Z4M update 17.10 nieuwe remmen :)

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Kasteel

Re: Z4M update 17.10 nieuwe remmen :)

Bericht door Kasteel » 29 dec 2010, 12:02

Franzino schreef: @ Kasteel; heb jij iets gemerkt na het plaatsen van spoorverbreeders op jouw M? Hoeveel mm heb jij uiteindelijk geplaatst en heb je dit ter compensatie dan ook achteraan gedaan?
Nou eigenlijk stond de auto paar weken stil, daarna remset met 5mm en daarna met 10mm en semi's (Mettet) en heb er daarna buiten de trip naar London niet zo gek veel mee gedaan. Maar het is me niet opgevallen qua beleving, verschil is daar imho te klein voor. Impact van 1 bandenmaat breder of 2-3 tienden bandenspanning doet bij mij meer.

steve smith

Bericht door steve smith » 04 jan 2011, 23:28

Zat te googlen naar iets anders maar kwam deze tegen

Afbeelding

Repost? Foto is van gisteren een jaar geleden.....

Xave30

Bericht door Xave30 » 04 jan 2011, 23:44

Een repost vrees ik.

Kasteel

Bericht door Kasteel » 05 jan 2011, 09:00

Blijf het overigens wel een prachtige foto vinden, Steenstraat op vrijdagavond met een klein laagje sneeuw :).

Franzino
Auto: MY17 M2 / MY20 Alpine A110

Bericht door Franzino » 30 apr 2011, 23:18

steve smith schreef: De oplossing is nog simpeler: setje lelijke 19" Fuchs om op te keuren, en klaar ben je. Past altijd, zelfs met 370mm 6-pots ruimte te over. 8J voor 9J achter.
Franzino schreef:Is een optie, maar toch eerst andere alternatieven zoeken... desnoods een ander merk van BBK dat beter past. Maar mijn voorkeur gaat wel uit naar Stoptech.

Blijkbaar is de BBK van AP één van de weinige kits die zonder spoorverbreeders past op de Z4M met 19" CSL velgen.

Afbeelding

siegerdehaan89
Auto: Land Rovers / Alfa Romeos

Bericht door siegerdehaan89 » 01 mei 2011, 00:55

band lijkt wel erg leeg en wat een lood zit erop :mrgreen: .

GTRene

Bericht door GTRene » 01 mei 2011, 10:11

Kasteel schreef:Blijf het overigens wel een prachtige foto vinden, Steenstraat op vrijdagavond met een klein laagje sneeuw :).
steenstraat arnhem? daar heeft men zus ook nog jaren gewoont, al wel meer dan 10 jaar geleden hoor, wonen nu elders in de stad.

Kasteel

Bericht door Kasteel » 04 aug 2011, 21:47

Steenstraat, Arnhem centrum staat de auto wel vaker, maar woon er niet ;).

Auto heeft maandje of wat terug Heysteria Run goed doorstaan, auto echt optimaal weten waarderen daar. Wel setje remmen zo goed als en setje banden volledig afgeschreven :). Tijd voor setje nieuwe banden, na lang kort wikken en wegen voor de Pilot Super Sport gegaan. Ik heb ze nu een ruim weekje, maar ben er echt dolenthousiast mee :). Manier van grip is echt lekker, meer R888 dan PS2, vooral op de grens gewoon heerlijk duidelijk en scherp, geeft enorm veel vertrouwen. Grensbereik is duidelijk en voorspelbaar. In de regen, zeker nu ze nog vers zijn, ook lekker goed te pushen en veel tractie; dit zal nog wel sterk afnemen vrees ik ;). Echt een topper imho. Ik houd jullie op de hoogte van verdere bevindingen op langere termijn :).

///Martin

Bericht door ///Martin » 04 aug 2011, 22:12

Graag gedaan hoor dat advies ;-)

Bort

Bericht door Bort » 11 nov 2011, 12:34

Dickh. schreef:Ik weet niet hoe het bij Stoptech is maar onze schijven bestaan uit twee delen. Het middelste gedeelte, zeg maar waar de velg op gemonteerd wordt, noemen we de bell(ook wel hart genoemd). Bij ons kan de bell naar klantenwens aangepast worden. Gewoon bij de bestelling opgeven. Dat is het voordeel van op bestelling produceren.
Downforce Hans schreef:Dat is bij Stop-Tech ook het geval........ :thumbup:
Ik ben sinds kort ook op zoek naar een BBK. Ik moet, zoals Franzino, ook naar de Belgische keuring en zou liefst het gebruik van spacers vermijden.
Heeft iemand meer info over die aangepaste "bells" van StopTech? StopTech is tot hiertoe de enige die prijs/kwaliteit gemakkelijk betaalbaar is voor. Op de site van StopTech kan ik daar helaas niets over terug vinden :(

Kasteel

Bericht door Kasteel » 11 nov 2011, 12:48

Het is volgens mij in een paar topics van Z4M eigenaren besproken; volgens mij kwam het hier een beetje op neer:
- of een set nemen die past zonder spacers
- of een set wielen regelen die tijdens de keuring gewoon er om heen past
- of custom laten aanpassen

Even een korte update voor de mijne:
Tussen de beurten door nog even het volgende veranderd
- andere rubbers achter (weet niet welke, maar moeten nu wel levenslang meegaan :angel: )
- verse Bilstein dempers
- nieuwe blokken rondom van Pagid

Ervaringen tot nu toe? Rubbers waren echt een eye-opener, achteraf onmogelijk dat ik daar zo aan gewend was, me hele rijstijl/schakelpatroon was er inmiddels op aangepast :D, heerlijk dat het weer vers aanvoelt. Dempers voelen gewoon weer als vanouds aan, hopelijk dat ik vrij van problemen er mee blijf (hoor nog wel eens mindere verhalen :(). Remblokken is een betere compromis dan de vorige, maar kunnen qua bite niet tippen aan de RC06. Overal denk ik wel dat dit de betere keuze is :).

Bort

Bericht door Bort » 11 nov 2011, 12:51

Bedankt Kasteel :)

Franzino

Bericht door Franzino » 11 nov 2011, 16:25

Bort schreef:
Dickh. schreef:Ik weet niet hoe het bij Stoptech is maar onze schijven bestaan uit twee delen. Het middelste gedeelte, zeg maar waar de velg op gemonteerd wordt, noemen we de bell(ook wel hart genoemd). Bij ons kan de bell naar klantenwens aangepast worden. Gewoon bij de bestelling opgeven. Dat is het voordeel van op bestelling produceren.
Downforce Hans schreef:Dat is bij Stop-Tech ook het geval........ :thumbup:
Ik ben sinds kort ook op zoek naar een BBK. Ik moet, zoals Franzino, ook naar de Belgische keuring en zou liefst het gebruik van spacers vermijden.
Heeft iemand meer info over die aangepaste "bells" van StopTech? StopTech is tot hiertoe de enige die prijs/kwaliteit gemakkelijk betaalbaar is voor. Op de site van StopTech kan ik daar helaas niets over terug vinden :(
Ik ben uiteindelijk voor een volledige kit (voor en achter) van AP racing gegaan met Pagid blauw remblokken. Uiteindelijk zeer tevreden van (vooral op circuit)! Enkel de remblokken kunnen wel wat piepen bij gewoon straatgebruik en dat kan wel wat irritant zijn. Persoonlijk vind ik een BBK op een Z4M enkel de moeite voor op circuit. Kom je niet op circuit, dan vind ik het weinig meerwaarde geven. AP past zonder spacers op mijn OEM CSL velgen, OEM M164 18" wintervelgen en de oem 18" Z4M velgen. Misschien kan dit je nog helpen; http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... =7&t=22355

Bort

Bericht door Bort » 11 nov 2011, 21:06

Mijn M rijdt tegenwoordig ofwel op Zolder ofwel op de NS ;) (maar ik ga er geen dedicated tracktool van maken, moet allaround inzetbaar blijven). 't Is trouwens geen Z4M, maar een ouwe M3. Ik kwam in dit topic terecht bij mijn zoektocht naar stoptech :) AP is te duur voor mij.

Franzino

Bericht door Franzino » 12 nov 2011, 09:07

Bort schreef: Mijn M rijdt tegenwoordig ofwel op Zolder ofwel op de NS ;) (maar ik ga er geen dedicated tracktool van maken, moet allaround inzetbaar blijven). 't Is trouwens geen Z4M, maar een ouwe M3. Ik kwam in dit topic terecht bij mijn zoektocht naar stoptech :) AP is te duur voor mij.

De NS is niet zo belastend voor de remmen, Zolder wel...

Mijn AP racing kit bestaat uit een 6 zuiger klauw (265 x 32mm) vooraan en 4 zuiger klauw (325 x 20mm) achteraan. Zoals elke BBK is AP is niet goedkoop, maar te duur? In mijn zoektocht kwam AP er echt als beste prijs-kwaliteit uit en Mov'It als 1 van de duurste. Voor de prijs van enkel een voorste Mov'It (342 x 34mm / 4 zuigers) had ik bijna mijn volledige AP set. Ok; Mov'It is topmateriaal, maar is AP dan zoveel slechter om het gigantische prijsverschil te verantwoorden? Mijn set is ook goedkoper als de vergelijkbare kit van Stoptech. Een volledige Stoptech set (ST-60 / 6 zuigers voor + ST-40 / 4 zuigers achter) kost meer als mijn volledige AP kit samen.

Ik heb ook een tijdje Stoptech overwogen, omdat ik dacht dat dit goedkoper was maar dan bleek de set niet te passen zonder spoorverbreeders. En toen duidelijk werd dat AP goedkoper was dan Stoptech, dan heb ik niet meer naar Stoptech gekeken. Ofwel heb ik een zeer mooie prijs voor de AP's gekregen, ofwel was de offerte van Stoptech overpriced? Ik ben in ieder geval tevreden met mijn aankoop en vind dat ik het meeste waar voor mijn geld heb gekregen door voor AP te kiezen.

Als ik soms zie dat men 1.000euro uitgeeft aan een setje Akrapovic carbon uitlaattips die buiten een iets andere look van de uitlaat totaal niets van power of mooiere sound toevoegen. Dan vind ik de kost van een AP remmenkit nog zo zot niet. Als je regelmatig op circuit komt wel te verstaan. Wat je hier voor in de plaats krijgt is een upgrade in remkracht en op circuit zijn de remmen beter doseerbaar met veel minder fading. Op de openbare weg heeft zo een BBK in mijn ogen zeer weinig nut en ben ik goed genoeg af met de oem Z4M remmen. Mijn Z4M roadster is ook geen dedicated tracktool hoor... Daarom heb Michelin Supersports en geen Semi's en heb ik Pagid blauw ipv geel. Ik heb nog maar zeer weinig mensen van een roadster een dedicated track tool weten maken, kan je beter met een coupe doen.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 12 nov 2011, 09:14

Ik moet zeggen dat die pagid blauw niet echt indruk op me maakt.

Plaats reactie