Zelf rijd ik met een E90 318d welke straks wordt vervangen door een F30 316d. Daarom volgende vragen:
- Waarom werd de standaard bandenmaat verhoogt van 205/55/16 (e90) naar 205/60/16? Is dat om het stijvere chassis te compenseren en toch hetzelfde comfort te behouden?
- Hoe is de koffer ruimte in vgl met de E90?
- Beenruimte achter, makkelijker in- en uit stappen dan E90?
- Kan ESP nog volledig uit?
- Is er een aparte zekering om CBC (Corner Brake Control) te deactiveren? Of dien je nog steeds de zekering van ABS uit te trekken daarvoor?
- Hoe is de turn-in tov de E90?
- Op papier lijken de 316, 318 en 320d motoren identiek te zijn, is dat ook zo of zit er een andere sturing op? (E90 = EDC17) => maw gaan deze ook te tunen zijn.
- Kan er een sper worden besteld op niet M-modellen?
- Hoe is de knieruimte van de rechterknie tov het dashboard (voor mensen +1m90 met lange benen?)
- Is er iets gewijzigd aan de 6 versnellingsbak? hoe is het gevoel tussen 2e en 3e versnelling, deze is typisch nogal nukkig op de E90.
- Is de wagen te bestellen met een thuiskomertje ipv een spuitbus?
- Is gewichtsverdeling gewijzigd tov E90? Over jumps kwam de kont redelijk omhoog vliegen en dijnde deze nog wat na.
- Wat is er veranderd aan de standaard ophanging? Heeft deze meer veerweg, maar is die tegelijk stijver dan voorheen?
- Hebben de standaard remblokken een betere bite dan die van de E90? Is er gekozen voor een andere merk/type blokken?
- Zijn de remschijven groter geworden (voor/achter) dan op de E90 of zijn die ongewijzigd?
- Is het aantal stuuromwentelingen van lock-to-lock hetzelfde gebleven tov E90?
- kan je nog steeds tegelijk remmen en gas geven zonder dat het vermogen wordt afgesneden? (zoals alle VW producten)
Ik lees wel welke vragen je hebt kunnen stellen
Leuk initiatief verder, ik lees zeker je verslag!