Marktplaats anekdotes
-
Re: Marktplaats anekdotes
Geweldig verhaal 

-
wat een held!
- richardk
ja met velgen.Sytze schreef:Heb je 19 winter banden te koop?
- 2000USA
Heb een koffiezetter op MP staan, zo'n Porsche Design ding.
Bieding gehad van persoon X, voor mij prima, dus mail gestuurd, we zijn akkoord, kom maar halen.
Nette reactie terug van X, ik zit in het buitenland, maar bel vrijdag.
De dinsdag erna nog niets van X gehoord, dus vriendelijke mail gestuurd waar hij bleef. Geen reactie van X.
Vandaag, bieding van persoon Y. Ik heb persoon X inmiddels wel opgegeven, dus stuur Y dat hij hem mag komen halen, bij uitblijven reactie van eerdere bieder.
Binnen 5 minuten mail van Marktplaats: Persoon X heeft bod verwijderd met als reden "er is een hogere bieding geplaatst".
Hoezo reageer je daar dan wel op?! Je had hem gewoon van me gekregen voor de lagere bieding!
Bieding gehad van persoon X, voor mij prima, dus mail gestuurd, we zijn akkoord, kom maar halen.
Nette reactie terug van X, ik zit in het buitenland, maar bel vrijdag.
De dinsdag erna nog niets van X gehoord, dus vriendelijke mail gestuurd waar hij bleef. Geen reactie van X.
Vandaag, bieding van persoon Y. Ik heb persoon X inmiddels wel opgegeven, dus stuur Y dat hij hem mag komen halen, bij uitblijven reactie van eerdere bieder.
Binnen 5 minuten mail van Marktplaats: Persoon X heeft bod verwijderd met als reden "er is een hogere bieding geplaatst".
Hoezo reageer je daar dan wel op?! Je had hem gewoon van me gekregen voor de lagere bieding!
-
Je hebt 'm een zakdoekje aangeboden?
- 2000USA
Voor het bloeden ja.Ruben schreef:Je hebt 'm een zakdoekje aangeboden?
- michaelvg
Haha zeer herkenbaar dit!!
Zo had ik een keer carbon wielen te koop staan voor een wielren fiets.
Had er best veel aan uit gegeven om een goed set te hebben en niet een weg werp wieltje uit china. (2000€) en ik stopte met mijn hobby dus ik had ze te koop gezet op marktplaats voor 1200€ en zee waren nog nieuw met fabrieksgarantie.
Belt een man me op, Ja ik sta nu in Breda ik wil gelijk langs komen om de wielen op te halen. Ik zeg nou we hebben nog geen prijs afgesproken. Zegt de beste man, ja ik vond ze 300 euro waard, ik zeg zo pardon voor 1 wiel of wat bedoelt u? De man weer nee nee voor beide wielen en graag met banden.
Toen ik hem vriendelijk zei dat ze voor 300 euro echt niet weg gingen kreeg ik alleen maar scheldwoorden over me heen want hij was uit Groningen met de trein gekomen speciaal voor de wielen, ik heb hem maar vriendelijk gezegd dat hij dan beter eerst had kunnen bellen. Daarna begon hij weer te schelden en heb ik hem maar weg gedrukt en heeft hij me nog een uur lang geprobeerd te bellen.
Had er best veel aan uit gegeven om een goed set te hebben en niet een weg werp wieltje uit china. (2000€) en ik stopte met mijn hobby dus ik had ze te koop gezet op marktplaats voor 1200€ en zee waren nog nieuw met fabrieksgarantie.
Belt een man me op, Ja ik sta nu in Breda ik wil gelijk langs komen om de wielen op te halen. Ik zeg nou we hebben nog geen prijs afgesproken. Zegt de beste man, ja ik vond ze 300 euro waard, ik zeg zo pardon voor 1 wiel of wat bedoelt u? De man weer nee nee voor beide wielen en graag met banden.
Toen ik hem vriendelijk zei dat ze voor 300 euro echt niet weg gingen kreeg ik alleen maar scheldwoorden over me heen want hij was uit Groningen met de trein gekomen speciaal voor de wielen, ik heb hem maar vriendelijk gezegd dat hij dan beter eerst had kunnen bellen. Daarna begon hij weer te schelden en heb ik hem maar weg gedrukt en heeft hij me nog een uur lang geprobeerd te bellen.
-
Echt hé, wat een debielen heb je er bij zitten.Best kans nog dat het van expres zo`n overdreven actie is, soort van "shock and awe" tactiek, hopen een of andere softie aan de telefoon te krijgen en te overweldigen met spierballenpraat om vervolgens het spul voor niks mee te nemen.michaelvg schreef:Haha zeer herkenbaar dit!!
Het zelf een Audi A4 te koop gehad en daarbij ook zoiets gehad, naast veel onzinbiedingen van onverstaanbare medelanders ook een achterhoekse boer aan de telefoon gehad die met een hoop verwijtende spierballenpraat beweerde dat de KMstand was teruggedraaid. Hij kende iemand bij een Audi dealer die dat gecheckt had en ik mocht heel blij zijn dat hij `m voor bijna de helft van de vraagprijs vanavond wilde komen ophalen.. nog een beste discussie met die man aangegaan want ik wist zeker dat de stand klopte (had een vol boekje, volledige NAP historie en uitdraaien van dealeronderhoud). Maar nee ik was gek, een oplichter en een vuile leugenaar, "jij hebt die stand teruggedraaid!" enzovoort.. die dacht waarschijnlijk ook even voor weinig een auto los te schreeuwen. Ik heb m`n Audi uiteindelijk naar tevredenheid verkocht maar phoe.. wat heb ik daar een hoop vage reactie`s op gehad

-
En elke keer vraag ik me weer af, waar halen die mensen in godsnaam de tijd vandaan!
- Arthur
- Auto: Nr.51
En ik waarom je je telefoonnr erbij zet...
- HJ2
Tel. erbij geeft je zomaar 50% meer respons en dus veel betere kansen tot verkoop.
Helaas ook wel wat vager volk waarmee je in contact komt
Helaas ook wel wat vager volk waarmee je in contact komt

-
OnlineMartijn_bmw
+1 doe ik nooit...Arthur schreef:En ik waarom je je telefoonnr erbij zet...
ze mailen maar en bij serieus normaal contact krijgen ze me tel nr

- Richard430
Mailcontact duurt mij altijd veel te lang, ik ben liever direct en bel de mensen in kwestie op.Martijn_bmw schreef:+1 doe ik nooit...Arthur schreef:En ik waarom je je telefoonnr erbij zet...
ze mailen maar en bij serieus normaal contact krijgen ze me tel nr
Echter ga ik geen hele discussie voeren natuurlijk, vraag naar de staat van de auto, eventuele schade's en wanneer ik langs kan komen voor een bezichtiging.
Mensen met zogenaamde "spierballenpraat" laat ik altijd expres langskomen, aangezien ze de auto toch niet voor de helft van de prijs meekrijgen. Hun verdoen mijn tijd, maar ik ook die van hun

- Roy RS
hij had wel een afspraak, maar ik geloofde er niks van. Het verhaal is zelfs nog iets mooier, maar dit was de korte versie, die Luca had zijn vader met een vriend gestuurd om de Viper op te halen, hij heeft hem dus eigenlijk ongezien gekocht en die pa ging mee met de proefrit, met mij achter het stuur, en bij het minste beetje gas riep hij dat het rustiger moest.
Wat betreft veiligheid, mijn auto staat in een externe garage achter een slagboom en ik ging er pas naartoe na een aanbetaling, welke ik heb laten controleren bij het hotel waar ze sliepen. Maar als je die 2 gepensioneerde mannekes zag, dan was de angst ook wel weg.
Die hadden er echt een uitje met roadtrip van gemaakt, bleek dat die gast regelmatig dergelijke auto's koopt en zijn vader ze dan op mag halen, zo komt die ouwe ook nog eens ergens met zijn mattie.
hier een foto die hij stuurde met de tekst "Hi Roy, Viper is with good friend Kitt"
Wat betreft veiligheid, mijn auto staat in een externe garage achter een slagboom en ik ging er pas naartoe na een aanbetaling, welke ik heb laten controleren bij het hotel waar ze sliepen. Maar als je die 2 gepensioneerde mannekes zag, dan was de angst ook wel weg.
Die hadden er echt een uitje met roadtrip van gemaakt, bleek dat die gast regelmatig dergelijke auto's koopt en zijn vader ze dan op mag halen, zo komt die ouwe ook nog eens ergens met zijn mattie.
hier een foto die hij stuurde met de tekst "Hi Roy, Viper is with good friend Kitt"
- Bijlagen
-
- kitt.jpg (58.36 KiB) 2197 keer bekeken
-
Ah, i see.
- 2000USA
Leuk he, het kan toch nog....
Zo had ik toen ik mijn Rover 220 Coupe verkocht, eerst een heel stel ventjes op de stoep met de wens om hem te versjonnien. Uiteindelijk heb ik hem verkocht aan een liefhebber die in een 820 aankwam in dezelfde kleur. Heel leuk contact, eerlijk verhaal over evt gebreken, en netjes afgehandeld.
Kreeg ik later nog een foto opgestuurd van de twee auto's gebroederlijk naast elkaar onder een carport ergens in Friesland, getiteld " A Rare Couple".
Toch leuker dat ook degene na jou nog plezier van z'n aankoop heeft, dan "zolang ik er maar vanaf ben".
Zo had ik toen ik mijn Rover 220 Coupe verkocht, eerst een heel stel ventjes op de stoep met de wens om hem te versjonnien. Uiteindelijk heb ik hem verkocht aan een liefhebber die in een 820 aankwam in dezelfde kleur. Heel leuk contact, eerlijk verhaal over evt gebreken, en netjes afgehandeld.
Kreeg ik later nog een foto opgestuurd van de twee auto's gebroederlijk naast elkaar onder een carport ergens in Friesland, getiteld " A Rare Couple".

Toch leuker dat ook degene na jou nog plezier van z'n aankoop heeft, dan "zolang ik er maar vanaf ben".
-
\Roy RS schreef:hij had wel een afspraak, maar ik geloofde er niks van. Het verhaal is zelfs nog iets mooier, maar dit was de korte versie, die Luca had zijn vader met een vriend gestuurd om de Viper op te halen, hij heeft hem dus eigenlijk ongezien gekocht en die pa ging mee met de proefrit, met mij achter het stuur, en bij het minste beetje gas riep hij dat het rustiger moest.
dit is toch genieten! die italiaan mag ik wel, hij heeft ook nog een delorean las ik? Laat em aanmelden op df

- Tim N
2000USA schreef:Leuk he, het kan toch nog....
Kreeg ik later nog een foto opgestuurd van de twee auto's gebroederlijk naast elkaar onder een carport ergens in Friesland, getiteld " A Rare Couple".![]()
Job!
en dit je ex?
- 2000USA
Ja, verrek!
Alleen stond hij er bij mij zo bij:

Alleen stond hij er bij mij zo bij:
- Bijlagen
-
- 220coupe.JPG (168.75 KiB) 1937 keer bekeken
- Nutkees
- Auto: Dodge Viper
Ik had ooit de camper van mijn vader op internet gezet en toen werd ik gebeld door een hele aardige man die interesse toonde.
In gaf aan dat de camper op Texel stond bij mijn ouders, maar dat was geen probleem dan maken we er een dagje weg van zei hij. Vervolgens een afspraak geregeld met hem en mijn vader.
Word ik die dag gebeld door mijn vader met WAT STUUR JIJ NU OP MIJ AF! Bleken namelijk de Hells Angels uit Alkmaar te zijn die in een dikke Mercedes aankwamen. Grote vent, kale kop en tattoos, dat weet je een beetje wat voor indruk dat maakt.
Puntje bij paaltje betaalde ze keurig een paar duizend euro aan en de week daarop opgehaald. Prima gasten!
Echt enorm gelachen om deze situatie, erg jammer dat ik het gezicht van mijn ouders niet kon zien
In gaf aan dat de camper op Texel stond bij mijn ouders, maar dat was geen probleem dan maken we er een dagje weg van zei hij. Vervolgens een afspraak geregeld met hem en mijn vader.
Word ik die dag gebeld door mijn vader met WAT STUUR JIJ NU OP MIJ AF! Bleken namelijk de Hells Angels uit Alkmaar te zijn die in een dikke Mercedes aankwamen. Grote vent, kale kop en tattoos, dat weet je een beetje wat voor indruk dat maakt.
Puntje bij paaltje betaalde ze keurig een paar duizend euro aan en de week daarop opgehaald. Prima gasten!
Echt enorm gelachen om deze situatie, erg jammer dat ik het gezicht van mijn ouders niet kon zien

- Geert.
vergeet het verhaal van de legerjeeps niet Kees
Want als de italianen niet hier komen kun je ook gewoon afleveren op locatie toch

Want als de italianen niet hier komen kun je ook gewoon afleveren op locatie toch

- Joy
Een DF-forumlid is via oplichting op Marktplaats tegen de lamp gelopen:
http://www.opgelichtopinternet.nl/cgi-b ... 557443/375" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.waldnet.nl/wn/nieuws/35276/D ... laats.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.opgelichtopinternet.nl/cgi-b ... 557443/375" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.waldnet.nl/wn/nieuws/35276/D ... laats.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- Mathieu
Post hij dan nog wel eens?
-
Heeft dan nog lang geduurd, want volgens mij stond 48 inch Jetsers onder m'n plat op z'n bek waggie, al jaren bekend hierom. Hoeveel er wel niet van hem op internet te vinden was, en waarschijnlijk is...
-
- Auto: E63 M6
bijna nooit meer volgens mij,maarja hij heeft ook geen auto meer heb ik gehoord alleen nog de benenwagen.Mathieu schreef:Post hij dan nog wel eens?
en ja op zo`n manier kan ik ook wel dikke wagens rijden natuurlijk.