Tom's eerste Italiaanse supercar. update pagina 7.
- Gijs.
Re: Tom's eerste Italiaanse supercar. update pagina 7.
Ziet er goed uit! Die sticker achterop ben ik niet zo'n fan van
.

- Michel P
Ziet er goed uit!!
Michel
Michel
- Spijkerhard
- Auto: (nog steeds) Te veel.
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
Ziet er erg shiny uit Tom! Mooooie wielen!
Staat wel laag... probeer je iets van dat kappers imago af te knabbelen?
Persoonlijk vindt ik orgineel wat hmmm frisser?
Nou maar
met 't kapje open!
Staat wel laag... probeer je iets van dat kappers imago af te knabbelen?
Persoonlijk vindt ik orgineel wat hmmm frisser?
Nou maar

- Petrolhead Tom
@xave30 thanks!
@Gijs. sticker moet er nog vanaf!
@ Michel thanks!
@ Spijkerhard thanks, de wielen die er onder zaten vond ik niet mooi en deze had ik nog liggen.
@Gijs. sticker moet er nog vanaf!
@ Michel thanks!
@ Spijkerhard thanks, de wielen die er onder zaten vond ik niet mooi en deze had ik nog liggen.
- RobS
Mooi ding! Dorpels zijn al aangepakt zo te zienPetrolhead Tom schreef:Nieuwe velgjes!

- Petrolhead Tom
Klopt Rob!
Snel stukje uitlaat geluid, beter volgt!
Snel stukje uitlaat geluid, beter volgt!
- Paskal
- Auto: meerdere
Hey Tom,
Nice ride, maar om nu alles 2x op dit forum te posten in zowel dit topic als in het MX-5-topic
Veel
met je nieuwe aankoop!
Nice ride, maar om nu alles 2x op dit forum te posten in zowel dit topic als in het MX-5-topic

Veel

- Gijs.
Klinkt best goed zo Tom!
- Petrolhead Tom
Klinkt helemaal niet goed op dit moment. Het spruitstuk is namelijk gescheurd. Heb daarommaar direct een spaghetti spruitje besteld. Die komt als het goed is deze week binnen en gaat er zaterdag onder. Dan is hij voorlopig klaar.

- MartijnGizmo
Welke is het nou geworden?
- Petrolhead Tom
Via hottuning op marktplaats. Waarschijnlijk gewoon een raceland achtig iets.
- MartijnGizmo
Ik ben benieuwd wat het met je sound gaat doen! Nu zonder kat kun je ws. wel vlammen filmen in het donker... 
- Petrolhead Tom
Dat zou leuk zijn! Heb jij al een spruit besteld voor de Mini?
- MartijnGizmo
Nee, ben ik ook niet van plan, wieso?
- Petrolhead Tom
Lijkt me de kers op de taart wat betreft performance updates aan je Mini.MartijnGizmo schreef:Nee, ben ik ook niet van plan, wieso?
Vanmiddag even de bovenste en onderste manchet van de pook vervangen. Is dat ook weer netjes.
- Petrolhead Tom
Vanmiddag even 260 kilometer naar het Drentse Gasselte gereden. Een bezoekje aan de cabriohoeve heeft me een Raceland RVS Spaghetti spruitstuk opgeleverd. Morgen maar direct even monteren.
Bekeef nog steeds meer lol aan de MX5.

Bekeef nog steeds meer lol aan de MX5.
- JP
Jij blijft bezig..... 

- Petrolhead Tom
Nou het spruitstuk zit erop. Wat een werk was dat nog. Het lijkt wel dat altijd als ik iets simpels wil monteren het een factor vier langer duurt dan ik gepland heb.
Gister morgen begonnen met het spruitstuk te demonteren. Auto op de brug, kat los maken boutjes van het blok los maken allemaal zo gebeurd. Toen kreeg ik de Lambda sonde er niet uit. Kruipolie erop, even in laten werken. Bakje koffie. Ja! Los. Mooi, Spruitstuk eruit. Pas niet omdat het hitteschild het onmogelijk maakte. Hamer, beitel en rammen maar. Na een paar minuten het hitteschild los. Spruitstuk eruit. nieuwe erin. Lambda sonde kabel verlengen. Spruistuk vast zetten. En gassen maar. Het klinkt als een klein werkje maar ik was inmiddels vier uur verder. Ik kan nu wel concluderen dat ik nooit monteur kan worden maar alles zat wel netjes op zijn plek en ik heb er iedere minuut van genoten.
En dan het rijden. Wat een verschil. Een spruitstuk brengt echt geen 100 pk extra maar als je rond hebt gereden met een lek spruitstuk en je hebt ineens een beter spruitstuk dat wel gasdicht is dan merk je dat verschil natuurlijk dubbel. Hij trekt over het hele toeren bereik nu veel mooier door en vooral bovenin zit er nu een stuk meer kracht.
Ik denk dat het, zonder te overdrijven wel 10 a 15 pk kan schelen ten opzichte van het lekke spruitstuk. Een super goede update dus. Ben er bijzonder tevreden mee.
Gister morgen begonnen met het spruitstuk te demonteren. Auto op de brug, kat los maken boutjes van het blok los maken allemaal zo gebeurd. Toen kreeg ik de Lambda sonde er niet uit. Kruipolie erop, even in laten werken. Bakje koffie. Ja! Los. Mooi, Spruitstuk eruit. Pas niet omdat het hitteschild het onmogelijk maakte. Hamer, beitel en rammen maar. Na een paar minuten het hitteschild los. Spruitstuk eruit. nieuwe erin. Lambda sonde kabel verlengen. Spruistuk vast zetten. En gassen maar. Het klinkt als een klein werkje maar ik was inmiddels vier uur verder. Ik kan nu wel concluderen dat ik nooit monteur kan worden maar alles zat wel netjes op zijn plek en ik heb er iedere minuut van genoten.
En dan het rijden. Wat een verschil. Een spruitstuk brengt echt geen 100 pk extra maar als je rond hebt gereden met een lek spruitstuk en je hebt ineens een beter spruitstuk dat wel gasdicht is dan merk je dat verschil natuurlijk dubbel. Hij trekt over het hele toeren bereik nu veel mooier door en vooral bovenin zit er nu een stuk meer kracht.
Ik denk dat het, zonder te overdrijven wel 10 a 15 pk kan schelen ten opzichte van het lekke spruitstuk. Een super goede update dus. Ben er bijzonder tevreden mee.
- Joopieboy
Klinkt erg goed, wel je ecu gereset? Zeker om je spruitstuk lek was?
En het belangrijkste, de foto's?
En het belangrijkste, de foto's?

- Petrolhead Tom
Hier even een kort filmpje gemaakt met de gopro hero2. Kan iemand kij vertellen wat de oorzaak van de blauwe rook kan zijn? Heb direct het oliepijl gecheckt maar dat zit nog steeds net zo hoog als bij aankoop. Is het onverbrande benzine? Omdat de kat er tussenweg is.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=AJ2UGQbcHko&feature[/youtube]
- Joy
Volgens mij lekt ie iets olie langs de klepsteelrubbers.
- Petrolhead Tom
Maar er zitten hydraulische kleppen in dus kleppen stellen zal het wel niet oplossen of wel? Hoe los ik dit wel op? Kan dit kwaad voor de motor?
- Martijn_bmw
tis idd voornamelijk bij gas los dan lijkt hij wat olie de verbrandingsruimte in te trekken 
denk ook aan klepsteelrubbers. maar gewoon in de gaten houden als je een laag olie verbruik hebt kan het geen kwaad
mijn eerste E30 320i M20 deed op een gegeven moment 1 liter op 1000km als ik gas los liet zag je gewoon een blauwe wolk in je binnenspiegel
maar zo erg is het hier lang nog niet!

denk ook aan klepsteelrubbers. maar gewoon in de gaten houden als je een laag olie verbruik hebt kan het geen kwaad

mijn eerste E30 320i M20 deed op een gegeven moment 1 liter op 1000km als ik gas los liet zag je gewoon een blauwe wolk in je binnenspiegel

- MartijnGizmo
Klinkt lekker! Ik zal ook eens m'n GoPro op de uitlaat mikken... 
- Gijs.
Klinkt wel mooi zo! Geluid lijkt enigszins wel op het geluid van m'n Rallye. Dit is echter een wat lager geluid.Petrolhead Tom schreef:Hier even een kort filmpje gemaakt met de gopro hero2. Kan iemand kij vertellen wat de oorzaak van de blauwe rook kan zijn? Heb direct het oliepijl gecheckt maar dat zit nog steeds net zo hoog als bij aankoop. Is het onverbrande benzine? Omdat de kat er tussenweg is.