
Voorstellen Evert Thomas
-
- Berichten: 67
- Lid geworden op: 01 apr 2010, 00:35
Re: Voorstellen Evert Thomas
Zo, het wordt flink professioneel 

-
- Berichten: 1820
- Lid geworden op: 14 jul 2011, 13:39
- Locatie: momenteel geen :/
Re: Voorstellen Evert Thomas
zo, gaaf man! zag je auto nog staan bij fast-car. toch wel een redelijk grote auto nog in het echt. ging wel lekker rap verders.
- Vdub
- Berichten: 325
- Lid geworden op: 14 okt 2009, 23:15
- Locatie: Vorden
Re: Voorstellen Evert Thomas
wat een raar mailadres staat er rechtsonderaan op die flyer..
- Evert Thomas
- Berichten: 399
- Lid geworden op: 02 apr 2010, 23:17
Re: Voorstellen Evert Thomas
Ja ik zie het nu ook daar is een foutje gemaakt, dat gaan we voor de volgende versie aanpassen. Er is trouwens inmiddels ook een nieuw mailadres geopend AudiS2TimeAttackTeam@Gmail.com en we zijn inmiddels ook te volgen via Facebook.Vdub schreef:wat een raar mailadres staat er rechtsonderaan op die flyer..
- Evert Thomas
- Berichten: 399
- Lid geworden op: 02 apr 2010, 23:17
Re: Voorstellen Evert Thomas
Bij deze de onboard Video op het Superlap Evenement op Zandvoort.
- De Sjack
- Berichten: 251
- Lid geworden op: 24 jun 2009, 08:21
- Locatie: Naaldwijk
Re: Voorstellen Evert Thomas
Heb de auto ook mogen aanschouwen op Superlap, wat een gruwelijk gave machine is dit zeg.
- Evert Thomas
- Berichten: 399
- Lid geworden op: 02 apr 2010, 23:17
Re: Voorstellen Evert Thomas
Afgelopen weekend iets totaal anders gedaan met de S2
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=D2HYIhOA ... re=related[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=D2HYIhOA ... re=related[/youtube]
Laatst gewijzigd door Evert Thomas op 21 sep 2011, 23:29, 1 keer totaal gewijzigd.
- Evert Thomas
- Berichten: 399
- Lid geworden op: 02 apr 2010, 23:17
Re: Voorstellen Evert Thomas
Afgelopen weekend ook nog wat anders gedaan, te weten een bezoekje aan de Nordschleife. De audi S2 kon helaas niet mee (i.v.m. het budget), maar mocht wel een paar rondjes doen in de 626 GT Coupevan Eddy en Mikis. Het is echt verbazingwekkend hoeveel lol je daar kunt hebben met een auto met een goed onderstel en slechts 170pk.
Zie de onboard video.
Zie de onboard video.
- Evert Thomas
- Berichten: 399
- Lid geworden op: 02 apr 2010, 23:17
Re: Voorstellen Evert Thomas
Zo het Time Attack jaar zit er weer op en wat een jaar is het geweest. Het begon allemaal met een stoutmoedig plan om de overstap te maken naar de Super Pro. Stoutmoedig omdat ik nog nooit een tijd had gereden die goed genoeg is voor de Super Pro klasse. Het eerste evenement op het circuit van Assen was dan ook erg spannend voor ons, zouden we wel kunnen meekomen? Niets bleek minder waar, we konden ons niet alleen handhaven, maar waren zelf goed genoeg voor de 10de plaats in de finale.
Deze uitslag was een prima motivatie om met de auto aan de slag te gaan om hem voor het volgende evenement weer beter aan de start te krijgen. Het volgende evenement was het Duits Auto Sport Festival, wederom op het TT-circuit van Assen. Wederom werden we aangenaam verast door het realiseren van de snelste tijd in de finale, de snelste tijd van de dag en de tweede plaats in de finale, wat ook de tweede plaats overall opleverde. Jammer was wel dat we het niet tegen de Japanse merken konden opnemen, maar die kans zou nog wel komen.
Met doe goede smaak in de mond van de succesvolle overstap naar de Super Pro durfden we een nieuwe uitdaging aan te gaan, te weten als eerste Nederlander deelnemen in het sterkte kampioenschap van Europa, het Engelse Time Attack. Wederom werden we aangenaam verast, we bleken zowaar competitief te zijn met een 10e plaats in de Club klasse me slechts 7 seconden achterstand op de nummer 1. Al met al een weekend om niet snel weer te vergeten.
Toen kwam eindelijk de kans om de degens te kruizen met de Japanse merken in Nederland, op het Superlap Evenement. We hadden weer een aantal updates gedaan, dus we waren erg nieuwsgierig of we nu voorin zouden kunnen meedoen. En dat konden we! Met een snelste tijd van 2:00.6 realiseerden we een derde plaats in de sport klasse.
Krap een maand later was het dan zover, het laatste Time Attack evenement. We stonden vijfde in het kampioenschap en hadden nog uitzicht op de derde plaats. Maar eenvoudig zou het niet worden met deelnemers als Andre de Vries als concurrenten. Terugkijkend was het voor ons een beetje een rare dag. Voor de training hadden we besloten om de oude Toyo’s er onder te laten en met iets hogere bandenspanning te rijden, in combinatie met een niet al te schone plaats pakte dat niet goed uit. We auto had te weinig grip, waardoor we niet verder konden komen dan een tijd van 2:01. Voor de kwalificatie gekozen voor versere banden en een iets lagere bandenspanning, dit pakte goed uit de auto gedroeg zich weer als van ouds, wat in de tweede ronde gelijk resulteerde in een tijd van 2:00.9. Echter toen was de pret voorbij alleen nog gele vlaggen en uiteindelijk een rode vlag. In de finale kwam ik kort achter Sander van Weele te zitten en hier maakte ik de fout hem in de bochten te willen bijhouden, waardoor ik een aantal bochten met teveel snelheid inging, waarbij ik werd getrakteerd op een flink potje onderstuurd en kwam ik niet verder dan een tijd van 2:00.6. Uiteindelijk goed voor een 4e plek op het evenement en de 5de plek in het kampioenschap.
Voor ons is het een fantastisch seizoen geweest de Audi heeft dit jaar geen krimp gegeven en ons niet in de steek gelaten. De overstap naar de Super Pro heeft goed aangepakt, we hebben de rondetijden ten opzichte van vorig jaar met circa 8 seconden naar beneden gebracht, waarme we ons niet alleen kunnen handhaven, maar zelfs voorin kunnen meedoen.
Bij deze wil ik het team bedanken voor hun inzet dit jaar:
Frank de Jong (Coach en monteur)
Leo van Rij (Tuning en electrisch)
Roger Ciapponi (adviseur van het team vanuit zijn ruime race ervaring)
Maar ook de sponsors wil ik natuurlijk bedanken voor de steun over het afgelopen jaar:
EsRij Tuning
Veenstra’s equimpent (Voor al het laswerk)
Lammert van der Meulen (http://www.uitlijnspecialist.nl" onclick="window.open(this.href);return false;)
GT DTP (Grafische vormgeving)
Deze uitslag was een prima motivatie om met de auto aan de slag te gaan om hem voor het volgende evenement weer beter aan de start te krijgen. Het volgende evenement was het Duits Auto Sport Festival, wederom op het TT-circuit van Assen. Wederom werden we aangenaam verast door het realiseren van de snelste tijd in de finale, de snelste tijd van de dag en de tweede plaats in de finale, wat ook de tweede plaats overall opleverde. Jammer was wel dat we het niet tegen de Japanse merken konden opnemen, maar die kans zou nog wel komen.
Met doe goede smaak in de mond van de succesvolle overstap naar de Super Pro durfden we een nieuwe uitdaging aan te gaan, te weten als eerste Nederlander deelnemen in het sterkte kampioenschap van Europa, het Engelse Time Attack. Wederom werden we aangenaam verast, we bleken zowaar competitief te zijn met een 10e plaats in de Club klasse me slechts 7 seconden achterstand op de nummer 1. Al met al een weekend om niet snel weer te vergeten.
Toen kwam eindelijk de kans om de degens te kruizen met de Japanse merken in Nederland, op het Superlap Evenement. We hadden weer een aantal updates gedaan, dus we waren erg nieuwsgierig of we nu voorin zouden kunnen meedoen. En dat konden we! Met een snelste tijd van 2:00.6 realiseerden we een derde plaats in de sport klasse.
Krap een maand later was het dan zover, het laatste Time Attack evenement. We stonden vijfde in het kampioenschap en hadden nog uitzicht op de derde plaats. Maar eenvoudig zou het niet worden met deelnemers als Andre de Vries als concurrenten. Terugkijkend was het voor ons een beetje een rare dag. Voor de training hadden we besloten om de oude Toyo’s er onder te laten en met iets hogere bandenspanning te rijden, in combinatie met een niet al te schone plaats pakte dat niet goed uit. We auto had te weinig grip, waardoor we niet verder konden komen dan een tijd van 2:01. Voor de kwalificatie gekozen voor versere banden en een iets lagere bandenspanning, dit pakte goed uit de auto gedroeg zich weer als van ouds, wat in de tweede ronde gelijk resulteerde in een tijd van 2:00.9. Echter toen was de pret voorbij alleen nog gele vlaggen en uiteindelijk een rode vlag. In de finale kwam ik kort achter Sander van Weele te zitten en hier maakte ik de fout hem in de bochten te willen bijhouden, waardoor ik een aantal bochten met teveel snelheid inging, waarbij ik werd getrakteerd op een flink potje onderstuurd en kwam ik niet verder dan een tijd van 2:00.6. Uiteindelijk goed voor een 4e plek op het evenement en de 5de plek in het kampioenschap.
Voor ons is het een fantastisch seizoen geweest de Audi heeft dit jaar geen krimp gegeven en ons niet in de steek gelaten. De overstap naar de Super Pro heeft goed aangepakt, we hebben de rondetijden ten opzichte van vorig jaar met circa 8 seconden naar beneden gebracht, waarme we ons niet alleen kunnen handhaven, maar zelfs voorin kunnen meedoen.
Bij deze wil ik het team bedanken voor hun inzet dit jaar:
Frank de Jong (Coach en monteur)
Leo van Rij (Tuning en electrisch)
Roger Ciapponi (adviseur van het team vanuit zijn ruime race ervaring)
Maar ook de sponsors wil ik natuurlijk bedanken voor de steun over het afgelopen jaar:
EsRij Tuning
Veenstra’s equimpent (Voor al het laswerk)
Lammert van der Meulen (http://www.uitlijnspecialist.nl" onclick="window.open(this.href);return false;)
GT DTP (Grafische vormgeving)
- Evert Thomas
- Berichten: 399
- Lid geworden op: 02 apr 2010, 23:17
Re: Voorstellen Evert Thomas
The onboard video van het EsRij Tuning Audi S2 Time Attack Team op het circuit van Zandvoort op het Time Attack Super Sunday event.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Voorstellen Evert Thomas
ding hamert lekker en lijkt "makkelijk" te sleuren 

- Evert Thomas
- Berichten: 399
- Lid geworden op: 02 apr 2010, 23:17
Re: Voorstellen Evert Thomas
Ik had dit evenement behoorlijk last van onderstuur. Tot de finanele had ik niet al te veel rondes kunnen rijden (a.g.v. gele vlag situaties), waardoor ik in de finale (hotlap) een aantal bochten te snel ben in gegaan, waarbij ik dus vlink werd getrakteerd op onderstuur en dus slechts mijn pr verbeterd, waar het de bedoeling was om de 2 minuten grens te breken.GTRene schreef:ding hamert lekker en lijkt "makkelijk" te sleuren
Het onderstuur kun je goed zien in de Tarzan bocht, je ziet daar de motorkap wat trillen, hier is hij behoorlijk op de voorwielen aan het glijden haha
Des al niet te min super te vreden over de progressie die we dit jaar hebben kunnen boeken.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Voorstellen Evert Thomas
zo te zien bij een goede ronde lijkt me het voor jou auto, de 2min bariere wel te doen, netjes.
- Evert Thomas
- Berichten: 399
- Lid geworden op: 02 apr 2010, 23:17
Re: Voorstellen Evert Thomas
Ja dat moet zeker lukken. We willen behoorlijk aan de slag met de auto en hopen volgend jaar de tijd terug te kunnen brengen ergens tussen 1.58 en 1.56 op semi slicks
- Evert Thomas
- Berichten: 399
- Lid geworden op: 02 apr 2010, 23:17
Re: Voorstellen Evert Thomas
Wij zijn deze week ook weer gestart met de voorbereidingen voor het nieuwe seizoen. Het eerste wat we gaan doen is de verbouw van het onderstel.
Bij een eerste inspectie zagen we dat cardanas niet perfect zit uitgelijnt, wat opgelost kon worden door het motorblok uit te laten zakken (wat ook weer goed is voor een laag zwaartepunt). Bij het loshalen van de motorsteunen bleek dat de bout los in de motorsteun zat, wat bleek te komen doordat de bout het schroefdraad uit de motorsteun heeft getrokken. Dit komt waarschijnlijk omdat de voorste motorsteunen zijn vervangen voor 'harde' exemplaren (geen flex meer in zit), maar de achterste (de baksteunen niet) en dan is het buigen of barsten.
We hebben de motorsteunen een halve cm afgedraait en nu beter bevestigt. Voor de baksteunen hebben we zelf ook harde steunen gemaakt zodat de boel nu netjes op slot staat, waarmee de auto gelijk een stuk stijver is geworden. De cardanas zit nu ook mooi recht.
De volgende stap is de steunen van het achter differentieel ook vervangen voor harde steunen, zodat hier de flex ook uit is. En wellicht gaan we nog een extra brug maken om de overgebleven spelen uit het achter subframe te halen.
Bij deze nog wat foto's
De motorsteun zo gemaakt dat de bout niet meer los kan raken

Eigen gemaakte baksteunen (With thanks to EsRij Tuning)

En zomaar een foto

Bij een eerste inspectie zagen we dat cardanas niet perfect zit uitgelijnt, wat opgelost kon worden door het motorblok uit te laten zakken (wat ook weer goed is voor een laag zwaartepunt). Bij het loshalen van de motorsteunen bleek dat de bout los in de motorsteun zat, wat bleek te komen doordat de bout het schroefdraad uit de motorsteun heeft getrokken. Dit komt waarschijnlijk omdat de voorste motorsteunen zijn vervangen voor 'harde' exemplaren (geen flex meer in zit), maar de achterste (de baksteunen niet) en dan is het buigen of barsten.
We hebben de motorsteunen een halve cm afgedraait en nu beter bevestigt. Voor de baksteunen hebben we zelf ook harde steunen gemaakt zodat de boel nu netjes op slot staat, waarmee de auto gelijk een stuk stijver is geworden. De cardanas zit nu ook mooi recht.
De volgende stap is de steunen van het achter differentieel ook vervangen voor harde steunen, zodat hier de flex ook uit is. En wellicht gaan we nog een extra brug maken om de overgebleven spelen uit het achter subframe te halen.
Bij deze nog wat foto's
De motorsteun zo gemaakt dat de bout niet meer los kan raken
Eigen gemaakte baksteunen (With thanks to EsRij Tuning)
En zomaar een foto
- TurboClouseau
- Berichten: 2055
- Lid geworden op: 09 sep 2009, 12:44
- Locatie: Grunn
Re: Voorstellen Evert Thomas
Lekker bezig!
- Evert Thomas
- Berichten: 399
- Lid geworden op: 02 apr 2010, 23:17
Re: Voorstellen Evert Thomas
Afgelopen week de nieuwe draagarmen vanuit de VS ontvangen

En de damstenen voor de subframes beginnen ook mooi te vorderen (with thanks to EsRij Tuning)


En de damstenen voor de subframes beginnen ook mooi te vorderen (with thanks to EsRij Tuning)
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Voorstellen Evert Thomas
maak je daar alu bussen van? slijt dat niet hard of komt er toch een heel dun laagje rubber tussen?
- TurboClouseau
- Berichten: 2055
- Lid geworden op: 09 sep 2009, 12:44
- Locatie: Grunn
Re: Voorstellen Evert Thomas
zooo, dat motorblok gaat straks geen kant meer op
Neem je hem de 15e ook mee naar de nordschleife?
Neem je hem de 15e ook mee naar de nordschleife?
- Evert Thomas
- Berichten: 399
- Lid geworden op: 02 apr 2010, 23:17
Re: Voorstellen Evert Thomas
Nee ik verwacht dat dat geen problemen zal geven.GTRene schreef:maak je daar alu bussen van? slijt dat niet hard of komt er toch een heel dun laagje rubber tussen?
- Evert Thomas
- Berichten: 399
- Lid geworden op: 02 apr 2010, 23:17
Re: Voorstellen Evert Thomas
Dat zit er helaas niet in, 1 april gaat het seizoen beginnen als hij dan klaar is ben ik al blij.René Kloeze schreef:zooo, dat motorblok gaat straks geen kant meer op![]()
Neem je hem de 15e ook mee naar de nordschleife?
- Evert Thomas
- Berichten: 399
- Lid geworden op: 02 apr 2010, 23:17
Re: Voorstellen Evert Thomas
Afgelopen weekend zijn we weer druk bezig geweest met de ophanging en mooi opgeschoten. De motor-, bak en diff steunen zijn nu allen vervangen voor aluminium exemplaren. Tevens zijn alle bussen van de subframes vervangen voor aluminium bussen. En het onderstel is netjes uitgelijnd. Als de draagarmen van de poedercoater retour zijn kunnen we weer verder met de volgende fase.



- Evert Thomas
- Berichten: 399
- Lid geworden op: 02 apr 2010, 23:17
Re: Voorstellen Evert Thomas
Niet alleen op het technische vlak is er nieuws te melden, ook ben ik blij te kunnen melden dat we Kumho aan onze lij...st van partners hebben kunnen toevoegen. Dit betekent dat we volgend jaar de strijd zullen aangaan op Kuhmo banden. Het Audi S2 Time Attack team werkt nu samen met de volgende partners.
EsRij Tuning (http://www.esrijtuning.nl" onclick="window.open(this.href);return false; )
Veenstra's Equipment (constructie en metaalbewerking);
Lammert van der Meulen (http://www.uitlijnspecialist.nl" onclick="window.open(this.href);return false; );
Kumho;
G2 DTP (grafische vormgeving).
EsRij Tuning (http://www.esrijtuning.nl" onclick="window.open(this.href);return false; )
Veenstra's Equipment (constructie en metaalbewerking);
Lammert van der Meulen (http://www.uitlijnspecialist.nl" onclick="window.open(this.href);return false; );
Kumho;
G2 DTP (grafische vormgeving).
-
- Berichten: 18927
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Voorstellen Evert Thomas
Leuke sponsor! Gratis nieuwe banden voor elke race? 
- Evert Thomas
- Berichten: 399
- Lid geworden op: 02 apr 2010, 23:17
Re: Voorstellen Evert Thomas
Dat is wel een beetje een voorbarige conclusie haha. Het zou niet erg chique van mij zijn als ik in details zou treden over de financiele kant van de samenwerking.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Mathieue30 en 6 gasten