Wereldwijde crisis + halfslachtige aanpak NL/Europa

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
GTRene

Re: Wereldwijde recessie is systeemcrisis geworden

Bericht door GTRene » 29 nov 2011, 17:10

whahahaha :zwijntje: loll

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 29 nov 2011, 17:16

De negatieve berichtenstroom blijft maar aanzwellen;

http://www.nu.nl/economie/2680889/euro-mislukt.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.nu.nl/schuldencrisis/2680562 ... loopt.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.nu.nl/schuldencrisis/2680323 ... anken.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.nu.nl/schuldencrisis/2680270 ... ng-vs.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.nrc.nl/nieuws/2011/11/29/gri ... ties-iran/" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.nrc.nl/nieuws/2011/11/29/rec ... bligaties/" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.nrc.nl/nieuws/2011/11/29/bin ... frankrijk/" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

http://fd.nl/economie-politiek/672137-1 ... o-begonnen" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Het imponeert idd als een onhoudbare en onbeheersbare situatie...............

De Euro is voltooid verleden tijd..............

GTRene

Bericht door GTRene » 29 nov 2011, 17:27

ook veel bangmakerij natuurlijk, je zal ook zien dat er weer lieden en landen garen bij spinnen om dit te zo naar buiten te brengen of voor een soort algemeen goed iets op termijn doch bepaalde lieden varen er gewoon wel bij.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 29 nov 2011, 17:33

Ik denk eerder het omgekeerde, men (EU leiders) straalt een geforceerde rust en geen paniek houding uit, terwijl geen enkele maatregel nog effect sorteert..........

Het verhaal van de dodelijk gewonde Titanic die zinkende is, maar het orkest vrolijk door blijft spelen...........

Ga er maar vanuit dat binnen de top van de westerse wereld niemand momenteel niemand nog maar een "cent" om de Euro geeft, het schaakspel, om de nationale belangen veilig te stellen en de schade te beperken waar dat kan, is intussen gestart........

romo

Bericht door romo » 29 nov 2011, 17:45

Tot zo ver het "noodfonds"

FD;

Euronoodfonds hooguit € 625 mrd

De hefboom op het euronoodfonds EFSF wordt twee keer zo klein als gedacht. De bedoeling was de slagkracht van het fonds 4 à 5 keer zo groot te maken, maar dat blijft steken op 2 à 2,5 keer.

GTRene

Bericht door GTRene » 29 nov 2011, 18:16

dat kwam geloof ik omdat de buitenstaande investeerders er geen hell in zagen?

ondertussen wordt er wel weer 8 miljard naar Griekenland gestuurd dat aan de zee ligt, als water naar de zee dragen...

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 29 nov 2011, 18:34

Ze lopen daar lekker achter de feiten aan. Iedereen in de financiele wereld wist van het begin dat EFSF doomed was, zelfs al zouden ze het wel 5x kunnen leveragen.

Na de eerste EFSF bonds veilingen was het ook wel duidelijk dat de rest van de wereld er geen brood in zag.

dvh

Bericht door dvh » 29 nov 2011, 18:54

Maakt allemaal niet meer uit, we gaan toch deud in Nederland.

GTRene

Bericht door GTRene » 29 nov 2011, 23:41

interessant...luister maar de hele video, er zit wel wat in als...

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=vGQIxYfK ... ture=feedu[/youtube]

GTRene

Bericht door GTRene » 29 nov 2011, 23:50

en nog zo'n goeie met rake kernen.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=s3u9LB32 ... re=related[/youtube]

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 30 nov 2011, 16:11

http://www.nu.nl/economie/2681738/centr ... markt.html" onclick="window.open(this.href);return false;

de perssen gaan draaien....

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 30 nov 2011, 16:51

Martijn_bmw schreef:http://www.nu.nl/economie/2681738/centr ... markt.html" onclick="window.open(this.href);return false;

de perssen gaan draaien....
Jij groSSiert al in essen? :kikker:

Beter:
De PerZen gaan draaien.LOL :D
Afbeelding

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 30 nov 2011, 18:47

:kikker: ik vond het al zo raar staan maar kwam er ook ff niet op hoe het wel moest :lol:

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 01 dec 2011, 14:51

D'r zijn wel meer Jip & Janneke EU-crisis uitleg geintjes in omloop, dit is er één van:
It is a slow day in a little Greek Village.
The rain is beating down and the streets are deserted.
Times are tough, everybody is in debt, and everybody lives on credit.

On this particular day, a rich German tourist is driving through the village, stops at the local hotel and lays a 100 note on the desk, telling the hotel owner he wants to inspect the rooms upstairs in order to pick one to spend the night.

The owner gives him some keys and, as soon as the visitor has walked upstairs, the hotelier grabs the 100 note and runs next door to pay his debt to the butcher.
The butcher takes the 100 note and runs down the street to repay his debt to the pig farmer.
The pig farmer takes the 100 note and heads off to pay his bill at the supplier of feed and fuel.
The guy at the Farmers' Co-op takes the 100 note and runs to pay his drinks bill at the taverna.
The publican slips the money along to the local prostitute drinking at the bar, who has also been facing hard times and has had to offer him "services" on credit.
The hooker then rushes to the hotel and pays off her room bill to the hotel owner with the 100 note.
The hotel proprietor then places the 100 note back on the counter so the rich traveller will not suspect anything.

At that moment the traveller comes down the stairs, picks up the 100 note, states that the rooms are not satisfactory, pockets the money, and leaves town.

No one produced anything.
No one earned anything.
However, the whole village is now out of debt and looking to the future with a lot more optimism.

And that, Ladies and Gentlemen, is how the bailout package works

GTRene

Bericht door GTRene » 01 dec 2011, 15:04

wel mooi verteld :mrgreen: , was het maar zo eenvoudig, wich it is not...
er wordt door bepaalde lui teveel uit de totaal kas gehaald en dus zijn er tekorten, het gaat niet in evenwicht rond het geld.
worden de tekorten aangevuld, is het tijdelijk opgelost...
doch komt vanzelf weer naar voren als er niet drastisch anders wordt geleefd en gestrooid en gegraaid door sommigen immers de vaste gelden/inkomsten in de grote pot met geld worden niet groter.

enz.

Hans R
Auto: Jeep Rubicon

Bericht door Hans R » 04 dec 2011, 09:56

Ik begin een beetje crisismoe te worden... ik blijf lekker mijn normale leventje leiden, doen wat ik leuk vind en kopen wat ik nodig heb en de banken zoveel mogelijk proberen te mijden.. snel mijn hypotheek aflossen zodat ik helemaal niks meer met die gasten te maken heb..

Zijn jullie ook zo crisismoe??

Oof
Auto: M2 Competition H6

Bericht door Oof » 04 dec 2011, 10:03

Helemaal met je eens. Sinds mijn eerste ''serieuze'' baan als autoverkoper en daarna in het vastgoed ging het steevast over de crisis. Dat was 2008.

Anno (Bijna) 2012 hebben we het er nog steeds over.
Zeker door mijn huidige opleiding word ik erg moe van. Iedere buitenstander stelt zonder verdere vragen vast dat het heel moeilijk word om een baan te vinden. Met die instelling word dat het ook.

romo

Bericht door romo » 04 dec 2011, 10:06

MOE?

Man, het is net begonnen...................................and it ain`t over yet.............

Met een dreigende hyperinflatie op de loer zou ik die hypotheek maar mooi niet zo snel aflossen............daar doe jij je zelf een groot plezier mee en de bank veel pijn.............das beter dan dat "niets meer met ze te maken"

Soms hoop ik ikdat het hele kaartenhuis in mekaar flikkert, zoveel wanbeheer, systematische parasitering van de overheden op het systeem heb je zelden gezien, als je als burger dit soort dingen uitvreet, kan je op kosten van de staat levenslang onderhouden worden, wel met wat ijzerwerk rondom je, dat dan weer wel ( Madoff)

Nu wil je gewoon doorgaan met je leven, maar nog even dan wordt iedereen er door geraakt..........moe worden komt nog wel, eerst maar eens wat conditie opbouwen............

voorbeelden zijn er al wel in de stijgende kosten;

OZB verhaal deze week; huizenprijzen gedaald, OZB omhoog met 3%................der komen er nog veel meer van dit soort "grappen"

markk

Bericht door markk » 04 dec 2011, 10:13

ja ik ben er ook klaar mee.
Voorlopig prima inkomen, leuk df speelgoed, dak boven het hoofd, te eten, etc. Lekker blijven genieten. Langdurige financiele verplichtingen ga ik alleen niet aan.

En als de tijd daar is deel ik dat dak, wat erg goedkoop is, wel met drie inkomens en delen we de Arosa 1.0 ook met zn drieen. Klaar...

lekker griekenland, Italie en Spanje failliet verklaren en assets verdelen over de schuldeisers. Ik opteer voor de Ferrari fabrieken...

Ben helemaal klaar met dat zielige kaartenhuizen gedoe.Achtergestelde deposito kwijt bij DSB, tsja jammer dan, daarom stond er ook achtergesteld bij, Icesave geld kwijt boven 40k, tsja jammer dan, garantiestelsel was beperkt. Griekenland failliet en zit daar veel geld, jammer dan jouw beleggingsbeslissing. Gemeenschapsgeld weg omdat iemand miljoenen bij Icesave heeft gezet, helaas weg, leren en door, betere controle en regelgeving (gemeenschapsgeld altijd veilig bij bng neerzetten), verantwoordelijke straffen en door.

en dan het argumemt, ja niemand wist dat. Dat van Icesave, achtergestelde deposito's, beleggingshypo's, etc. Tsja jammerdan, maar individueel risico nemen (bewust of onbewust) betekend ook individueel op de blaren zitten. Natuurlijk selectie is hard, maar voor de gemeenschap gezien wel een prima mechanisme op de lange termijn...

Mark.
Mark.

romo

Bericht door romo » 04 dec 2011, 10:37

Zo zal het dus niet gaan.........................nee, er zal geld (wat niet bestaat en fictief bijgedrukt wordt) in deze bodemloze putten blijven stromen, de rekening krijgt elke EU burger op zijn/haar bord.............jij en ik krijgen het voor de kiezen...........

Merkel ziet zich als vroedvrouw die haar Euro baby koste wat het kost wil beschermen, Zarkozy wil graag af van al het foute schuldpapier dat Frankrijk in Italië heeft..........."jammer dan" gaat hiet niet op want falliet worden ze nooit verklaard, wie wil er boedel uit een faillissement dat geen rode stuiver meer opbrengt?

Het weglaten van levensreddende maatregelen, het amputeren van een aantal zuidelijke staten, zal de EU doen sterven, we verzuipen in ons eigen gecreëerde moeras.....................

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 04 dec 2011, 10:54

Ondanks alles hoop ik toch dat je vandaag nog een beetje een leuke dag zal hebben..... :thumbup: :mrgreen:

dvh

Bericht door dvh » 04 dec 2011, 11:13

Hans R schreef:Ik begin een beetje crisismoe te worden... ik blijf lekker mijn normale leventje leiden, doen wat ik leuk vind en kopen wat ik nodig heb en de banken zoveel mogelijk proberen te mijden.. snel mijn hypotheek aflossen zodat ik helemaal niks meer met die gasten te maken heb..

Zijn jullie ook zo crisismoe??
+1

Ik ga vandaag toezien hoe hard de Nederlandse consument getroffen is door de crisis.
Oftewel, koopzondag

€-: €-: €-:

Elise

Bericht door Elise » 04 dec 2011, 11:40

markk schreef:en dan het argumemt, ja niemand wist dat. Dat van Icesave, achtergestelde deposito's, beleggingshypo's, etc. Tsja jammerdan, maar individueel risico nemen (bewust of onbewust) betekend ook individueel op de blaren zitten. Natuurlijk selectie is hard, maar voor de gemeenschap gezien wel een prima mechanisme op de lange termijn...
Nu weet iedereen van de hoed en de rand....maar ik heb het vermoeden dat vóór de crisis het grote gros nergens vanaf wist.......

romo

Bericht door romo » 04 dec 2011, 13:38

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=BsMj59hy ... r_embedded#![/youtube]

Goed bekijken en bestuderen................. geeft aan wat ik hier al tijden roep................

Het geeft aan hoe onbegrijpelijk groot de problemen ziin, hoe alle regels met voeten getreden zijn, hoe er misbruik van vertrouwen is gemaakt............

Kortom; hier wordt de systeemcrisis nogmaal fijntjes toegelicht, sterker, het onderschrijft de onvermijdelijke ondergang van het huidig financiele systeem.................

romo

Bericht door romo » 04 dec 2011, 14:59

http://www.telegraaf.nl/binnenland/1105 ... uro__.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Das mooi, berouw komt na de zonde...........................maar wie gaan we er nu op aanspreken , verantwoordelijk houden en juridisch eind oordeel geven?

Regeren=vooruitzien...........................juist ja............

Plaats reactie