Ford Focus MK3 Zetec S - jaartje verder
- Knot
Re: E91 touring m pakket.... foto's P7
Als ie er voor nog geen 25k zo staat op NL platen vind ik het een nette prijs hoor. Misschien dat ik ook wel eens ga kijken naar een 325i automaat met M pakket.
- Reind
Hij zit wel iets boven de 25. Maar niet veel. En ik heb een jaar garantie en mooie 17 inch licht metaal met winterbanden.
Voor een fl 320d met m pakket met alleseropeneraan betaal je nl toch minimaal 32k. Als je er al een vind. Ik heb voor me gevoel echt wel aantrekkelijk gekocht. hij koste twee jaar terug tot echt 65k. Afschrijving is à bitch.
Morgen gaat hij aan de computer voor een update. Ook heb ik een aantal BMW performance goodies besteld.
En hoe bbpartners het doet weetmik niet maar het werkt. Je schijnt op verschillende manieren de catalogus waarde te kunnen berekenen.
Voor een fl 320d met m pakket met alleseropeneraan betaal je nl toch minimaal 32k. Als je er al een vind. Ik heb voor me gevoel echt wel aantrekkelijk gekocht. hij koste twee jaar terug tot echt 65k. Afschrijving is à bitch.
Morgen gaat hij aan de computer voor een update. Ook heb ik een aantal BMW performance goodies besteld.
En hoe bbpartners het doet weetmik niet maar het werkt. Je schijnt op verschillende manieren de catalogus waarde te kunnen berekenen.
-
mooie wagen , wees er zuinig op
bij bbpartners kunnen ze wel rekenen , bij mijn m3 leverde dat toen ook behoorlijk voordeel op , alhoewel belasting en voordeel niet echt bij elkaar horen
bij bbpartners kunnen ze wel rekenen , bij mijn m3 leverde dat toen ook behoorlijk voordeel op , alhoewel belasting en voordeel niet echt bij elkaar horen
- Knot
Reind,
Hoe zit het dan met die garantie, is dat nog als de euro oplossing via BMW zelf?
Hoe zit het dan met die garantie, is dat nog als de euro oplossing via BMW zelf?
-
Goh, laat me radenReind schreef:Morgen gaat hij aan de computer voor een update. Ook heb ik een aantal BMW performance goodies besteld.

-
Vandaag is ie op de bank geweest......
Al resultaten bekend?
Al resultaten bekend?
- Reind
Het betreft een reguliere software update bij de dealer. Na de update heb ik onderandere de Nederlandse taal.
Dit moest worden uitgevoerd voordat hij volgende week maandag word gechipt. Ik kan niet wachten, het huidige vermogen past absoluut niet bij deze auto. Ik kan ook niet begrijpen dat er zoveel 318i/d rondrijden. Dat is in mijn ogen niet bepaald freude am fahrt. Maargoed, die kopen ook een BMW om andere redenen.
@knot
Ik heb garantie van ggg. Dat is een groote in dld, moet ik het wel laten maken in dld. Maargoed, ik woon op steenworp afstand dus dat is geen probleem.
Dit moest worden uitgevoerd voordat hij volgende week maandag word gechipt. Ik kan niet wachten, het huidige vermogen past absoluut niet bij deze auto. Ik kan ook niet begrijpen dat er zoveel 318i/d rondrijden. Dat is in mijn ogen niet bepaald freude am fahrt. Maargoed, die kopen ook een BMW om andere redenen.
@knot
Ik heb garantie van ggg. Dat is een groote in dld, moet ik het wel laten maken in dld. Maargoed, ik woon op steenworp afstand dus dat is geen probleem.
- Petrolhead Tom
318d is inderdaad niet het allergrootste genot maar als de keus is: een passaat 2.0 tdi of een 318d dan is de keus natuurlijk snel gemaakt.
Mooi dat hij bevalt Reind. Lijkt me een heerlijke auto.
- Martijn_bmw
+1 tuurlijk is mijn 318i geen sprinter maar rijdt ook met weinig vermogen veel lekkerder dan idd een passat oid....Petrolhead Tom schreef:318d is inderdaad niet het allergrootste genot maar als de keus is: een passaat 2.0 tdi of een 318d dan is de keus natuurlijk snel gemaakt.
centenkwestie he

- Reind
Ik kom natuurlijk uit een zwaar gechipte 330d. Dan valt alles met minder dan 200pk tegen. Toch merk ik aan alles dat het huidige vermogen niet bij de auto past. Ik rij ook opvallend rustig en relaxt. Dan gaat er iets niet helemaal goed.
-
Waarom kies je niet voor de BMW intercooler en chip of bedoel je dit met de Performance goodies? Verder; mooie auto!
- Reind
Mijn opties:
Bmw performace kit a €1700. Winst 15pk/40nm.
Chippen bij een bekende voor weinig. Winst min 40pk/80nm
Lijkt me duidelijk. Ik heb een zwarte grill bestelt en wat alcantara zooi uit de performace lijn.
Bmw performace kit a €1700. Winst 15pk/40nm.
Chippen bij een bekende voor weinig. Winst min 40pk/80nm
Lijkt me duidelijk. Ik heb een zwarte grill bestelt en wat alcantara zooi uit de performace lijn.
-
Ben benieuwd hoe hij je bevalt na de chip.
Ik wil ook graag chippen bij obd en moet eerst ook een software update doen bij mijn eigen aangezien hij nog nooit geupdated is maar moet zeggen dat de garage daar een boel geld voor vraagt. 150e voor wat software...
Weet dus eigenlijk niet of het zin heeft om eerst een update te doen... Heb jij dat alleen voor de Nederlandse taal gedaan of zijn er meer redenen?
Bedankt voor je reactie.
Ik wil ook graag chippen bij obd en moet eerst ook een software update doen bij mijn eigen aangezien hij nog nooit geupdated is maar moet zeggen dat de garage daar een boel geld voor vraagt. 150e voor wat software...
Weet dus eigenlijk niet of het zin heeft om eerst een update te doen... Heb jij dat alleen voor de Nederlandse taal gedaan of zijn er meer redenen?
Bedankt voor je reactie.
- Reind
Als je ik geen navi zou hebben had ik het niet laten uitvoeren. Mijn hoofdrede is overschakelen naar de Nederlandse taal. Dat de rest (wat het ook mag inhouden) ook word geüpdatet is mooi meegenomen. Hij is nu weer helemaal 11.2011.
Obd kan ik iedereen aanraden. Het is geen kopy paste tuner. Dan blijven er nog maar weinig over in nl. En als je geen duizend euro wil uitgeven en toch op de rollenbank is dit het perfecte adres.
Hij heeft veel ervaring met BMW. Zowel in de racerij als voor dealers. Jou 320d gaat iig naar de 200pk. Je weet gewoon niet wat je meemaakt.
Obd kan ik iedereen aanraden. Het is geen kopy paste tuner. Dan blijven er nog maar weinig over in nl. En als je geen duizend euro wil uitgeven en toch op de rollenbank is dit het perfecte adres.
Hij heeft veel ervaring met BMW. Zowel in de racerij als voor dealers. Jou 320d gaat iig naar de 200pk. Je weet gewoon niet wat je meemaakt.
- Reind
Update zit erin. Nu hoef ik geen Engels meer te lullen met de navi
. Tijdens het uitlezen bleek dat een uitlaatgastemperatuursensor kapot is.
Ook kwam er een schurend geluid bij de distributie vandaan
dat schijnt veel voor te komen bij de eerste serie van deze motoren. Om te maken kost dat 3k. Dat was even schrikken. De chef werkplaats ging even na of er nog spraken was van coulance van BMW. Word ik later teruggebeld, word 100% gedekt. Hoppa.
Chippen word nu alleen wel 2 weken uitgesteld

Ook kwam er een schurend geluid bij de distributie vandaan

Chippen word nu alleen wel 2 weken uitgesteld

- Tristan
Dit heb ik ook gehad bij ca. 50.000km. Ook ruim 3K aan versleuteld onder garantie.Ook kwam er een schurend geluid bij de distributie vandaandat schijnt veel voor te komen bij de eerste serie van deze motoren. Om te maken kost dat 3k. Dat was even schrikken
-
Ai maar mooi dat je er op tijd achter bent.
- RVV
Tristan schreef:Dit heb ik ook gehad bij ca. 50.000km. Ook ruim 3K aan versleuteld onder garantie.Ook kwam er een schurend geluid bij de distributie vandaandat schijnt veel voor te komen bij de eerste serie van deze motoren. Om te maken kost dat 3k. Dat was even schrikken
Vind ik nog al wat. Mooi dat het garantie is, maar je zult er maar eentje van een particulier kopen of een minder welwillende handelaar.
- Tristan
Ze zeiden dat hij er oud mee kon worden maar onder druk van ondergetekende hebben de BMW NL en later DE erbij gehaald.
- Reind
Zo de eerste 3K zitten er alweer op. En dat in binnen 2 weken
Als dat zo doorgaat moet deze er volgend jaar alweer uit.
De auto bevalt erg goed. Vooral de werking van het vernieuwde Idrive systeem is voor zakenlijk gebruik ideaal. Wat dat betreft was het met de e46 wat meer behelpen. Ik cross het hele land door en doe letterlijk veel zaken in de auto. Een perfect werkend navi/telefoon is dat wel zo prettig.
Ondanks het aantal kilometers heb ik de auto nog niet goed kunnen testen op dynamisch rijgedrag. Dat hij goed stuurt was me in de eerste fatsoenlijke bocht al wel duidelijk. Maar waar hij meer punten scoort tov de e46 ben ik nog niet helemaal uit. Die auto's sturen immers ook erg goed. De boosdoener die me weerhoud om dit eens op de proef te nemen is het krat met promotiemiddelen die achterin ligt
Word vervolgt........
Gisteravond heb ik de winterwielen eronder gezet (style 158) welke hem zeer goed staan (foto's volgen). Ook heb ik de uitlaatgastemperatuur sensor vervangen. Daar ben ik een uur mee bezig geweest, ding zat muur vast
Ik wist dat hij door die sensor de afgelopen weken in een noodprogramma liep. Hij moest er dus wel wat beter op gaan lopen. En dat deed hij. Het verschil in snelheid was behoorlijk te merken, evenals het verbruik. Ik heb de BC gereset en inmiddels 150Km gereden waarvan de helft behoorlijk hard. Het verbuik staat nu op 1:18.5. Niet slecht dacht ik zo. De motor is nog steeds geen held maar hij loopt nu wel aangenaam door de versnellingen en behoorlijk nu tot de catogorie vlotte auto's.
Volgende week maandag gaat hij naar de dealer voor de distributie. Eind volgende week word hij gechipt....... kan niet wachten. Ik heb het idee dat het een bommetje gaat worden.
Overigens nog een vraag. Ik rij nu op 17inch Goodyear ultra grip?? runflat winterbanden. Wat is daar de juiste bandenspanning voor. Ik heb ze gister op 2.5 gezet maar heb de indruk dat die spanning te hoog is.

De auto bevalt erg goed. Vooral de werking van het vernieuwde Idrive systeem is voor zakenlijk gebruik ideaal. Wat dat betreft was het met de e46 wat meer behelpen. Ik cross het hele land door en doe letterlijk veel zaken in de auto. Een perfect werkend navi/telefoon is dat wel zo prettig.
Ondanks het aantal kilometers heb ik de auto nog niet goed kunnen testen op dynamisch rijgedrag. Dat hij goed stuurt was me in de eerste fatsoenlijke bocht al wel duidelijk. Maar waar hij meer punten scoort tov de e46 ben ik nog niet helemaal uit. Die auto's sturen immers ook erg goed. De boosdoener die me weerhoud om dit eens op de proef te nemen is het krat met promotiemiddelen die achterin ligt

Gisteravond heb ik de winterwielen eronder gezet (style 158) welke hem zeer goed staan (foto's volgen). Ook heb ik de uitlaatgastemperatuur sensor vervangen. Daar ben ik een uur mee bezig geweest, ding zat muur vast

Volgende week maandag gaat hij naar de dealer voor de distributie. Eind volgende week word hij gechipt....... kan niet wachten. Ik heb het idee dat het een bommetje gaat worden.
Overigens nog een vraag. Ik rij nu op 17inch Goodyear ultra grip?? runflat winterbanden. Wat is daar de juiste bandenspanning voor. Ik heb ze gister op 2.5 gezet maar heb de indruk dat die spanning te hoog is.
-
Ik zeg goed bezig.
Ben benieuwd naar de foto`s met de winterset
Hoe wist je dat de uitlaatgastemparatuursensor niet goed meer was?
Ben benieuwd naar de foto`s met de winterset
Hoe wist je dat de uitlaatgastemparatuursensor niet goed meer was?
- Knot
Heb je ook met de pre facelift navi gereden van de eerste E90/E91? Buiten de wimpers op de motorkap vind ik de oude navi dus een punt om voor de facelift te gaan, alleen nog wat meer aan de prijs.
Bandenspanning van winterbanden ligt toch altijd lager, 2.5 koud wordt 2.8 a 2.9 warm, dat doe je meer bij een sportieve straatband. Simpel te testen toch, beginnen met 2.2 koud en kijken hoe ie dan stuurt.
Bandenspanning van winterbanden ligt toch altijd lager, 2.5 koud wordt 2.8 a 2.9 warm, dat doe je meer bij een sportieve straatband. Simpel te testen toch, beginnen met 2.2 koud en kijken hoe ie dan stuurt.
- Reind
UItlaatsgastemperatuursensor gaf een foutmelding tijdens het uitlezen vorige week.
Als je erop gaat letten is de FL echt wel een stukje volwassener tov de PFL. Eerst vond ik dat hij nauwelijks is veranderd, maar als je beter kijkt is hij op veeeel punten toch anders. Vooral als je er op de weg echt op gaat letten. En die lijnen in de motorkap maken hem lekker agressief. Dat viel me aan het begin al wel op. Wanneer er eentje acherop (gebeurde enkel bij file vorming
) kwam dacht ik altijd, he das een dikke 3. En dan vervolgens is het een standaard 318d.
Ik zal de bandendruk straks weer wat laten zakken om te kijken of hij dan wat beter rijdt.
Als je erop gaat letten is de FL echt wel een stukje volwassener tov de PFL. Eerst vond ik dat hij nauwelijks is veranderd, maar als je beter kijkt is hij op veeeel punten toch anders. Vooral als je er op de weg echt op gaat letten. En die lijnen in de motorkap maken hem lekker agressief. Dat viel me aan het begin al wel op. Wanneer er eentje acherop (gebeurde enkel bij file vorming

Ik zal de bandendruk straks weer wat laten zakken om te kijken of hij dan wat beter rijdt.
-
Re: E91 touring m pakket gekocht..... nu nog ophalen
Staat er 1 met 68k km's bij Milano.. (ja echt), voor 26k. Wellicht is dat een optie?Jussi schreef:+1mark147 schreef:Zou je een linkje naar die firma, waar je jou auto hebt gekocht kunnen plaatsen. Ben zelf ook aan het kijken naar iets anders, misschien staat er voor mij wat tussen. Bedankt.
Ik wou het ook net vragen. Ben op zoek naar een E93 benzine.
Gefeliciteerd met de aankoop! Ze ziet erg mooi uit.
- Reind
De touring staat sinds vorige week woensdag (toen waren de tijdelijke platen verlopen
) al bij smudde. Vandaag zijn ze begonnen met de distributie. Kreeg vanochtend een nieuwe 320d Leenauto mee. En wat voor een, compleet met leer navi pro m interieur en nog veel goodies. Alleen de 16inch vind ik wat klein onder de drie. Zal morgen eens wat plaatjes schieten.
Leuk om deze te vergelijken met de mijne. Ding was een maandje oud en er staat 5k op de klok en uitgerust met de 184pk 2liter diesel. Wat me als eerste opviel is dat hij soepeler schakelt dan de mijne. De bewegingen gaan heel licht, maar ook weer niet zo dat het gevoel weg is. Ik heb de bakken van BMW nooit heel fijn gevonden maar dit is de beste tot nu toe. Ik had niet verwacht dat het het rijplezier nog zoveel kan verhogen. De motor is gewoon heel lekkere. Hoewel de 2 de versnelling bout is en de 6 veeeel te lang. Binnen een woonwijk kun je niet in de 2 rijden zonder de bocht uit te vliegen. De 6 is een te economische waarin geen trekkracht beschikbaar is. Voor de rest is de motor onwijs lekker. Ding sjouwt als een malle. De beleving is wel wat minder als bij een e46, de auto is te stil. In vergelijking met die van mij kan ik het niet anders verwoorden dat hij voller en soepeler loopt. Maargoed, ik heb de fleet edition à 163 ps.
Grappig wat een vermogen met een auto kan doen. Ik blijf het zegge maar kan niet wachten tot vrijdag/chip day.
Maar eerst het nieuwe kenteken. Word waarschijnlijk een TB of net nog SZ

Leuk om deze te vergelijken met de mijne. Ding was een maandje oud en er staat 5k op de klok en uitgerust met de 184pk 2liter diesel. Wat me als eerste opviel is dat hij soepeler schakelt dan de mijne. De bewegingen gaan heel licht, maar ook weer niet zo dat het gevoel weg is. Ik heb de bakken van BMW nooit heel fijn gevonden maar dit is de beste tot nu toe. Ik had niet verwacht dat het het rijplezier nog zoveel kan verhogen. De motor is gewoon heel lekkere. Hoewel de 2 de versnelling bout is en de 6 veeeel te lang. Binnen een woonwijk kun je niet in de 2 rijden zonder de bocht uit te vliegen. De 6 is een te economische waarin geen trekkracht beschikbaar is. Voor de rest is de motor onwijs lekker. Ding sjouwt als een malle. De beleving is wel wat minder als bij een e46, de auto is te stil. In vergelijking met die van mij kan ik het niet anders verwoorden dat hij voller en soepeler loopt. Maargoed, ik heb de fleet edition à 163 ps.
Grappig wat een vermogen met een auto kan doen. Ik blijf het zegge maar kan niet wachten tot vrijdag/chip day.
Maar eerst het nieuwe kenteken. Word waarschijnlijk een TB of net nog SZ