Aankoop advies E46
- dvh
Re: Advies kopen E46
Dat zal vast de harde waarheid zijn.
Bespaard me ook weer wat ritjes naar potienciele auto's.
Maar het punt is, heb gewoon geen zin om meer dan 3k uit te geven aan een auto uit 98-99...
Dus ik kijk nog rustig even rond.
Bespaard me ook weer wat ritjes naar potienciele auto's.
Maar het punt is, heb gewoon geen zin om meer dan 3k uit te geven aan een auto uit 98-99...
Dus ik kijk nog rustig even rond.
- Martin van der Zwaard
Als je voor 3k een BMW wilt kopen die ook nog eens netjes is, dan ben je snel klaar.
Zoals Martijn zegt, 4500,- komt als eerste en dat vind ik zelfs nog weinig voor een mooi exemplaar. Daar gaat de mijne niet eens voor weg op dit moment.
Kijk dan voor een E36 van eind 1997. Dan is denk een stuk beter haalbaar voor jou budget.
Zoals Martijn zegt, 4500,- komt als eerste en dat vind ik zelfs nog weinig voor een mooi exemplaar. Daar gaat de mijne niet eens voor weg op dit moment.
Kijk dan voor een E36 van eind 1997. Dan is denk een stuk beter haalbaar voor jou budget.
- Martijn_bmw
is dit niks?? http://autohan.nl/overig/23/BMW-318i-Edition.html" onclick="window.open(this.href);return false;
als ik nog aan het zoeken was was ik zeker even gaan kijken...
als ik nog aan het zoeken was was ik zeker even gaan kijken...
- dvh
@ martin / martijn
Budget is oprekbaar. Echter hou ik het liever bewust goedkoop.
Die van autohan is wel erg fraai... Maar weer een stuk duurder. Straks zit ik nog met een E90 opgescheept
Budget is oprekbaar. Echter hou ik het liever bewust goedkoop.
Die van autohan is wel erg fraai... Maar weer een stuk duurder. Straks zit ik nog met een E90 opgescheept

- Martijn_bmw
mij is hetzelfde gebeurd
begon ook met het zoeken naar een vroege E46 touring, niks gevonden budget opgerekt en zoeken naar een late E46 touring, nog niks kunnen vinden en toen liep ik ineens tegen mijn huidige E91 aan.
toen maar gekozen om het eens een keer te doen
*ondanks ik me altijd voor had genomen nooit meer dan 10K uit te geven aan een auto aangezien ik dat zonde van de afschrijving vind
*

begon ook met het zoeken naar een vroege E46 touring, niks gevonden budget opgerekt en zoeken naar een late E46 touring, nog niks kunnen vinden en toen liep ik ineens tegen mijn huidige E91 aan.
toen maar gekozen om het eens een keer te doen

*ondanks ik me altijd voor had genomen nooit meer dan 10K uit te geven aan een auto aangezien ik dat zonde van de afschrijving vind

- daNpy
Wel 70k meer gelopen dan die van mij. En de mijne is goedkoper 

- dvh
@Martijn
Ja dat krijg je dan
Nee, als ik er met een bmw niet uitkom dan kijk ik gewoon naar een leuke hatchback.
Zit momenteel ook naar Alfa 147's te kijken, of een E200 Mercedes, of toch een E46, of toch een E39..
Het kan nog alle kanten op.
Punt is dat ik gewoon nog druk met mijn ( relatief jonge ) zaak bezig ben en liever mijn centen daarin laat zitten. Volgend jaar zal er wat meer ruimte vrijkomen en dan is er geld voor extra's.
Dus ik doe lekker conservatief, en hou het goedkoop..
@daNpy
pm dan eens je prijs man
Ja dat krijg je dan

Nee, als ik er met een bmw niet uitkom dan kijk ik gewoon naar een leuke hatchback.
Zit momenteel ook naar Alfa 147's te kijken, of een E200 Mercedes, of toch een E46, of toch een E39..
Het kan nog alle kanten op.
Punt is dat ik gewoon nog druk met mijn ( relatief jonge ) zaak bezig ben en liever mijn centen daarin laat zitten. Volgend jaar zal er wat meer ruimte vrijkomen en dan is er geld voor extra's.
Dus ik doe lekker conservatief, en hou het goedkoop..

@daNpy
pm dan eens je prijs man

- Martijn_bmw
je hebt ook zeker gelijk hoor dvh! als ik een eigen zaak had zou ik, zeker in deze tijd, ook absoluut wat zuiniger aan doen!!
ben benieuwd wat het wordt
ben benieuwd wat het wordt

- dvh
Poging 2 !
a.s. zaterdag even kijken bij een erg orginele 318i.
Geen onbekende velgen of chrome grilletjes, maar gewoon lekker basic, en goed onderhouden volgens de eigenaar.
Ik ben benieuwd.
Later meer.
a.s. zaterdag even kijken bij een erg orginele 318i.
Geen onbekende velgen of chrome grilletjes, maar gewoon lekker basic, en goed onderhouden volgens de eigenaar.
Ik ben benieuwd.
Later meer.
- daNpy
Link? 

- dvh
Het is gebeurd ! De koop is gesloten.
Maandag overschrijven en dan rijden met die rwd'er ( typo
)
Auto is van een monteur. Hij rijdt gewoon zoals een bmw hoort te rijden. Strak, soepel en geen piepjes of rammels ect. Onlangs zijn de draagarmen nog vervangen , en allerlei rubbers rondom de ophanging. Evenals de stabilisatorstangen. Hij reed heerlijk !
Optisch zag ie er ook keurig uit. Enkel wat steenslag en lichte blankelak loslaatplekjes op de voorbumper ( waarschijnlijk v/d steenslag ) Verder zat ie nog strak in zijn vel.. Geen deuken of putjes ect.
Velgen ook zonder beschadigingen, en wat me vooral aanspreekt is het ontzettend net en fris interieur wat er nog inzit. Alles gewoon netjes, heel en zonder krassen of beschadigingen. De auto rook lekker.. Gewoon top.
Ben er blij mee. Maandag dus, zal later wat fototjes posten.
Eindelijk weer een bmw !
Maandag overschrijven en dan rijden met die rwd'er ( typo

Auto is van een monteur. Hij rijdt gewoon zoals een bmw hoort te rijden. Strak, soepel en geen piepjes of rammels ect. Onlangs zijn de draagarmen nog vervangen , en allerlei rubbers rondom de ophanging. Evenals de stabilisatorstangen. Hij reed heerlijk !
Optisch zag ie er ook keurig uit. Enkel wat steenslag en lichte blankelak loslaatplekjes op de voorbumper ( waarschijnlijk v/d steenslag ) Verder zat ie nog strak in zijn vel.. Geen deuken of putjes ect.
Velgen ook zonder beschadigingen, en wat me vooral aanspreekt is het ontzettend net en fris interieur wat er nog inzit. Alles gewoon netjes, heel en zonder krassen of beschadigingen. De auto rook lekker.. Gewoon top.
Ben er blij mee. Maandag dus, zal later wat fototjes posten.
Eindelijk weer een bmw !
Laatst gewijzigd door dvh op 12 nov 2011, 22:14, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Re: Advies kopen E46 - Gekocht !
Gaat er eentje van het RDW met je mee? Gezellig!
Nu serieus: Gefeliciteerd!
Nu serieus: Gefeliciteerd!

-
- daNpy
Gefeli!
Zo te horen een goede deal!
Zo te horen een goede deal!
- dvh
thnx !
Ja even afwachten natuurlijk. Maar heb er een goed gevoel bij.
Maandag eens wat fototjes schieten.
Ja even afwachten natuurlijk. Maar heb er een goed gevoel bij.
Maandag eens wat fototjes schieten.
-
- Auto: E85 Z4 3.0i
Nice Dave, eindelijk een echte wagen weer
Maar snel foto's.
En veel veel suces en plezier
Groet,
René

Maar snel foto's.
En veel veel suces en plezier

Groet,
René
- Martin van der Zwaard
Even een kleine kick.
Ik ga morgen in Dld naar een E46 323i kijken. Heb even het topic bekeken en wat aantekeningen gemaakt waar ik op moet letten. De standaard zaken weet ik wel, maar zijn er eventueel nog specifieke dingen?
Het is een 323iA met net een ton gelopen.
Hebben deze ook last van een scheurend subframe achter?
Ik ga morgen in Dld naar een E46 323i kijken. Heb even het topic bekeken en wat aantekeningen gemaakt waar ik op moet letten. De standaard zaken weet ik wel, maar zijn er eventueel nog specifieke dingen?
Het is een 323iA met net een ton gelopen.
Hebben deze ook last van een scheurend subframe achter?
- Laurens
Heb hier een 323 van 98 gehad met uitgescheurd chassis, maar die had er wel 260 op staan. Dat zal met een ton, mits normaal gebruik wel mee vallen.
- Martin van der Zwaard
Maar is dus wel een aandachtspuntje.
Hoe kan je dat het makkelijkste zien??
Hoe kan je dat het makkelijkste zien??
- Martijn_bmw
Re: Aankoop advies E46
in de achterbak de hele tapijtvloer er uit tillen en dan de balken/ vloer bekijken daar kan je de (haar) scheuren zien zitten 

- Knot
Weet niet of het al gezegd was maar bij die 318i (N42) is een item over de distributiespanner, simpel te vervangen (moet een iets langere in), doe je dat niet kan je voor een verrassing komen te staan.
- Reind
In deze filmp word beweert dat de e46 aardig wat mankementen kan hebben. Overigens wel modellen met veeeeel km. Bij jou waarschijnlijk niet het geval maar toch een zinvol filmpje kijkend naar dit topic.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=_raF4Rmp ... digest_fri[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=_raF4Rmp ... digest_fri[/youtube]
- Martin van der Zwaard
We zijn weer thuis.
Helaas is de BMW niks geworden.
We zagen meteen op beide achterschermen een roestplek zitten op de rand van de wielkuip bij de achterbumper. Ook zag ik er nog een onder aan de wielkuip bij de achterdeur. Opzich jammer maar geen ramp. Snel belletje kwam op een kostencalculatie van rond de 600,-. Niet echt een ding om de auto voor te laten gaan, mits de prijs nog een eind naar beneden kon. Maar toen zag ik ook roest aan de dorpel bij het voorwiel. Dat was de druppel zeg maar.
Omdat de eigenaar van die zaak er nog niet was heb ik de auto van binnen niet bekeken, alleen ff door het raam. Zag er prima uit. Onderhoud was denk ook wel goed want er zaten nieuwe schijven en blokken rondom. Alleen de banden waren wat minder.
Ik heb die kerel gebeld en aangegeven het jammer te vinden dat hij niet even gezegd had dat er roest aan de auto zat. Deed hij een beetje luchtig over. Dus we zijn weer vertrokken.
Gelukkig hadden we meer adressen in de buurt maar als ik er speciaal voor naartoe zou zijn gereden, dan was ik toch wel pissig geworden.
Al met al een leuke auto maar teveel roest. Jammer, en op naar de volgende.
Helaas is de BMW niks geworden.
We zagen meteen op beide achterschermen een roestplek zitten op de rand van de wielkuip bij de achterbumper. Ook zag ik er nog een onder aan de wielkuip bij de achterdeur. Opzich jammer maar geen ramp. Snel belletje kwam op een kostencalculatie van rond de 600,-. Niet echt een ding om de auto voor te laten gaan, mits de prijs nog een eind naar beneden kon. Maar toen zag ik ook roest aan de dorpel bij het voorwiel. Dat was de druppel zeg maar.
Omdat de eigenaar van die zaak er nog niet was heb ik de auto van binnen niet bekeken, alleen ff door het raam. Zag er prima uit. Onderhoud was denk ook wel goed want er zaten nieuwe schijven en blokken rondom. Alleen de banden waren wat minder.
Ik heb die kerel gebeld en aangegeven het jammer te vinden dat hij niet even gezegd had dat er roest aan de auto zat. Deed hij een beetje luchtig over. Dus we zijn weer vertrokken.
Gelukkig hadden we meer adressen in de buurt maar als ik er speciaal voor naartoe zou zijn gereden, dan was ik toch wel pissig geworden.
Al met al een leuke auto maar teveel roest. Jammer, en op naar de volgende.
- Bijlagen
-
- foto.JPG (102.38 KiB) 1922 keer bekeken
-
- foto1.JPG (86.59 KiB) 1922 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Martin van der Zwaard op 07 dec 2011, 19:29, 1 keer totaal gewijzigd.
- dvh
Jammer. Maar roest is voor mij ook een no-go.. Blijft terugkomen..
- Knot
Toch vaag, mijn E36 GT had het ook maar de 328i heeft daar geen last van, alleen door steenslag in de wielkasten van driftdagen....
Je zou van een E46 beter verwachten.
Je zou van een E46 beter verwachten.