Nu kan ik wel weer een motor kopen maar op straat rijden vind ik geen zak aan, elk weekend naar de Nordschleife is veel te ver en het racen zet ik even op een laag pitje, dit jaar niet zoveel zin in. Afgelopen 3 jaar al erg veel tijd en geld ingestopt. Misschien later weer. Vriendin waar ik sinds kort mee samenwoon heeft ook helemaal niks niente met motoren (oh oh daar ga je al

Zit dus te denken aan een autootje erbij, waarmee het wel leuk sturen is en waar je met z'n 2'en iets aan hebt ook. Ben niet bepaald kapitaalkrachtig momenteel dus het moet iets goedkoops worden. Wat mij wel leuk lijkt is een klein cabriootje erbij waarbij ik zat te denken aan een Mazda MX5. Voor tussen de 4 en 5000 euro heb je al één van bouwjaar 1990 - 1993 zeg maar.
Specs zien er goed uit. Achterwielaandrijving 8) , 116 pk (1,6 liter blokje), slechts 950 kg dus ook mooi goedkoop in de wegenbelasting en natuurlijk met mooi weer open rijden. Een echte cabrio dus met mooi stoffen dakje zoals het hoort. Tegelijkertijd mooi een 2e auto erbij, verwachting is toch wel dat de vriendin dit jaar haar rijbewijs haalt. Ook daarmee dan eens wat weekendjes naar de Ring toe, daar lekker rijden.
Vind het model ook nog steeds leuk eruitzien, ziet er amper verouderd uit.
[img:300:225]http://www.clubmazda.co.uk/gallery/images/mx5-02big.jpg[/img]
Wie heeft ervaring met MX5'jes, wat zijn de punten om op te letten als je gaat kijken/rijden met zo'n ding?
Ik moet gewoon weer iets leuks op wielen hebben, wordt nu gek.