Snipe schreef:Joop schreef:Lekker hoor!...
...en dat voor een kraaltjes-editie

Ik snap eerlijk gezegd dat kraaltjes-editie-geklaag niet zo. De normale M3 Coupé kost ruim 120k. Deze kost ongeveer 8k extra. Daarvoor krijg je méér extra's dan je normaal voor die 8k zou krijgen. Een actiemodelletje met wat voordeel dus. Als je dat niet wil koop je de normale en betaal je wat meer, omdat een kraaltjes-editie tegen je principes is of zo.
Competition-pakket kost normaal 5k, de M3 Performance-uitlaat kost ruim 3k zonder montage en dan krijg je er nog wat leuke stiksels en carbonrommeltjes bij. En Individual Grijs Grondverf Metallic zal ook wel niet goedkoop zijn natuurlijk.
Knuppel hoenderhok hier op DF.. komt ie:
De M3 DCT Competition Pack is voor mij zonder twijfel de fijnste M waar ik ooit in heb gereden. (maar dan begrijp ik het niet, volgens een gedeelte van touristenfahrt-woon-werk 1M brigade

).
Deze M3 is verfijnd en met een fantastisch blok. De M3 voelt als een heerlijke GT. Als het om trackdays gaat, is ook deze M niet geschikt. Dus in die zin is Competition-pack een term voor de büne. Maar goed, alle M's zijn voor de büne, als het om trackday tools gaat. Dus waar hebben we het over. Dan kijk je inderdaad zoals Snipe zegt, naar de catalogusprijs, en dan is het een concurerende aanbieding. Het is simpel. In absolute zin zijn (luxe, sport) auto's in NL duur, ja, klopt. Maar prijs wordt door de markt bepaald. In dit geval zelfs, belasting betalen wordt door de markt betaald

. Goed zo De Jager! Voilá.