Wat is de langzaamste auto waar jij ooit in gereden hebt?

Dit is ons algemene autoforum.
Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Re: Wat is de langzaamste auto waar jij ooit in gereden hebt

Bericht door Robin » 18 nov 2011, 22:36

2CV, Kever, Alto, maar de echt langzaamste auto waarin ik ooit reed had dit namelijk:
Afbeelding

WINNING. :wave: :kikker:

Joop

Bericht door Joop » 18 nov 2011, 22:57

Auto van m'n pa toen ik net m'n rijbewijs had...: 323 sedan 1.5 GLX (plankgas niet harder dan 150km/h op de teller ;-))

...dit modeltype:

Afbeelding

Gijs.

Bericht door Gijs. » 19 nov 2011, 03:03

Denk dat dat de auto van m'n moeder is. Een Opel Corsa 1.2 uit 2008. Niet vooruit te branden dat ding, maar ach verder doet het wat het moet doen. Leuk als boodschappenauto of als stadsauto, maar meer moet je er ook niet van verwachten. Op nat al heel snel onderstuur, sportief rijgedrag dan ook zeer zeker niet aan te raden met zo'n ding :lol:.

Joël D.
Auto: Alfa 155 / Z4 3.0

Bericht door Joël D. » 19 nov 2011, 10:30

M'n lesauto. Golf V 1.9TDI. Pfff.

Verder heb ik de luxe te beschikken over een Alfa 155 met 130pk en een Saab 9-3 met 210pk. :wave:

Dennis Orgers

Bericht door Dennis Orgers » 19 nov 2011, 12:04

Fiat Panda 34 uit 86 ofzo,

gekocht voor 50 gulden destijds en 3 maanden mee aan het stunten geweest en toen heb ik de 650 cc motor verkocht voor 50 gulden :wave:

Briljante wagen die niet harder dan 115 ging omdat de vorige eigenaresse nooit harder als 90 durfde te rijden met de wagen. haha

wagen had zoveel roest dat het water van de rechterachterband aan de binnenkant van het achterraam kwam, in de winter begaf de kachel het en moest ik sochtends ook aan de binnenkant van de ramen krabben.

0-100 in 19,5 sec

:lezen:

allen

Bericht door allen » 19 nov 2011, 12:20

Nutkees schreef:Mijn eerste auto was ook niet bepaald snel.

Max 110KM/H met veel geduld, hoop herrie met koppijn als gevolg.

In halen van een vrachtwagen en wat wind was geen succes, kom je ervoorbij krijg je daarna weer wind en komt de vrachtwagen jouw weer voorbij :protest:

Was wel 1 vd leukste wagens die ik heb gehad.

Afbeelding

Absoluut gaaf! Dat noem ik nu ook puur rijden!

G Kolkman
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000

Bericht door G Kolkman » 19 nov 2011, 16:16

Ook een VW transporter, 1.6D. Destijds had pa zo'n ding voor z'n menhobby:

Afbeelding

Alleen dan wit en zonder kraan uit 1991. Bij invoering van reguliere wegenbelasting voor bestelwagens van particulieren ging ie er uit (1450 kg op diesel is voor de hobby wat te gek). Was 1 van de laatsten, afkomstig uit de groenvoorziening. Prima festivalcruiser (kon 7 man m/v in) en onderstuurde en overstuurde in dezelfde bocht. Kon er aardig mee overweg, ding remde ook als nothing else :D . Was een vierbakje maar in heuvelig gebied liep de snelheid terug als je in z'n 4 80 reed (terwijl ie het dan uitjoelde als je in de 3 hing). Heb me altijd afgevraagd hoe dat met dat motorblok zat want ik herinner me dat je in die jaren enkel een turbodiesel kon krijgen, maar er zat op dat ding toch echt geen turbo. Vmax was 122. Heb hier denk ik de eerste 10.000 km in gereden. Goed om in te leren anticiperen, inhalen moest echt gepland worden, inclusief aanloop. Ding bestaat nog steeds, al staat ie nu al een jaar of 2-3 bij een lokale 'handelaar' (er wordt nooit iets verkocht volgens mij) op het terrein. Kenteken is alleen niet meer bekend bij de RDW.

Goede tweede was een peugeot expert 1.9D. Vmax 125 op de teller na lang aandringen. Alleen dat was een werkbusje, maar een keer of 2 mee gereden.

Alexsti
Auto: Een Soebaroe en Lotus

Bericht door Alexsti » 19 nov 2011, 18:37

Een verlengde Ford Transit Diesel 9 persoons...90 km/uur na een heeeeeeeeele lange aanloop... :hmmm:
En vroeger bij de luchtmacht idd. die ouwe VW-transporters , schakelen zonder koppelen plankgas met kouwe motor .....en bleef nog heel ook.

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 19 nov 2011, 18:46

De eerste auto waar ik in reed, m'n lesauto....

Een Polo SDI uit '00/01/02 oid.
Het was bijna eng om daar mee in te voegen op een 100km weg waarbij de invoegstrook ook nog omhoog liep. Op een snelweg ben ik nooit geweest met lessen (die was toentertijd eigenlijk net te ver weg).

En dan te bedenken dat datzelfde blok ook nog in de Golf en Bora ligt :stom:

Paar jaar terug nog wat kilometers gemaakt in een Smart Fortwo. Niet echt snel, maar wel een heerlijk ragbakkie. Tot de 80 nog aardig vlot en door de korte wielbasis toch eigenlijk best wel agiel.
Op de snelweg ging dat ding gewoon 150. In de begrenzer wel te verstaan. Maar daarvoor moest je wel in z'n 4 rijden, in z'n 5 ging ie wat minder hard :lol:

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 19 nov 2011, 18:53

ik heb gelest in een golf 4 met die SDI motor ;)

maar geloof me die is snel ivm de mitsubishi L300 die ik later eens reed...

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 19 nov 2011, 19:03

Dat geloof ik graag idd.
Maar ik vond het toen al langzaam, terwijl het de eerste auto was waarin ik reed. M'n scooter ging toentertijd sneller naar de 100 dan die lesauto volgens mij :lol:

Een vriend van mij had trouwens een Suzuki Swift 0.9 als eerste auto. Die haalde de 120 ook niet. Maar ook dat drie cilindertje had een heerlijk verslavend geluidje als je hem doortrok in de tweede versnelling.

Hoe saai of langzaam de auto ook is, je moet er toch zelf wat van maken he :)

Luc B

Bericht door Luc B » 20 nov 2011, 10:46

Mijn Fiat Bravo , een 1.4 15 klepper,

15 klepper!? Ja, 1 klep had het opgegeven , en mij nooit de moeite genomen dit te repareren , Nog heel veel kilometers zo gemaakt, lopen als een tractor en het tikken overstemde het eigenlijke motorgeluid by far. Volgas was 140 max. Ding schoot vlammen zowel door de inlaat als uitlaat :p

Wel ontzettend leuke tijd mee gehad. is nogsteeds in bezit, maar staat beetje stof te happen ..

steve smith

Bericht door steve smith » 20 nov 2011, 11:01

Alexsti schreef:En vroeger bij de luchtmacht idd. die ouwe VW-transporters , schakelen zonder koppelen plankgas met kouwe motor .....en bleef nog heel ook.
Tja. Als je überhaupt ooit gedacht hebt zo met een ander's (gemeenschappelijk) bezit om te kunnen gaan vind ik eigenlijk dat je die kutsoebaroe ff op een parkeerplaats mag zetten om 3 uur lang elke passant die er voorbij komt er een deuk in te laten schoppen. Kijken of je het "mijn en dijn" daarna wel snapt......

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 20 nov 2011, 11:22

steve smith schreef:
Alexsti schreef:En vroeger bij de luchtmacht idd. die ouwe VW-transporters , schakelen zonder koppelen plankgas met kouwe motor .....en bleef nog heel ook.
Tja. Als je überhaupt ooit gedacht hebt zo met een ander's (gemeenschappelijk) bezit om te kunnen gaan vind ik eigenlijk dat je die kutsoebaroe ff op een parkeerplaats mag zetten om 3 uur lang elke passant die er voorbij komt er een deuk in te laten schoppen. Kijken of je het "mijn en dijn" daarna wel snapt......
Steve man, neem even 'n bak koffie ofzo. :D :coffee:

Ik herinner me m'n IVA tijd 20 jaar terug. Waar de KLPD zat in Driebergen en de 911jes van hun. Idem.

Tja. Das war einmal. :df:

Peric

Bericht door Peric » 20 nov 2011, 12:02

MartijnGizmo schreef:Zo'n 1.4 met robot-bak? Heb ik ook eens een dagje in getoerd met m'n vriendin, hoop pret (was een rode cabrio), maar ernstig sloom idd... wel automatisch tussengas bij handmatig terugschakelen! :strong:
Neuh, was zelfs een 1.2... :wave:

Volvoturbo

Bericht door Volvoturbo » 20 nov 2011, 12:27

Mijn 940, die stotterde op benzine, en minder vermogen had op gas.
Rondje nurburgring was een leuke ervaring, totdat je heuvel op moest! Met zijn 4'en erin + bagage.
Liep wel 190+ op de teller. Dat dan weer wel.
Daarom maar 1 rondje gedaan met dat ding.

Auto van mijn vriendin CHEVROLET (woow) Matiz (oh..) 0.9 jonge!
Wat een ultra sloom hok. Zal niet slomer worden dan dit. :df:

stradale

Bericht door stradale » 20 nov 2011, 14:05

Een Trabi, in Berlijn. Niet boven de 50 km/h geweest, maar heel veel meer zat er kennelijk ook niet in. Erg leuk om eens te doen, dat wel, maar het zijn absolute rampenbakken. Na het ritje had ik al last van mijn knieën (!) door de uiterst beroerde positionering van de stoel en de pedalen. Ik kan me nauwelijks voorstellen hoe gebroken die DDR-families vroeger uit hun Trabi rolden als ze op vakantie gingen in zo'n hok.

///Joost

Bericht door ///Joost » 20 nov 2011, 14:29

Snipe schreef:
///Joost schreef:@Snipe: Met zo'n ding ben ik jaaaaaaaaaaaaaaaaaaarenlang op vakantie geweest met mn ouders. Mn pa had m omgebouwd naar camper. :hmmm:
Dat zullen wel lange vakanties zijn geweest dan, als je met zo'n ding helemaal naar Frankrijk moet!
Lol...Inderdaad. De reis naar het zuiden duurde meestal een dag of 4 bij goed doorrijden. Al sinds jaar en dag hebben mn ouders nu een Commer uit '66. Officieel de brandweer van Texel van de buitenkant en camper van binnen. Maar dat ie gaat als de brandweer kan ik niet echt zeggen. :mrgreen:

Mn pa is echt van de klassiekers: TR6, Nekaf, Land Rover's, oude Volvo's, etc. Het is allemaal traag, dus wat dat betreft past het wel in dit draadje.

Godspeed
Auto: Ford Fiesta ST 2014

Bericht door Godspeed » 20 nov 2011, 17:12

Peugeot 306 1.4 van een maat van me (Patrick.K hier op het forum). Moest haast wel iets mis mee zijn met die auto, liep geen km harder dan 120 km/u. :tooth:

Joy

Bericht door Joy » 20 nov 2011, 17:30

Een Mercedes 508. Ik geloof niet dat ik de 100 heb gehaald. Is ook meteen de minst prettige auto (nou ja halve vrachtwagen) waar ik ooit mee heb gereden. Stuurde zo zwaar dat ik mezelf van de stoel af draaide.

Alexsti

Bericht door Alexsti » 20 nov 2011, 17:51

steve smith schreef:
Normaal reageren is zeker ook moeilijk geworden :? , wat een nivo zeg. :clap: :thumbup:

allen

Bericht door allen » 20 nov 2011, 18:13

Andermans spullen mishandelen en er dan nog trots op zijn... Ik kan nu niet zeggen dat 'dat' wel van enig niveau is. :bag:

Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Bericht door Mark Nauta » 20 nov 2011, 18:16

Langzaamste auto waar ik ooit in gereden heb moet toch wel de oranje/rode 2CV zijn geweest waar ik een jaar of 2 geleden eens in gereden heb. Snel dus niet, maar wel erg leuk!

Alexsti

Bericht door Alexsti » 20 nov 2011, 23:53

allen schreef:Andermans spullen mishandelen en er dan nog trots op zijn... Ik kan nu niet zeggen dat 'dat' wel van enig niveau is. :bag:
Man man 't was 20 jaar geleden , nooit jong geweest en het gebeurde wel 'eens'... mishandelen is wel een beetje overdreven , wel weer van een mug een olifant maken hoor.....pffff.... :)
Oja Steve , het is Subaru.

RJay

Bericht door RJay » 21 nov 2011, 09:55

Het zal sommigen van jullie misschien verbazen, maar de atos automaat van mijn moeder of zelfs mijn eigen 40 pk sterke daily zijn niet de langzaamste auto's waar ik mee gereden heb (die atos automaat overigens wel de slechtste qua df). Die eer gaat naar de in het "mijn auto" topic besproken ford camper! Met een beetje mazzel 115 op de gps, 3+ ton voort trekken met +- 120 pk op lpg, hard gaat ie niet, je stuurt je he le maal lam, maar vet is het wel, je krijgt van heel veel voorrang, en natuurlijk een koppendraaier met dat geluid.

Trouwens, bedrijfsbarrels worden hier ook gewoon hard afgetrapt met koude motor hoor, hoort er kennelijk bij.

Plaats reactie