Ford Focus MK3 Zetec S - jaartje verder

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
bm-dub

Re: E91 touring m pakket gekocht..... nu nog ophalen

Bericht door bm-dub » 14 nov 2011, 22:44

echt een mooi ding man, ook leuk om te lezen dat je zo snel een opvolger hebt gevonden. vind die facelift E9X zoveel mooier dan de PFL. mooi met die lijnen in de motorkap. dat alcantara/stof interieur staat ook super, mooier dan leer in mijn mening. have fun ermee!

KoenM

Bericht door KoenM » 15 nov 2011, 00:47

Gefeliciteerd :)

Prijs vind ik ook nog best netjes,
de 320d business line van mijn vader kon voor 22k over worden genomen, was 2.5 jaar oud en had 160k gelopen.
Dan heeft deze dus maar de helft gelopen.
Echter geloof ik niet echt dat deze 65k gekost moet hebben in Duitsland..

Paskal
Auto: meerdere

Bericht door Paskal » 15 nov 2011, 08:37

Erg gave en complete touring :thumbup:
Smaken verschillen, maar ik vind de kleur wel erg muisgrijs/saai.

Hoe dan ook heel veel plezier ermee!

Knot

Bericht door Knot » 15 nov 2011, 20:54

Aparte manier van handelen maar ben erg beniewd hoe ie bevalt als je m opgehaald hebt.

Chris van S.

Bericht door Chris van S. » 15 nov 2011, 22:02

Wel een autobedrijf die het snapt. Niks marge, niks korting, niks om de brei heen gepraat, geen glazen kasteel. Dit is de auto, dit kost tie, wil u de auto? Ja/Nee

Gefeliciteerd Reind! Leuke auto... :thumbup:

Reind

Bericht door Reind » 15 nov 2011, 22:23

Ik ga hem morgen ophalen. Vrijdag bij het RDW aanbieden, effe 5k BPM afrekenen en Holland is er weer een 320d rijker. Hoop volgende week de "luxe" platen te ontvangen. Morgen krijg hij tijdelijke platen op voor een week.

Tom van H.

Bericht door Tom van H. » 15 nov 2011, 22:28

Reind schreef:Ik ga hem morgen ophalen. Vrijdag bij het RDW aanbieden, effe 5k BPM afrekenen en Holland is er weer een 320d rijker. Hoop volgende week de "luxe" platen te ontvangen. Morgen krijg hij tijdelijke platen op voor een week.
Gefeliciteerd! Tip: laat je bpm aangifte door http://www.bbpartners.nl doen, dan kan die 5k zomaar eens 4k worden :) (hebben mij al een paar keer flink geld bespaard iig)

arjanvanessen

Bericht door arjanvanessen » 15 nov 2011, 23:35

Tom van H. schreef:
Reind schreef:Ik ga hem morgen ophalen. Vrijdag bij het RDW aanbieden, effe 5k BPM afrekenen en Holland is er weer een 320d rijker. Hoop volgende week de "luxe" platen te ontvangen. Morgen krijg hij tijdelijke platen op voor een week.
Gefeliciteerd! Tip: laat je bpm aangifte door http://www.bbpartners.nl doen, dan kan die 5k zomaar eens 4k worden :) (hebben mij al een paar keer flink geld bespaard iig)
+1 die doen het in mijn ogen zeer netjes , ze hebben mij toen zeer goed geholpen met invoer e46 m3

1 van de eigenaren is ook aardig bmw minded

veel plezier met de nieuwe beamer

Arjan

Reind

Bericht door Reind » 16 nov 2011, 10:43

Bedankt voor de tip. Ik word echter al geholpen door een expert en hebben de goedkoopste weg inmiddels gevonden.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 16 nov 2011, 11:15

trouwens nog een aardige kopie van je E46 te koop:

http://autohan.nl/aanbod/459/BMW-330d-T-M-pakket.html" onclick="window.open(this.href);return false;

:)

Reind

Bericht door Reind » 16 nov 2011, 11:29

UIt de advertentie
Al met al een briljante 330d waar geen vergelijkbaar exemplaar van te koop staat.
http://www.driving-fun.com/occasions/14 ... 000km.aspx

Haha :D :D

Er zijn wel verschillen:
Mijn was nieuwer, met HK, 18 inch, individual leer. En 10K goedkoper :cool:

Tristan

Bericht door Tristan » 16 nov 2011, 11:54

Maar wel 110K meer gelopen. :wink:

Reind

Bericht door Reind » 16 nov 2011, 12:16

Klopt, maar het blijft een bizarre prijs.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 16 nov 2011, 12:42

Tristan schreef:Maar wel 110K meer gelopen. :wink:
??

265k - 90k = 175k meer gelopen ;)

maar idd de prijs is wel erg hoog... en toch zal hij wel weer verkoct worden! ongelooflijk wat er bij autohan voorbij komt en hoesnel het weer verkocht wordt!

D. Peters
Auto: Etron GT

Bericht door D. Peters » 16 nov 2011, 15:56

Gefeliciteerd! Prachtige auto, lekker dik uitgevoerd ook!

mark147

Bericht door mark147 » 19 nov 2011, 18:01

Zou je een linkje naar die firma, waar je jou auto hebt gekocht kunnen plaatsen. Ben zelf ook aan het kijken naar iets anders, misschien staat er voor mij wat tussen. Bedankt.

Jussi

Bericht door Jussi » 19 nov 2011, 19:38

mark147 schreef:Zou je een linkje naar die firma, waar je jou auto hebt gekocht kunnen plaatsen. Ben zelf ook aan het kijken naar iets anders, misschien staat er voor mij wat tussen. Bedankt.
+1

Ik wou het ook net vragen. Ben op zoek naar een E93 benzine.

Gefeliciteerd met de aankoop! Ze ziet erg mooi uit.

Reind

Bericht door Reind » 19 nov 2011, 21:20

Zo, ik rij inmiddels alweer een aantal dagen in de 320d touring.

Laat ik beginnen bij het ophalen. Woensdag moest het gebeuren en een maat van me wou wel even meerijden. Het bedrijf was tot 18:00 open, dus tijd zat. Rond half drie weggereden en om 16:45 waren we daar. Ze keken me verbaasd aan. Zo van, wat doe jij hier nog? Ik kom me auto halen. Dat zal niet gaan, het tijdelijk kenteken moeten we nog halen en om 5 uur is het bureau dicht :( . Beetje dom.

Ik dacht ik pak wel een hotel, kan mij maat met de auto terug en ga ik morgen met de BMW. Wat denk je, agrarische beurs in de stad. Alle hotels vol...... Heb uiteindelijk nog een rokerskamer gevonden voor €250 (met ontbijt). En dat was hij nie waard.

Volgende dag stond ik na een enorm ontbijt om 09:00 bij het bedrijf op de stoep. Ik had eerder gezegd dat het een heel afstandelijk bedrijf is. Ik kom daar toch een beetje op terug. Dat afstandelijke gedrag kwam enkel van de verkoper die mij hielp. De andere waren een stuk losser en vriendelijker. Aan alles merk je dat zeveel auto,'s verkopen. Het gaat allemaal volgens protocol. Om 09:30 was alles geregeld, koopcontract ondertekend, garantie geregeld en de winterbanden uitgezocht. Nu zou een collega even de kentekens en platen ophalen en kon ik vertrekken. Prima, ga ik even mijn nieuwe auto verkennen. Ze hadden hem al netjes voorgezet met de winterbanden achterin.

Wat me als eerste ophiel was het navi professional. Wat een fijn systeem is dat zeg, super mooi, maar vooral uitgebreid en nuttig. Normaal heb ik het niet zo op die ingebouwde navis. Maar dit bied zoveel meer mogelijkheden. Je kunt alles instellen, elke sleutel heeft bijvoorbeeld zijn eigen configuratie. Hij heeft ook voice controle, dat werk echt super. Je druk gewoon op een knop en zegt wat je wilt doen. En hij doet het. Ook heeft hij een dikke harde schijf en je kunt er tig telefoons op aanmelden.

Nadat ik alles een beetje had doorgenomen, bekeken en wat zakelijke telefoontjes had gepleegd was het inmiddels 11:00. Waar blijft die gast nou, ik wil lekker rijden en naar huis. Uiteindelijk was hij om 12:30 terug,
ruim 3,5 uur nadat ik daar was gekomen. Die duitsers zijn niet zo snel.

Snel de platen erop en wegwezen. Meer dan een e46 trek je een e90 echt aan. De zitpositie is echt perfect. De stoelen en het stuur dagen uit om elke bocht lekker vlot te nemen. Echt heerlijk. Wat tijdens het rijden wel meteen duidelijk werd is dat het geen 330d is. Hij gaat voorruit, maar indruk maakt hij totaal niet. Het is duidelijk dat hij tov een standaard 320d minder vermogen heeft. De bak klopt dan ook niet meer met de motor. Heb dan ook maar meteen een afspraak gemaakt me de tuner. Ik weet zeker dat de auto daarna heel anders rijd.
Feit is wel dat er vermogen in zo.n auto moet zitten. Toch heb ik de 230 nog aangetikt, het duurt alleen een eeuwigheid.

Wat me voor rest een beetje tegenvalt is de werking van de cruise controle, deze werkt op de e46 gewoon beter, en hij heeft last van spoorvorming. Er zitten redelijk nieuwe runflat potenzas onder. Deze heb ik ook onder een e46 gehad en die had er ook iets last van. Het is niet heel storend maar mijn vorige 330d op 18 inch met hankook had er totaal geen last van.

Ik ben op de terugweg nog langs bbpartners gereden. Ik heb de tip van Tom toch opgevolgd. Hun calculatie voor bpm was €1800 goedkoper. Das snel verdiend. Ik weet niet hoe ze het doen maar het klopt als een bus. Kan het iedereen aanraden, zijn overigens ook erg aardige en behulpzame mensen.

Gisterochtend de auto laten keuren bij het rdw en vervolgens aangifte gedaan. Dat stelt dus echt geen reet voor. Ik was met 2 uur weer weg. Waarbi het langste wachten is bij het belastingsloket.

Morgen zal ik hem even wassen en wat foto,'s maken.

@Mark als je zoekt op kt Hannover moet je ze kunnen vinden.

Knot

Re: E91 touring m pakket gekocht..... Hij staat voor de deur

Bericht door Knot » 19 nov 2011, 22:08

Klinkt allemaal dik in orde (behalve die hotelkamer dan).

Veel plezier met de auto!

Xave30

Bericht door Xave30 » 19 nov 2011, 22:19

Nice story.
Veel plezier :df: .

alpinadrachten

Bericht door alpinadrachten » 20 nov 2011, 10:58

Klinkt goed.

Ik vind de cruisecontrol op de e91 veel beter werken als de e46... Hij houd zijn geheugen ook veel langer vast. Bij de e46 was m'n geheugen heel vaak zomaar weg...

Kwa spoorvorming misschien even goed laten uitlijnen? Die originele uitlijning van BMW vind ik ook niet prettig (spreek dan voor de diesels).

Waar laat je hem tunen als ik vragen mag?

FreudeamFahren

Bericht door FreudeamFahren » 20 nov 2011, 11:19

mark147 schreef:Zou je een linkje naar die firma, waar je jou auto hebt gekocht kunnen plaatsen. Ben zelf ook aan het kijken naar iets anders, misschien staat er voor mij wat tussen. Bedankt.
Ik had het linkje toevallig opgeslagen...

Reind

Bericht door Reind » 20 nov 2011, 11:37

alpinadrachten schreef:Klinkt goed.

Ik vind de cruisecontrol op de e91 veel beter werken als de e46... Hij houd zijn geheugen ook veel langer vast. Bij de e46 was m'n geheugen heel vaak zomaar weg...

Kwa spoorvorming misschien even goed laten uitlijnen? Die originele uitlijning van BMW vind ik ook niet prettig (spreek dan voor de diesels).

Waar laat je hem tunen als ik vragen mag?
Ik moet gewoon nog een beetje wennen aan de cruisecontrole. Bij mijn e46 zat hij op het stuur, wat super prettig werkt. Nu zit de bediening onder de richtingaanwijzer. Ik weet dat BMW dat vroeger meerdere modellen het zo had. Maar ik vind het nog niet ideaal werken.

Hij rijd overigens 1:17.5. En dat met een pittige rijstijl. Valt me niet mee maar ook niet tegen.

Ik laat hem chippen bij OBD tuning in St Jansklooster. Schrijft ook veel software voor race diesels in endurance klasses. Daar moet de mix vermogen, duurzaamheid en verbruik ideaal zijn. Ik hoop met deze motor op minimaal 220pk/500Nm uit te komen.

Knot

Bericht door Knot » 20 nov 2011, 11:42

Dat vond ik van de E46 en de E39 idd ook ideaal, cruise op het stuur. Toch mis ik het onwijs bij de E36 dus liever een hendel dan ontbreken van de functie, dat zeker! Is gewoon weer even wennen lijkt me en je hebt altijd nog de maat 44 cruisecontrol he ;)

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 20 nov 2011, 11:50

Komt dat sporen niet door de RFTs? (Ik lees daar echt nooit positieve verhalen over..)

Plaats reactie