec 2011, 10:56

Het wordt weer eens tijd om te een nieuwe auto uit te zoeken. Deze keer is mijn oog gevallen op de nieuwe BMW Z4.

4 jaar geleden heb ik een nieuwe e92 gekocht en toen heb ik toch wel aardig wat korting gekregen. Maar als ik achteraf verhalen lees dan krijg ik toch het gevoel dat ik teveel betaald heb. Dat wil ik deze keer anders aanpakken. Aangezien hier meer mensen zitten die met het bijltje gehakt gehebben vraag ik jullie hulp. Wat kan ik verwachten bij een BMW dealer voor elkaar te krijgen.

Ik ben van plan deze auto 4 jaar te rijden. (misschien korter maar vast niet langer) Kan ik bijvoorbeeld als deal neergooien dat ik wel 4 jaar volledige garantie wil. Want op het moment is dat maar 2 jaar. Dat vind ik toch wel erg kort! bij mijn vorige auto heb ik daarvoor bijbetaald. Maar achteraf vind ik dat toch niet horen. Ik mag er toch wel vanuit gaan dat een nieuwe BMW het 4 jaar volhoud en dat een dealer daar ook achter staat?

En dan de prijs zelf natuurlijk. IVia de configurator zie ik dat de auto 60.000 kost. Maar er staat ook bij dat die adviesprijzen zijn. Wat zou hier van de prijs af moeten kunnen?

Arthur
Auto: Nr.51

Re: Korting en prijzen nieuwe auto's.

Bericht door Arthur » 06 dec 2011, 11:07

Ik zou anders eerst eens naar een dealer gaan waar je zeer wss toch niet gaat kopen en die een schot voor de boeg laten geven.
Weet je ongeveer wat je kunt verwachten. Daarna "werk" je wat meer richting je woonplaats/eigen dealer toe en kijkt wat de verschillen zijn. Dan daar waar je het liefst koopt proberen de beste deal eruit te halen.
Kortingen bij nieuwe auto's worden altijd gegeven over de kale prijs, dus minus BPM en BTW etc. Dus 10% is geen 6k in dit geval :wink:

Knot

Bericht door Knot » 06 dec 2011, 11:22

Tsja, volgens mij krijgen wij op ons bedrijfswagenpark ook 10% korting bij PON maar prive zal je dat niet gaan lukken.

Mijn hoogste was bij Toyota op de Aygo, 6,5% meer viel er echt niet uit te halen.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 06 dec 2011, 11:26

peer schreef:Kan ik bijvoorbeeld als deal neergooien dat ik wel 4 jaar volledige garantie wil. Want op het moment is dat maar 2 jaar. Dat vind ik toch wel erg kort! bij mijn vorige auto heb ik daarvoor bijbetaald. Maar achteraf vind ik dat toch niet horen. Ik mag er toch wel vanuit gaan dat een nieuwe BMW het 4 jaar volhoud en dat een dealer daar ook achter staat?
Koop 'n KIA. :kikker:

Neh. twee jaar is in feite twee jaar. Dat je garantie bij kunt kopen is al 'iets'.
Wat heb je aan je E92 NA die twee jaar garantie als garantiegeval(in jouw ogen dan) qua kosten meegemaakt, of wat denk je te kunnen meemaken met de Z4 NA twee jaar wat dan niet onder de garantie valt?

Joy

Bericht door Joy » 06 dec 2011, 11:31

Onlangs een Mercedes Sprinter besteld. Korting bedroeg 8% zonder inruil.

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 06 dec 2011, 11:51

Mijn vriendin heeft een 500 Twinair gekocht, stond als allergoedkoopste geadverteerd van Nederland nog geen 13k met lounge pakket. Kon geen euro meer vanaf en als ik nu kijk naar andere 500's die vergelijkbaar zijn uitgerust kosten die allemaal rond de 14 a 15k dus wel een hele goede deal.

Ik bedoel hiermee te zeggen dat als je een nieuwe auto besteld je een korting kunt bedingen maar als je een tweedehands auto koop je soms geen korting hoeft te verwachten ondanks dat het een super prijs kan zijn.

Mark N

Bericht door Mark N » 06 dec 2011, 12:14

Knot schreef:Tsja, volgens mij krijgen wij op ons bedrijfswagenpark ook 10% korting bij PON maar prive zal je dat niet gaan lukken.

Mijn hoogste was bij Toyota op de Aygo, 6,5% meer viel er echt niet uit te halen.
Hier 10% op een Golf gekregen particulier.. Het kan dus wel. :)

Knot

Bericht door Knot » 06 dec 2011, 12:16

10% particulier is niet mis idd.. was dat een voorraad auto?

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 06 dec 2011, 12:21

Verschilt per merk en per type...

Actiemodellen met al een leuk pakket heeft een dealer soms maar 4% marge dus valt er zo goed als niets te halen...

Een voorraadauto die al een tijdje staat willen ze soms iets extra's doen...

Iemand die 8% korting krijgt *(idd over de netto cat. prijs....dat is wat ze kosten) doe je het goed!

Wellicht een optie om een demo te kopen? met een paar K op de teller vaak een leuk verschil met een geheel nieuwe....het moet wel je kleur etc zijn maar toch!

Zeker aan het eind vh jaar als de doelstelling nog niet gehaald is willen ze wel vaak iets extra's doen....doelstelling al binnen...dan juist niet....dan de pijplijn vullen voor 2012....

ErikS

Bericht door ErikS » 06 dec 2011, 13:13

doelstelling al binnen...dan juist niet....dan de pijplijn vullen voor 2012....

Te achterlijk voor woorden. Doelstelling binnen? Dan maar minder fanatiek verkopen.... Brrrrr... :kotsen:

dvh

Bericht door dvh » 06 dec 2011, 13:16

Nou meer onder het mom van, we houden de prijzen het hele jaar vast ( geloofwaardig ) Maar aan het eind v/d jaar nog ff snel de showroom leegverkopen. Beter voor de aandeelhouders ( winst op papier v/h jaar ).

Zeker bij de occasionhoek is het erg belangrijk een goed verloop te houden. Staat een auto te lang dan kost het teveel geld en worden ze soms zelfs met verlies verkocht.

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 06 dec 2011, 13:19

ErikS schreef:
doelstelling al binnen...dan juist niet....dan de pijplijn vullen voor 2012....

Te achterlijk voor woorden. Doelstelling binnen? Dan maar minder fanatiek verkopen.... Brrrrr... :kotsen:
Ik zeg niet minder fanatiek verkopen....maar dan de pijplijn voor 2012 vullen....stel je kan een nieuwe auto verkopen en moet er 1 inruilen waarvan je denkt....de kans dat ik die snel verkoop is klein en met een handelsbieding kom ik er niet uit......dan verkoop je nee...

Mensen die niet het gehele A-Z kennen en alleen blindstaren op een nieuwe verkopen weten niet dat bijv. oa. een gebruikte auto per dag ongv 7 euro kost....stel je hebt na kosten 700euro marge en die auto staat 95 dagen.....enfin...hoef dat ver niet uit te leggen....

On-topic.....gewoon 3 offertes vragen in de regio en diegene met de beste /prijs / goed gevoel / service de order gunnen........

peer

Bericht door peer » 06 dec 2011, 13:22

Als ik dit lees zal ik er toch wel wat moeite voor moeten doen maar meer dan 8% hoef ik dus echt niet te verwachten.

Die garantie eis, dat is echt een harde eis die ik niet zal laten vallen mede door de slechte ervaring met de e92:
na 2,5 jaar:
Turbo kapot,
uitlaat doorgeroest,
wiellagers kapot,
na 3 jaar:
automaatbak computer vervangen,
van allerlei kraakjes en piepjes in de auto die verholpen moesten worden,
zelf dimmende binnenspiegel stuk,
xenon verlichting kapot.

En dan rij ik nog rustig met de auto!

Misschien had ik wel een maandag morgen auto, maar ik zou dit niet graag zelf moeten betalen! En de proefrit Z4 had ook pas 20.000 op de teller en daar ging het dak al moeilijk van open om maar een klein voorbeeldje te geven...

Ik ga eens bij een dealer uit de buurt een offerte vragen, dat is in iedergeval een goede tip ;)
Een 2e handsje zit er denk ik niet in met mijn absurde eisen aan opties in een auto ;)

Mark N

Bericht door Mark N » 06 dec 2011, 13:25

Knot schreef:10% particulier is niet mis idd.. was dat een voorraad auto?
Nope, geen voorraad auto.

JP

Bericht door JP » 06 dec 2011, 13:29

Als ik het goed zie woont TS in België. Dan kun je al weinig aan van de kortingen die de Nederlandse dealers geven. In het buitenland gelden vaker andere percentages, tot wel 15-20%

allen

Bericht door allen » 06 dec 2011, 13:38

Je wil 80% korting en 8 jaar garantie, om het maar even heel overdreven te zeggen...
BMW heeft vast wel berekend welke prijs / kwaliteit verhouding er bij hun producten hoort. Je kunt ook gewoon wat anders kopen. Bijvoorbeeld een Kia C'eed met 7 jaar garantie.

Je vraagt je af waarom Kia dan weer wel zoveel jaar garantie durft te geven, terwijl de wagen een poep en een scheet kost? Simpel: de afwerking is niet zo mooi. Alhoewel dat nog te betwijfelen valt als je die mooie sinaasappellak van BMW aanschouwt...

steve smith

Bericht door steve smith » 06 dec 2011, 13:43

Ik zou willen dat je in NL garantie bij kon kopen.

peer

Bericht door peer » 06 dec 2011, 13:47

JP schreef:Als ik het goed zie woont TS in België. Dan kun je al weinig aan van de kortingen die de Nederlandse dealers geven. In het buitenland gelden vaker andere percentages, tot wel 15-20%
Heel goed opgemerkt ;) Maar het mag nu gaan om een nederlandse auto. Omdat ik de auto waarschijnlijk bij een nederlandse dealer wil gaan kopen. Ik ben niet tevreden over de huidige dealer in belgie, en de andere dealers zijn ver te zoeken. De nederlandse dealers aan de grens kunnen de auto ex btw en bpm en met een belgische plaat verkopen (en natuurlijk de belgische btw).

Dus de prijs mag gaan over een nederlandse auto.

Overigens wil ik alleen weten wat ik kan verwachten, ik wil niet persee 20% korting, maar ik wil weten wat ik wel kan krijgen. De vorige keer heb ik duidelijk teveel betaald en ik wil weten wat mogelijk is.

peer

Bericht door peer » 06 dec 2011, 13:51

hmmm ik wordt hierdoor wel getriggert :?

Bij de nederlandse dealer kan dat dus niet (staat tenminste niet op de website...) Dan wordt het alweer een lastiger verhaal.

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 06 dec 2011, 14:12

peer schreef:hmmm ik wordt hierdoor wel getriggert :?

Bij de nederlandse dealer kan dat dus niet (staat tenminste niet op de website...) Dan wordt het alweer een lastiger verhaal.
Wat kan niet??? garantie bijkopen....nee helaas

:kikker:
Laatst gewijzigd door duifjes.com op 06 dec 2011, 14:17, 1 keer totaal gewijzigd.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 06 dec 2011, 14:13

steve smith schreef:Ik zou willen dat je in NL garantie bij kon kopen.
Bij Porsche kan dat.

Arthur

Bericht door Arthur » 06 dec 2011, 14:14

@Jacco: Garantie bijkopen bij BMW.

@Cav: en bij Ford ook.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 06 dec 2011, 14:19

@Peer: Je kunt gewoon een bod doen.

Vragen om korting werkt niet. Psychologisch gezien is het dan te makkelijk om 'nee' te zeggen ipv 'akkoord'.
Gewoon je auto samenstellen, vragen wat er allemaal op en aan zit. Heb het niet over korting. Vraag om een voorstel op papier zodat je het thuis kunt overwegen. Daarna doe je gewoon telefonisch een bod, met een aantal voorwaarden (zoals die garantie, setje winterbanden + velgen, verzin 't maar). Aan de verkoper dan de taak om de deal te sluiten. Of niet.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 06 dec 2011, 14:22

Voorbeeldje: Wij hebben een Jeep Grand Cherokee CRD Overland gekocht op de zaak. Ding kostte 97 mille. Bod gedaan van 78. Tegenbod 87. Gekocht voor 83.
Dollarkoers + showroom auto scheelt natuurlijk ook een hoop.

Arthur

Bericht door Arthur » 06 dec 2011, 14:22

Ze kennen bij BMW wel "Premium selection", looptijd 2 jaar. Regel het dan zo dat na 2 jaar de auto in deze PS gaat. Hoe hij dat wil doen is jouw zorg niet.
En idd, een (tegen) bod lijkt me beter dan om korting vragen.

Plaats reactie