Beste,
De laatste maanden kriebelt het meer en meer om me een oude Porsche 911 ('70-'90) aan te schaffen. Bij BMW weet ik wel het één en ander welke de zwakheden zijn van alle types etc. maar bij Porsche ben ik daar een totale leek in. Ik wil me eerdaags al een mooi boek aanschaffen om de verschillende types te leren kennen.
Je ziet ook veel omgebouwde voertuigen te koop staan waardoor ik niet eens weet waar op te letten. Weet er iemand een beschrijvende aankoopgids online staan of heeft zelf tips? Ik krijg zo het gevoel dat je als leek makkelijk een kat in de zak kan kopen.
Hoe betrouwbaar is zo'n ding trouwens als daily? Ik doe iets van een 10K km per jaar, geen lange afstanden.
Alvast bedankt.
Informatie oude Porsches
- Joop
Re: Informatie oude Porsches
Wil je(bij wijze van) van ieder gewijzigd boutje en schroefje wat af weten dan is het boek: Die Porsche 911 Story (DU) / The Porsche 911 Story (EN) van Paul Frère wel een aanrader.
Niet zo zeer een aankoopgids/-boek; wel een goed boek om alle uitvoeringen, versies, updates en wijzigingen uit elkaar te kunnen houden. Uit je hoofd leren daarvan lukt wellicht alleen mannen als Mark Nauta....
't Is mij nog niet gelukt.
Het tijdschrift "911 and PorscheWorld" heeft overigens ook elke maand een goed beschreven aankoopgids in het blad staan...
De meeste nummers zijn nog gewoon te koop; even de juiste editie opzoeken: http://www.911porscheworld.com/mepasite ... uides.aspx
Niet zo zeer een aankoopgids/-boek; wel een goed boek om alle uitvoeringen, versies, updates en wijzigingen uit elkaar te kunnen houden. Uit je hoofd leren daarvan lukt wellicht alleen mannen als Mark Nauta....

Het tijdschrift "911 and PorscheWorld" heeft overigens ook elke maand een goed beschreven aankoopgids in het blad staan...
De meeste nummers zijn nog gewoon te koop; even de juiste editie opzoeken: http://www.911porscheworld.com/mepasite ... uides.aspx