Oldtimers toch mrb vrij ?
- Martijn_bmw
Re: Oldtimers toch mrb vrij ?
zou een goeie actie zijn!
en die 30 jaar vind ik opzich ook prima maar het zou toch raar zijn als de echt oude hobby auto's nooit meer MRB vrij zouden worden.....
en die 30 jaar vind ik opzich ook prima maar het zou toch raar zijn als de echt oude hobby auto's nooit meer MRB vrij zouden worden.....
-
Zou mooi zijn. Worden de prijzen van 86 tov 87 auto's ook weer wat schappelijker.
- Martin van der Zwaard
Ze worden alleen maar duurder dan. Zodra een auto belastingvrij gaat worden, dan gaan de prijzen ook omhoog.
Kijk bijvoorbeeld naar een ouwe 190D waar bijna alle medelanders in rijden. Ze willen allemaal een belastingvrije hebben maar die zijn gewoon bijna op. Een '86-er met 200k op de teller vragen ze gerust 5000,- voor terwijl een zelfde auto van '87 misschien de helft moet kosten. Zodra die ook belastingvrij gaat worden gaan die prijzen ook omhoog hoor.
Kijk bijvoorbeeld naar een ouwe 190D waar bijna alle medelanders in rijden. Ze willen allemaal een belastingvrije hebben maar die zijn gewoon bijna op. Een '86-er met 200k op de teller vragen ze gerust 5000,- voor terwijl een zelfde auto van '87 misschien de helft moet kosten. Zodra die ook belastingvrij gaat worden gaan die prijzen ook omhoog hoor.
-
Die prijsverschillen zullen toch minder gaan worden aangezien de nieuwere modellen richting belastingvrij al in hun prijs gaan krijgen dat ze binnenkort belastingvrij gaan worden. Sowieso is het bijna niet lonend om een auto belastingvrij te kopen. In het voorbeeld wat jij geeft kun je beter die 2,5K die je overhoudt op een 87 tov een 86er gebruiken om je MRB van te betalen. Kan je wel een eindje mee vooruit.
- RobS
Martin van der Zwaard schreef:Ze worden alleen maar duurder dan. Zodra een auto belastingvrij gaat worden, dan gaan de prijzen ook omhoog.
Als dit door gaat dan gaan de 190D rijders sowieso weer MRB betalen.Wel komt de grens op termijn op 30 jaar en ouder te liggen. Nu is die grens 25 jaar.
- Martin van der Zwaard
Dan gaan ze allemaal met een W123 rijden. Maar ik neem aan dat wat nu belastingvrij is, dat die het ook blijven en niet opeens belasting moeten gaan betalen.
- Laurens
Mm net een auto van '89 gekocht die zou dan dus nog belastingvrij kunnen worden
Moet ik nog wel even geduld hebben maar ach is in ieder geval goed bij eventuele verkoop...
Moet ik nog wel even geduld hebben maar ach is in ieder geval goed bij eventuele verkoop...
- Spijkerhard
- Auto: (nog steeds) Te veel.
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
Met die 30 jaar ligt het dan gelijk met Duitsland, dus de instroom zal wel moeilijker worden...
- GTRene
oldtimers waren al mrb vrij...je bedoeld denk dan Youngtimers oid?
ze moeten nog daarover beslissen lees ik wel...dus we wachten af, opzich leuk als het nog een paar jaar door kan en je dus ook 1987 e.d. erbij krijgt, als ze het oprekken tot 1991 vind ik het best
dan heb je een redelijke keuze om prettig mrb vrij te rijden.
ze moeten nog daarover beslissen lees ik wel...dus we wachten af, opzich leuk als het nog een paar jaar door kan en je dus ook 1987 e.d. erbij krijgt, als ze het oprekken tot 1991 vind ik het best

- Luco
MMMM zou goed uitkomen, hoef ik geen capriolen uit te halen om de alpine mrb vrij te krijgen.
- Dennis Cavallino
<ziet Luco een ongebruikte haakse slijper en een ongebruikt chassisplaatje op marktplaats zetten>

- Joël D.
- Auto: Alfa 155 / Z4 3.0
Maar waarom 30 en niet gewoon 25? Is toch veel makkelijker?
- GTRene
ik denk dat ze bedoelen ze gaan de grens langzaam optrekken tot 30 jaar dus vanaf 2012 tot 2017 en vanaf daar blijft het voorlopig minimaal 30jaar dat betekent een verruiming van de vaste regel tot met 1986 naar dan tot met 1991...dus opzich goed, en ze moeten een grens trekken want vanaf dan zijn bv de auto's zo goed dat velen er in kunnen rijden en dus kost het dan te veel waarschijnlijk om in stand te houden.Joël D. schreef:Maar waarom 30 en niet gewoon 25? Is toch veel makkelijker?
- InjectTheVenom
Waarom nou weer niet tot en met 1993GTRene schreef:ik denk dat ze bedoelen ze gaan de grens langzaam optrekken tot 30 jaar dus vanaf 2012 tot 2017 en vanaf daar blijft het voorlopig minimaal 30jaar dat betekent een verruiming van de vaste regel tot met 1986 naar dan tot met 1991...dus opzich goed, en ze moeten een grens trekken want vanaf dan zijn bv de auto's zo goed dat velen er in kunnen rijden en dus kost het dan te veel waarschijnlijk om in stand te houden.Joël D. schreef:Maar waarom 30 en niet gewoon 25? Is toch veel makkelijker?

- Luco
Nog net niet, maar de alpine is in 87 op naam gezet en valt net buiten de 25 jaar, maarrrrrrrrrrrrrrrrrr als je bij de rdw kan bewijzen dat jouw auto in 86 is gebouwd, val je wel binnen de regeling, want ht bouwjaar is namelijk bepalend en niet afgifte kenteken.Dennis Cavallino schreef:<ziet Luco een ongebruikte haakse slijper en een ongebruikt chassisplaatje op marktplaats zetten>

Dus dan moet ik via renault erachter zien te komen wanneer mijn auto gebouwd is, maar dat is nog niet zo makkelijk.
- Ar
- Auto: Prius
@Luco
Dat is alweer teruggedraaid en gaat dus niet meer op.
- Luco
Ow, dat is altijd de regel geweest, wist niet dat het veranderd was, maar goed als die nieuwe regel komt maakt dat ook niet uit, dan wordt die toch wel mrb vrij.Ar schreef:@Luco
- daNpy
Maar dan wel pas in 2017, zoals ik het begrijp?Luco schreef:Ow, dat is altijd de regel geweest, wist niet dat het veranderd was, maar goed als die nieuwe regel komt maakt dat ook niet uit, dan wordt die toch wel mrb vrij.Ar schreef:@Luco
- Luco
Nee in stappen naar 30 jaar begrijp ik en de alpine is nu net een jaar te jong dus ik denk dan 2013 als ze er elk jaar een jaar bij doen 

- Ar
Luco, hij wordt toch binnen niet al te lange tijd belastingvrij als die 26 is.
- Luco
Hij zal wel eerder mrb vrij zijn dan dat die af is

- ErikMartijn
Geldt die nieuwe regeling ook voor auto's die je importeert? Dus als ik een 300e uit '86 importeer in januari is die dan ook mrb vrij?
- Ar
Dat was in de oude regeling ook al zo. Vorige 'maand nog een 560 sec '86 voor mijn broer gehaald.
- ErikMartijn
Dat weet ik, het gaat mij erom of het ook zo blijft met de nieuwe regeling.