r.i.p. xtr
- Downforce Hans
Re: r.i.p. xtr
Ik weet het, de beste stuurlui staan aan wal maar als ik zo die marshall op de achtergrond zie staan met zijn brandblusser dan komt er maar 1 woord in me op en dat is "prutser".......
- G Kolkman
- Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
Vind het wel apart (heb ook een ander filmpje gezien waar je van spin tot ik weet niet hoe lang daarna gefilmd wordt) dat er he-le-maal niemand stopt
. Kan me niet voorstellen dat je de enige bent die een brandblusser aan boord heeft maar iedereen tokkelt er mooi aan voorbij in de tijd dat de auto nog min of meer te redden valt rijden (de eerste 30-40 seconden) er 16 auto's voorbij.

- Luco
@ G kolkman, je mag absoluut niet stoppen op het circuit, ook niet tijdens vrij rijden dagen, levensgevaarlijk.
@Hans, dat dacht ik eerst ook, maar als je kijkt hoe fel de auto al brand, had die blusser waarschijnlijk ook niks meer uitgehaald als je kijkt waarmee ze daarna gingen blussen, al blijft het natuurlijk lullig (understatement) om te zien als je erbij staat en je ziet je auto afbranden.
@Hans, dat dacht ik eerst ook, maar als je kijkt hoe fel de auto al brand, had die blusser waarschijnlijk ook niks meer uitgehaald als je kijkt waarmee ze daarna gingen blussen, al blijft het natuurlijk lullig (understatement) om te zien als je erbij staat en je ziet je auto afbranden.
- Downforce Hans
Daar heb je ook wel gelijk in maar ik denk toch dat ik was begonnen met spuiten zodat de marshalls met de auto het later over kunnen nemen.Luco schreef:@ G kolkman, je mag absoluut niet stoppen op het circuit, ook niet tijdens vrij rijden dagen, levensgevaarlijk.
Het is inderdaad een illusie om te denken dat je die brand met die blusser uit kan krijgen maar de brand vertragen is denk ik wel mogelijk en het zal misschien wel de schade weten te beperken.
Helaas zullen we dat nooit te weten komen ben ik bang.......
- Luco
Nee en eerlijk gezegd zou ik niet weten of ik zo kalm als alt was gebleven, lijkt me verschrikkelijk 

- alt
Heb gisteren het bodeywork verwijderd.
Ben vanmiddag bij Frank geweest met het kale chassis.
Niets is meer te gebruiken.
Oorzaak denken wij een pijpje van de swirlpot.
Aan het pijpje zat geen borst, waardoor de slang er af is kunnen gaan.
Dit pijpje komt precies midden op et linkerachterwiel uit.
En dat is gebeurd na de reaultbocht.
Ga nu maar naar een andere auto kijken.
De baco, die met de brandblusser stond te kijken, heeft een moeilijke beslissing moeten nemen.
Of vlaggen, of blussen.
Eigenlijk had ik die brandblusser uit zijn handen moeten nemen.
Maar ja, ik maak dit ook niet dagelijks mee en heb geen training in dit soort situaties gehad.
Ik ga wel goed nadenken als welke incidenten zouden kunnen gebeuren en daarop anticiperen voor zover ik dat zou kunnen.
Heb toch nog geluk gehad, want als het 2 bochten ervoor was gebeurd, in het scheivlak dan sta je niet gauw stil.
Ben vanmiddag bij Frank geweest met het kale chassis.
Niets is meer te gebruiken.
Oorzaak denken wij een pijpje van de swirlpot.
Aan het pijpje zat geen borst, waardoor de slang er af is kunnen gaan.
Dit pijpje komt precies midden op et linkerachterwiel uit.
En dat is gebeurd na de reaultbocht.
Ga nu maar naar een andere auto kijken.
De baco, die met de brandblusser stond te kijken, heeft een moeilijke beslissing moeten nemen.
Of vlaggen, of blussen.
Eigenlijk had ik die brandblusser uit zijn handen moeten nemen.
Maar ja, ik maak dit ook niet dagelijks mee en heb geen training in dit soort situaties gehad.
Ik ga wel goed nadenken als welke incidenten zouden kunnen gebeuren en daarop anticiperen voor zover ik dat zou kunnen.
Heb toch nog geluk gehad, want als het 2 bochten ervoor was gebeurd, in het scheivlak dan sta je niet gauw stil.
-
Onlinesmiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
http://www.pistonheads.com/sales/3348202.htm" onclick="window.open(this.href);return false;alt schreef:Ga nu maar naar een andere auto kijken.
- Luco
Wil je perse een open auto?
- Robin Hartog
Ik vind zoiets wel een leuke opvolger:smiley schreef:http://www.pistonheads.com/sales/3348202.htm" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;alt schreef:Ga nu maar naar een andere auto kijken.
http://www.pistonheads.com/sales/list.asp?s=432" onclick="window.open(this.href);return false;
Anyway; zeer balen zeg...

- @iko
Zonde Lucas. Wat zul je balen zeg.
Gelukkig dat je zelf niets opgelopen hebt.
grt
Aiko
Gelukkig dat je zelf niets opgelopen hebt.
grt
Aiko
- lida dijkstra
Tjonge! Wat zonde!
Gelukkig dat je er zelf goed afgekomen bent!
Gelukkig dat je er zelf goed afgekomen bent!
- lida dijkstra
En wat jammer dat er niemand snel aktie ondernam........ jeetje, we hebben toch allemaal een brandblusser mee?
Wat deed die man daar aan de kant met de blusser............ ik snap het gewoon even niet hoor.
Naar mijn idee had er veel sneller gehandeld kunnen worden!
Wat deed die man daar aan de kant met de blusser............ ik snap het gewoon even niet hoor.
Naar mijn idee had er veel sneller gehandeld kunnen worden!
- GTRene
die man was "uitgeblust" 

- alt
Wil de baco of marchal niet afvallen.
Aangezien hij in contact staat met de organisatie, heeft hij gedaan wat hem werd opgedragen.
Hij zal gemeld hebben dat de rijder ok was.
Is daarna met een brandblusser door het zand aan komen lopen.
Toen hij arriveerde wist hij dat de rescuewagens er aan kwamen.
Ik ben ALTIJD BLIJ als de baco's er staan.
Was hij er niet geweest dan was het zeker een vuurzee geworden.
Luco,
Met een openauto rijden is bijna het zo leuk als op motor op de baan.
Ik mis dan wel het plat door de bocht gaan, maar de beleving is bijna zo leuk.
Je zicht rondom is ook beter.
Maar zoals aan alles zijn er keerzijden.
Mijn helm en vizier, je wil niet weten wat ik naar mijn kop krijg op de baan.
En zo'n snelle auto die ik op 80% rijd, compenseerd mijn rijdersqualiteit.
Ga nu kijken naar een andere sportscar.
Misschien een Ligier sj49 of Speads rs08.
Wil eigenlijk geen bike engine, die zijn toch te kwetsbaar, vooral de koppeling en de bak.
Aangezien hij in contact staat met de organisatie, heeft hij gedaan wat hem werd opgedragen.
Hij zal gemeld hebben dat de rijder ok was.
Is daarna met een brandblusser door het zand aan komen lopen.
Toen hij arriveerde wist hij dat de rescuewagens er aan kwamen.
Ik ben ALTIJD BLIJ als de baco's er staan.
Was hij er niet geweest dan was het zeker een vuurzee geworden.
Luco,
Met een openauto rijden is bijna het zo leuk als op motor op de baan.
Ik mis dan wel het plat door de bocht gaan, maar de beleving is bijna zo leuk.
Je zicht rondom is ook beter.
Maar zoals aan alles zijn er keerzijden.
Mijn helm en vizier, je wil niet weten wat ik naar mijn kop krijg op de baan.
En zo'n snelle auto die ik op 80% rijd, compenseerd mijn rijdersqualiteit.
Ga nu kijken naar een andere sportscar.
Misschien een Ligier sj49 of Speads rs08.
Wil eigenlijk geen bike engine, die zijn toch te kwetsbaar, vooral de koppeling en de bak.
- GTRene
zoals die laatste ff opgezocht, dat zijn serieuse apparaten
toch had ik liever een windvanger/ruit ervoor ook voor de rubber stukken en grind oid wat je voor je kop kan krijgen of dikke torren of stel een vogel ofzo...ben je niet blij
jaguar had destijds ook een vrij leuk ding, was ook voor op de weg, maar leek meer een pure race wagen net als die zoiets open wat jij reed.

toch had ik liever een windvanger/ruit ervoor ook voor de rubber stukken en grind oid wat je voor je kop kan krijgen of dikke torren of stel een vogel ofzo...ben je niet blij

jaguar had destijds ook een vrij leuk ding, was ook voor op de weg, maar leek meer een pure race wagen net als die zoiets open wat jij reed.
-
Tja had de foto´s al gezien en filmpjes.. heb er een tijdje geleden (12 juni ofzo) nog naast je gestaan achter de tribune en met grote ogen naar je auto staan kijken. Toch wel heel erg zonde om hem zo af te zien branden! Heb zowiezo wel respect voor het feit dat je zo rustig kon zijn. Ik weet wel zeker dat ik iets anders gereageerd zou hebben.
- alt
Heb ook aflopen nacht slecht geslapen.
-
dat wil ik best geloven ...
- Stefan R
- Auto: Vakantievoertuig
Indien de auto met poeier geblust is kan je het electronische gedeelte (en alles wat daarbij hoort) wel weg mikken. Daar ga je een hoop ellende mee krijgen anders in de nabije toekomst....alt schreef: Heb de xtr 2 maal met hogedrukspuit proberen schoon te spuiten.
Heb bodywork gesloopt, maar kwam weer een hoop poerder tegen.
- GTRene
ook wel eens wat van gelezen, daarom heb ik ook een schuimblusser just to be safe en als er wat gebeurt hou je meer heel en of stel anderen kun je helpen daarmee ist ook goed 

- alt
Heb nog videootje opgenomen met mijn 06 van het verbrande chassis.
Ben met dit chassis bij Nico Bakker langs geweest om te vragen of het chassis last had van zwakke plaatsen v.w. de brand.
Nico zei mij dat de temperatuur ongeveer 300 °C was geweest, want anders waren de alu platen vervormd.
Maar dat het geen uitwerking heeft gehad op de sterkte.
http://www.youtube.com/watch?v=y1-cS5VZaGw" onclick="window.open(this.href);return false;
Ben met dit chassis bij Nico Bakker langs geweest om te vragen of het chassis last had van zwakke plaatsen v.w. de brand.
Nico zei mij dat de temperatuur ongeveer 300 °C was geweest, want anders waren de alu platen vervormd.
Maar dat het geen uitwerking heeft gehad op de sterkte.
http://www.youtube.com/watch?v=y1-cS5VZaGw" onclick="window.open(this.href);return false;
- GTRene
sodecripes...daar hoef je de verf niet meer af te branden.
wat is je plan nu dan, stralen en opnieuw powdercoaten en of verzinken oid en weer opbouwen met niet deel van een kit oid?
wat is je plan nu dan, stralen en opnieuw powdercoaten en of verzinken oid en weer opbouwen met niet deel van een kit oid?
- Niels v/d burgh
- Auto: Zweedse diesel
Wat een trieste aanblik 

- alt
Na een hectische week van mailen en bellen met 3 aanbieders van een Ligier ben ik met Frank afgelopen donderdag naar Engeland geweest.
De auto waar ik interesse in had, een Ligier waarin Melroy Heemskerk in had gereden, bleek te zijn verkocht.
Had verscheidene malen gemaild en gebeld, kreeg Nick de eigenaar maar niet te pakken.
Laten weten dat ik zeer geinteresseerd was in die auto.
Moest maandag terugbellen.
Dinsdag laat in de middag kreeg ik Nick aan de telefoon en werd op een bitse manier verteld dat de beide auto's verkocht waren.
De bij de 2e optie na mailen en bellen gehoor.
De knop doorgehakt en bij lanan racing, waar ik wel op een vriendelijk manier werd te woord gestaan en alle info's kreeg, de auto gekocht.
Na met Bas gebeld te hebben over hoe het in de handel en overtocht in Engeland gaat, het geld overgemaakt.
Ter info, geld overmaken naar een buitenlandse rekening kan je dat het snelst doen in Euro's en niet in b.v.b. Ponden.
De euro's worden dezelfde dag overgemaakt en ponden worden eerst "gekocht" de 2 dagen later overgemaakt.
De nachtboot uit Hoek v Holland was na een dag werken een uitputtingsslag.
Om 21.00 uur aankomen, 22.30 varen, 23.00 uur eten, 24.00 uur slapen en gewekt worden om 4.00 uur.
De boot af om 6.00 uur, een vriendelijke dame nodigd ons uit voor door de scan met de lege auto.
Rijd ik en een andere vrachtauto, welke zonder licht stil stond, bijna tegelijk op en ik rijd zijn zijkant kapot.
Na het afhandelen van dit akkefietje pas om 9.00 uur op weg naar Crainfield.
Om 12.00 uur aangekomen in Crainfield maar de tomtom was de weg kwijt.
Na vragen aan enkel mensen, maar gebeld met Graham, die zou ons over 5 minuten ophalen.
Dat waren zeker Engelse minuten, want dat was 50 minuten na een 2e maal bellen.
Eindelijk aangekomen, wel schrikken op een boerenerf een paar oude schuren, waar in allerlei verschillende bedrijfjes waren gevestigd.
Het geld was nog niet over, maar ik mocht de auto wel meenemen.(heb toch nog een eerlijk gezicht, denk ik)
De auto paste niet op Brain James.
Wij hebben de huif met frame eraf gehaald, toen paste de auto, daar het frame en de huif er overheen geplaatst en de terugreis aanvaard.
Wij waren om 22.30 uur thuis.
Fank moest om 5.00 uur op Schiphol zijn, dus die had een 2e korte nacht.
http://www.youtube.com/watch?v=k4UQx-Ly-II" onclick="window.open(this.href);return false;
De auto waar ik interesse in had, een Ligier waarin Melroy Heemskerk in had gereden, bleek te zijn verkocht.
Had verscheidene malen gemaild en gebeld, kreeg Nick de eigenaar maar niet te pakken.
Laten weten dat ik zeer geinteresseerd was in die auto.
Moest maandag terugbellen.
Dinsdag laat in de middag kreeg ik Nick aan de telefoon en werd op een bitse manier verteld dat de beide auto's verkocht waren.
De bij de 2e optie na mailen en bellen gehoor.
De knop doorgehakt en bij lanan racing, waar ik wel op een vriendelijk manier werd te woord gestaan en alle info's kreeg, de auto gekocht.
Na met Bas gebeld te hebben over hoe het in de handel en overtocht in Engeland gaat, het geld overgemaakt.
Ter info, geld overmaken naar een buitenlandse rekening kan je dat het snelst doen in Euro's en niet in b.v.b. Ponden.
De euro's worden dezelfde dag overgemaakt en ponden worden eerst "gekocht" de 2 dagen later overgemaakt.
De nachtboot uit Hoek v Holland was na een dag werken een uitputtingsslag.
Om 21.00 uur aankomen, 22.30 varen, 23.00 uur eten, 24.00 uur slapen en gewekt worden om 4.00 uur.
De boot af om 6.00 uur, een vriendelijke dame nodigd ons uit voor door de scan met de lege auto.
Rijd ik en een andere vrachtauto, welke zonder licht stil stond, bijna tegelijk op en ik rijd zijn zijkant kapot.
Na het afhandelen van dit akkefietje pas om 9.00 uur op weg naar Crainfield.
Om 12.00 uur aangekomen in Crainfield maar de tomtom was de weg kwijt.
Na vragen aan enkel mensen, maar gebeld met Graham, die zou ons over 5 minuten ophalen.
Dat waren zeker Engelse minuten, want dat was 50 minuten na een 2e maal bellen.
Eindelijk aangekomen, wel schrikken op een boerenerf een paar oude schuren, waar in allerlei verschillende bedrijfjes waren gevestigd.
Het geld was nog niet over, maar ik mocht de auto wel meenemen.(heb toch nog een eerlijk gezicht, denk ik)
De auto paste niet op Brain James.
Wij hebben de huif met frame eraf gehaald, toen paste de auto, daar het frame en de huif er overheen geplaatst en de terugreis aanvaard.
Wij waren om 22.30 uur thuis.
Fank moest om 5.00 uur op Schiphol zijn, dus die had een 2e korte nacht.
http://www.youtube.com/watch?v=k4UQx-Ly-II" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Kicken. Gefeliciteerd!