Niels v/d burgh schreef:Knot schreef:http://link.marktplaats.nl/501322403" onclick="window.open(this.href);return false;
525eA 280.000km geen snel ding maar ik vind m wel netjes voor als cruiser. Andere (originele) wielen erop en een wat hipper einddempertje en hij is af.
Is zo'n 525e nou echt veel zuiniger, als bijvoorbeeld een 520i/525i ?
Zo'n eta blok heeft volgens mij een langere slag,

hoe rijdt dat dan ? laagtoerig, wel of niet vlot ?
Heb hier helaas helemaal geen ervaring mee.
JA, zo'n ding is veel zuiniger! Zeker dan een 525i, je moet niet vergeten dat een 520i wel een M20 heeft maar de 525i e28 nog de grote 2.5 liter M30 had van 150ps. En die staat bekend om veel dingen maar efficiency is er niet een van....
Een Eta is echt een cruiser. Is een auto die trappen niet beloont, maar op 80% wel heel stil en relatief vlot is. Zie het als een motor van voor de "VANOS" en "variabele spruitstukken" tijd waarbij alles is afgestemd op koppel, en bovendien een paar low-friction grapjes inzitten zoals minder nokkenaslagers en in sommige versies minder zuigerveren. Eta's hebben een zeer lange eindoverbrenging, en om het gebrek aan remmend vermogen van de motor te compenseren ook de assen en remmen van 535i. Qua rijden gewoon vlot en soepel, relatief sterk onderin, beetje als 528i e39 maar dan zonder het gejengel vanaf 5000. Ik heb 1 op 12 wel gehaald met een Eta automaat, en er toch plezierig mee gereden.