BMW E39 M5 [Goede herinneringen...]
- Knot
- Berichten: 39973
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E39 M5 [Goede herinneringen...]
Ja, moest wat toch, die 300km/u zit er voorlopig niet meer in om dat op een tellerbak te zien op 4 wielen.
- Fasteddie2
- Berichten: 775
- Lid geworden op: 29 okt 2008, 17:22
Re: BMW E39 M5 [Goede herinneringen...]
Knot,
had je jouw E39 M5 wel eens naast een E60 M5 zien staan....en dan gekeken wat de meer modernere auto is ?
Dat is by far de E60 M5, is mijn mening...De e39 M5 heeft kleinere remmen, is compleet ondergedimensioneerd, haalt met moeite 300, boven de 230 is de wegligging nou ook niet super. E39 zitpositie fits wel like a glove !....maar goed de E39 M5 heeft gewoon z'n tijd gehad.
Je moet de E39 M5 gewoon uit je hoofd zetten, en een E60 M5 halen als ze bij de dealer staan voor 25-30k met 6 maanden BOVAG erop...met de juiste mods is zo'n E60 M5 ook weer garant voor smile op je face. Zo denk ik er ook over....
Of ga voor de grap eens kijken voor een Audi RS4, die 2.7 biturbo...volgens mij heeft MarcRS4 daar ook nog spijt van dat hij dat ding ooit weggedaan heeft...
Oh en gooi die 328i er ook uit man
..en die Aygo al helemaal man...motor ook eruit, kut dingen...
Mijn oude E39 M5 zie ik ook nog wel eens staan, kan 'm zo terugkopen, echt no problem...maar heb 'm niet voor niets weggedaan toen....zal bij jou ook wel een reden gehad hebben...niet ?
had je jouw E39 M5 wel eens naast een E60 M5 zien staan....en dan gekeken wat de meer modernere auto is ?
Dat is by far de E60 M5, is mijn mening...De e39 M5 heeft kleinere remmen, is compleet ondergedimensioneerd, haalt met moeite 300, boven de 230 is de wegligging nou ook niet super. E39 zitpositie fits wel like a glove !....maar goed de E39 M5 heeft gewoon z'n tijd gehad.
Je moet de E39 M5 gewoon uit je hoofd zetten, en een E60 M5 halen als ze bij de dealer staan voor 25-30k met 6 maanden BOVAG erop...met de juiste mods is zo'n E60 M5 ook weer garant voor smile op je face. Zo denk ik er ook over....
Of ga voor de grap eens kijken voor een Audi RS4, die 2.7 biturbo...volgens mij heeft MarcRS4 daar ook nog spijt van dat hij dat ding ooit weggedaan heeft...
Oh en gooi die 328i er ook uit man

Mijn oude E39 M5 zie ik ook nog wel eens staan, kan 'm zo terugkopen, echt no problem...maar heb 'm niet voor niets weggedaan toen....zal bij jou ook wel een reden gehad hebben...niet ?
- Fasteddie2
- Berichten: 775
- Lid geworden op: 29 okt 2008, 17:22
Re: BMW E39 M5 [Goede herinneringen...]
Edit: die gast die mijn E39 M5 heeft gekocht heeft die auto nu ook al bijna 4 (!) jaar....zal ondertussen wel 300.000 km op staan...dus die dingen blijven wel lopen hoor.....de nieuwe eigenaar hoeft zich weinig zorgen te maken, met jouw onderhoudshistorie.....




-
- Berichten: 822
- Lid geworden op: 02 mar 2008, 16:19
- Auto: E63 M6
Re: BMW E39 M5 [Goede herinneringen...]
een e60 beter dan de e39 no fucking way
het enige wat er aan de e60 beter is,is die heerlijke v10.

- Joël D.
- Berichten: 3588
- Lid geworden op: 07 mar 2011, 22:25
- Auto: Alfa 155 / Z4 3.0
- Locatie: Gouda
Re: BMW E39 M5 [Goede herinneringen...]
E60 wint het iig niet qua uiterlijk + interieur van de E39.
- Mathieu
- Berichten: 5200
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
- Locatie: Ergens in brabant
Re: BMW E39 M5 [Goede herinneringen...]
RS4 staat niet bekend om z'n driftcapaciteiten en dat is nu net wat Knot zo aantrekt in een auto.
-
- Berichten: 822
- Lid geworden op: 02 mar 2008, 16:19
- Auto: E63 M6
Re: BMW E39 M5 [Goede herinneringen...]
+ 1Joël D. schreef:E60 wint het iig niet qua uiterlijk + interieur van de E39.
heb zelf een e39 m5 maar rij ook wel eens in een e60 530i,waardeloze stoelen in de e60 goedkope afwerking in het interieur en laten we het over het uiterlijk van de e60 tov de 39 maar helemaal niet hebben.
toch ben ik wel gecharmeerd van de e60 m5 maar dat is alleen door die machtige v10 en het geluid wat daaruit komt daar kan mijn v8 helaas niet aan tippen.
misschien een leuke oplossing de v10 uit de e60 in mn e39 m5 met een handgeschakelde 6 bak

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: BMW E39 M5 [Goede herinneringen...]
vind de achterkant wel heel stoer van de E60 en ook de V10 doch niet het gewicht, wat dat betrefd zou het al beter passen in die E39 

- Knot
- Berichten: 39973
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E39 M5 [Goede herinneringen...]
Ik denk dat veel mensen het wel met me eens zijn dat een E39 een van de laatste echt degelijke 5serie's is, zeker als we het over de NA V8 M5 versie hebben. Niets kraakt er in/aan die auto, alles zit goed doordacht in elkaar, zitpositie is goed, 6bak, aandrijflijn en diff zijn bij normaal gebruik niet stuk te krijgen enz enz enz.
Reden van verkoop is dat ik die 900 euro per maand gemiddeld voor een 3e auto niet meer leuk vind, dus een E60 M5 zie ik niet zo snel komen, eerder een 2k legacy waar ik al eens eerder een topic over gestart heb. Bedoel verdien ook geen 100k per jaar helaas.
Reden van verkoop is dat ik die 900 euro per maand gemiddeld voor een 3e auto niet meer leuk vind, dus een E60 M5 zie ik niet zo snel komen, eerder een 2k legacy waar ik al eens eerder een topic over gestart heb. Bedoel verdien ook geen 100k per jaar helaas.
- MartijnGizmo
- Berichten: 12978
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
Re: BMW E39 M5 [Goede herinneringen...]
En die 350Z dan? :ninja:
-
- Berichten: 2316
- Lid geworden op: 15 dec 2008, 09:03
Re: BMW E39 M5 [Goede herinneringen...]
.
Laatst gewijzigd door Walter op 18 feb 2014, 11:35, 1 keer totaal gewijzigd.
- Knot
- Berichten: 39973
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E39 M5 [Goede herinneringen...]
Ik heb een hoop 350Z zien gaan al daar maar het is net teveel geld om in te zetten (steenslag, grintbak) en het drift niet zo lekker als een E36...
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: BMW E39 M5 [Goede herinneringen...]
Beetje gelul van dat een e39 M5 nog een echt M5 is en een e60 M5 maar een half gebakken inferieur product is.
De e60 M5 is by far in alles beter dan de e39 M5. Kwalitatief is een e60 M5 top in elkaar geschroeft. De e39 M5 natuurlijk ook, maar zeker niet beter.
Ik denk eerder dat het een centenkwestie
Verder snap ik Rody's redenatie volledig, ik had een beetje hetzelfde met de e60 M5.. op een gegeven moment overwint je verstand het van het hart. Dan blijft over een auto die maandelijks buitenproportioneel veel kost. Vooral als die stilstaat, want kosten voor het rijden is nooit het probleem, maar kosten die verdampen in de vorm van afschrijving, verzekering, wegenbelasting etc zijn gewoon zuur.
Mij koste de M5 100 euro all risk per maand, voortuigvolgsysteem was ook nog eens 2 tientjes per maand. 120 euro alleen voor de verzekering en dan heb je gewoon geen meter er in gereden. De Z4 coupé kost me 45 euro all risk per maand.. en de fun per gereden kilometer is er vele malen hoger mee. Want dat is het ook een beetje.. M5's bieden namelijk helemaal niet zo veel driving-fun. Ze zijn vooral heel snel, maar alles behalve agiel. Stuurauto's zijn het niet en het vermogen is buiten een snelweg om eigenlijk niet te gebruiken te benutten. Onder de streep is vooral het bezit van een M5 wat het een fijne/leuke auto maakt. En over dat bezit gaat het verstand een keer oordelen.
Maar ik zeg ook, achteraf is het ook mooi dat je het een keer heb meegemaakt. Het bezit van een M5 voorkomt een leegte op autogebied, want iedere BMW liefhebber zou wel een keertje een M5 willen bezitten.. heb je dat achter de rug dan geeft het ook een stukje innerlijke rust. Door de M5 heb ik nu ook geen behoefte meer aan een e90 M3 ofzo.. Scheelt me weer bakken met afschrijving in de toekomst
De e60 M5 is by far in alles beter dan de e39 M5. Kwalitatief is een e60 M5 top in elkaar geschroeft. De e39 M5 natuurlijk ook, maar zeker niet beter.
Ik denk eerder dat het een centenkwestie

Verder snap ik Rody's redenatie volledig, ik had een beetje hetzelfde met de e60 M5.. op een gegeven moment overwint je verstand het van het hart. Dan blijft over een auto die maandelijks buitenproportioneel veel kost. Vooral als die stilstaat, want kosten voor het rijden is nooit het probleem, maar kosten die verdampen in de vorm van afschrijving, verzekering, wegenbelasting etc zijn gewoon zuur.
Mij koste de M5 100 euro all risk per maand, voortuigvolgsysteem was ook nog eens 2 tientjes per maand. 120 euro alleen voor de verzekering en dan heb je gewoon geen meter er in gereden. De Z4 coupé kost me 45 euro all risk per maand.. en de fun per gereden kilometer is er vele malen hoger mee. Want dat is het ook een beetje.. M5's bieden namelijk helemaal niet zo veel driving-fun. Ze zijn vooral heel snel, maar alles behalve agiel. Stuurauto's zijn het niet en het vermogen is buiten een snelweg om eigenlijk niet te gebruiken te benutten. Onder de streep is vooral het bezit van een M5 wat het een fijne/leuke auto maakt. En over dat bezit gaat het verstand een keer oordelen.
Maar ik zeg ook, achteraf is het ook mooi dat je het een keer heb meegemaakt. Het bezit van een M5 voorkomt een leegte op autogebied, want iedere BMW liefhebber zou wel een keertje een M5 willen bezitten.. heb je dat achter de rug dan geeft het ook een stukje innerlijke rust. Door de M5 heb ik nu ook geen behoefte meer aan een e90 M3 ofzo.. Scheelt me weer bakken met afschrijving in de toekomst

- Knot
- Berichten: 39973
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E39 M5 [Goede herinneringen...]
Het is idd fijn om er eentje op je lijstje gehad te hebben, welk model dan ook.
Buiten het feit dat ik niet zomaar 40k te besteden heb blijf ik toch wel enige angst hebben voor bijvoorbeeld de SMG bak van de E60.
Buiten het feit dat ik niet zomaar 40k te besteden heb blijf ik toch wel enige angst hebben voor bijvoorbeeld de SMG bak van de E60.
-
- Berichten: 9982
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
Re: BMW E39 M5 [Goede herinneringen...]
Definately a 350Z...
- Knot
- Berichten: 39973
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E39 M5 [Goede herinneringen...]
Daar kan je toch zonder 350Z ook wel een trucje op? 

- Danielj
- Berichten: 119
- Lid geworden op: 31 jul 2011, 02:22
Re: BMW E39 M5 [Goede herinneringen...]
De e39 is gewoon een erg tof model. Zit gewoon lekker in elkaar en alles klopt aan die auto. E60 is natuurlijk beter op het gebied van techniek, maar buitenom de V10, doet de e60 mij vrij weinig. Het oogt een beetje te 'veilig'. De m5 was leuk voor z'n tijd, maar met de huidige kostprijzen voor alles wat zichzelf meebrengt bij autorijden, is het (te) duur.
Zoveel fun geeft dik veel geld uitgeven ook niet denk ik
Qua rijplezier-kosten verhouding, denk ik dat je beter naar roadsters kunt kijken.
Toch blijft die e39 m5 wel meuj eh!
Zoveel fun geeft dik veel geld uitgeven ook niet denk ik

Toch blijft die e39 m5 wel meuj eh!
- Jurriuit
- Berichten: 1020
- Lid geworden op: 01 okt 2008, 14:26
- Locatie: Zuid-Oost Brabant
Re: BMW E39 M5 [Goede herinneringen...]
Je spreekt je avatar tegen.Danielj schreef:E60 is natuurlijk beter op het gebied van techniek, maar buitenom de V10, doet de e60 mij vrij weinig. !
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 28389
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: BMW E39 M5 [Goede herinneringen...]
^^ haha ja dat verbaasde mij ook al 

-
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 29 aug 2011, 21:45
Re: BMW E39 M5 [Goede herinneringen...]
1) U heeft meer lef als mij zegKnot schreef:Zo, nachtje geslapen, nu gaat ie wel weer....
Gelukkig maakt dit nog een beetje goed als je het afentoe terugkijkt.

2) dat doet u niet half gek
3) Mag dat wel van oom agent

-
- Berichten: 822
- Lid geworden op: 02 mar 2008, 16:19
- Auto: E63 M6
Re: BMW E39 M5 [Goede herinneringen...]
zeg ook nergens dat de e60 m5 een slechte auto is wie weet komt die er ooit nog wel
ben alleen niet zo`n fan van het model e60.
vind wat dat betreft het model van de e39 veel mooier maar dat is natuurlijk persoonlijk,maar de v10 tov de v8 lijkt me wel weer heerlijk hou juist van een op toerenjankende motor en dat mis ik wel in mn e39.

vind wat dat betreft het model van de e39 veel mooier maar dat is natuurlijk persoonlijk,maar de v10 tov de v8 lijkt me wel weer heerlijk hou juist van een op toerenjankende motor en dat mis ik wel in mn e39.
-
- Berichten: 1171
- Lid geworden op: 03 okt 2010, 22:07
- Locatie: M6 F06
Re: BMW E39 M5 [Goede herinneringen...]
Knot, de M5 koste je dan zo'n 900Euro per maand, maar reed jij die auto dan voor je dagelijks vervoer? anders had je misschien de Aygo als daily kunnen gebruiken en de M5 voor in de weekend/avonden....?
- Danielj
- Berichten: 119
- Lid geworden op: 31 jul 2011, 02:22
Re: BMW E39 M5 [Goede herinneringen...]
Haha, ja klopt. Moet ik nog een keertje wijzigenJurriuit schreef:Je spreekt je avatar tegen.Danielj schreef:E60 is natuurlijk beter op het gebied van techniek, maar buitenom de V10, doet de e60 mij vrij weinig. !

Maar de m5 versie is natuurlijk altijd wel leuk eh

-
- Berichten: 822
- Lid geworden op: 02 mar 2008, 16:19
- Auto: E63 M6
Re: BMW E39 M5 [Goede herinneringen...]
dat de auto zoveel in de maand kost heb je natuurlijk zelf in de hand,rij mijn m5 dagelijks en de auto kost mij maandelijks echt geen 900 euro.maar als je preventief de halve auto gaat vervangen dan gaat het natuurlijk heel erg in de papieren lopen.
- Knot
- Berichten: 39973
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E39 M5 [Goede herinneringen...]
Ik reed alle 3 de auto's naar kantoor, pakte de M5 1 of 2x per week voor woon/werk en elk weekend een goede rit in de avonduren. Heb natuurlijk pech gehad direct na aanschaf met dynamo/accu etc maar ook zaken als diffpakkingen, je kunt (zoals de dealer zelfs doet!) olie bij blijven vullen maar zo hoort het niet, gewoon de boel loshalen en netjes oplossen, zelfde voor vanos seals, oliepijlsensor enz enz, kost geld maar ik hou niet van half werk, hoop dat de nieuwe eigenaar me dat in dank afneemt en die trend doorzet dan blijft het een 100% technisch goede auto.bm-dub schreef:Knot, de M5 koste je dan zo'n 900Euro per maand, maar reed jij die auto dan voor je dagelijks vervoer? anders had je misschien de Aygo als daily kunnen gebruiken en de M5 voor in de weekend/avonden....?
Over het V10 / V8 verhaal, ik vond het koppel juist wat de auto maakte, vanaf 1500 gewoon onderuit ervandoor beulen, dat heeft de V10 totaal niet maar idd net waar je op uit bent.