http://www.autoblog.nl/verkeersboetes-w ... um=twitter" onclick="window.open(this.href);return false;Rijden met een lekke uitlaat? 240 euro betalen! Geen gordel? Aub 120 euro aftikken! Onnodig claxonneren? Betaal maar 350 euro! Door rood rijden? Maak maar 220 euro over! En dat is pas het begin…
De meest boetes gaan “slechts” met zo’n 20% omhoog, maar er zitten ook enkele belachelijke uitschieters tussen:
- Parkeren op een gehandicaptenparkeerplaats gaat van 180 naar 340 euro
- Onnodig claxonneren gaat van 180 naar 340 euro
- Voetganger op zebrapad niet voor laten gaan gaat van 180 naar 340 euro
Oh en het met lichtsignalen waarschuwen van tegenliggers voor snelheidsheidscontroles kost volgend jaar 85 euro ipv 70 euro.
Enige tijd geleden hoorden we al dat zelfs agenten de hoogte van boetes véél te hoog vonden en vandaag laat de Nederlandse Politiebond weten dat ze deze boetes niet meer kunnen uitleggen en dat agenten deze boetes niet meer willen uitschrijven.
Dit zijn er sowieso al 1 miljoen minder boetes uitgeschreven dan vorig jaar en het constant verhogen van de boetes zou daarvoor een verklaring kunnen zijn. (via: rtlnieuws.nl)
Verkeersboetes worden belachelijk duur volgend jaar
-
Verkeersboetes worden belachelijk duur volgend jaar
- smiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Re: Verkeersboetes worden belachelijk duur volgend jaar
Door rood rijden (220) staat wat mij betreft zo goed als gelijk aan doodslag, dus dikke prima.
350 voor toeteren, staat totaal niet in verhouding, en als een lul op een drumstel.
350 voor toeteren, staat totaal niet in verhouding, en als een lul op een drumstel.
- Richard430
En alweer komt het woord Emigratie naar boven borrelen in mijn hoofd..
Het wordt toch steeds gekker en gekker
Het wordt toch steeds gekker en gekker

-
Altijd?smiley schreef:Door rood rijden (220) staat wat mij betreft zo goed als gelijk aan doodslag, dus dikke prima.
Ik rij regelmatig door rood. 2 verkeerslichten bij mij in de buurt reageren niet op mijn motor. Dus dan kan ik wachten tot ik een ons weeg maar groen worden gaat niet gebeuren.
Een ander verkeerslicht staat 's nachts altijd op rood en moet eerst een complete cyclus van ~3 minuten doorlopen voordat ik groen krijg. Het is een overzichtelijke kruising, dus als er verder geen verkeer is rij ik gewoon door.
Zebrapad is altijd terecht (op lafjes na)
- Volvoturbo
Nee joh, mijn eerste auto was 350 euro.
Dus als ik nu toeter als ik iemand uitzwaai, kan ik net zo goed weer een andere auto gaan halen.
Onnodig claxoneren 340 euro... niet normaal.
In wat voor gek klote land leef ik.
Ik wil hier zo snel mogelijk weg.
Maar wel miljardjes geven aan Griekenland.
Dus als ik nu toeter als ik iemand uitzwaai, kan ik net zo goed weer een andere auto gaan halen.
- Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
Ja maar wanneer is het 'onnodig claxoneren'?
Vrienden/buren/kennissen uitclaxoneren dus.
Maar bij gevaar(ruim begrip) moet 't kunnen.
Iemand hier wel eens een boete gekregen voor onnodig claxoneren?
Waarom/hoe en wat?
Herinner me markk die lang geleden eens langs 'n politiecontrole(?) reed en in de ogen van de hermandad teveel gas gaf ofzo? Of ie ook claxoneerde weet ik ff niet meer.
In het ALGEMEEN door rood en/of met drank op vind ik de zwaarste zaken, en een gordel om is aan te raden(understatement)
Vrienden/buren/kennissen uitclaxoneren dus.
Maar bij gevaar(ruim begrip) moet 't kunnen.
Iemand hier wel eens een boete gekregen voor onnodig claxoneren?
Waarom/hoe en wat?
Herinner me markk die lang geleden eens langs 'n politiecontrole(?) reed en in de ogen van de hermandad teveel gas gaf ofzo? Of ie ook claxoneerde weet ik ff niet meer.
In het ALGEMEEN door rood en/of met drank op vind ik de zwaarste zaken, en een gordel om is aan te raden(understatement)
-
Een hogere boete voor het parkeren op een gehandicaptenparkeerplaats heb ik geen bezwaar tegen. Die zijn niet bedoelt voor stoere sjonnies die vinden dat ze daar recht op hebben, alleen maar omdat ze impotent zijn.
- michaelvg
haha dikke +1 op allen.
Sommige zijn wel weer zwaar overdreven maar ja we zijn het onderhand wel gewend hier in dit land.
Nog een paar jaar en je krijgt 40 jaar cel voor te hard rijden en 2 jaar voor iemand dood steken.
Sommige zijn wel weer zwaar overdreven maar ja we zijn het onderhand wel gewend hier in dit land.
Nog een paar jaar en je krijgt 40 jaar cel voor te hard rijden en 2 jaar voor iemand dood steken.
-
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Ik heb besloten dat ik m'n boetevrije periode nog maar even verleng 

- Martijn_bmw
ach die "andere" boete's doen me niet zoveel die krijg ik nooit... maar heb je die voor snelheid gezien
120 rijden op de 10 baans A2 tussen a'dam en utrecht kost je straks 165 euro!! en 50 rijden in een zogenaamde 30 zone (bijv hier in baarn asfaltweg met gescheide rijbanen en bosjes waarmee de woonwijk wordt afgescherm) en toch moet je er 30.... kost 232 euro!!!
ze zijn compleet de weg kwijt

voor alle boete's: klik

120 rijden op de 10 baans A2 tussen a'dam en utrecht kost je straks 165 euro!! en 50 rijden in een zogenaamde 30 zone (bijv hier in baarn asfaltweg met gescheide rijbanen en bosjes waarmee de woonwijk wordt afgescherm) en toch moet je er 30.... kost 232 euro!!!
ze zijn compleet de weg kwijt

voor alle boete's: klik
-
Ik zit me te bedenken om toch eens de auto om te ruilen voor een Defender. Het enige waar ik doorgaans een boete voor krijg is de snelheid. Af en toe kan ik het er overigens nog mee eens zijn ook. Maar zo'n oude Defender van 1986 of eerder, die met moeite 130 gaat, die rammelt en herrie maakt tijdens het uitspuwen van zwarte rookwolken, die bespaard me op jaarbasis denk een hoop kopzorgen en geld. 
- Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
Dat met die gehandicaptenparkeerplaats zit gewoon zo:

- RVV
allen schreef:Een hogere boete voor het parkeren op een gehandicaptenparkeerplaats heb ik geen bezwaar tegen. Die zijn niet bedoelt voor stoere sjonnies die vinden dat ze daar recht op hebben, alleen maar omdat ze impotent zijn.
+1000 ik kan me daar ook dood aan ergeren.
-
Wat ik krom vind is dat er hier in Eindhoven een parkeerterrein (Winkelcentrum Woensel) is waar invaliden gratis mogen parkeren maar normale parkeerplaatsen wel betaald zijn.
Ik betaal daar ook nooit.
Ik betaal daar ook nooit.
- GTRene
voor dat claxoneren kunnen ze lekker cashen als ze bv na een gewonnen wedstrijd zeg voor Nederland op Duitsland of Turkije op Israel ofzo, anyway dan gaan er vaak vele de straat op luid claxoneren-de...
of als er iemand getrouwd is ofzo dan hoor je het ook vaak vooral bij sommige culturen...
het staat inderdaad niet in verhouding, claxoneren of door rood licht rijden
what were they thinking
of als er iemand getrouwd is ofzo dan hoor je het ook vaak vooral bij sommige culturen...
het staat inderdaad niet in verhouding, claxoneren of door rood licht rijden

what were they thinking

- Luco
Je kan ook een fiets kopen, heb je van de helft van de boetes al geen last meer, of krijg je voor onnodig bellen ook 340 euro 
Trouwens dat onnodig toeteren, ik erger me vreselijk aan mensen die op visite zijn geweest en dan toeterend wegrijden snachts om half twee ofzo, zwaar irritant, maar lijkt me sterk dat hier dan nog dienders zijn die daar een bekeuring voor schrijven, die zitten lekker te slapen op het bureau

Trouwens dat onnodig toeteren, ik erger me vreselijk aan mensen die op visite zijn geweest en dan toeterend wegrijden snachts om half twee ofzo, zwaar irritant, maar lijkt me sterk dat hier dan nog dienders zijn die daar een bekeuring voor schrijven, die zitten lekker te slapen op het bureau

- Martijn_bmw
haha +1 ik denk ook weleens hetzelfde of zo'n oude cherokee met de wegligging van een dwijl dan rij je nooit meer te hardallen schreef:Ik zit me te bedenken om toch eens de auto om te ruilen voor een Defender. Het enige waar ik doorgaans een boete voor krijg is de snelheid. Af en toe kan ik het er overigens nog mee eens zijn ook. Maar zo'n oude Defender van 1986 of eerder, die met moeite 130 gaat, die rammelt en herrie maakt tijdens het uitspuwen van zwarte rookwolken, die bespaard me op jaarbasis denk een hoop kopzorgen en geld.

- maarten22
- Auto: Porsche 911 964 C2
Je kan hem beter gewoon midden op de stoep knallen, fout parkeren kost je maar iets van 90 euro.RVV schreef:allen schreef:Een hogere boete voor het parkeren op een gehandicaptenparkeerplaats heb ik geen bezwaar tegen. Die zijn niet bedoelt voor stoere sjonnies die vinden dat ze daar recht op hebben, alleen maar omdat ze impotent zijn.
+1000 ik kan me daar ook dood aan ergeren.

- markk
Dat herinner ik me ook nog jaRobin schreef: Herinner me markk die lang geleden eens langs 'n politiecontrole(?) reed en in de ogen van de hermandad teveel gas gaf ofzo? Of ie ook claxoneerde weet ik ff niet meer.

Uiteindelijk na beroep bij OVJ nooit hoeven te betalen, alleen de klachtprocedure die ik nadien had aangespannen tegen de betreffende juten heeft jammergenoeg nooit echt negatieve effecten voor ze gehad.
mark.
-
vooral dat laatste, helemaal mee eens. zelf vind ik dat boetes voor dronken achter het stuur niet hoog genoeg kunnen zijn, maar de rest gaat helemaal nergens meer over. en dan maar klagen dat geweld tegen agenten toeneemt/ respect voor hun afneemt.Volvoturbo schreef:Nee joh, mijn eerste auto was 350 euro.
- smiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Correctie gedaanbm-dub schreef:vooral dat laatste, helemaal mee eens. zelf vind ik dat boetes voor dronken achter het stuur niet hoog genoeg kunnen zijn, maar de rest gaat helemaal nergens meer over. en dan maar klagen dat geweld tegen incasso ambtenaren toeneemt/ respect voor hun afneemt.

-
T wordt langzamerhand aantrekkelijk om te gaan zitten als je een prent krijgt....
- Martijn_bmw
of een stinger DSI aanschaffen... nog ff en die kan na 1 bekeuring al uit!
-
Gaat echt helemaal nergens meer over..
Geldt die bekeuring van voetgangers niet voor laten, ook als je op de fiets zit?
Dan kunnen ze in een stad elke paar minuten wel 340 uitschrijven..
Wat voor boete kun je 'betalen' door 24uur vast te gaan zitten?
Lijkt me nog helemaal niet zo'n gek idee om als arme student te doen als je zo'n boete krijgt..
Geldt die bekeuring van voetgangers niet voor laten, ook als je op de fiets zit?
Dan kunnen ze in een stad elke paar minuten wel 340 uitschrijven..
Wat voor boete kun je 'betalen' door 24uur vast te gaan zitten?
Lijkt me nog helemaal niet zo'n gek idee om als arme student te doen als je zo'n boete krijgt..
- GTRene
hoorde net op het nieuws dat claxoneren aangepast is naar 85,-euro ipv de eerder berichte 350,-euro dan klopt het ook beter in verhouding.