Toyota GT 86 en Subaru BRZ
-
Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ
Fingerspitzengefühl René? 

- GTRene
in deze tijden is het best moeilijk lijkt me, de kleine goedkope auto's gaan heel goed, daar laten ze 2de hands voor staan, vaak omdat een goede 2de hands bijna net zo duur is als een nwe
een sportieve auto voor het jonge volk kan wel maar dan moet de prijs onder de 32.5K grens blijven oid, komt het hoger dan kom je bij de meer liefhebbers maja als je een vrij grote groep (relatief gezien) wil bereiken kan je ook weer niet te duur gaan en of de psychologische grens te ver oprekken.
40 en daarboven kom je weer bij andere groepen terrecht, niet de doelgroep denk (uitzondering daargelaten)
als DLD 30K incl btw vraagt en de motor is bv heel schoon (relatief gezien) dan kan het C02/BPM gedeelte meevallen zodat de kale basis vanaf 36.700,-euro te verkrijgen zal zijn schat ik zo.
wat zetten we in DF gokparadijs
we kunnen wel een Michelletje plaatsen boven

een sportieve auto voor het jonge volk kan wel maar dan moet de prijs onder de 32.5K grens blijven oid, komt het hoger dan kom je bij de meer liefhebbers maja als je een vrij grote groep (relatief gezien) wil bereiken kan je ook weer niet te duur gaan en of de psychologische grens te ver oprekken.
40 en daarboven kom je weer bij andere groepen terrecht, niet de doelgroep denk (uitzondering daargelaten)
als DLD 30K incl btw vraagt en de motor is bv heel schoon (relatief gezien) dan kan het C02/BPM gedeelte meevallen zodat de kale basis vanaf 36.700,-euro te verkrijgen zal zijn schat ik zo.
wat zetten we in DF gokparadijs

we kunnen wel een Michelletje plaatsen boven

- Dennis Cavallino
Ik geloof er geen bal van dat 'ie boven de 35 mille gaat kosten.
Een Genesis Coupé V6 kost 50 mille, omdat 'ie genekt wordt door BPM/slurptax.
Een genesis coupé 2.0 turbo kost 40 mille, maar dat is een luxe, dure sportauto en een heeeeel stuk groter dan de GT 86. Alle opties zitten er al op en aan. Netto kosten de 2.0t en V6 allebei 22 mille bij Hyundai.
Dus op de V6 zit meer dan 28 mille belasting, op de 2.0 turbo 18 mille.
Ik schat in dat de nettoprijs van de Toyota lager ligt dan de 2.0 turbo Genesis Coupé. Dat ligt ook aan de importeur, maar als ik Toyota NL was zou ik gebruik maken van de gratis pr/marketing die deze auto met zich meebrengt en hem 'gunnen' aan het Nederlandse liefhebberspubliek.
Een RCZ kost iets meer dan 32 mille met 200 pk, die is ook aardig compleet uitgevoerd
Een GTI kost ook 32 mille,
Een VW Scirrocco met 200+ pk kost 33,5 mille
Toyota krijgt een relatief zuinig label op deze auto. Hij is licht, de techniek is niet duur, want ze verkopen er heel veel van en er zit geen turbo/intercooler/etc. op.
De Yen-Euro koers is eigenlijk de enige reden die hem kan nekken. Aan de andere kant verkoopt Toyota auto's met concurrerende prijzen, dus kennelijk maakt dat niet uit.
Kortom 40 mille gaat 'ie niet kosten. 50 mille ook niet.
Eerder ergens tussen de 30 en 35 mille wel. Voor 't instapmodel (en dat is de enige die er echt toe doet wil 't een succes worden, qua verkoop/imago-boost).
Voor mij persoonlijk geldt dat als 'ie kaal 30-32,5 mille kost, dat ze dan een deal hebben. Tussen de 33-34 mille twijfel ik (eerst zien/rijden), alles boven de 35 mille zet hem gewoon weer tussen de andere auto's op mijn shortlist en ga ik afvinken wat ik echt belangrijk vind.
Ik bedoel, ik wilde helemaal geen sportwagen, want anders zou ik de RCZ op mijn shortlist hebben gezet. De GTI staat wel op mijn shortlist, als alternatief voor (duurdere) stations/Jeeps. De lol voor mij zit hem in 't feit dat ik mijn eigen Jeep gewoon kan houden als ik deze Toyota/Subaru in de bijtelling kan rijden. Dan telt iedere euro gewoon door imho. Bij de Golf GTI geldt diezelfde constructie, maar die zou ik dan volledig zakelijk rijden. Dan houd ik de Jeep en heb ik dus geen échte sportwagen (iets dat me niet veel uitmaakt, aangezien ik over 7 jaar toch in mijn mid-life crisis terecht kom!)
Nog iets dat bij mij meespeelt is dat ik de mogelijkheid krijg om na 3 jaar een auto goedkoop over te nemen van de zaak. Déze Toyota zou ik dan wel willen houden dunkt me. Maar goed, alles valt of staat dus met een aanschafprijs die ik acceptabel vind (= liefst iets lager dan Peugeot RCZ met 200 pk).
Een genesis coupé 2.0 turbo kost 40 mille, maar dat is een luxe, dure sportauto en een heeeeel stuk groter dan de GT 86. Alle opties zitten er al op en aan. Netto kosten de 2.0t en V6 allebei 22 mille bij Hyundai.
Ik schat in dat de nettoprijs van de Toyota lager ligt dan de 2.0 turbo Genesis Coupé. Dat ligt ook aan de importeur, maar als ik Toyota NL was zou ik gebruik maken van de gratis pr/marketing die deze auto met zich meebrengt en hem 'gunnen' aan het Nederlandse liefhebberspubliek.
Een RCZ kost iets meer dan 32 mille met 200 pk, die is ook aardig compleet uitgevoerd
Toyota krijgt een relatief zuinig label op deze auto. Hij is licht, de techniek is niet duur, want ze verkopen er heel veel van en er zit geen turbo/intercooler/etc. op.
De Yen-Euro koers is eigenlijk de enige reden die hem kan nekken. Aan de andere kant verkoopt Toyota auto's met concurrerende prijzen, dus kennelijk maakt dat niet uit.
Eerder ergens tussen de 30 en 35 mille wel. Voor 't instapmodel (en dat is de enige die er echt toe doet wil 't een succes worden, qua verkoop/imago-boost).
Voor mij persoonlijk geldt dat als 'ie kaal 30-32,5 mille kost, dat ze dan een deal hebben. Tussen de 33-34 mille twijfel ik (eerst zien/rijden), alles boven de 35 mille zet hem gewoon weer tussen de andere auto's op mijn shortlist en ga ik afvinken wat ik echt belangrijk vind.
Ik bedoel, ik wilde helemaal geen sportwagen, want anders zou ik de RCZ op mijn shortlist hebben gezet. De GTI staat wel op mijn shortlist, als alternatief voor (duurdere) stations/Jeeps. De lol voor mij zit hem in 't feit dat ik mijn eigen Jeep gewoon kan houden als ik deze Toyota/Subaru in de bijtelling kan rijden. Dan telt iedere euro gewoon door imho. Bij de Golf GTI geldt diezelfde constructie, maar die zou ik dan volledig zakelijk rijden. Dan houd ik de Jeep en heb ik dus geen échte sportwagen (iets dat me niet veel uitmaakt, aangezien ik over 7 jaar toch in mijn mid-life crisis terecht kom!)

Nog iets dat bij mij meespeelt is dat ik de mogelijkheid krijg om na 3 jaar een auto goedkoop over te nemen van de zaak. Déze Toyota zou ik dan wel willen houden dunkt me. Maar goed, alles valt of staat dus met een aanschafprijs die ik acceptabel vind (= liefst iets lager dan Peugeot RCZ met 200 pk).
- Snipe
Staat hier nou serieus dat je meer geld over zou hebben voor een verbouwde Peugeot 308 dan voor een lichte coupé met achterwielaandrijving, laag gewicht en speciaal voor die auto ontworpen techniek?Dennis Cavallino schreef:alles valt of staat dus met een aanschafprijs die ik acceptabel vind (= liefst iets lager dan Peugeot RCZ met 200 pk).
- Dennis Cavallino
Jep. Maar dan iets genuanceerder.
De RCZ 200pk is een hebbe-hebbe auto voor de massa, waar je ook als echte liefhebber heel lang, enorm veel plezier aan kunt beleven. Dus die is met 33 mille scherp geprijsd. Naast liefhebbers kunnen ook Henk en Ingrid zo'n auto kopen, om de buren te imponeren.... bij de GT 86 gaat dat niet gebeuren.
RCZ is gewoon een erg goede auto en zeker geen 308, dat weet jij ook, want jij hebt er ook 5 km mee gereden, haha. Een RCZ zou ik graag hebben/rijden. Ik probeer alleen aan te geven dat die RCZ dus goed geprijsd is. Vergelijk 't met een TT, die is gewoon te duur (imho).
GT 86 moet dus ook goed geprijsd worden, net als de RCZ, want als je er rationeel naar kijkt <lastig>, dan mag 'ie feitelijk niet meer kosten dan een RCZ, Golf GTI en dat soort auto's. Pas als ze er een turbo op schroeven kunnen ze er voor vragen wat ze willen....
De RCZ 200pk is een hebbe-hebbe auto voor de massa, waar je ook als echte liefhebber heel lang, enorm veel plezier aan kunt beleven. Dus die is met 33 mille scherp geprijsd. Naast liefhebbers kunnen ook Henk en Ingrid zo'n auto kopen, om de buren te imponeren.... bij de GT 86 gaat dat niet gebeuren.
RCZ is gewoon een erg goede auto en zeker geen 308, dat weet jij ook, want jij hebt er ook 5 km mee gereden, haha. Een RCZ zou ik graag hebben/rijden. Ik probeer alleen aan te geven dat die RCZ dus goed geprijsd is. Vergelijk 't met een TT, die is gewoon te duur (imho).
GT 86 moet dus ook goed geprijsd worden, net als de RCZ, want als je er rationeel naar kijkt <lastig>, dan mag 'ie feitelijk niet meer kosten dan een RCZ, Golf GTI en dat soort auto's. Pas als ze er een turbo op schroeven kunnen ze er voor vragen wat ze willen....
Laatst gewijzigd door Dennis Cavallino op 02 dec 2011, 10:36, 2 keer totaal gewijzigd.
- Petrolhead Tom
Dennis Cavallino schreef: Pas als ze er een turbo op schroeven kunnen ze er voor vragen wat ze willen....
Klopt want er kom straks toch genoeg aftermarket beschikbaar.

- Dennis Cavallino
Psies en de echte liefhebber wil 'the real thing', dus de oem-turbo, met oem-remmerij etc.
Daar kun je dan best meer voor vragen (mede geholpen door BPM-nadelen).
Daar kun je dan best meer voor vragen (mede geholpen door BPM-nadelen).
-
@Dennis: sinds wanneer kost de 200 pk versie net zoveel als z'n langzamere broertje?
Overigens is dit exact wat ik bedoel. Het boeit 99% van de burgers niet of een auto fwd of rwd is.
Overigens is dit exact wat ik bedoel. Het boeit 99% van de burgers niet of een auto fwd of rwd is.

- Dennis Cavallino
Je hebt gelijk. De 200pk is nu ruim 35 mille (was eerst 34.500). My bad.
- RVV
Toyota en Subaru zijn ook niet helemaal op hun achterhoofd gevallen en wat de de ToySu bijzonder maakt is de achterwielaandrijving. Waarom dan niet duurder maken? En wie zegt dat ie 'kaal' in de markt wordt gezet? Zou zomaar kunnen dat ze juist mikken op die Genesis met 2 liter turbo qau prijsstelling. Waarom ook niet? Want dat is op papier wel een rechtstreekse conncurrent.
- Hielke
Als RWD an sich zo'n simpele cashcow zou zijn, dan zou iedereen zo'n soort auto gaan produceren. Dat geloof ik niet. Cardanas en differentieelhuis kosten op het totaal van de onderdelen een habbekrats. Bodemplaat is een omgebouwde Impreza (met cardantunnel) bodemplaat. Remmerij is klein uitgevallen, simpele enkele zuiger klauwtjes. Zo spannend is het allemaal niet. Die hard " het moet overal dwars" drifters zijn er heel weinig. Voor deze doelgroep heeft de auto veel te weinig vermogen.
Toysub kan alleen revolutionair worden als de prijs scherp is. Er meer dan 35k voor vragen en dan door een Clio RS cup (met super onderstel, super motor en super remmen) van 26k te kakken worden gezet gaat het image geen goed doen.
Toysub kan alleen revolutionair worden als de prijs scherp is. Er meer dan 35k voor vragen en dan door een Clio RS cup (met super onderstel, super motor en super remmen) van 26k te kakken worden gezet gaat het image geen goed doen.
- Michel P
Dennis Cavallino schreef:Ik geloof er geen bal van dat 'ie boven de 35 mille gaat kosten.
Mijn idee, Toyota zorgt dat de emissie kijk maar naar het injectie systeem met zowel direkte als indirekte inspuiting dat de uitstoot laag is.
Kale versie graag zonder navi meuk, geen dual CC.
Michel
- Dennis Cavallino
Psies@Hielke&Michel.
- RVV
Ik hoop natuurlijk dat jullie gelijk krijgen. Maargoed eerst maar eens afwachten.
-
Als de duitse prijs al 30K is dan geloof ik niet dat ie hier 35K is. Anderen weten beter hoe die prijzen in elkaar steken maar prijsverschil NL-DE is vaak veel groter.
- Robertdj
Hoeft niet, zie de Polo GTi
- GTRene
mooie foto>>
heb trouwens ook op de yota gestemd mede vanwege de restwaarde wat ik zo inschat ivm verleden van de ae86 e.d.

heb trouwens ook op de yota gestemd mede vanwege de restwaarde wat ik zo inschat ivm verleden van de ae86 e.d.
- Dennis Cavallino
Dat is toch geen mooie foto? Je bedoelt dat je die auto mooi vindt. Hij heeft wel al die pionnetjes omver gereden. :shakeit:
- GTRene
Dennis Cavallino schreef:Dat is toch geen mooie foto? Je bedoelt dat je die auto mooi vindt. Hij heeft wel al die pionnetjes omver gereden. :shakeit:

en van die pionnen...zal lastig rijden zijn als je LHD gewend bent en dan in een RHD

de prijs die ie noemt

zal een vergipsing zijn.
- VLA
Er word dus alweer gewerkt aan een 250 pk versie met supercharger :
Bron : http://www.autoweek.nl/autonieuws/18116 ... 6-op-komst" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;De Toyota GT 86 is in z’n huidige vorm nog maar net onthuld, maar de ingenieurs van het merk denken alweer verder. De ontwikkeling van een snellere versie is al in volle gang.
Dat meldt Autocar. De ingenieurs van Toyota Racing Developments (TRD) zouden werken aan een 250 pk sterke GT 86. Standaard heeft de GT 86 een vermogen van 200 pk tot z’n beschikking. De extra kracht is het gevolg van de toevoeging van een supercharger. Chef engineering Tetsuo Tada verkiest de supercharger boven de turbo, omdat een blok met supercharger een meer lineair karakter heeft. Toyota’s ingenieurs denken dat het huidige chassis van de GT 86 zonder problemen 50 pk meer aankan.
Daar blijft het waarschijnlijk niet bij. TRD is ook al bezig met aanpassingen aan onder meer de wielophanging, die een nog grotere vermogensstijging mogelijk maken. Mocht de auto hierdoor zwaarder, dan streeft Toyota in ieder geval naar een pk-/gewichtsverhouding die beter is dan die van de Nissan 370Z.
- RVV
Chef engineering Tetsuo Tada verkiest de supercharger boven de turbo, omdat een blok met supercharger een meer lineair karakter heeft.
- Spijkerhard
- Auto: (nog steeds) Te veel.
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
Hmmm, superchargers zijn toch "uit" omdat die de motor zoveel inefficienter maken, en dus in Europa resulteren in CO2 taks?
Maar vermogenstoename maakt de auto wel veel concurerender dan een beetje lagere prijs...
Een "spec B" met 220pk zal er wel niet in zitten, NA lijkt me wel alles uit de kast gehaald.
Voor de CO zou er eigenlijk een DNA knopje ingezet moeten worden voor Europa (maar das zeker vloeken in de kerk...)
Maar vermogenstoename maakt de auto wel veel concurerender dan een beetje lagere prijs...
Een "spec B" met 220pk zal er wel niet in zitten, NA lijkt me wel alles uit de kast gehaald.
Voor de CO zou er eigenlijk een DNA knopje ingezet moeten worden voor Europa (maar das zeker vloeken in de kerk...)
- Michel P
Als ze slim zijn TRD kit met supercharger die je later kunt monteren, dan ben je van het co2 gezeik af!! Maar blijft garantie van toepassing.
Michel
Michel
- GTRene
goed van hen, tegenwoordig zijn er heel goede superchargers
ze hebben er genoeg zuinige auto's tegenoverstaan

ze hebben er genoeg zuinige auto's tegenoverstaan

- Kasteel
Prijsgezeik, iedereen droomt van een euroknaller, maar als ding tussen de Clio RS/GTI/RCZ en de Genesis/S2000/370Z zit dan voelt dat toch eigenlijk kloppend?
Ben er wellicht niet voor in, maar vind het gewoon top om te zien, wellicht dat als er ooit iets met serieus porrie is dat ik iets probeer
.
Ben er wellicht niet voor in, maar vind het gewoon top om te zien, wellicht dat als er ooit iets met serieus porrie is dat ik iets probeer