Wie gaat er 10 maart vrijrijden?
- Maik
Echter knot is knot en komt als een meagoal bos uit zetten en maakt dan zelfs die 20pk ook weer goed
Maar wat ik zeggen wilde, jij had het in je post over veel sneller, maar het zijn allemaal maar kleine beetjes
Elmar liep met z'n 320pk M3 ook maar 30meter uit op mij op het rechte stuk, maar bij aanremmen Tarzan was daar de helft dan weer van weg, bij de Hugenholtz was de rest van de voorsprong weg. Maar Elmar reed toen nog wel met een standaard M3 in tegenstelling tot Bert, dat dan weer wel

Maar wat ik zeggen wilde, jij had het in je post over veel sneller, maar het zijn allemaal maar kleine beetjes

Elmar liep met z'n 320pk M3 ook maar 30meter uit op mij op het rechte stuk, maar bij aanremmen Tarzan was daar de helft dan weer van weg, bij de Hugenholtz was de rest van de voorsprong weg. Maar Elmar reed toen nog wel met een standaard M3 in tegenstelling tot Bert, dat dan weer wel

- Bert ///M3
130-150 meter ja 
Ik rijd overigens niet zo heel hard op het rechte stuk 200-210 denk ik. Reden daarvoor is dat ik vlak voor het rempunt op 195 km/u naar 5 overschakelen moet. Als ik in 4 zou kunnen blijven dan is een hogere snelheid wel haalbaar, 220 zou er dan wel in zitten
Nadeel van een korter diff in dit geval.
Plus wat iets scheelt is dat ik helemaal doorrij tot het einde en dan pas instuur. Als je eerder gaat dan moet je ook eerder remmen natuurlijk.

Ik rijd overigens niet zo heel hard op het rechte stuk 200-210 denk ik. Reden daarvoor is dat ik vlak voor het rempunt op 195 km/u naar 5 overschakelen moet. Als ik in 4 zou kunnen blijven dan is een hogere snelheid wel haalbaar, 220 zou er dan wel in zitten

Plus wat iets scheelt is dat ik helemaal doorrij tot het einde en dan pas instuur. Als je eerder gaat dan moet je ook eerder remmen natuurlijk.
- Maik
Met mijn 150 ponykrachten red ik maar 190-195 op het rechte stuk. Daardoor kan ik natuurlijk wat later remmen, tegenwoordig op 100meter of al ietsje daarvoorbij. Ik laat nog wel een meter of 10 liggen, ik rij dus niet helemaal door maar laat een meter of 8? liggen.
Toch kan ik nog wel wat harder remmen denk ik, vooral bij het begin van het remmen op hoge snelheid, maar dat durruf ik nog nie
Toch kan ik nog wel wat harder remmen denk ik, vooral bij het begin van het remmen op hoge snelheid, maar dat durruf ik nog nie

- Bert ///M3
- Knot
Denk toch dat je redelijk wat voordeel van je onderstel (camber, veren/dempers/rubbers/bussen) hebt hoor met uitkomen bos-uit. Voorbeeld, op de Nordschleife en ook op Zandvoort had ik met de standaard M3 echt last van de voorkant, gewoon op de helft van de banden rijden door ontbreken van camberplates.
- Bert ///M3
Ja dat misschien wel maar zolang je op straatbanden rijd is het meer een gevoelskwestie hoor. Met extra camber en al die verbouwerij pak je wel wat meer snelheid maar dat loopt niet zomaar 20 km/u op. Wat wel een hoop scheelt is dat je gewoon iets later insturen kan met meer demping en dat soort dingen. Plus dat je iets heftiger aanremmen kan zonder dat ABS er in springt omdat je sneller druk op je voorwielen hebt.
Maar zonder gekheid denk ik niet dat een aftermarket onderstel je veel meer als 5 sec opleveren zou op straatbanden. En dan moet je het al goed doen, niet prutsen met wat onderdelen en hopen dat het maar goed komt.
Maar zonder gekheid denk ik niet dat een aftermarket onderstel je veel meer als 5 sec opleveren zou op straatbanden. En dan moet je het al goed doen, niet prutsen met wat onderdelen en hopen dat het maar goed komt.
- Bert ///M3
- Bert ///M3
-
OnlineOpa
- Auto: Ford Fiesta ST
Komt misschien omdat een Speedster veel lichter is als een M3 of een Sub dat je later kunt remmen.Maik schreef:Met mijn 150 ponykrachten red ik maar 190-195 op het rechte stuk. Daardoor kan ik natuurlijk wat later remmen, tegenwoordig op 100meter of al ietsje daarvoorbij. Ik laat nog wel een meter of 10 liggen, ik rij dus niet helemaal door maar laat een meter of 8? liggen.

Ik kom op m'n teller ongeveer aan de 220 km/h en rem ook ongeveer bij 150m.
Natuurlijk.........die van mij heeft een ander onderstel, grotere remmen aan de voorkant en iets meer pk's.Knot schreef:Haha, naja, een standaard subbie doet het ook minder goed dan die van jou toch?

- Maik
Ja, dat natuurlijk ook, maar het grootste verschil zit hem in de snelheid denk ik. Alhoewel je de remkracht van een speedster ook weer niet moet overdrijven (vooral met de standaard remmerij, maar dat is gelukkig bij mij niet meer zo). Als je een M3 naast een speedster vanaf 200km/u zou laten remmen voor de tarzan, dan pakt een speedster misschien maar 5 meter ofzo voor mijn gevoel.Opa schreef:Komt misschien omdat een Speedster veel lichter is als een M3 of een Sub dat je later kunt remmen.Maik schreef:Met mijn 150 ponykrachten red ik maar 190-195 op het rechte stuk. Daardoor kan ik natuurlijk wat later remmen, tegenwoordig op 100meter of al ietsje daarvoorbij. Ik laat nog wel een meter of 10 liggen, ik rij dus niet helemaal door maar laat een meter of 8? liggen.
Toch kan ik nog wel wat harder remmen denk ik, vooral bij het begin van het remmen op hoge snelheid, maar dat durruf ik nog nie![]()
De standaard testwaardes voor remmen (vanaf 100km/u) zijn ook niet echt heel fantastisch voor een standaard speedster...