Alledaagse ergernissen

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Luc B

Re: Alledaagse ergernissen

Bericht door Luc B » 28 nov 2011, 23:38

:protest: Die kleine klote asbakjes in BMW's !

Andre

Bericht door Andre » 28 nov 2011, 23:49

Als je mid corner gas geeft en dat het resulteert in onderstuur.

:)

GTRene

Bericht door GTRene » 29 nov 2011, 00:19

Andre schreef:Als je mid corner gas geeft en dat het resulteert in onderstuur.

:)
te dikke sper wellicht? :D

Rupie

Bericht door Rupie » 29 nov 2011, 01:14

Gast kan gewoon niet rijden :D

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 29 nov 2011, 16:32

Gisteren weer eentje op m'n lijstje geschreven.

Hier in de wijk ligt een 50km weg, rechts heeft daar voorrang. Mensen krijgen die van mij ook. Zo ook gisteren, ik reed netjes 50 zag de auto op tijd van rechts aan komen dus liet gas los. Ik rem nog een beetje bij, zodat de auto van rechts ruim voor mij kan invoegen.

Als ik inmiddels 20/25 rijdt vind ik het wel best, als ze dan nog niet het initiatief nemen om de weg op te draaien dan ga ik wel voor. Vervolgens kruis ik hem bijna en wil ie wel op rijden, kon ik boven op de rem.

Rechts voorrang geven vind ik prima, maar ik ga echt niet helemaal stil staan om iemand alle tijd en ruimte te geven om de voorrang ook daadwerkelijk te nemen.

M@rcel

Bericht door M@rcel » 30 nov 2011, 10:27

Toch vind ik dat je fout zit. Jij kan niet voor anderen de inschatting maken of jij daadwerkelijk voorrang wilde verlenen.

Ooit eens een lesje geleerd toen er een auto aankwam die zijn richtingaanwijzer naar rechts had aangezet. Zal wel Pavlov gedrag van me zijn geweest, maar ik ging er vanuit dat ik veilig voor hem langs linksaf kon slaan en begon dus te rijden..... Had het eigenlijk kunnen weten... CD kenteken, Afrikaans land, die rijden nog gevaarlijker dan petjes en hoeden bij elkaar opgeteld.

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 30 nov 2011, 10:33

Klopt, in de regel ben ik ook fout.

Echter zijn er hier in de wijk meerdere goed overzichtelijke wegen van rechts. Als ik dan ruim optijd snelheid terugneem en er de ruimte en tijd is om zeker 2 á 3 auto's voor me te laten gaan, dan moet een iemand van rechts dat toch zeker kunnen?

Het zal niet de eerste keer zijn dat ik compleet stil sta voordat iemand die voorrang heeft er over gaat denken om misschien toch maar eens de weg op te draaien.

Maargoed, dit zijn van die dingen die je in het echt moet zijn. Zo op basis van een stukje tekst lijkt het heel anders :D

M@rcel

Bericht door M@rcel » 30 nov 2011, 10:45

Je weet niet wat mensen hebben meegemaakt natuurlijk. Eén keertje vol in je flank gepakt worden omdat iemand toch geen voorrang verleende wil je natuurlijk niet nog een keer meemaken.
Niet aan ergeren joh :wink:

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 30 nov 2011, 10:59

Afbeelding

Maus335i

Bericht door Maus335i » 30 nov 2011, 14:29

M@rcel schreef:Toch vind ik dat je fout zit. Jij kan niet voor anderen de inschatting maken of jij daadwerkelijk voorrang wilde verlenen.

Ooit eens een lesje geleerd toen er een auto aankwam die zijn richtingaanwijzer naar rechts had aangezet. Zal wel Pavlov gedrag van me zijn geweest, maar ik ging er vanuit dat ik veilig voor hem langs linksaf kon slaan en begon dus te rijden..... Had het eigenlijk kunnen weten... CD kenteken, Afrikaans land, die rijden nog gevaarlijker dan petjes en hoeden bij elkaar opgeteld.
True!

In onze wijk heeft rechts ook voorrang, maar als ik dat ook zou nemen (kom van rechts) had ik dagelijks een stel fietsers over de motorkap. Ze zien me ruim genoeg vooraf aankomen, maar stoppen gewoon niet. Die ene keer dat ik dan wel zin heb om mn terechte voorrang te nemen levert dat vaak boze gezichten, scheldpartijen of handgebaren op.

Ik denk dan altijd, zodra die fietser zn rijbewijs gehaald heeft zal hij/zij me wel begrijpen ;)

Inkoppertje natuurlijk, maar nee echt... rechts heeft voorrang op deze splitsing en ik kom van rechts :P

Nutkees
Auto: Dodge Viper

Bericht door Nutkees » 30 nov 2011, 14:42

Erger mij enorm aan mensen die veel te hard door woonwijken rijden met als gevolg dat 1 van onze katten zojuist dodelijk is overreden :devil: H.fter is ook gewoon doorgereden!

Arm beest. :slapen:

Xave30

Bericht door Xave30 » 30 nov 2011, 14:54

RIP

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 30 nov 2011, 19:57

Das idd gewoon kut! :(

PD power

Bericht door PD power » 30 nov 2011, 22:07

Richardt. schreef:Gisteren weer eentje op m'n lijstje geschreven.

Hier in de wijk ligt een 50km weg, rechts heeft daar voorrang. Mensen krijgen die van mij ook. Zo ook gisteren, ik reed netjes 50 zag de auto op tijd van rechts aan komen dus liet gas los. Ik rem nog een beetje bij, zodat de auto van rechts ruim voor mij kan invoegen.

Als ik inmiddels 20/25 rijdt vind ik het wel best, als ze dan nog niet het initiatief nemen om de weg op te draaien dan ga ik wel voor. Vervolgens kruis ik hem bijna en wil ie wel op rijden, kon ik boven op de rem.

Rechts voorrang geven vind ik prima, maar ik ga echt niet helemaal stil staan om iemand alle tijd en ruimte te geven om de voorrang ook daadwerkelijk te nemen.
Klinkt als "Bangladesh " ........ :mrgreen:

dvh

Bericht door dvh » 30 nov 2011, 22:27

Nutkees schreef:Erger mij enorm aan mensen die veel te hard door woonwijken rijden met als gevolg dat 1 van onze katten zojuist dodelijk is overreden :devil: H.fter is ook gewoon doorgereden!

Arm beest. :slapen:
Kut man..
Mijn vriendin heeft vorig jaar een kat doodgereden.. Beesje schoot onder de auto en kwam onder het achterwiel.
Flink drama.. Kleine kinderen erbij wiens kat het was.. Vriendin ook de hele week overstuur..

Nu rijdt ze als een oma, maar desondanks gebeurde het..
Neemt niet weg dat te hard rijden in woongebied hufterig is.
Nu is het een kat, volgende keer een kind..
Gewoon niet doen.

GTRene

Bericht door GTRene » 30 nov 2011, 22:39

dan kun je beter op een poes rije :wave:

Fernando

Bericht door Fernando » 30 nov 2011, 23:21

GTRene schreef:dan kun je beter op een poes rije :wave:
:bag:

Luco

Bericht door Luco » 01 dec 2011, 09:32

Aan de lekke beveiliging op DF :?

Oof
Auto: M2 Competition H6

Bericht door Oof » 01 dec 2011, 09:43

In het algemeen aan iedereen in Spanje met een rijbewijs!
Heb nu examens dus dat betekent de halve stad door om ze te maken op een onafhankelijke locatie.
Op en afritten die 100 meter van te voren worden aangegeven.
Invoegstroken van 20 meter.
Met 4 banen op een rotonde afkomen die 2 banen is
Stoplichten die (gemeten) 6 minuten op rood staan.
Toeteren omdat dat schijnbaar iedere minuut verplicht is
Snelwegen waar je 50 mag
Geen lichten aan in de tunnel
Zonder knipperlicht van rijstrook veranderen
Knipperlichten 10 minuten aan laten als ze een keer gebruikt zijn.

En het ergste motorrijders. Begrijp dat ze door file heen willen slalommen daar heb je zon ding voor maar niet als je problemen hebt met je evenwicht. Meerdere keren dat zon malloot tegen een deur of een spiegel aanvalt.

Word gelukkig enigszins gecompenseerd doordat Spanje de flitsboetes niet naar Nederland toestuurt :mrgreen: .

GTRene

Bericht door GTRene » 01 dec 2011, 11:08

zo dan, dat klinkt niet erg prettig altijd in Spain...goed opletten dus lijkt me.

michaelvg

Bericht door michaelvg » 01 dec 2011, 12:36

Pff het verkeer daar is inderdaad zo erg haha. Als ze daar een boete zouden geven voor claxonneren zou de regering wel heel snel rijk zijn!!

Afgelopen jaar met het openbaar vervoer vanuit Barcelona naar Lloret de mar gegaan op de heen reis aangezien we dit wel heel snel beu waren en pas na 4 uur in het hotel waren besloten we om met de taxi te gaan.. het had 1,5 uur moeten duren maar we waren er in 50 minuten!!

Over hoe de Taxi chauffeur reed hoef ik dan denk ik niet zoveel te vertellen wat een gek haha. Bijna had ik een Spaanse dame in combinatie met een seat leon op me schoot omdat ze geen richting aan gaf.

Maus335i

Bericht door Maus335i » 01 dec 2011, 21:03

Belachelijke snelheidsbeperkingen.....

N31 Leeuwarden ri Drachten, ingericht als snelweg (4 stroken, middenberm met vangrail, alleen vluchtstrook ontbreekt maar verder weiland only). Op hemelsbreed 100 meter worden kabels getrokken, maar er wordt 5 kilometer (!) afgezet met een snelheidslimiet van gvd 50 km/u!

De laatste dagen is er veel te doen over de onveiligheid van wegwerkers. Het zou liggen aan de verhuftering van de automobilist......... Zou het niet gewoon liggen aan de obsessie van wegbeheerders/aannemers om kilometers en kilometers stroken af te zetten met snelheidslimieten die in de bebouwde kom thuishoren?

Wat minder lukraak rondstrooien met snelheidsbeperkingen zou een stuk meer respect voor de limiet brengen volgens mij.

Marco R.

Bericht door Marco R. » 01 dec 2011, 21:05

Laatst op http://www.nu.nl" onclick="window.open(this.href);return false; geloof ik een artikel..
in 4 uur tijd 2500 van de 7500 passanten op de bon geslingerd. Op de A12 waar je 90 mag (normaal 100 geloof ik).
Dat is kassa! :police:

dvh

Bericht door dvh » 01 dec 2011, 21:25

Gehuurde plaatsvervanger die een half uur moet bidden ( zonder overleg )op het door hem aangewezen tijdstip waardoor ik omzet mis liep...

..
Maar ik heb hem geholpen. Vanaf nu heeft hij zeeen van tijd voor zijn gebeden.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 01 dec 2011, 22:16

dvh schreef:
Maar ik heb hem geholpen. Vanaf nu heeft hij zeeen van tijd voor zijn gebeden.
:wave: :mrgreen: :mrgreen:

Plaats reactie