Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
GTRene

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door GTRene » 02 nov 2011, 09:06

Tom schreef:http://www.twitlonger.com/show/duh9vp" onclick="window.open(this.href);return false;
wow wat goed omschreven...also amen to that.

GTRene

Bericht door GTRene » 02 nov 2011, 09:14

Elise schreef:
Michel P schreef:Deportatie............. wat een woordkeuze, werkelijk te triest voor woorden.
Of wat te denken van deze alinea ..... :coffee:
Here is a small reminder to the Dutch people: not long ago, German Jews came to this country to escape the Holocaust. Many were young children who arrived on Holland’s shores alone. Would you have turned them back, too, at eighteen? Have you learned absolutely nothing?
te walgelijk voor woorden!!
en dat ie zijn taal niet meer spreekt? lijkt me ook wat onzin...denk dat als ie weer een tijdje terug is hij het zo weer oppakt.
bovendien als ze hem hier laten ist hek sowieso van de dam en met dat gekunstelde studievisum ook...hij krijgt dan allemaal voortrek rechten die anderen niet krijgen! oneerlijk en straks nog meer gezeur van anderen die dat ook willen enz enz.
tenenkrommend allemaal, als ik dat gemauw over mauro weer hoor krijg ik alleen maar meer hekel aan dat hele circus en die diegenen die voor dat circus hebben gezorgd en wat van die kamerleden e.d. ze moeten duidelijke regels naleven, het was al lang geleden bekent! punt. NL verliest totaal z'n daadkracht zo die het nog hadden, keer op keer weer :kotsen:

Metchu

Bericht door Metchu » 02 nov 2011, 09:22

Ik durf bij deze te beweren, dat wij met deze vergrijzing heel veel hebben aan een MBO'er van 18 dan een ouwe lul die thuis niets doet...

Maus335i

Bericht door Maus335i » 02 nov 2011, 09:23

Rico, jij kijkt naar Mauro, ik kijk (continu) naar het grote plaatje. Dat is het verschil en de oorzaak van deze discussie. Ik vind (en daar blijf ik bij) dat je emotie niet moet laten prevaleren boven wetgeving. Zodra je dat wel doet, zijn er véél meer figuren als Mauro die "recht" horen te hebben op een verblijfsvergunning.

Je bent voor een strenger beleid zeg je, maar zodra je persoonlijk betrokken wordt bij een asielzoeker (of dat nu via TV is of real life) dan mag dat beleid overboord.

Luco

Bericht door Luco » 02 nov 2011, 09:34

Wat een selectieve verontwaardiging weer, hier mag men alles roepen over Mauro en buitenlanders, maar als men in het buitenland dan spreekt over "deportatie" dan zijn de rapen gaar.

Feit blijft dat de regering gefaalt heeft, perfect uitgebaat door een aantal figuren.

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 02 nov 2011, 09:44

Maus335i schreef:Rico, jij kijkt naar Mauro, ik kijk (continu) naar het grote plaatje. Dat is het verschil en de oorzaak van deze discussie. Ik vind (en daar blijf ik bij) dat je emotie niet moet laten prevaleren boven wetgeving. Zodra je dat wel doet, zijn er véél meer figuren als Mauro die "recht" horen te hebben op een verblijfsvergunning.

Je bent voor een strenger beleid zeg je, maar zodra je persoonlijk betrokken wordt bij een asielzoeker (of dat nu via TV is of real life) dan mag dat beleid overboord.
Heb jezelf geen emotie???......er zijn idd meerdere "mauro's" en die sturen we dan maar terug? omdat ze toevallig daar geboren zijn en wij hier?? we hebben het hier over mensen.....ik heb liever 100000000 mauro's dan tokkies trouwens...

GTRene

Bericht door GTRene » 02 nov 2011, 09:48

Metchu schreef:Ik durf bij deze te beweren, dat wij met deze vergrijzing heel veel hebben aan een MBO'er van 18 dan een ouwe lul die thuis niets doet...
De vergrijzing gewoon uitzitten (lost zichzelf op natuurlijke wijze op) en dan stabilizeren van de situatie, niet meer groter en meer maar een stabiel leven, anders blijf je de piramide vergroten door het op te willen lossen met nog meer jongeren...en garanties in het verleden bieden geen garanties in de toekomst.

Luco

Bericht door Luco » 02 nov 2011, 09:50

74% van de nederlanders vind dat Mauro moet blijven, zegt voldoende lijkt me.

Misschien bij elke asielzoeker maar een referendum houden :tooth:

RVV

Bericht door RVV » 02 nov 2011, 10:07

Maus335i schreef:Rico, jij kijkt naar Mauro, ik kijk (continu) naar het grote plaatje. Dat is het verschil en de oorzaak van deze discussie. Ik vind (en daar blijf ik bij) dat je emotie niet moet laten prevaleren boven wetgeving. Zodra je dat wel doet, zijn er véél meer figuren als Mauro die "recht" horen te hebben op een verblijfsvergunning.

Maurice de kwestie Mauro bewijst dat het huidige beleid niet klopt. Inderdaad streng aan de poort, want je moet als overheid geen kans geven voor de gelegenheid. Maar de de mensen die je wel de gelegenheid heb gegeven, voor die mensen is het inhumaan om dit af te pakken en dan in het bijzonder kinderen.

Ik ben niet persoonlijk betrokken bij Mauro, want ik ken hem niet persoonlijk. Maar ik verlies de menselijke kant niet uit het oog. Want daar gaat het om. Mensen, geen cijfers, geen statistieken maar mensen. Dit kun je niet los zien van empathie en inlevingsvermogen. Want dat is namelijk dan dunne schilletje beschaving waarvan we denken dat we dat als samenleving bezitten.

Die paar honderd Mauro's die we al jaren tollereren en accepteren als samenleving zijn geen absoluut probleem. Als die kinderen en daar hebbe. We het over vloeiend in de maatschappij laten opgaan dan worden we er als land niet slechter van.

Ook een mooi moment om een harde lijn te trekken. En vanaf nu dit soort situaties in de toekomst verkomen. Want een Afrikaans kindje is in Afrika niks minder gelukkig dan in het rijke welvarende Nederland. Maar eenmaal laten proeven aan het Nederlandse geluk en de geest is uit de fles.

Michel P

Bericht door Michel P » 02 nov 2011, 10:28

Metchu schreef:Ik durf bij deze te beweren, dat wij met deze vergrijzing heel veel hebben aan een MBO'er van 18 dan een ouwe lul die thuis niets doet...
Maar iedereen zal als die gezond blijft op een moment een oude lul zijn.........

@Rico, Mauro is dat door eigen inspanning en inspanningen van zijn pleegouders op zijn pootjes terecht gekomen, maar geld dat ook voor die andere paar honderd....... of hebben die geen echte perspectief om normaal in de NL maatschappij de functioneren?

Nogmaals Mauro valse hoop geven door de emo kaart te spelen is gewoon echt gemeen! Dat laagje beschaving is juist compleet afwezig bij de linkse politiek die Mauro gebruiken samen met de asiel industrie!

Michel

Maus335i

Bericht door Maus335i » 02 nov 2011, 10:31

Rico, dat zeiden we van het (zoveelste) generaal pardon ook, "vanaf nu gaan we het anders doen!".

En @duifjes, ik heb wel emotie hoor, maar ik vind het een beetje hypocriet om Mauro dusdanig op te hemelen, terwijl er (alleen al in Nederland) voldoende situaties voorkomen die ook een dusdanige aandacht zouden verdienen. Gezinnen met 2 kinderen, waarvan 1 er al door een agressieve kanker is overleden en bij het andere kind dezelfde kankervorm is ontdekt. Of wat dacht je van tientallen slachtoffertjes van misbruik van een vieze kerel, of.......

Zo zijn er nog 100 dingen waar je je dagelijks druk over zou moeten maken als je je hier ook zo druk over kan maken. Dan hebben we het nog niet over de aandacht die je zou moeten besteden aan je eigen persoonlijke problemen (whatever die dan ook mogen zijn).

Nogmaals, Mauro kan me werkelijk geen klap interesseren. En dan niet zozeer omdat ik een bepaalde mening heb over immigranten, maar omdat "Mauro" langzamerhand voorgetrokken lijkt te worden door alle aandacht om hem heen. En dat terwijl er nog zat andere mensen zijn die wellicht ook die aandacht verdienen.

Weten we nog dat Douglas (de verdediger van FC Twente) geen verblijfsvergunning kreeg? Hij was ook bekend, hij kreeg veel aandacht én hij was een exeptioneel goede verdediger (toen dan he). Verdonk boog niet, regels zijn regels en die hebben we niet voor jan lul opgesteld. Maar als je wat tranen op TV toont en half Nederland zich op je stort heb je ineens wel recht op zo'n uitzondering? Ik vind dat nogal krom.

En ik herhaal mezelf nog maar een keer, Mauro doet me niks. Zijn situatie is een ander verhaal, dus Mauro/Mohammed/Kung/Mark (en vele andere nationaliteiten).. dáár zou het debat/de discussie over moeten gaan. Ik vind redenen aanvoeren als "wij zijn hier geboren, moeten ons gelukkig prijzen en anderen ook een kans geven" echt een drogreden sorry. Dat geld (wederom) niet alleen voor Mauro, maar voor heel Afrika, Zuid-Amerika en delen van Azië.

Een emotionele discussie win je overigens nooit, daar is deze een van.

Luco

Bericht door Luco » 02 nov 2011, 10:42

Michel P schreef:

Nogmaals Mauro valse hoop geven door de emo kaart te spelen is gewoon echt gemeen! Dat laagje beschaving is juist compleet afwezig bij de linkse politiek die Mauro gebruiken samen met de asiel industrie!

Michel
Niet alleen de linkse politiek doet dat, het midden en rechts doet net zo hard mee.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 02 nov 2011, 10:48

Luco schreef:74% van de nederlanders vind dat Mauro moet blijven, zegt voldoende lijkt me.

Minstens zo velen in dit land willen het "kwartje van Kok " ook wel terug....................

Luco

Bericht door Luco » 02 nov 2011, 10:48

romo schreef:
Luco schreef:74% van de nederlanders vind dat Mauro moet blijven, zegt voldoende lijkt me.

Minstens zo velen in dit land willen het "kwartje van Kok " ook wel terug....................
Gaan we weer terug naar de gulden dan?????????????????????????? :blink:

Snipe

Bericht door Snipe » 02 nov 2011, 11:20

Maus335i schreef:Verdonk boog niet, regels zijn regels en die hebben we niet voor jan lul opgesteld. Maar als je wat tranen op TV toont en half Nederland zich op je stort heb je ineens wel recht op zo'n uitzondering? Ik vind dat nogal krom.
Dus de regel is dat de minister gebruik mag maken van zijn discretionaire bevoegdheid en nu zijn er mensen die aan hem vragen om dat te doen. Ik snap eerlijk gezegd niet waarom de "regels-zijn-regels"-roepers daar dan zo over vallen.

En zo'n Verdonk met een politiek partijtje waar 3 man en een paard op gestemd heeft, dat is toch ook een beschamende vertoning? Dat filmpje waarin ze haar mening over Mauro geeft, volgens mij postte Robin het, dat is toch niet te geloven? Die Mauro is een vluchteling uit Angola, wordt opgenomen bij een gezin hier en dan komt zo'n Verdonk er even overheen gewalst met de tekst dat die mensen "bijna te kwader trouw" zijn omdat ze hem hier willen houden.

En al die politici van VVD, PVV en CDA die nu roepen dat Angola zo'n veilig land is zijn kennelijk even vergeten om op de site van Buitenlandse Zaken te kijken. De hoofdstad, Luanda, kent geen veilige buurten. Er wordt aangeraden om ramen en deuren van de auto op slot te houden. Het wordt ontraden om in het donker buiten Luanda te rijden. Wapenbezit is wijd verbreid en de controle daarop is nihil. Er wordt aangeraden om na zonsondergang dan ook niet alleen de straat op te gaan vanwege het risico van berovingen. De binnenlanden van Angola zijn niet veilig toegankelijk door landmijnen. Mobiele telefoons zijn buiten de grote steden vaak niet te gebruiken.
Maar wie maalt er om mobieltjes in een land waar de helft van de bevolking geen schoon drinkwater heeft? Er is 'sanitation facility acces' voor 57% van de bevolking. Er zouden in 2009 verkiezingen zijn, maar die zijn nog steeds niet geweest. Meer dan 40% van de bevolking leeft onder de armoedegrens. De gemiddelde levensverwachting voor een man is er 37 jaar.

Ik vind het bijna misdadig om iemand erheen te sturen. Maar dat niet alleen; hij is 18, heeft hier een opleiding gehad, gebruikgemaakt van allerlei voorzieningen hier en nu wil hij gaan werken. Bijdragen aan de economie, belasting betalen, dat soort dingen. Maar dat mag niet, want hij moet terug, na alles wat er in hem geïnvesteerd is. Of kun je over asielzoekers niet praten in termen van return on investment?

RVV

Bericht door RVV » 02 nov 2011, 13:56

Op wikipedia staat zelfs dat 70 procent onder de armoedegrens leeft.

Overigens vind ik het hele circus rondom (zowel van links als rechts) Mauro een schaamteloze vertoning. Helemaal omdat Mauro straks/nu de grootste verliezer is. Want niet alleen links maakt misbruik, rechts diet het net zo hard. Verdonk is trouwens een verzuurde en verbitterde vrouw die in de laatste seconden van haar politieke carriere ( ooit had ik haar wel vrij hoog) nog even een straal azijnzeik over Mauro heensproeit. Walgelijk mens. Compleet uitgerangeerd en toch nog even denken dat haar statement belangrijk is.

Maurice dat Mauro jou niet interesseerd is je goed recht. Maar ook die mening heeft een emotionele basis. Had je niet eens aangegeven dat je in het verleden vaak (negatief) met asielzoekers werd geconfronteerd? (asielzoekerscentrum??) hoe neutraal kijk je dan tegen deze situatie aan?

Jouw standpunt maar ook van anderen lijkt vooral een standpunt tegen links en de asielzoekerindustrie. Alsof je die een middelvinger opsteekt. Dat het om mensen gaat lijkt totaal niet meer relevant te zijn.

Luco

Bericht door Luco » 02 nov 2011, 14:01

Ach als bepaalde rechtse partijen hun zin krijgen betreffende de zwakkeren in de samenleving ben ik zeer benieuwd welke groep zwakkeren de volgende is die uitgekotst gaat worden.
Want alles om Henk en Ingrid te laten geloven dat ze belangrijk zijn.

HansD

Bericht door HansD » 02 nov 2011, 16:37

Luco schreef:Ach als bepaalde rechtse partijen hun zin krijgen betreffende de zwakkeren in de samenleving ben ik zeer benieuwd welke groep zwakkeren de volgende is die uitgekotst gaat worden.
Want alles om Henk en Ingrid te laten geloven dat ze belangrijk zijn.
Alle groepen die niet voldoen aan het ideaalbeeld dat ze van zichzelf hebben. Links, werkelozen, graaiers, oostblokkers, uitkeringstrekkers, jongeren, noem maar op.

Alles wat geen rijtjeshuis, 1.3 kind en een opel astra en een leven leeft zoals zij vinden dat het goed is hoort er niet bij :wink:

Riceaux

Bericht door Riceaux » 02 nov 2011, 17:36

Het is toch juist goed om opgeleide mensen naar Afrika te sturen? Kunnen ze daar samen de landen opbouwen en ontwikkelen. En Mauro heeft nog contact met z'n moeder, dus hij spreekt de taal echt nog wel. (mag met een knipoog gelezen worden, maar soms is het niet verkeerd om iets van de andere kant te bekijken

Tom

Bericht door Tom » 02 nov 2011, 18:25

Ja het is wel een echte Nederlander, altijd maar klagen.. het is daar wel een tropisch klimaat.
(ook met een knipoog)

GTRene

Bericht door GTRene » 02 nov 2011, 19:17

:mrgreen:

Luco

Bericht door Luco » 02 nov 2011, 19:35

Riceaux schreef:Het is toch juist goed om opgeleide mensen naar Afrika te sturen? Kunnen ze daar samen de landen opbouwen en ontwikkelen. En Mauro heeft nog contact met z'n moeder, dus hij spreekt de taal echt nog wel. (mag met een knipoog gelezen worden, maar soms is het niet verkeerd om iets van de andere kant te bekijken
Jammer dat Mauro iets met pcs en ict doet, ze hebben niet eens drinkwater, laat staan stroom en pcs.

dvh

Bericht door dvh » 02 nov 2011, 20:04

@snipe, +1

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 02 nov 2011, 20:43

Luco schreef:
Riceaux schreef:Het is toch juist goed om opgeleide mensen naar Afrika te sturen? Kunnen ze daar samen de landen opbouwen en ontwikkelen. En Mauro heeft nog contact met z'n moeder, dus hij spreekt de taal echt nog wel. (mag met een knipoog gelezen worden, maar soms is het niet verkeerd om iets van de andere kant te bekijken
Jammer dat Mauro iets met pcs en ict doet, ze hebben niet eens drinkwater, laat staan stroom en pcs.
Hij kan dus pionier worden op dat gebied!

De nieuwe Bill Gates van Afrika :tooth:

Snipe

Bericht door Snipe » 02 nov 2011, 22:19

RVV schreef:Op wikipedia staat zelfs dat 70 procent onder de armoedegrens leeft.
Dat zijn wat oudere cijfers, 2001 of zo. Ik heb het uit het CIA Fact Book.

Plaats reactie