Formule 1 2011
- Fedmas
- Auto: A3 45 TFSIe
Re: Formule 1 2011
Prachtige foto's man! Echt respect
Ook mooie website, lekker een 'less is more' design!

-
Mooie foto's Kees. Mocht je weer een kalender maken, houd ik mij aanbevolen 

- Jurjen
- Auto: 987S / 955
Haha wat een toeval, ik dacht bij het zien van de foto's precies hetzelfde.Ruben schreef:Mooie foto's Kees. Mocht je weer een kalender maken, houd ik mij aanbevolen
- Dutch
Echt vette platen, Kees. Complimenten!
-
Prachtig Kees, mooie heldere kleuren en inderdaad Less is More foto's!
-
Ha tnx
Kalender zou wel weer een keer kunnen... Even over nadenken hoor

Kalender zou wel weer een keer kunnen... Even over nadenken hoor

-
OnlineLuco
Bijna Monzaweekend
Als het goed is zitten we in de eerste chicane :banging:
Eens kijken of we wat piccies kunnen maken.
Hier zaten wij dus in 2002 al een keer
Als het goed is zitten we in de eerste chicane :banging:

Eens kijken of we wat piccies kunnen maken.
Hier zaten wij dus in 2002 al een keer
-
Op f1nieuws.com (ik bezoek de website vaak voor nieuwtjes) wordt er gesproken dat Vettel een lagere topsnelheid heeft, aanzienlijk lager dan Alonso en zelfs zijn eigen website. Er wordt ook gesproken over een mogelijk nadeel, ik zie het alleen ook anders. Bij de start hebben ze 160 kg (?) aan brandstof bij zich. Wie zal er sneller de top bereiken, en wie heeft een snellere pick up bij uitkomst bochten? Volgens mij krijgt Vettel het pas 'moeilijk' aan het einde van de race als ze lichter worden. Of dan ook niet, gezien Vettel toch écht een halve seconde sneller is met die specifieke versnellingsbakverhoudingen..
-
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Het is algemeen bekend dat de Red Bulls op top wat achter blijven. Maar daarentegen zijn ze wel onnavolgbaar in de lange snelle bochten en daar zijn er ook een paar van op Monza.
Zolang er dus geen mensen vlak achter de Red Bull rijden die er slipstreamend voorbij kunnen, dan denk ik dat ze gewoon weer de snelsten kunnen zijn.
Zolang er dus geen mensen vlak achter de Red Bull rijden die er slipstreamend voorbij kunnen, dan denk ik dat ze gewoon weer de snelsten kunnen zijn.
- DDX
http://www.autosport.com/news/report.php/id/94453" onclick="window.open(this.href);return false;
Sebastian Vettel's hopes of winning the Italian Grand Prix will almost certainly depend on him being able to make a clean break at the front of the field in the early stages of the race, reckon his main rivals.
Although Vettel caused a surprise by qualifying on pole position by almost half a second, his rivals are optimistic that the fight for victory is far from over because of the gear ratio choice that the German has taken.
Onboard footage and straight-line speed figures from qualifying suggest that Vettel has almost certainly opted for a shorter gear ratio than his main opposition - which could leave him exposed if he comes under threat from rivals in the DRS zones.
Vettel was slowest of all through the Monza speed trap before the first corner – with his 327.7 km/h figure comparing to Fernando Alonso's 342.2 km/h, Mark Webber's 336.1 km/h, Jenson Button's 333.1 km/h and Lewis Hamilton's 332.7 km/h
The maximum speed that is measured just before the finish line, shows Vettel is already slower than his rivals there – with him recording 316.6 km/h in qualifying, compared to Michael Schumacher's 323.5 km/h, Alonso's 321.3 km/h, Button's 319.4 km/h and Hamilton's 318.4 km/h.
Those figures have delivered encouragement for his rivals, who believe that Vettel will not only face a hard time defending the lead if he does not build up more than a one-second cushion at the DRS zone, but also that he will be unable to make the best use of DRS to overtake his rivals if he is behind.
Ferrari technical chief Pat Fry said: "Vettel is running on the limiter for 400-500 metres. So he has a very short gear, and if you look at the overlays, he is a match to us before he hits the limiter.
"That is the choice you make. When you are not using the DRS you will have a better gear ratio choice, and by the look of it Mark has got a longer gear in the car."
Button said: "I think if you look at the two cars of Mark and Sebastian, I think you see the one who was confident going into qualifying.
"I think Seb expects to lead from the front and not have the issue of trying to overtake anyone. If he is in the DRS zone then he will be on the limiter for the whole straight because he is at 327 km/h the whole straight.
"It is a gamble, especially as we are behind him, and I think he will be quick in the race. But if we can get the jump on him, then I think it will be tough for him."
Hamilton is even more encouraged by the situation, reckoning that McLaren has the chance of scoring a 1-2 finish in the race if they can put some pressure on Vettel.
When asked why he felt like that, Hamilton said: "It is just optimism. It is because clearly we have been strong all weekend, we have clearly had quite good long run pace and Jenson is in P3 and I am in P2, and there is only one step for both of us to do.
"I think starting here from pole isn't the best place to start from, I think we are in the best position because it is such a long run down to Turn 1, and we have a strong team behind us and we are quick. There is no reason why tomorrow we cannot compete with the Red Bulls."
Hamilton insisted, however, that he would not be taking any big risks in the race – because he felt he was still in contention for the title.
"We are still fighting for the championship," he said. "I don't want to take any chances. Hopefully we will get a good start, we are in the best position to still fight but again Jenson started quite far back in the last race and showed it is a long, long race and lots can happen.
"Regardless of whether we get the best start of not, we will still be in a fight until the end, so that is the plan."
-
Na zondag kan het gedaan zijn met het kampioenschap als Vettel wint en Alonso niet op het podium komt.
Klinkt makkelijker gezegd dan gedaan. Alonso gaat meestal best goed in Singapore (winst in 2008 en 2010), dus ik ben benieuwd
Maar als je onderstaand bericht leest, dan lijkt het al een stuk lastiger. Ik denk dat het in Suzuka gaat gebeureN

Klinkt makkelijker gezegd dan gedaan. Alonso gaat meestal best goed in Singapore (winst in 2008 en 2010), dus ik ben benieuwd

Maar als je onderstaand bericht leest, dan lijkt het al een stuk lastiger. Ik denk dat het in Suzuka gaat gebeureN

Vettel krijgt overigens ook (net als vorig jaar) zijn F1 auto cado als hij het WK wint. Zal dat destijds bij Schumi ook zo zijn gegaan?Red Bull-coureur Sebastian Vettel kan komend weekend de jongste tweevoudig wereldkampioen uit de historie van de Formule 1 worden. De 24-jarige Duitser moet daarvoor de Grand Prix van Singapore op het podium eindigen. Hij is echter dan nog wel afhankelijk van hoe Fernando Alonso, Jenson Button, Mark Webber en Lewis Hamilton het doen. GPUpdate.net heeft alles voor je op een rijtje gezet.
Als Vettel wint in Singapore, is hij kampioen als:
- Alonso vierde of lager finisht én
- Button en Webber derde of lager eindigen
Als Vettel tweede wordt in Singapore, is hij kampioen als:
- Alonso achtste of lager finisht én
- Button en Webber vijfde of lager eindigen én
- Hamilton de race niet wint
Als Vettel als derde finisht in Singapore, is hij kampioen als:
- Alonso negende of lager finisht én
- Button en Webber zevende of lager eindigen én
- Hamilton derde of lager finisht
Wanneer Sebastian Vettel vierde of lager finisht in de Grand Prix van Singapore, kan de Duitser theoretisch gezien nog gepasseerd worden door Alonso. Button, Webber en Hamilton moeten komend weekend het volgende doen om in de race te blijven:
Als Vettel als vierde eindigt in Singapore:
- moeten Button en Webber minimaal zevende worden,
- moet Hamilton minimaal op de derde plek finishen
Als Vettel als vijfde aan de meet komt in de nachtrace:
- moeten Button en Webber zeker achtste worden,
- moet Hamilton minimaal als vierde finishen
Als Vettel zesde ligt bij het vallen van de vlag:
- moeten Button en Webber minimaal tiende worden,
- moet Hamilton zeker bij de eerste vijf zitten
Als Vettel komend weekend als zevende aan de finish komt:
- moet Hamilton minimaal zesde worden
Als Vettel achtste wordt in Singapore:
- moet Hamilton minimaal als zevende finishen
Als Vettel de negende of tiende plek scoort:
- moet Hamilton minimaal achtste worden
Als Vettel geen punten scoort in Singapore:
- moet Hamilton nog altijd minimaal negende worden

Vettel krijgt Formule 1-auto cadeau bij titel
Sebastian Vettel krijgt zijn eigen Formule 1-auto cadeau als hij dit jaar voor de tweede keer wereldkampioen weet te worden. De Duitser kan maar beter vast beginnen met het opruimen van zijn garage, want die tweede titel lijkt slechts een kwestie van tijd.
De RB7, zoals de huidige wagen van Red Bull heet, heeft een waarde van bijna een miljoen euro. Vettel kan er alleen niet mee door zijn achtertuin rijden, want de Renault-motor krijgt hij er niet bijj. "Vorig jaar kreeg Sebastian ook al een Formule 1-auto van ons", liet Red Bull-adviseur Helmut Marko aan het Duitse Bild weten. "Zijn garage in Zwitserland begint zo langzamerhand te klein te worden."
-
Rondje Suzuka zou ik niet afslaan.
Hoe hard gaan ze nu door die ene bocht (130?)? 300 kph?
Hoe hard gaan ze nu door die ene bocht (130?)? 300 kph?

-
300+ idd 
Verschrikkelijk gaaf circuit is het

Verschrikkelijk gaaf circuit is het

-
OnlineLuco
Pfffffffffffffff nu zijn ze al gesloten cockpits aan het testen, het moet niet gekker worden zeg 

- @iko
nog ff en ze gaan met FWD's beginnenLuco schreef:Pfffffffffffffff nu zijn ze al gesloten cockpits aan het testen, het moet niet gekker worden zeg

-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Saaie GP..... Stoffige bende ook daar.
- PD power
Yep alleen Massa en Hamilton hadden elkaar weer gevonden, nu trouwens in mijn ogen een domme aktie van Massa.
Vind het mooi om te zien, dat Button het gewoon goed doet, zonder veel capsones, terwijl z'm teamgenoot toch min of meer als de nummer 1 rijder wordt gezien.
Net als een slechte pitstop (fout team) van Rosberg, waardoor MS voor Rosberg terecht kwam......
Vind het mooi om te zien, dat Button het gewoon goed doet, zonder veel capsones, terwijl z'm teamgenoot toch min of meer als de nummer 1 rijder wordt gezien.
Net als een slechte pitstop (fout team) van Rosberg, waardoor MS voor Rosberg terecht kwam......
-
Button en Hamilton is een mooi voorbeeld hoe pure snelheid alleen niet genoeg is voor overwinningen of punten. Focus, consistency & slim nadenken qua tactiek/strategie kan je een 2e plek in het kampioenschap brengen
.

-
McLaren is de laatste paar races dan wel redelijk vlot, maar red bull is het hele seizoen al bijna niet te volgen. Zeker Vettel niet.
Dat was vorige jaar ook al zo, maar toen zat het niet helemaal lekker met de betrouwbaarheid en nu wel. Nu is het juist de concurrentie die steken laat vallen en het is elke race iemand anders die het de red bulls een beetje lastig maakt.
Ik ben nu al weer reuze benieuwd naar volgens seizoen.
Dat was vorige jaar ook al zo, maar toen zat het niet helemaal lekker met de betrouwbaarheid en nu wel. Nu is het juist de concurrentie die steken laat vallen en het is elke race iemand anders die het de red bulls een beetje lastig maakt.
Ik ben nu al weer reuze benieuwd naar volgens seizoen.
-
OnlineLuco
Nou, Williams is echt wanhopig, de ene uitgerangeerde inwisselen voor de andere

'Raikkonen keert terug in Formule 1'
Laatste update: 3 november 2011 18:08 info.
AMSTERDAM - De geruchten dat Kimi Raikkonen volgend seizoen weer in de Formule 1 te bewonderen is, zwellen met de dag meer aan.
Foto: ANP
Diverse media melden dat Williams de Finse wereldkampioen van 2007 volgend weekeinde in Abu Dhabi zal presenteren als coureur voor 2012.
Raikkonen zou de vervanger zijn van Rubens Barrichello. De Braziliaan moet na twee seizoen in dienst van de renstal van Frank Williams het veld ruimen wegens tegenvallende resultaten.
.
Pastor Maldonado hoeft niet te vrezen voor zijn stoeltje; het sponsorbudget dat de Venezolaan meebrengt is meer dan welkom bij het armlastige gevallen topteam.
Volgens het Finse MTV3 is Williams in onderhandeling met de nationale bank van Qatar, die voor de salariskosten van Raikkonen zal opdraaien.
'Bijna rond'
Williams sloot woensdag een overeenkomst met het bedrijf Mowasalat, eveneens uit de golfstaat, om technologie en kennis uit te wisselen. De krant Frankfurter Allgemeine citeerde donderdag een bron binnen de renstal die stelde dat ook de deal met Raikkonen 'bijna rond is'.
De 32-jarige Fin nam eind 2009 afscheid van de Formule 1 na een dienstverband van drie jaar bij Ferrari. Eerder reed Raikkonen bij McLaren en Sauber. Hij won in totaal achttien Grands Prix.
De afgelopen twee seizoenen was Raikkonen voornamelijk actief in het WK Rally.
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Ik vind het wel geweldig. Weer een (ex) wereldkampioen erbij. Op deze manier hebben we in 2012 de volgende wereldkampioenen aan de start staan: Schumacher, Vettel, Button, Hamilton, Raikkonen en Alonso: 6 stuks dus. Oftewel een kwart van het veld is wereldkampioen geweest.
En ben allang blij dat Barrichello eindelijk eens het veld ruimt. Veldvulling was het de laatste jaren, zo iemand zou veel eerder moeten vertrekken. Nu Trulli hierna nog aub.
En ben allang blij dat Barrichello eindelijk eens het veld ruimt. Veldvulling was het de laatste jaren, zo iemand zou veel eerder moeten vertrekken. Nu Trulli hierna nog aub.
-
Ik heb Raikkonen toch wel IETS hoger zitten dan Barrichello.
En idd. na Barrichello wordt het ook voor Trulli eens tijd dat ie z'n spullen pakt.
En idd. na Barrichello wordt het ook voor Trulli eens tijd dat ie z'n spullen pakt.
- Dutch
Mee eens, misschien waren ze vorig jaar nog van waarde vanwege hun ervaring, maar Barrichello en Trulli hebben dit jaar helemaal niets meer toegevoegd. Plaatsmaken voor de jongere garde dus.
Maar gaat een armlastig team met een jonkie uit de GP2 sponsors trekken? Om die reden snap ik de keuze voor Kimi wel, maar het is natuurlijk wanhoop ten top. Op zo'n manier gaat Williams Lotus (het echte Lotus) en Brabham achterna, als groot team dat steeds dieper wegglijdt totdat het genant wordt.
Van Kimi begrijp ik 't al helemaal niet. Volgens mij is-ie na een half seizoen uitgekeken en eindigt dit avontuur in een tranendal. En dan is Williams nog verder van huis. Hadden ze maar nooit ruzie gemaakt met BMW...
Maar gaat een armlastig team met een jonkie uit de GP2 sponsors trekken? Om die reden snap ik de keuze voor Kimi wel, maar het is natuurlijk wanhoop ten top. Op zo'n manier gaat Williams Lotus (het echte Lotus) en Brabham achterna, als groot team dat steeds dieper wegglijdt totdat het genant wordt.
Van Kimi begrijp ik 't al helemaal niet. Volgens mij is-ie na een half seizoen uitgekeken en eindigt dit avontuur in een tranendal. En dan is Williams nog verder van huis. Hadden ze maar nooit ruzie gemaakt met BMW...
-
OnlineLuco
We zullen het zien, ik denk niet dat die veel beter zal zijn dan Maldonado.