Maus335i schreef:romo schreef:Die transfer kosten naar het resort zijn inclusief....................(althans al die keren dat ik daar ben geweest) of het nu met de Doni, de speedboat of met het watervliegtuig was, ik heb nooit extra betaald voor de transfer.
Intussen een keer of 10 op de Malediven geweest, als je rust wil (ik heb de schurft aan massa toerisme), de ideale bestemming...........luchtbellen blazen tegen de vissen, zon, zee, strand en stilte...............ik vind het perfect.......wel een niet Italiaans resort kiezen, anders heb je nog lawaai aan je kop..........
Nadeel momenteel; je kan niet meer rechtstreeks vanuit Amsterdam/Düsseldorf naar Male vliegen, het gaat over Doha (Quatar airways) of over Dubai ( Emirates)......dus 6,5 uur vliegen, een uurtje of 3 aan de grond, dan weer 4 uur vliegen op Male, dan nog de transfer..........eventueel is er nog een mogelijkheid over Comombo(Sri Lanka)...................allemaal lood om oud ijzer..........
Er gaat niets boven een rechtstreekse vlucht van 10,5 uur............dat onderbreken van de reis breekt je letterlijk op.....
De prijzen zijn idd flink gestegen, €3K pp, per week zijn geen "abnormale" bedragen..................
Serieus, geen transferkosten?! Dat weerhield mij er tot nu toe van om er heen te gaan namelijk. Hilton, Waldorf en Conrad vragen allemaal 495 dollar pp transfer per vliegtuig vanaf Malé.
Heb je tips mbt resorts?
Tips;
Geen Italiaanse resorts, want schreeuwerig en fout entertainment, vaak ook veel Russen die qua arrogantie ongeëvenaard zijn.....
Kiezen middels Duitse reisorganisaties (de oosterburen zijn nogal into the Maldives) er is daar veel kennis en kunde als ook betere verbindingen en goedkoper dan middels Nederlandse reisorganisaties.
Kiezen voor het Noord danwel Zuid-Male Atol; dicht bij Hulule airport dus transfers die niet te lang duren ( na een lange reis een lange transfer is wel het laatste wat je wil)
Tip; Ihuru, Noord Male Atol, 40 minuten transfer met speedboat..........en dan hebje de mooiste parel die je je maar kan bedenken..........een huisrif met een fantastische drop off op 5-10 m uit het strand.....

..............serieus, zoiets moois heb je nog nooit gezien..........
Verdere voordelen;
1 Het is duur idd, maar dan heb je ook wat en zeker geen massa toerisme...
2 Geen nachtleven, heerlijk
3 Betaling in $, gunstig nog steeds met de huidige koers
4 Absolute rust, reinheid en regelmaat..........1 met de natuur
5 Altijd 30 graden, water ook 28-30 graden
6 Geen vreemde ziekten, dus geen inentingen en Malaria medicatie noodzakelijk.
Nadelen;
1 Het weer is niet altijd betrouwbaar, tropische buien zijn normaal (de Noord-Oost passaat van oktober tot en met april geeft het meest stabiele weer, uiteraard is die periode ook duurder)
2 Het water is mn in de periode april-oktober minder helder vanwege de Zuid-West passaat en daardoor meer plankton in het water. Ik heb eigenlijk in beide perioden zowel geluk als pech gehad........