BMW Nederland stelt 'speciale' M3 voor op AutoRAI

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Mike16v

Re: BMW Nederland stelt 'speciale' M3 voor op AutoRAI

Bericht door Mike16v » 16 jul 2011, 22:50

Mark N schreef:
Mike16v schreef:
Dat is die bij ons gelost is...

auto was te vroeg vrijgegeven, en kon alsnog even naar rijswijk om nog wat aanpassingen te doen, waren vergeten om de carbon spiegelkappen en splitters te monteren , dus weer 2 keer op de trailer op en neer
Het was niet makkelijker / efficiënter om die kappen en splitters op te sturen en bij jullie te monteren? :tooth:

Ja lijkt mij ook. maar zal te maken hebben dat wij (nog) geen officieel M-Dealer zijn...

Mark N

Bericht door Mark N » 17 jul 2011, 09:07

Wat een onzin zeg. :lol: BMW NL mag toch wel van haar dealers kunnen verwachten dat ze capabele monteurs hebben rondlopen die een paar simpele onderdelen kunnen instaleren..

Maar jullie gaan dus wel officieel M dealer worden?

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 18 jul 2011, 14:00

Hier nog 'n soundcheck van die M3 en de nieuwe M5. Tja ik denk, zet 'm hier maar neer. En nog wat andere info ook.

http://f10.5post.com/forums/showthread.php?t=559182" onclick="window.open(this.href);return false;

Snipe

Bericht door Snipe » 20 nov 2011, 17:07

Andre schreef:120k voor een m3 is ook niet meer van deze aardbol. Laat staan 128k voor een kraaltjes edition.
En hoe rijdt dat nou, zo'n Track Edition?

Nou, zo ongeveer:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=_Skg-a_v46E&hd=1[/youtube]

Binnenkort meer.

Xave30

Bericht door Xave30 » 20 nov 2011, 18:29

True, true.

Andre

Bericht door Andre » 20 nov 2011, 19:39

Het is wel een hoop geld. Maar de M3 is helaas slachtoffer geworden van de nieuwe BPM regels dat de prijs zo hoog is. Daar is hij niet de enige van. Er zijn meer leuke auto s die daarvan slachtoffer zijn geworden.

Maar tis wel een lekkere glijer:)

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 20 nov 2011, 20:11

Mooi kar blijft het, last of his generatation.................

De koning is (bijna) dood, leve de koning.................. :df:

GTRene

Bericht door GTRene » 20 nov 2011, 20:45

tis toch ook niet normaal wat het verschil is in prijs in NL en of Duitsland of zelfs Belgie

en al helemaal met auto's uit de US, daar bv omgerekend 30.000,-euro hier gewoon 100.000,-euro oid echt out of this world.

Sperdy

Bericht door Sperdy » 20 nov 2011, 22:16

Huh? Koning? Deze M3 is toch ruk? Atmohok zonder koppel? Track Edition = marketing shit. Boot en niet agile. Enfin, dat zal het ook wel zijn..
:coffee:

Joop

Bericht door Joop » 21 nov 2011, 00:01

Lekker hoor!...

...en dat voor een kraaltjes-editie :wink:

Leen

Bericht door Leen » 21 nov 2011, 09:29

Waar ik nu zo benieuwd naar ben is of de rode remklauwen en de carbonsplitter het weggedrag zodanig beinv loed hebben dat ik de 1M moet afbestellen of niet Dre ? :tooth:

Snipe

Bericht door Snipe » 21 nov 2011, 10:25

Joop schreef:Lekker hoor!...

Ik snap eerlijk gezegd dat kraaltjes-editie-geklaag niet zo. De normale M3 Coupé kost ruim 120k. Deze kost ongeveer 8k extra. Daarvoor krijg je méér extra's dan je normaal voor die 8k zou krijgen. Een actiemodelletje met wat voordeel dus. Als je dat niet wil koop je de normale en betaal je wat meer, omdat een kraaltjes-editie tegen je principes is of zo.
Competition-pakket kost normaal 5k, de M3 Performance-uitlaat kost ruim 3k zonder montage en dan krijg je er nog wat leuke stiksels en carbonrommeltjes bij. En Individual Grijs Grondverf Metallic zal ook wel niet goedkoop zijn natuurlijk.

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 21 nov 2011, 11:01

Tsja, prijs zal best redelijk zijn voor hetgeen wat je krijgt.

Maar om nu nog een M3 te kopen die toch echt wel stevig aan de prijs is, terwijl het model op z'n einde loopt. Zodra de nieuwe 3 er is zakken de prijzen enorm van die apparaten.

Maar als ik dan het filmpje weer zie..... :love:

Sperdy

Bericht door Sperdy » 21 nov 2011, 11:30

Snipe schreef:

Ik snap eerlijk gezegd dat kraaltjes-editie-geklaag niet zo. De normale M3 Coupé kost ruim 120k. Deze kost ongeveer 8k extra. Daarvoor krijg je méér extra's dan je normaal voor die 8k zou krijgen. Een actiemodelletje met wat voordeel dus. Als je dat niet wil koop je de normale en betaal je wat meer, omdat een kraaltjes-editie tegen je principes is of zo.
Competition-pakket kost normaal 5k, de M3 Performance-uitlaat kost ruim 3k zonder montage en dan krijg je er nog wat leuke stiksels en carbonrommeltjes bij. En Individual Grijs Grondverf Metallic zal ook wel niet goedkoop zijn natuurlijk.
Knuppel hoenderhok hier op DF.. komt ie:
De M3 DCT Competition Pack is voor mij zonder twijfel de fijnste M waar ik ooit in heb gereden. (maar dan begrijp ik het niet, volgens een gedeelte van touristenfahrt-woon-werk 1M brigade :)).
Deze M3 is verfijnd en met een fantastisch blok. De M3 voelt als een heerlijke GT. Als het om trackdays gaat, is ook deze M niet geschikt. Dus in die zin is Competition-pack een term voor de büne. Maar goed, alle M's zijn voor de büne, als het om trackday tools gaat. Dus waar hebben we het over. Dan kijk je inderdaad zoals Snipe zegt, naar de catalogusprijs, en dan is het een concurerende aanbieding. Het is simpel. In absolute zin zijn (luxe, sport) auto's in NL duur, ja, klopt. Maar prijs wordt door de markt bepaald. In dit geval zelfs, belasting betalen wordt door de markt betaald :). Goed zo De Jager! Voilá.
Laatst gewijzigd door Sperdy op 21 nov 2011, 11:49, 2 keer totaal gewijzigd.

Andre

Bericht door Andre » 21 nov 2011, 11:42

Leen schreef:Waar ik nu zo benieuwd naar ben is of de rode remklauwen en de carbonsplitter het weggedrag zodanig beinv loed hebben dat ik de 1M moet afbestellen of niet Dre ? :tooth:

haha:)

Leen je hebt het goed gedaan met de 1M daar krijg je geen spijt van. Ook jij bent vaak op circuits te vinden. Jij zal de 1M waarderen.

De M3 is zeker geen slechte auto. Maar de 1M voelt gewoon veel sportiever en meer agiler. Toen ik op weg was naar de ring met de 1M en dan door die mooie bochten en hairpins is het gewoon een smile van oor tot oor.

Waar zet je de M3 dan neer. Ik denk dat het meer kleine M5 is. Lekker voor de lange stukken en toch nog wat sportiviteit.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 21 nov 2011, 12:44

"M3 is geen slechte auto"...............is een understatement................zeer verfijnd, maar daardoor ook een tikkie saai..........

Leen

Bericht door Leen » 21 nov 2011, 12:44

hehe

natuurlijk , ik heb nu 2 jaar heerlijk met die m3v8 DKG gereden , kocht hem met 11K km en nu op 70Kkm heb ik er 60 duizend probleemloze daily km's mee meegemaakt , en ruil ik hem in begin januari om voor een verse 1M , heb het net na zitten rekenen maar heb de afgelopen 2 jaar zelfs overall onder aan de streep zakelijk minder uitgegeven dan 2 jaar rijden met de 335D :D

Rupie

Bericht door Rupie » 21 nov 2011, 13:33

Kijk, dat zijn goede berichten. De autoliefhebber wordt beloond.

Kasteel

Bericht door Kasteel » 21 nov 2011, 13:39

Leen schreef:hehe

natuurlijk , ik heb nu 2 jaar heerlijk met die m3v8 DKG gereden , kocht hem met 11K km en nu op 70Kkm heb ik er 60 duizend probleemloze daily km's mee meegemaakt , en ruil ik hem in begin januari om voor een verse 1M , heb het net na zitten rekenen maar heb de afgelopen 2 jaar zelfs overall onder aan de streep zakelijk minder uitgegeven dan 2 jaar rijden met de 335D :D
Laat me raden, was de 335d vol en nieuw en de m3 met kopje eraf? Dan zou het goed kunnen dat er op het onderdeel afschrijving voldoende verdiend is ;).
Wellicht nog meer info over de m3?

Andre

Bericht door Andre » 21 nov 2011, 13:56

Bart ik neem aan dat je met Peter de Jong al om tafel bent geweest voor een 1M:) Er komen daar binnenkort 2 nieuwe en een 2e hands binnen.

romo

Bericht door romo » 21 nov 2011, 15:32

Leen schreef:hehe

This is whats it all about;

http://carfanatix.posterous.com/impress ... wn-down-by" onclick="window.open(this.href);return false;

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 21 nov 2011, 15:44

^^^^
Inderdaad.

Leen

Bericht door Leen » 21 nov 2011, 17:54

Klopt bart , was natuurlijk geen eerlijk vergelijk , maar gezien de keihard uitgegeven euro.s wel.

Aanschaf e92 335d vol. 83k. ) verkoop na 24 maanden 44k met 78k km. +duurdere wegenbelasting maar wel op diesel 1 op 12 gem

Aanschaf e90 m3 vol van 1 jaar oud met 11k km voor 73k nu na 24 maanden ingeruild voor 52 K goedkopere wegenbelasting maar wel over 60 k km een benzine verbruik van 1 op 7,5 gem.

Voor info m3 zie hierboven , heeft een tijdje te koop gestaan al .

Joop

Bericht door Joop » 21 nov 2011, 19:01

Snipe schreef:

Ik zie de toegevoegde waarde van deze accessoires totaal niet; het maakt de auto verre van beter dan de standaard M3. De CP-uitvoering laat de auto nog wat lekkerder smoelen en zet 'm iets korter op de weg wat op zich wel een voordeel is, maar de uitlaat en wat verder uiterlijk vertoon zou mij worst wezen... Maar goed dat moet ieder ook voor zich weten. Denk wel dat ze snel nog goedkoper worden want hier en daar staat er nog eentje te koop.

Het gaat mij meer om de naamvoering van de auto (Track Edition) die werkelijk nergens op slaat dan enkel een hele luxe en hard(er) schreeuwende M3 met Competition Package.

...misschien dat André hier nog iets op toe te voegen heeft, waar ik dan op zich wel benieuwd naar ben, maar ik merk de verschillen niet in voertuigdynamiek.

Snipe

Bericht door Snipe » 21 nov 2011, 19:08

^ Dat is op zich allemaal wel waar. Ik bedoelde meer te zeggen dat in dit topic eerder de suggestie werd gewekt dat je de hoofdprijs betaalt voor wat nutteloze troep en dat dat eigenlijk best meevalt. Je betaalt wel wat extra maar als je toch al zo'n Competition Pack zou bestellen stelt de meerprijs feitelijk niet zoveel voor.

Plaats reactie