Ervaringen Action Camera's

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Jeroen K.

Ervaringen Action Camera's

Bericht door Jeroen K. » 16 nov 2011, 17:29

Ik ben aan het kijken voor een actie camera. en kom daar verschillende in tegen. nu weet ik dat eigenlijk de Gopro de meest populaire is. Maar ook hoor ik hier veel negatieve dingen over (menu en niet kunnen zien waar je op richt)

Ook las ik vanochtend over de "hoyt technologies MSR-200 MotorSports Camera"

Ook lees je vaak over de contour HD

Wat word hier het beste aangeraden? wil het voornamelijk gebruiken voor trackdays en in de M3 wat filmpjes maken :) (niemand die dat durft om een of andere reden :roll: )

WireWess

Re: Ervaringen Action Camera's

Bericht door WireWess » 16 nov 2011, 19:30

De ContourHD 1080P is zeker een leuke camera, net als de GoPro HD Hero 1080P en de opvolger Hero2.

Even wat hoogtepunten op een rij:(zal vast nog wel wat vergeten :P)
Bij de ContourHD heb je enkel een schakelaartje voor een "hi" & "lo" kwaliteits instelling(die verder is te configureren mbv de software, net als o.a. bitrate, microphone, contrast en scherpte) en een grote schakelaar bovenop om de opnames te starten(wel zo makkelijk als je evt handschoenen aan hebt), daarnaast ook nog een draaibare lens en 2 lasertjes zodat je kan zorgen dat de camera recht zit en na een paar keer monteren heb je ongeveer wel door wat er allemaal in beeld komt. Tevens is deze camera spatwaterdicht.(waterdichte case los verkrijgbaar)
Hier wat discussie over de ContourHD contour: http://driving-fun.com/forum/viewtopic.php?f=9&t=23804" onclick="window.open(this.href);return false;

De GoPro HD Hero 1080P heeft inderdaad een menu wat inderdaad wat tijd kost om te begrijpen.
Daarentegen heeft deze wel een grotere beeldhoek(dit moet net je persoonlijke voorkeur zijn) en kan je zonder tussenkomst van een computer veel instellingen van de camera aanpassen. Ook is de gopro geschikt voor Time-laps fotografie en voorzien van een video output. Als laatste is deze camera mbv de bijgeleverde case direct waterdicht. Ook is deze case uitgerust met schroefdraad in het voetje waardoor je deze makkelijk kan gebruiken op veel soorten statieven en andere montageaccesoires.
Hier wat discussie over de gopro: http://driving-fun.com/forum/viewtopic.php?f=52&t=21490" onclick="window.open(this.href);return false;

Je kan de GoPro HD Hero 1080P en Hero2 wel uitrusten met de GoPro LCD BacPac, hierdoor krijg je een klein lcd scherm achterop de GoPro, dit is erg makkelijk om de beeldhoek te bepalen en wat makkelijker je menu door te bladeren.

Bij de GoPro HD Hero2 heeft het kleine schermpje aan de voorkant een update gekregen waardoor het nu makkelijker is om te begrijpen wat je aan het doen bent, al kan je ook hierop dezelfde LCD BacPac gebruiken. Tevens heeft de Hero2 een andere beeldsensor waardoor het nu mogelijk is om per resolutie ook nog eens de gewenste beeldhoek te kiezen, dit moois heeft echter wel een prijskaartje ;)
Het gopro2 topic;
http://driving-fun.com/forum/viewtopic.php?f=9&t=23886" onclick="window.open(this.href);return false;

Nog wat discussie over montage van de camera en camera's:
http://driving-fun.com/forum/viewtopic.php?f=10&t=13587" onclick="window.open(this.href);return false;

De Hoyttech MSR 200HD ken ik verder niet en er staat helaas weinig technische info(mbt framerates/bitrates/beeldhoek en resoluties) op de diverse websites maar het eerste wat me opvalt is dat deze niet in staat is om 1080P te filmen wat bovenstaande camera's wel kunnen en qua adviesprijs ontloopt hij de Gopro's en ContourHD niet.

De grote vraag die nu overblijft: welke moet je nu kopen??
Dit is nogal afhankelijk van jouw budget, wensen en eisen. Jij bent straks waarschijnlijk de gene die het langste naar die video's gaat kijken :)

Plaats reactie