ContourHD 1080p cams voor weinig

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Royke

Re: ContourHD 1080p cams voor weinig

Bericht door Royke » 22 okt 2011, 15:29

Blijft dat goed zitten, en hou je geen resten over van de plakker op me daily is dat namelijk niet gewenst op me tracktool intreseert het me niet.

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 22 okt 2011, 16:37

SanDisk 8 GB kaartje gehaald zostraks maar volgens mij is die al te langzaam... bij 1080P beelden zie ik nogal wat framedrops en blokjes in beeld.... 720 gaat wel goed.

Nog maar eens een duurder kaartje kopen dus.

Oof
Auto: M2 Competition H6

Bericht door Oof » 22 okt 2011, 18:45

Ben benieuwd welke klasse kaart je nu hebt.

Royke

Bericht door Royke » 22 okt 2011, 18:58

Ik heb een Scandisk 8gb SDHC en die werkt perfect, zou ik met de plakker op een raam een rondje kunnen blazen, dan ga ik zo eens een test filmpje maken.

De ronde houder kun je die in hoogte verstellen als die eenmaal is vastgeplakt, zoja hoe?

Wouter81

Bericht door Wouter81 » 24 okt 2011, 12:16

Wel topservice hoor van v-nix.nl. :thumbup: Net even gechat via hun site met een medewerker. Ze sturen alsnog gratis een 2 GB kaartje op (was door de fabrikant verkeerd doorgegeven, v-nix.nl dacht dus ook dat deze erbij zat). Verder 35 euro korting gekregen op een 16 GB Class 10 kaartje dus die maar besteld. Ook gelijk maar een zuignapding besteld, zie dat plakspul niet zo zitten. Wil denk ik regelmatig wisselen van camerapositie en dan lijkt die zuignap me handiger. Deze: http://www.v-nix.nl/windshield-mount" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Ze zitten in Groningen, moet daar morgen toch naartoe dus haal de spullen bij ze op.

Gijs Evo

Bericht door Gijs Evo » 24 okt 2011, 12:30

Dat bedoel ik.
Heb ook een windscreen mount bij hen gekocht.
Tijdens Time-Attack zat hij goed vast en had goed stabiel beeld :df:

KW

Bericht door KW » 24 okt 2011, 23:34

Heb pasgeleden een tochtje gemaakt met m'n ContourHD1080p aan een verlengde zuignap, en die op allerlei plekken op de auto gezet. Dak, motorkap, achterbumper, zijkant laag, enz.

Hij is er helaas wel af gevallen zoals je kan zien (lol ) maar dat komt waarschijnlijk omdat ik hem niet goed genoeg vast gezet heb, want op ongeveer die plek is hij andere keren wel probleemloos lang blijven zitten.

Dit is met rauwe onbewerkte geluid. Nadeel is dus wel veel windgeruis, maar wanneer dat er niet echt is is het geluid verder best aardig.

De beeldkwaliteit kan natuurlijk wel beter (ligt niet alleen aan Youtube), maar zelfs het beeld datie recht tegen de zon in kijkt vind ik heel erg meevallen (was bang dat er niks meer in beeld te zien was).

Wouter81

Bericht door Wouter81 » 29 okt 2011, 15:11

Vanochtend vroeg eerste filmpje geschoten, Contour HD via zuignap aan buitenkant van de GTI geplakt en stukje wezen sturen. Vet hoor, die beelden. :) Alleen geluid suckt nogal, zoveel windruis dat je verder niks meer hoort. Iemand nog tips om dit te verbeteren?

Straks es zien te monteren (nog nooit gedaan, iemand nog tips voor simpel videobewerkingsprogramma?)... probeer er wel een MP3'tje achter te zetten. Klinkt nu nergens naar hehe.

PatrickV

Bericht door PatrickV » 29 okt 2011, 15:37

Ik had hem ook besteld, en heb hem afgelopen donderdag in zolder even getest.

Ik ben nog best tevreden zeker omdat het de eerste keer was, moet nog wel wat aan het geluid doen.
teven beter op de positie op de auto letten.

Wouter81

Bericht door Wouter81 » 30 okt 2011, 00:36

Welke software gebruiken jullie om te bewerken? Windows Moviemaker kan niet overweg met .MOV files, daarnaast diverse andere tools getest (uit het grijze circuit) maar tot nu toe allemaal meuk die bovendien regelmatig vastloopt. Waardeloos dus.

WireWess

Bericht door WireWess » 30 okt 2011, 11:08

@kw, geinig filmpje. Al is het af en toe wel wat saai/langdradig. Jammer dat je auto te weinig power heeft voor een flinke burnout :P Je ziet de camera af en toe wel behoorlijk slingeren om daarna nog een aardige klapper op de grond te maken :( Het lijkt me alleen wel lastig sturen met zo'n zwarte vlek voor je hoofd :cool:

@patrick, je krijgt aardig wat water bij je raam naar binnen :)

@Wouter, ik gebruik al enige jaren Sony vegas en dat werkt erg prettig. Sinds kort beschik ik voor een aantal opdrachten over Adobe Premiere Pro, maar die heeft een veel stijle leercurve.

Om het geluid te verbeteren zal je de camera moeten voorzien van een windschild, op youtube staan een aantal voorbeelden van mensen die er een sok omheen hebben gedaan.

Een andere optie is een micromuff: http://www.micromuff.com/" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; of een variant daarop.
Maar de microphone zit aan de onderkant vooraan de contour, ik zag dat er bij mij nog een "laser-warning" stickertje nog over het gat van de microphone zag geplakt, maar zo te horen aan het filmpje op de vorige pagina werkte hij nog wel :)
En het is nog maar de vraag of je de Contour nog in de houder krijgt met zo'n micromuff erop en dan maar hopen dat het daarmee is opgelost.

PatrickV

Bericht door PatrickV » 31 okt 2011, 07:51

WireWess schreef: @patrick, je krijgt aardig wat water bij je raam naar binnen :)
ik ree niet zelf mee, was er meer om te fotograferen.
maar sommige drifters waren doorweekt :D

Oof
Auto: M2 Competition H6

Bericht door Oof » 31 okt 2011, 19:27

Zojuist eindelijk mijn ContourHD binnen gekregen. Direct een 16 Gig class 10 kaartje gekocht en deze bevalt goed.
@ Wouter. Hoe bevalt de zuignap?
Denk zelf over een Fat Gecko na ivm met de hoge snelheden en de extra verstel mogelijkheden.

Royke

Bericht door Royke » 04 nov 2011, 09:30

niemand nog een filmpje gemaakt, zodra mijn mount binnen is ga ik er een maken.

KW

Bericht door KW » 04 nov 2011, 14:41

WireWess schreef:@kw, geinig filmpje. Al is het af en toe wel wat saai/langdradig. Jammer dat je auto te weinig power heeft voor een flinke burnout :P Je ziet de camera af en toe wel behoorlijk slingeren om daarna nog een aardige klapper op de grond te maken :( Het lijkt me alleen wel lastig sturen met zo'n zwarte vlek voor je hoofd :cool:
Haha :mrgreen:

Ja het wiebelt meer dan ik hoopte. Ik heb het armpje met een speciaal daarvoor gemaakt verlengstukje langer gemaakt, en dus wordt de hefboomwerking groter. Het geeft een betere view maar dus minder stabiel.

Dit korte filmpje nog langdradig? Heb er bewust alleen een paar hele korte scenes in gezet, was namelijk alleen om te testen en te zien wat de mogelijkheden zijn.

Auto heeft power genoeg overigens, maar ben zunig op m'n baanden ;-)

Wouter81

Bericht door Wouter81 » 04 nov 2011, 15:08

Oof schreef:Zojuist eindelijk mijn ContourHD binnen gekregen. Direct een 16 Gig class 10 kaartje gekocht en deze bevalt goed.
@ Wouter. Hoe bevalt de zuignap?
Denk zelf over een Fat Gecko na ivm met de hoge snelheden en de extra verstel mogelijkheden.
Bevalt goed :), heb er nog niet veel mee gedaan maar het enige filmpje wat ik ermee geschoten heb als test ging goed. Had 'em aan m'n portier bevestigd en toen een stukje gaan sturen. Zit zo vast als een huis.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=E73bRgD5 ... ture=feedu[/youtube]

Geluid maar eruit gefilterd, is niet om aan te horen met de windruis. Nog even wat voor maken.

Laurens

Bericht door Laurens » 04 nov 2011, 21:48

Royke schreef:niemand nog een filmpje gemaakt, zodra mijn mount binnen is ga ik er een maken.
Jawel filmpje staat ook al in het racing gedeelte maar bij deze ook hier. Heb er een rolbar mount bij gekocht en blijft prima zitten.

hendri

Bericht door hendri » 07 nov 2011, 20:03

Heb ook even een test filmpje gemaakt met deze cam. Hieronder wat beeld en geluid na wat knip en plakwerk met moviemaker.

Afbeelding

Bij mij is alleen het geluid erg zacht (achterin iets harder) terwijl er best wel een behoorlijke sound in deze auto zit. iemand een idee hoe dat komt? (stikker is al verwijderd)
Verder is het wel een top cameraatje :D

PatrickV

Bericht door PatrickV » 07 nov 2011, 20:17

hendri schreef: Bij mij is alleen het geluid erg zacht (achterin iets harder) terwijl er best wel een behoorlijke sound in deze auto zit. iemand een idee hoe dat komt? (stikker is al verwijderd)
Je kan de gevoeligheid van de microfoon instellen met de bijgeleverde applicatie.

WireWess

Bericht door WireWess » 07 nov 2011, 20:27

@Wouter81 het muziekje past er wel bij :)

@Laurens dat is wel close racing, erg gaaf om te zien!

@hendri leuk rondje om de kerk :) Helaas zijn je video instellingen nog niet optimaal aangezien er rondom zwarte balken zitten. :)
Zoals PatrickV al aangeeft kan je naast de beeldkwaliteit ook de gevoeligheid van de microphone naar wens aanpassen in de software.

hendri

Bericht door hendri » 07 nov 2011, 20:44

Oké, thanx voor de tips!
Ben niet heel handig op dit gebied en m'n engels is niet heel sterk, maar ik heb gevonden wat jullie bedoelen :D Hier gaan we het mee redden :thumbup:

KW

Bericht door KW » 08 nov 2011, 04:03

Ik wil wel als tip meegeven dat je de gevoeligheid van de mic niet te hoog zet, want het geluid gaat dan erg snel 'clippen' wat klinkt als geknisper. Het stomme is echter dat het werkelijke volume nog steeds erg laag ligt. Beter kun je dus de gevoeligheid wat lager houden en later met software dat volume oprekken.

De gevoeligheid is instelbaar tussen 0 en 59. Voor circuit-gebruik heb ik de gevoeligheid op 24 of zo staan, hoger dan 35 zou ik hem niet zetten want dan knispert het geluid met gewoon stevig spreekvolume al... toevallig laatst wat mee zitten testen voor een binnenopname.

jos_br

Bericht door jos_br » 08 nov 2011, 07:48

Hoe kun je de filmpjes eigenlijk makkelijk inkorten? Ik heb nu allerlei programma's gebruikt, bij de een is de kwaliteit vreemd verandert en de ander krijg ik niet op Youtube.

Jos.

KW

Bericht door KW » 09 nov 2011, 02:42

Je kan ze met AVS Video Converter omzetten naar AVI en dan met VirtualDub bewerken, maar dat beviel me niet meer zo goed en gebruik nu Sony Vegas Pro10. Was ff uitzoeken hoe het werkt maar dan heb je ook wat waar je en veel mee kan en ook simpele dingen snel mee kan. En hij slikt allerlei video en foto formaten tegelijk om in 1 video te pleuren.

WireWess

Bericht door WireWess » 15 nov 2011, 14:13

Een beetje video inkorten kan volgens mij ook prima met de standaard, Windows Movie maker of iMovie, je moet hierbij wel rekening houden met de resolutie van je "project", resolutie van je videobeelden en export resolutie/formaat anders kan je inderdaad issues krijgen met het uploaden en rare zwarte balken.

Voor wat meer opties kan je gaan voor een opensource & gratis variant zoals bijv. Lightworks: http://www.lightworksbeta.com/" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; en evt. wat howto's van dit programma: klik en klik2
En anders kan je wat demo's proberen van de "bekendere" firma's zoals o.a. Unlead, Pinnacle, Adobe en Sony.

Voor de gene die net de inkoopactie hebben gemist, door wat gewijzigde plannen heb hier nog de Vholdr 1080P staan nieuw in doos+2gb+2e accu voor €160,- pb maar voor meer info. :D

Plaats reactie