Wie gaat er 10 maart vrijrijden?

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40540
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 09 mar 2007, 12:27

Echter Bert zn hok komt iets beter uit het Bos.

Gebruikersavatar
Maik
Berichten: 3435
Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik » 09 mar 2007, 13:03

Echter knot is knot en komt als een meagoal bos uit zetten en maakt dan zelfs die 20pk ook weer goed :wink:
Maar wat ik zeggen wilde, jij had het in je post over veel sneller, maar het zijn allemaal maar kleine beetjes :wink:
Elmar liep met z'n 320pk M3 ook maar 30meter uit op mij op het rechte stuk, maar bij aanremmen Tarzan was daar de helft dan weer van weg, bij de Hugenholtz was de rest van de voorsprong weg. Maar Elmar reed toen nog wel met een standaard M3 in tegenstelling tot Bert, dat dan weer wel :wink:

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9424
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 09 mar 2007, 13:27

130-150 meter ja :)

Ik rijd overigens niet zo heel hard op het rechte stuk 200-210 denk ik. Reden daarvoor is dat ik vlak voor het rempunt op 195 km/u naar 5 overschakelen moet. Als ik in 4 zou kunnen blijven dan is een hogere snelheid wel haalbaar, 220 zou er dan wel in zitten :) Nadeel van een korter diff in dit geval.

Plus wat iets scheelt is dat ik helemaal doorrij tot het einde en dan pas instuur. Als je eerder gaat dan moet je ook eerder remmen natuurlijk.

Gebruikersavatar
Maik
Berichten: 3435
Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik » 09 mar 2007, 13:32

Met mijn 150 ponykrachten red ik maar 190-195 op het rechte stuk. Daardoor kan ik natuurlijk wat later remmen, tegenwoordig op 100meter of al ietsje daarvoorbij. Ik laat nog wel een meter of 10 liggen, ik rij dus niet helemaal door maar laat een meter of 8? liggen.
Toch kan ik nog wel wat harder remmen denk ik, vooral bij het begin van het remmen op hoge snelheid, maar dat durruf ik nog nie :oops:

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9424
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 09 mar 2007, 13:36

Ja dat is met die van mij gewoon makkelijk, je kan als het moet met 2 benen op je pedaal stampen omdat je met H&T niks te maken hebt en dat soort dingen. En ik ga idd altijd voor maximaal laat remmen :)

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40540
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 09 mar 2007, 13:44

Denk toch dat je redelijk wat voordeel van je onderstel (camber, veren/dempers/rubbers/bussen) hebt hoor met uitkomen bos-uit. Voorbeeld, op de Nordschleife en ook op Zandvoort had ik met de standaard M3 echt last van de voorkant, gewoon op de helft van de banden rijden door ontbreken van camberplates.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9424
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 09 mar 2007, 13:55

Ja dat misschien wel maar zolang je op straatbanden rijd is het meer een gevoelskwestie hoor. Met extra camber en al die verbouwerij pak je wel wat meer snelheid maar dat loopt niet zomaar 20 km/u op. Wat wel een hoop scheelt is dat je gewoon iets later insturen kan met meer demping en dat soort dingen. Plus dat je iets heftiger aanremmen kan zonder dat ABS er in springt omdat je sneller druk op je voorwielen hebt.

Maar zonder gekheid denk ik niet dat een aftermarket onderstel je veel meer als 5 sec opleveren zou op straatbanden. En dan moet je het al goed doen, niet prutsen met wat onderdelen en hopen dat het maar goed komt.

Gebruikersavatar
Maik
Berichten: 3435
Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik » 09 mar 2007, 14:07

Het trackday-seizoen klopt alweer aan de deur zo te merken, mooie verhalen weer 8)

Gebruikersavatar
Elmar
Berichten: 4519
Lid geworden op: 19 feb 2006, 16:30

Bericht door Elmar » 09 mar 2007, 14:28

230...echt wel en remmen bij 100 meter... 8)

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9424
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 09 mar 2007, 15:02

Met de M3 of met de Viper?

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40540
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 09 mar 2007, 15:07

Hopen dat het maar goed komt.. LOL.. die houden we erin :)

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9424
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 09 mar 2007, 15:20

Nou ja dat is wel meestal de manier waarop de meesten het aanpakken :lol:

Gebruikersavatar
Maik
Berichten: 3435
Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik » 09 mar 2007, 16:50

Bert ///M3 schreef:Met de M3 of met de Viper?
Moet wel met de Viper zijn, 230 haal je echt niet met een E36 M3 8)

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9424
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 09 mar 2007, 17:00

Dacht ik ook ja. Misschien dat het op semi's te doen is vanwege een hogere exitsnelheid bij bos uit.

Maar je zit dan weer met hetzelfde dat je op 215~220 nog eens overschakelen moet en dan heb je gewoon de ruimte niet om om die 10 km nog door te trekken.

Gebruikersavatar
Topfuel
Berichten: 1916
Lid geworden op: 21 aug 2006, 11:29

Bericht door Topfuel » 09 mar 2007, 19:16

Hebben we ergens een DF checkpoint?? Is wel handig misschien!

Gebruikersavatar
Maik
Berichten: 3435
Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik » 09 mar 2007, 19:43

Tsja, we moeten nu verzamelen op het grote paddock. Ik weet ook nog niet hoelaat ik er precies ben, maar ik schiet toch wel voor 12:00u.
Als jullie die platte opel zien staan komen jullie daar maar naartoe?

Gebruikersavatar
Maik
Berichten: 3435
Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik » 09 mar 2007, 19:44

Ohja, knot, als je met mij mee wilt rijden moet je niet je helm vergeten om die kale bats van je te beschermen... 190km/u met open dakje is niet goed voor die grijze massa in je bovenkamer :wink:

Online
Gebruikersavatar
Opa
Berichten: 6831
Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
Auto: Ford Fiesta ST
Locatie: Naaldwijk

Bericht door Opa » 09 mar 2007, 20:36

Maik schreef:Met mijn 150 ponykrachten red ik maar 190-195 op het rechte stuk. Daardoor kan ik natuurlijk wat later remmen, tegenwoordig op 100meter of al ietsje daarvoorbij. Ik laat nog wel een meter of 10 liggen, ik rij dus niet helemaal door maar laat een meter of 8? liggen.
Toch kan ik nog wel wat harder remmen denk ik, vooral bij het begin van het remmen op hoge snelheid, maar dat durruf ik nog nie :oops:
Komt misschien omdat een Speedster veel lichter is als een M3 of een Sub dat je later kunt remmen. :roll:
Ik kom op m'n teller ongeveer aan de 220 km/h en rem ook ongeveer bij 150m.
Knot schreef:Haha, naja, een standaard subbie doet het ook minder goed dan die van jou toch?
Natuurlijk.........die van mij heeft een ander onderstel, grotere remmen aan de voorkant en iets meer pk's. :wink:

Gebruikersavatar
Topfuel
Berichten: 1916
Lid geworden op: 21 aug 2006, 11:29

Bericht door Topfuel » 09 mar 2007, 21:50

hey opa

Ik wil wel eens een keertje met je mee ''roffelen'' over cpz!

:twisted:

Online
Gebruikersavatar
Opa
Berichten: 6831
Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
Auto: Ford Fiesta ST
Locatie: Naaldwijk

Bericht door Opa » 09 mar 2007, 22:17

De mijne 'roffelt' niet echt meer doordat er een equel lenght manifold op zit. :)

Maar je mag wel een keer meerijden. :wink:

Gebruikersavatar
Topfuel
Berichten: 1916
Lid geworden op: 21 aug 2006, 11:29

Bericht door Topfuel » 10 mar 2007, 08:06

Moet je op tijd aanwezig zijn voor kaarten? Wou er om een uur of 1 zijn.

Gebruikersavatar
Tom V
Berichten: 4873
Lid geworden op: 19 sep 2006, 11:50

Bericht door Tom V » 10 mar 2007, 08:40

Ik ga ook. Een vriend van me gaat rijden en ik verzorg het vervoer. :)

Gebruikersavatar
Topfuel
Berichten: 1916
Lid geworden op: 21 aug 2006, 11:29

Bericht door Topfuel » 10 mar 2007, 09:12

Tot vanmiddag dan!

Gebruikersavatar
Maik
Berichten: 3435
Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik » 10 mar 2007, 09:15

Opa schreef:
Maik schreef:Met mijn 150 ponykrachten red ik maar 190-195 op het rechte stuk. Daardoor kan ik natuurlijk wat later remmen, tegenwoordig op 100meter of al ietsje daarvoorbij. Ik laat nog wel een meter of 10 liggen, ik rij dus niet helemaal door maar laat een meter of 8? liggen.
Toch kan ik nog wel wat harder remmen denk ik, vooral bij het begin van het remmen op hoge snelheid, maar dat durruf ik nog nie :oops:
Komt misschien omdat een Speedster veel lichter is als een M3 of een Sub dat je later kunt remmen. :roll:
Ja, dat natuurlijk ook, maar het grootste verschil zit hem in de snelheid denk ik. Alhoewel je de remkracht van een speedster ook weer niet moet overdrijven (vooral met de standaard remmerij, maar dat is gelukkig bij mij niet meer zo). Als je een M3 naast een speedster vanaf 200km/u zou laten remmen voor de tarzan, dan pakt een speedster misschien maar 5 meter ofzo voor mijn gevoel.
De standaard testwaardes voor remmen (vanaf 100km/u) zijn ook niet echt heel fantastisch voor een standaard speedster...

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40540
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 10 mar 2007, 09:43

TopFuel, Tom, spreek mij ook aub even aan als jullie me zien, ik maak graag kennis en ben zelf makkelijker te herkennen :)

Lekker weertje zeg, ff ergensop visite en dan ben ik / zijn we er rond 1 uur.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten