Ik weet niet precies hoe en wat qua parafan bij een 911, maar de afvoer van de parafan bij de huis tuin en keuken auto's wil wel eens verstoppen.
Je kachelmotor zit ook in die ruimte dus als daar water blijft staan, blaas je dat lekker naar binnen.
Is ook vaak simpel op de lossen door even de afvoer door te blazen en of reinigen.
Extreme condens vorming in auto (Porsche 911)
- Erik K.
- Lars911
Re: Extreme condens vorming in auto (Porsche 911)
Gewoon weer ’t zelfde liedje vanochtend, althans ’t trok een stuk sneller weg (na +/-10min) en bleef dan ook echt weg…
De snelheid waarmee alles beslaat op ’t moment dat ik begin te rijden ziet er nog steeds niet helemaal goed uit… Ff langs de dealert binnenkort denk ik.
Heb zelf geen verstand van al die pompjes e.d.
De snelheid waarmee alles beslaat op ’t moment dat ik begin te rijden ziet er nog steeds niet helemaal goed uit… Ff langs de dealert binnenkort denk ik.

Heb zelf geen verstand van al die pompjes e.d.

- Lars911
Net terug uit A'dam, nergens last van... Valt me trouwens wel op dat ik er alleen 's ochtends last van heb 

- Jeroen R
Komt denk ik omdat sochtends de warme lucht is afgekoeld, wanneer deze lucht al verzadigd was, en hij zal afkoelen, slaat de condens dus op je ramen.Lars911 schreef:Net terug uit A'dam, nergens last van... Valt me trouwens wel op dat ik er alleen 's ochtends last van heb
Wanneer je gaat rijden heb je de kachel aan, deze warme lucht kan meer ''vocht'' opnemen, dus wanneer jij dan een deur open doet, gaat de warme lucht, met het extra vocht naar buiten toe. En waarschijnlijk zal hij tijdens nachtje stil staan, ergens vocht binnen komen, en begint het euvel weer overnieuw.
- G Kolkman
- Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
Geelhoed schreef:Eerst je recirculatieklep maar weer eens open zetten, en een druppeltje afwasmiddel met een stukje toiletpapier aan de ruiten flink uitwrijven helpt je gegarandeerd condensvrij de winter door.
Plus 1, hier dacht ik ook als eerste aan. Weet alleen niet hoe de bediening in zo'n porsche werkt, maar kan me voorstellen dat dat op de achtergrond kaduuk gegaan is (zonder dat je dat zelf kunt bedienen). Which would be odd.
Bovenstaande antwoord is overigens ook het standaardantwoord op het starlet-forum, waarbij het ook vaak voorkomt

-
Is dit probleem nou ooit opgelost?