Extreme condens vorming in auto (Porsche 911)

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
Erik K.

Re: Extreme condens vorming in auto (Porsche 911)

Bericht door Erik K. » 09 feb 2009, 21:48

Ik weet niet precies hoe en wat qua parafan bij een 911, maar de afvoer van de parafan bij de huis tuin en keuken auto's wil wel eens verstoppen.
Je kachelmotor zit ook in die ruimte dus als daar water blijft staan, blaas je dat lekker naar binnen.
Is ook vaak simpel op de lossen door even de afvoer door te blazen en of reinigen.

Lars911

Bericht door Lars911 » 10 feb 2009, 10:03

Gewoon weer ’t zelfde liedje vanochtend, althans ’t trok een stuk sneller weg (na +/-10min) en bleef dan ook echt weg…

De snelheid waarmee alles beslaat op ’t moment dat ik begin te rijden ziet er nog steeds niet helemaal goed uit… Ff langs de dealert binnenkort denk ik. :|

Heb zelf geen verstand van al die pompjes e.d. ;)

Lars911

Bericht door Lars911 » 10 feb 2009, 21:49

Net terug uit A'dam, nergens last van... Valt me trouwens wel op dat ik er alleen 's ochtends last van heb :roll:

Jeroen R

Bericht door Jeroen R » 18 feb 2009, 09:07

Lars911 schreef:Net terug uit A'dam, nergens last van... Valt me trouwens wel op dat ik er alleen 's ochtends last van heb :roll:
Komt denk ik omdat sochtends de warme lucht is afgekoeld, wanneer deze lucht al verzadigd was, en hij zal afkoelen, slaat de condens dus op je ramen.
Wanneer je gaat rijden heb je de kachel aan, deze warme lucht kan meer ''vocht'' opnemen, dus wanneer jij dan een deur open doet, gaat de warme lucht, met het extra vocht naar buiten toe. En waarschijnlijk zal hij tijdens nachtje stil staan, ergens vocht binnen komen, en begint het euvel weer overnieuw.

G Kolkman
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000

Bericht door G Kolkman » 19 feb 2009, 16:07

Geelhoed schreef:Eerst je recirculatieklep maar weer eens open zetten, en een druppeltje afwasmiddel met een stukje toiletpapier aan de ruiten flink uitwrijven helpt je gegarandeerd condensvrij de winter door.

Plus 1, hier dacht ik ook als eerste aan. Weet alleen niet hoe de bediening in zo'n porsche werkt, maar kan me voorstellen dat dat op de achtergrond kaduuk gegaan is (zonder dat je dat zelf kunt bedienen). Which would be odd.

Bovenstaande antwoord is overigens ook het standaardantwoord op het starlet-forum, waarbij het ook vaak voorkomt :lol: .

Mus

Bericht door Mus » 21 nov 2011, 12:09

Is dit probleem nou ooit opgelost?

Plaats reactie