Wat is de langzaamste auto waar jij ooit in gereden hebt?
- RJay
Re: Wat is de langzaamste auto waar jij ooit in gereden hebt
Het zal sommigen van jullie misschien verbazen, maar de atos automaat van mijn moeder of zelfs mijn eigen 40 pk sterke daily zijn niet de langzaamste auto's waar ik mee gereden heb (die atos automaat overigens wel de slechtste qua df). Die eer gaat naar de in het "mijn auto" topic besproken ford camper! Met een beetje mazzel 115 op de gps, 3+ ton voort trekken met +- 120 pk op lpg, hard gaat ie niet, je stuurt je he le maal lam, maar vet is het wel, je krijgt van heel veel voorrang, en natuurlijk een koppendraaier met dat geluid.
Trouwens, bedrijfsbarrels worden hier ook gewoon hard afgetrapt met koude motor hoor, hoort er kennelijk bij.
Trouwens, bedrijfsbarrels worden hier ook gewoon hard afgetrapt met koude motor hoor, hoort er kennelijk bij.
-
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Een 2CV..
Maar ook andere nieuwere Citroëns zijn te traag voor woorden met belachelijke wegligging erbij..
Maar ook andere nieuwere Citroëns zijn te traag voor woorden met belachelijke wegligging erbij..
- HJ2
Snipe schreef:De langzaamste auto waar ik mee heb gereden, was een Citroën HY - zo'n ding dat in Frankrijk overal als patatkraam werd gebruikt. Drie versnellingen en bergaf een topsnelheid van 80 kilometer per uur. Er was maar één ding snel aan die auto: hij roestte met de snelheid van het licht.
Ondertussen wel een van de coolste busjes... ever!
- ///Joost
^^^^
Bij NCAP moet je daar sterren op toegeven.
Bij NCAP moet je daar sterren op toegeven.

- Jurjen
- Auto: 987S / 955
Ik heb er ooit eentje op 167 km/h op de GPS geklokt. Dus dat er iets niet klopt lijkt een understatement.Godspeed schreef:Peugeot 306 1.4 van een maat van me (Patrick.K hier op het forum). Moest haast wel iets mis mee zijn met die auto, liep geen km harder dan 120 km/u.
-
Langzaamste bus was een Dusseldorfer M-B 407D, maar misschien was een Asia Rocksta niet veel vlotter. M'n langzaamste auto kan van alles zijn: Fiesta 1.8D, Lada 1204, Fiat Panda 34, weet ik veel? Heb wel een keer een rondje Nordschleife gedaan met een Renault 19 1.9D met wel 64 pk, dat duurde ff. Ding liep op de terugweg wel 171 GPS downhill op de 1..... 

- MartijnGizmo
Dat was altijd de langzaamste in de spec-lijstjes achterin de AutoKampioen, 0-100 in 30s en een top van 120...steve smith schreef:Asia Rocksta

- Mathieu
Jurjen schreef:
Dat was deze, en ik was er helemaal weg van.
Haha, hier heb ik dus ook in gereden, maar dan wel de station versie.
Met versnellingspook aan het stuur. :strong:
De goeie oude tijd in de DDR.
-
- Auto: Peugeot 205 1.9 CTI
Piaggio Porter. Ken geen specificaties, maar sloom is ie wel. En dan heb ik er vaak ook nog een dikke 800 kg puin in liggen.

- sitechris
- Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI
Allereerste generatie van de megane scenic werd ook geleverd met 1.4 ltr met 75 pk. Heb keer zo'n auto moeten ophalen. Ding liep met pijn en moeite naar de 140.
-
Het is toch Rocsta, zonder K?steve smith schreef:Langzaamste bus was een Dusseldorfer M-B 407D, maar misschien was een Asia Rocksta niet veel vlotter. M'n langzaamste auto kan van alles zijn: Fiesta 1.8D, Lada 1204, Fiat Panda 34, weet ik veel? Heb wel een keer een rondje Nordschleife gedaan met een Renault 19 1.9D met wel 64 pk, dat duurde ff. Ding liep op de terugweg wel 171 GPS downhill op de 1.....
De sloomste auto ooit gereden was een Opel Corsa C met een 1 liter 3-pitter met 58 pk's. Gehuurd op het vliegveld in Athene, met vier man plus bagage naar bestemming gereden en toen kwamen we daar de helling niet op

Een E91 316i Touring met een 1600cc motor vindt ik qua beleving ook heel ergerlijk, niet de sloomste maar geen fijne combinatie.
- PD power
Je weet dat je hier een ban voor kunt krijgen....Thijs-v-d-H schreef:
Een E91 316i Touring met een 1600cc motor vindt ik qua beleving ook heel ergerlijk, niet de sloomste maar geen fijne combinatie.

-
Dat heb ik ook in Griekenland gehad, maar toen met een quadje. Het leek ons (vriendin en ik) wel leuk om een quadje te huren, die kon je mooi overal parkeren. Ik sturen en zij achterop. Op een gegeven moment kwamen we een heel stijl pad niet op dus ging ze afstappen en het laatste stukje een beetje duwen. Zijn we eindelijk boven, staan we direct op een of andere kruising met 600 bussen en vrachtwagens. Zij snel achterop gesprongen en ik scheurde direct naar een onverhard B weggetjeThijs-v-d-H schreef:Het is toch Rocsta, zonder K?steve smith schreef:Langzaamste bus was een Dusseldorfer M-B 407D, maar misschien was een Asia Rocksta niet veel vlotter. M'n langzaamste auto kan van alles zijn: Fiesta 1.8D, Lada 1204, Fiat Panda 34, weet ik veel? Heb wel een keer een rondje Nordschleife gedaan met een Renault 19 1.9D met wel 64 pk, dat duurde ff. Ding liep op de terugweg wel 171 GPS downhill op de 1.....
De sloomste auto ooit gereden was een Opel Corsa C met een 1 liter 3-pitter met 58 pk's. Gehuurd op het vliegveld in Athene, met vier man plus bagage naar bestemming gereden en toen kwamen we daar de helling niet op![]()

-
Weet ik veel of het met of zonder K is, Aziatisch Schijthuis schrijf je idd zonder K dus dan zal dat voor Rocsta ook wel gelden
Die "Besta" busjes van ze waren trouwens met zo erg!

- Snipe
Klopt, samen met de originele VW-bus natuurlijk. Als ik ooit een frietkraam start zou ik de Citroën kiezen, maar als het om rijden gaat heb ik liever zo'n Volkswagen. Zélfs als je in aanmerking neemt hoe kut het is dat je daar altijd net even met je knieschijf tegen de stuurkolom aan batst.HJ2 schreef:Ondertussen wel een van de coolste busjes... ever!
- Adje ///M3
Mijn huidige 1.0.
Niet vooruit te branden! Daarentegen klinkt het alsof het van 0 naar 100 in 5 sec. doet
Niet vooruit te branden! Daarentegen klinkt het alsof het van 0 naar 100 in 5 sec. doet

-
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Vind ik flink in toeren nog wel te doen. Zeker niet snel, maar prima voor dagelijkse kilometers en top over de 200.Thijs-v-d-H schreef:Een E91 316i Touring met een 1600cc motor vindt ik qua beleving ook heel ergerlijk, niet de sloomste maar geen fijne combinatie.
-
mijn les auto, een toyota aygo, vond het gewoon weg niet rijden, en vond het ook nog eens veeeeeel te klein!
-
- Auto: Volkswagen ID4 & Golf MK2
Mijn eerste auto 
Een Seat Ibiza 1.0 met 45 hele PK's
Top van 135

Een Seat Ibiza 1.0 met 45 hele PK's
Top van 135

-
Verreweg de langzaamste auto die ik gehad heb was m`n eerste, Golf mk2 met 1.3 liter 4 bak..
55pk schoon aan de haak
en een top van misschien 120 km/h.. maar niks was te gek met dat ding, heerlijke tijd mee gehad

55pk schoon aan de haak

- Martijn_bmw
^^ zo een heeft me broertje ook een tijdje gehad. Idd ook mega traag... altijd volgas optrekken maar het ook altijd blijven doen ondanks de 3 ton op de klok 

- emiel307sw
Dat was een Renault Trafic, ik dacht 2.3 diesel. Was alsnog voor een busje niet traag, en is wel een geinige ervaring om in zo'n groot ding te rijden

- duifjes.com
- alt
Had graag willen schrijven een Dafje, daar heb ik meegereden, maar het is een Dodge WC52 1,5 ton, welke werd gebruikt als kraanwagen.
Hier heb ik in leren autorijden.
http://www.youtube.com/watch?v=cIbqdyzO9us
Hier heb ik in leren autorijden.
http://www.youtube.com/watch?v=cIbqdyzO9us
- WJ
Moest je zelf duwen?duifjes.com schreef:Caterham