Als vakkenvuller erger ik me vooral aan mensen die niet fatsoenlijk een vraag kunnen stellen , dan hoor je ineens achter je:
''ey, koffie ??''
Doordat je uit je concentratie word gehaald hoor je het niet duidelijk , en worden ze ook nog geirriteerd als je er nogmaals naar vraagt.
Vooral buitenlanders hebben hier een handje aan, vooral marrokanen en turken, zelfs ongeacht de leeftijd.
Terwijl ik voor het laatst juist echt het tegenovergestelde tegen kwam :
Komt een skinhead (tattoo's , ''white-power jasje'', kale kop, kistjes aan) op de dranken afdeling waar ik net sta te vullen, hoor ik achter mij :
- Hallo meneer ?
+Hallo
-Zou u mij alstublieft kunnen helpen, waar vind ik 0,5 liter blikken
+Loopt u maar even mee !
-O ja, ontzettend bedankt , dag!
+dag!
Dan ziet zoiemand eruit of die je kop van je romp trekt omdat die daar zin in heeft, maar toch zo beleefd blijven. Terwijl je soms oma'tjes tegen komt die je nog net niet de huid vol beginnen te schelden.
Als Albert heijn XL die vlak bij de grens ligt hebben we het altijd wel bere druk. Zelden dat wij tegenwoordig een product niet meer hebben, helaas komt het soms nog wel eens voor. Je hebt dan van die mensen die accuut een kortingsbon willen , of korting op een ander gelijk product, of het zelfs gratis de dag erna willen komen halen !
Daar heb ik zo'n grafhekel aan, dan wil je meestal gewoon beleefd wat vragen en dan krijg je zoiets.Robin Hartog schreef: En wat jij al zei ja: Mag ik wat vragen? "Dat doet u al"