Dat zouden meer mensen moeten doen !

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
markk

Dat zouden meer mensen moeten doen !

Bericht door markk » 15 nov 2011, 21:58

Zo lekker rondje gereden vandaag :-)

We schrijven rond een uurtje op 7:30. Markk staat rustig op, maakt koffie + ontbijtje om vervolgens rond 8:30 te vertrekken richting Eindhoven. Want hij heeft daar met goede vriend Thom afgesproken in het Novohotel om 10.00. Lekker ritje, A12 stond wat vol maar die ruime A2 richting Den Bosch waar je legaal 130 mag is prima te doen met 170 op de cruise-control. De 6-cylinder van de 130i knort er dan rustig en met volle tevredenheid op los. Alsof ie zegt, heerlijk, daar ben ik voor gemaakt ipv dat geile file rijden zeg maar.

10.00 bakkie koffie gedaan in Hotel en gewacht op Thom. Om vervolgens zijn auto in Veldhoven neer te zetten en gezellig binnendoor naar de Nordschleife te rijden. Eerst stukkie Maastricht en dan direct binnendoor richting Monschau. Heerlijk zonnig weertje en rond 12.00 even heerlijk ergens in de buitenlucht een broodje gegeten. Vanaf Monschau binnendoor naar de ring alwaar het erg leeg was. Hmmm hier zou toch een DF dagje georganiseerd zijn, en hier zou ik toch leuke foto's gaan maken. Hmmm, die droom was snel voorbij na een kort telefoontje naar Rico want die leerde mij dat de ring gesloten was en de DF dag was afgelast. Vanwege ijs op de baan. WTF, de Eifel lag er nog nooit zo mooi bij. Heerlijk helder weer, echt een fantastische herfst/winterdag.

Maar goed, de helft van de lol hadden we al gehad. Lekker beetje binnendoor de Eifel crossen met een goede vriend van me die ik veel te lang niet had gesproken. Maar ja, geen foto's maken dus wat nu. Nou daar waren we het snel over eens. Dan maar via de Ardennen terug, daar licht tenslotte nog een leuk circuit (Spa Franchorchamp :-)). Uiteraard helemaal binnendoor gereden, aangekomen bij Spa en warempel daar leek een Mercedes en Alfa testdag te zijn. Dus wij nog even rondgelopen en geprobeerd foto's te maken maar afgezonderd van een wat enthousiaste GTA reed daar verder weinig rond.

Maar goed, driekwart van de lol hadden we al gehad. Heerlijk door de Eifel / Ardennen gecrossed en twee bekende Europeese circuits gezien. Was best gezellig zo'n dagje rijden zeg maar.

Daar na ging het bergafwaards. File bij Luik (maar wel genoten van "het meisje met de lolly" dat naast ons stond ;-). In Maastricht McD gepakt en daarna op via de binnenring Eindhoven binnengereden. K*T dus, want dan kan je er niet af :-(. Doorgereden, teruggereden, Thom afgezet bij z'n auto en vervolgens doorgecrossed naar huis. Ben redelijk klaar nu.

Maar toch heerlijke dag gehad. Lekker stukje gereden, mooi weer, mooie omgeving, goed gezelschap. Helemaal top. Dat zouden meer mensen moeten doen ! Thanx Thom.

Maar eh, waar waren jullie nou ? Geen ijs te bekennen en een mooiere dag had er niet kunnen zijn rond dit tijdstip...

Mark.

Rupie

Re: Dat zouden meer mensen moeten doen !

Bericht door Rupie » 15 nov 2011, 22:02

Geen sper gemist Mark? :strong:

markk

Bericht door markk » 15 nov 2011, 22:05

Ruben schreef:Geen sper gemist Mark? :strong:
Noop, vandaag niet, maar als je iets in de aanbieding hebt dan houd ik me aanbevolen :)

Mark.

Rupie

Bericht door Rupie » 15 nov 2011, 22:11

Nee, ik niet. Maar ik kan je nog steeds een Quaife aanraden. Bas Roos heeft hem toen bij mij naar volle tevredenheid ingebouwd. Blijft gewoon een topproduct qua prijs kwaliteit verhouding zeker gezien hoe lang jij met auto's doet :D

JP

Bericht door JP » 15 nov 2011, 22:18

Was vandaag ook via Vaals, Moresnet, Eynatten, Roetgen en daar de B258 richting Ring gereden, en toen ik hoorde van de aflasting, nog even gaan tanken in Adenau en via wat omweggetjes weer naar huis. Had nog overwogen om via Malmedy te gaan, alleen combi Belgische wegen/19", was ik bang voor mijn gebit.

Aangezien de Duitsers al met de pekel hadden gestrooid, dan maar thuis meteen de winterschoenen gemonteerd, de BBS grondig gewassen en in de was gezet, om ze daarna in de opslag te zetten.

Dan morgen maar wat gaan touren rond Spa....ben er toch zo !

stefan740

Bericht door stefan740 » 16 nov 2011, 00:06

Eenmaal per 3 weken ben ik er (ardennen/eifel/luxemburg) te vinden. Ik zit meestal in Nijmegen op kamers zonder auto en als ik dan langs mijn ouders in sittard ga kan ik er eventjes een dagje tussenuit. Wat drinken en eten in de auto gooien, foto- en videocamera mee en dan maar zien waar we eindigen.
Het is zelfs zo erg dat ik nu elk jaar een weekend organiseer met een nieuwe route door het gebied, overnachten in een kasteeltje en dan maar rijden en genieten. Een keer in het voorjaar en nog eens in het najaar met een andere groep.
Al die gasten uit de randstad kijken hun ogen uit :hosanna: Ik zou niet meer zonder kunnen, autorijden in nederland is zo saai.
Ik zie niet eens meer een reden om een sportieve auto te kopen als je nederland niet geregeld uitkomt.

Voorbeeldfilmpje erbij:

markk

Bericht door markk » 16 nov 2011, 08:29

Heerlijk zo'n compressor huil :-)

Mark.

Zjeraaar

Bericht door Zjeraaar » 16 nov 2011, 11:23

Tof Stefan, leuk rijden daar ook met een Cooper S! Waar is dit precies?

Mooi en herkenbaar stukje Markk, ik ga weleens een dagje richting de ardennen / eifel met de motor, eigenlijk veel te weinig want het is heerlijk rijden daar.. zou `k inderdaad vaker moeten doen, het is maar een uurtje of 2 rijden en dan begint de pret, aanrader voor iedereen hier!

Joël D.
Auto: Alfa 155 / Z4 3.0

Bericht door Joël D. » 16 nov 2011, 14:22

Daar in de omgeving kan je echt heerlijk rijden. Jammer genoeg woon ik net even te ver om er een dagje erheen te gaan.

Thom

Bericht door Thom » 16 nov 2011, 19:22

Jij ook bedankt Mark, het was weer een ouderwets gezellige dag! En ja, dat meisje met de lolly hielp om de file te overleven :verveeld:

En Joel, wij wonen er ook niet in de buurt, wij zijn een halve dag bezig om er te komen!

stefan740

Bericht door stefan740 » 16 nov 2011, 19:45

Zjeraaar schreef:Tof Stefan, leuk rijden daar ook met een Cooper S! Waar is dit precies?
Hier, Ik heb ook wel een Tyre file voor je anders.
Het heeft wel wat he, zo'n compressorhuil. Al is het bij mij wel iets minder (standaard luchthuis gehouden).

stefan740

Bericht door stefan740 » 30 dec 2011, 21:38

Epic dwarse dagen
Ik herken de stuwdam maar de auto's/forummers niet zo gauw. Thommy in Z4? Ik zou zeggen vertel hier wat uitgebreider over de trip. Ik was zelf een paar dagen eerder ook weer aan het toeren. (beetje zitten spelen met muziek toevoegen/versnellen van video's voor het eerst)

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 30 dec 2011, 21:49

Jup, en Sieger!

stefan740

Bericht door stefan740 » 30 dec 2011, 21:51

Aha. En is er iets speciaals gepland om Nieuwjaarsdag? Ik wil wel aansluiten eventueel.
We zijn benieuwd wat de heren voor Nieuwjaarsdag hebben gepland!

Tommy

Bericht door Tommy » 30 dec 2011, 22:57

Nouja Thommy niet, wel Tommy :-)
Helaas nieuwjaarsdag geen trip, moet 's nachts weer aan het werk. Zou verboden moeten worden :-)
Ritje was erg leuk, helaas minder opkomst dan verwacht, Bart haakte af ivm brakheid level, Ruben heeft een Lotus, dus was te verwachten dat die weer incontinent zou zijn ;-)

Joopieboy

Bericht door Joopieboy » 01 jan 2012, 13:43

stefan740 schreef:Eenmaal per 3 weken ben ik er (ardennen/eifel/luxemburg) te vinden. Ik zit meestal in Nijmegen op kamers zonder auto en als ik dan langs mijn ouders in sittard ga kan ik er eventjes een dagje tussenuit. Wat drinken en eten in de auto gooien, foto- en videocamera mee en dan maar zien waar we eindigen.
Het is zelfs zo erg dat ik nu elk jaar een weekend organiseer met een nieuwe route door het gebied, overnachten in een kasteeltje en dan maar rijden en genieten. Een keer in het voorjaar en nog eens in het najaar met een andere groep.
Al die gasten uit de randstad kijken hun ogen uit :hosanna: Ik zou niet meer zonder kunnen, autorijden in nederland is zo saai.
Ik zie niet eens meer een reden om een sportieve auto te kopen als je nederland niet geregeld uitkomt.

Voorbeeldfilmpje erbij:
Ach jij bent die wel eens vaker door Sittard komt geknald, prachtige wagen en idd dat geluidje is echt super!

Stuk in de eifel komt mij bekend voor, welke route is dit?

stefan740

Bericht door stefan740 » 01 jan 2012, 14:19

Tommy zonder h, maar ik had de goede persoon in mijn hoofd.
Dit zijn de mooie tripjes :) Wat/waar is deze foto trouwens genomen?
Afbeelding

Dit is de route van het laatste filmpje, die van je quote staat iets hierboven. En ja in SIttard mag hij de boodschappenwagen spelen. Dank je voor de complimenten. Ik herken jou ook van her ringforum toch?

Joopieboy

Bericht door Joopieboy » 01 jan 2012, 15:15

Haha dat kan kloppen ja, ik heb met mijn Renault 2 jaar terug de eerste stappen gezet met ring rijden, helaas op dit moment erg rustig haha. En thnx voor de routes, heb ik weer wat te rijden van t voorjaar. :D

Tommy

Bericht door Tommy » 01 jan 2012, 15:21

Dat was de ingang van een klein ziekenhuisje net voorbij Spa Francorchamps, Aram weet de plek wel. Vlakbij de plek waar die tank in het dorp staat.

stefan740

Bericht door stefan740 » 01 jan 2012, 17:50

Ik heb hem gevonden denk ik :)

Enne als je toch gaat rijden Joop, neem dan dit rondje ook meteen ff mee. Ga op een doordeweekse dag, direct na de luxemburgse grens goedkoop tanken bij de Aral, een paar uurtjes genieten van mooie wegen en dan weer voltanken bij dezelfde Aral. Veel beter wordt het niet :D

Joopieboy

Bericht door Joopieboy » 02 jan 2012, 20:36

Brandstof is daar idd goedkoop, dat heb ik al gemerkt, en ziet er uit als een leuke route, ik sla hem op, dankjewel! :D Misschien eens een tourrit organiseren? Ik krijg jullie toch niet bijgehouden dus dan maar een rustigere tourrit haha. :P

Hans R
Auto: Jeep Rubicon

Bericht door Hans R » 03 jan 2012, 21:58

Over "dat zouden meer mensen moeten doen" zojuist even een avondritje met de 340R gemaakt, 5 gr buiten, weg nat, lucht helder, wegen leeg, en windkracht 8! Heerlijk uitwaaien in de Lotus, zelfs een klein driftje kunnen maken (mislukte helaas) maar weer even een flinke grijns op mijn gezicht :D

markk

Bericht door markk » 03 jan 2012, 22:08

Held!

Heerlijk met een cabrio/roadster op een mooie winterse avond rond het vriespunt ...

Mark.

stefan740

Bericht door stefan740 » 17 apr 2012, 16:10

Van het weekend met 6 MINI's op stap geweest. Ik had een weekendje in mekaar gezet met de start in Maastricht, overnachting in een kasteeltje in Luxemburg en de eindstreep in Aken op de zondag. Onderweg de meest epische wegen, een tunnelrunnetje, lekker eten her en der en wat fotomomenten.

Afbeelding
Afbeelding

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=kuzOhwkpJSs&[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=izWbdl7GSiU&[/youtube]

Tyre file's zijn beschikbaar!

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 17 apr 2012, 16:15

Wat blijft zo Mini GP toch gaaf om te zien.

Plaats reactie