Martijn's Coopertje
- MartijnGizmo
Re: Mini Cooper 'Seven' (gechipt op p16)
Automaterialenzaak... er bestaat ook koperspray, maar keramisch vet zou wat minder plakken (en dus minder vuil aantrekken). 

- Sjoerd MP BMW
Was vandaag bij mijn duitse bandenboer. Die vertelde mij dat veel NL's vet auf den Bolzen tun, is streng verboden in Duitsland! Vet rond de naafgaten is wel toegestaan...
- MartijnGizmo
Ja, dan klopt er ook niets meer van je aanhaalmomenten... Ik heb wat op het draad van de schroefset gedaan, wat op de bouten van de stabilisatorstangetjes en wat op het aanligvlak van de spacers, zodat die niet helemaal aan de velgen vast komen te zitten.
- MartijnGizmo
Laatst gewijzigd door MartijnGizmo op 21 mei 2018, 16:12, 1 keer totaal gewijzigd.
- Erik dB
Re: Mini Cooper 'Seven' (wintermode op p17)
Hij's laag he!
- JP
Je het je Pa weer aan het werk gezet.....
ach, laat de winter nu maar komen..... 

- MartijnGizmo
Het is mijn schoonpa (mijn surrogaat-pa, bij gebrek aan contact met m'n eigen ouders), en hoewel ie erg handig is doen we dit soort dingen vooral samen. Ik moest alleen ff snel stoppen om een foto te maken voor jullie...

Toch valt het me reuze mee qua comfort en bruikbaarheid. Vandaag voor het eerst een stukje omgereden ivm een zeer hoge/korte drempel (en een alternatieve route die niet veel langer was).Erik dB schreef:Hij's laag he!

- Peric
Je winterset is wel een stukkie hoger hèh?
- MartijnGizmo
Nope, zijn vrijwel gelijk qua omtrek. 205/40-17 en 175/65-15 scheelt een centimeter ofzow qua diameter, voor zoverre de fabrikanten zich aan de maten houden. Lijkt op die eerste foto iets meer te schelen door het perspectief en omdat ze niet precies midden op elkaar liggen; foto meer gemaakt vanwege het verschil in profiel... Hoogte van de schroefset is ook niet aangepast, maar uit de categorie meten = weten: ik zal nog ff een rolmaatje bij de spatbordrand houden!! 

- Mnrk
- Auto: R53 tracktool
Nog steeds lekker, zo in winter setup! 

- Niall
Klopt, bouten van de Mini zijn al voorzien van een coating welke ervoor zorgt dat de juiste aanhaalmoment gehaald wordt.Sjoerd MP BMW schreef:Was vandaag bij mijn duitse bandenboer. Die vertelde mij dat veel NL's vet auf den Bolzen tun, is streng verboden in Duitsland! Vet rond de naafgaten is wel toegestaan...
- Martijn_bmw
mooi!
maar wel tijd voor een wasstraatje he
maar wel tijd voor een wasstraatje he

- MartijnGizmo
Wasstraat issie te laag voor, dus sindsdien pruts ik wat aan in de wasbox...
Dit vuil is van een paar ritten over de huidige staat van de Nederlandse wegen... 

- Martijn_bmw
oh das lekker
maar idd het is drama! heb die van mij 2 dagen geleden door de wasstraat gedaan en ziet er nu ook al niet meer uit

maar idd het is drama! heb die van mij 2 dagen geleden door de wasstraat gedaan en ziet er nu ook al niet meer uit

- dvh
In Den Bosch zit sinds een tijdjeeen Qwash.
Erg fijn! Gewoon 5 euro betalen en ga je gang. Je moet het wel zelf doen, maar schuinborstelen, hoge druk , hotwax , ect. Alles erop en eraan. Lekker overdekt, muziekje erbij, vind het zelfs gezellig.
Erg fijn! Gewoon 5 euro betalen en ga je gang. Je moet het wel zelf doen, maar schuinborstelen, hoge druk , hotwax , ect. Alles erop en eraan. Lekker overdekt, muziekje erbij, vind het zelfs gezellig.
- Knot
Huh.. mijn 328 gaat ook door de wasstraat met ast onderstel en zelfs met xbrace eronder nu past het nog.MartijnGizmo schreef:Wasstraat issie te laag voor, dus sindsdien pruts ik wat aan in de wasbox...Dit vuil is van een paar ritten over de huidige staat van de Nederlandse wegen...
- MartijnGizmo
Die is volgens mij hoger dan dit:

Eerlijk gezegd vind ik het ook wel een goed excuus om het met de hand te doen!

Eerlijk gezegd vind ik het ook wel een goed excuus om het met de hand te doen!

Laatst gewijzigd door MartijnGizmo op 21 mei 2018, 16:12, 1 keer totaal gewijzigd.
- Estoque
Door een wasstraat gaat hij echt wel passen hoor, werk zelf in een wasstraat(Kettingstraat, gelijk aan Q-wash) en dat past makkelijk. de onderwas zit op zo'n 3-4 centimeter van de vloer en dat is het hoogste gedeelte in de wasstraat.
verder ziet hij er stoer uit..
Tip voor de wasbox gebruikers..
spuit de schuimborstels etc altijd eerst uit voor gebruik, het komt vaak voor dat mensen met de schuimborstel hun velgen, kokerbalken etc schoonmaken waardoor er zand in de borstels zit..
spuit de schuimborstels etc altijd eerst uit voor gebruik, het komt vaak voor dat mensen met de schuimborstel hun velgen, kokerbalken etc schoonmaken waardoor er zand in de borstels zit..
- Tim N
Maar die staat toch hoger dan de MINI 

- Erik dB
Goed verhaal, maar no way dat dit gaat passen icm de beugel/railing naast de ketting die de auto door de wasstraat moet trekken. Been there, done that, and had to turn around, zeg maar :bro:Estoque schreef:Door een wasstraat gaat hij echt wel passen hoor, werk zelf in een wasstraat(Kettingstraat, gelijk aan Q-wash) en dat past makkelijk. de onderwas zit op zo'n 3-4 centimeter van de vloer en dat is het hoogste gedeelte in de wasstraat.
- MartijnGizmo
Dat was ook mijn idee... Dat die onderlip af en toe een drempel raakt en een beetje schraapt bij in-/uitrijden van de stalling is niet zo'n ramp, maar om nou zo'n hele wasstraat door te schuren... Die lip lijkt daar trouwens weinig moeite mee te hebben:

Misschien dat ik nog wel ff een keer ga vragen/kijken als het rustig is, maar het prutsen in een wasbox geeft eigenlijk ook wel weer voldoening als het resultaat enigszins toonbaar is (en ja, ik word er steeds beter in)...

Misschien dat ik nog wel ff een keer ga vragen/kijken als het rustig is, maar het prutsen in een wasbox geeft eigenlijk ook wel weer voldoening als het resultaat enigszins toonbaar is (en ja, ik word er steeds beter in)...

- stefan740
Die strip was er bij mijn cooper s bumper binnen 3min onderuit overigens. Ik weet niet of jij dat wil/kan bij de cooper bumper?
Maar nu kan je wel stoer strooien met de scraping is cool oneliners
Maar nu kan je wel stoer strooien met de scraping is cool oneliners

- Knot
Alles wat mooi is dat was ik sowieso met de hand overigens hoor maar dacht moet wel passen, al lijkt je auto idd wel erg laag.
- MartijnGizmo
Ja, ik kan wel met de Dremel erlangs, maar ik vind het niet zo'n punt eigenlijk. Nu heb je mooi een waarschuwingspunt dat geen kwaad kan, en het randje raakt misschien 5% van de drempels.stefan740 schreef:Die strip was er bij mijn cooper s bumper binnen 3min onderuit overigens. Ik weet niet of jij dat wil/kan bij de cooper bumper?
Aerodynamisch gezien is het natuurlijk ook wel gunstig... niet dat het voor mij prio 1 is, maar sinds het verlagen is de auto een stuk zuiniger!
- MartijnGizmo
Dat verbruik hou ik trouwens bij met de app "Accu Fuel" op m'n iPhone, alleen na het tanken ff de kilometerstand en getankte hoeveelheid ingeven. De gegevens tot nog toe:

Als grafiekje:

Als grafiekje: