Welke kies jij (Duits super trio) RS5, M3 en C63 AMG

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie

Welke kies je?

RS5
20
11%
M3
74
41%
C63 AMG
88
48%
 
Totaal aantal stemmen: 182

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Welke kies jij (Duits super trio) RS5, M3 en C63 AMG

Bericht door RVV » 08 feb 2011, 12:47

Gisteren ook even in de RS5 gereden op Zandvoort, prima ding hoor.

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: Welke kies jij (Duits super trio) RS5, M3 en C63 AMG

Bericht door Petrolhead Tom » 08 feb 2011, 12:51

Qua snelheid een beetje te vergelijken met de M5?

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Welke kies jij (Duits super trio) RS5, M3 en C63 AMG

Bericht door RVV » 08 feb 2011, 12:58

M5 is wel een slagje sneller en vooral ook bruter qua aanvoelen, maar de RS5 doet alles lekker smooth. Hij zuipt wel net zo hard als een M5 :bag:

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: Welke kies jij (Duits super trio) RS5, M3 en C63 AMG

Bericht door Petrolhead Tom » 08 feb 2011, 12:59

Dat verbaast me niks haha.

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12633
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: Welke kies jij (Duits super trio) RS5, M3 en C63 AMG

Bericht door Snipe » 08 feb 2011, 13:11

Een M5 zal sneller zijn, maar die heeft dan ook een fors hogere nieuwprijs. Een M5 heeft 507 pk, een RS5 heeft 'maar' 450. En dan zou je verwachten dat een RS5 iets lichter is, wat ook wel waar is, maar die 5 kilo zal niet doorslaggevend zijn.
Een RS5 is overigens van 0 naar 100 0,1 sec sneller zijn de M5.

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Re: Welke kies jij (Duits super trio) RS5, M3 en C63 AMG

Bericht door Dennis Cavallino » 08 feb 2011, 13:30

Op het vervallen deel van het oude GP circuit trok 'ie letterlijk de bakstenen uit de grond.

My bad :bag:

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11639
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Welke kies jij (Duits super trio) RS5, M3 en C63 AMG

Bericht door Hielke » 08 feb 2011, 14:01

Schitterende foto van die Audi op Zandvoort.

Maar welke van de 3? De Mercedes, easy. Presence en sound, daar draait het bij die boten om.

Gebruikersavatar
david.
Berichten: 172
Lid geworden op: 19 jan 2010, 20:11

Re: Welke kies jij (Duits super trio) RS5, M3 en C63 AMG

Bericht door david. » 08 feb 2011, 15:26

Het zou toch zo veel beter zijn geweest als die V10 van de RS6 in de RS5 was gelepelt..580 pk..
way meer spektakel en beleving denk ik zo
Ik heb er ook in gereden. vond hem overkomen als een hele nette ingetogen auto. Tuurlijk erg mooi, snel maar soms mag t ook wel ietsje brutaler /apart zijn.
RS4 vind ik "specialer" . Gewone sedan of avant en gaan...

Online
KoenM
Berichten: 1833
Lid geworden op: 06 dec 2009, 14:58
Locatie: Amsterdam

Re: Welke kies jij (Duits super trio) RS5, M3 en C63 AMG

Bericht door KoenM » 08 feb 2011, 15:57

Is die V10 niet een beetje zwaar voor een RS5?

Gebruikersavatar
david.
Berichten: 172
Lid geworden op: 19 jan 2010, 20:11

Re: Welke kies jij (Duits super trio) RS5, M3 en C63 AMG

Bericht door david. » 08 feb 2011, 16:04

denk dat daar mee te leven valt in zo'n soort auto. kracht zal veel goed maken

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Welke kies jij (Duits super trio) RS5, M3 en C63 AMG

Bericht door RVV » 08 feb 2011, 16:48

David ik denk dat 580pk niet voor meer beleving zou zorgen, wel voor veel meer snelheid natuurlijk. Audi wil zijn topmodellen toch niet extreem aan laten voelen. En ik denk ook dat het beter matched met de totale beleving die bij zo'n auto hoort. Het ruwe en rauwe van de M5 bijvoorbeeld was bij tijd en wijle heel erg leuk, maar het deed ook wel wat afbreuk aan de kwaliteitsbeleving. Ik denk ook de BMW met de nieuwe M5 dezelfde kant opgaat als Audi met de RS modellen. Snel maar toch fatsoenlijk. En dat zou je ook saai kunnen noemen maar dat wil een beetje in het midden laten.

Wat me wel opviel was dat de achterbank voor toch zo'n grote auto totaal onbenutbaar is.

Gebruikersavatar
david.
Berichten: 172
Lid geworden op: 19 jan 2010, 20:11

Re: Welke kies jij (Duits super trio) RS5, M3 en C63 AMG

Bericht door david. » 08 feb 2011, 17:36

Ja idd, ik verwacht ook dat de Rs's/M's etc meer naar het luxe("prestige" segment gaan. Audi heeft natuurlijk de R8 voor hun "sport"klanten. tuurlijk erg goede mooie auto, maar praktisch?

Achterbankje bij RS5 doe je je hond nog niet aan ;-)

Gebruikersavatar
niekje090
Berichten: 38
Lid geworden op: 28 jan 2010, 22:33
Locatie: Asten

Re: Welke kies jij (Duits super trio) RS5, M3 en C63 AMG

Bericht door niekje090 » 14 feb 2011, 01:30

zoiezo de rs5

M3 is zeker dik en bruut maar niks voor mij weet ook niet waarom.
De MB zoiezo niet ik hou niet van mercedes en dat zou ik ook nooit gaan doen ook niet dus daarom de rs5

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Welke kies jij (Duits super trio) RS5, M3 en C63 AMG

Bericht door GTRene » 07 mar 2011, 23:02

wat klinkt het toch ruig :df:

mooie kleur en wielen.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=IPp5fmo8 ... re=related[/youtube]

Gebruikersavatar
david.
Berichten: 172
Lid geworden op: 19 jan 2010, 20:11

Re: Welke kies jij (Duits super trio) RS5, M3 en C63 AMG

Bericht door david. » 08 mar 2011, 08:25

die benz heeft naar mijn mening toch de uitlaat pijpen iets te ver naar buiten steken. viel me bij de eerste beelden gelijk op. het ligt er net wat te dik bovenop.. komt beetje rommelig over. Gewoon 2 dikke rakkers, meer dan zat

Gebruikersavatar
FreudeamFahren
Berichten: 2854
Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06

Re: Welke kies jij (Duits super trio) RS5, M3 en C63 AMG

Bericht door FreudeamFahren » 24 mar 2011, 08:32

Ben Collins (fka The Stig) schrijft in zijn boek een aardig stukje over zijn bevindingen. De RS5 was er ten tijde van deze test nog niet en dus wordt er een RS4 aan de tand gevoeld. Zijn schrijfstijl vind ik niet heel prettig, maar het is wel de moeite van het lezen waard:
We flew to Malaga in Spain and stayed at the opulent Ascari Resort. The circuit nestled inside a range of rugged mountains dotted with sparse Andalusian foliage. It was designed by the owner and my former team boss, Klaas Zwart, and replicated twenty-six of the most challenging corners from Grand Prix venues like Spa and Zandvoort. With sun all year round, it was the perfect setting to assess the true performance of three of the latest road cars: a BMW M3, an Audi RS4 and a Mercedes-Benz C63 AMG.

As I walked down the pit lane I passed a familiar shape peering from underneath the metal shutters to one of the garages. I stared longingly at the aggressive dive planes covering the wheel arches of Ascari’s Le Mans racing prototype. It sent me back to the time I drove it around Le Mans. The desire to race stung like a wasp, and it was all I could do to drag my focus back to the day’s objectives.
Clarkson was hunched over his laptop, sucking on a Marlboro as he rocked back in deep contemplation of the script he’d been working on with TG’s other wordsmith, Richard Porter. Jeremy was the architectural powerhouse behind all his work, so I left him to it. I needed to make a decision that would affect the rest of my day: Cappuccino or Americano.

The Ascari lair with its marble floors, manicured gardens, ‘Cortijo’ clubhouse, swimming pool and sleeping hammocks compared very favourably to the spit and sawdust of Dunsfold. The crew enjoyed it so much that we lobbied Wilman to shoot the whole series out there. Predictably enough, he refused to ‘become a shareholder in EasyJet’.

Having satiated myself at the breakfast buffet I moved back towards the presenters, who were embroiled in a mock debate about their cars in a build-up to filming their comments.

Clarkson turned to me. ‘Have you driven it?’ ‘What’s that?’ ‘The Merc.’ ‘Not yet.’

‘You’ll love it. It’s got loads more power than the others; it’s insane.’ Big draw on his *** and back to the laptop.

The statistically correct script labelled the Merc as a winner by virtue of its 450-odd horsepower, against the Audi on 420 and the BMW a nickel short. The Audi was four-wheel drive, which might throw in a curve ball, but the BM seemed destined for third place in the performance stakes.

Whilst the presenters got to grips with their lines, the director got me on to mine. We filmed all three cars going flat out around the circuit. The crew had already dispatched instinctively and were filming Grand Vista shots of the countryside before the rest of us had even arrived.

It was no surprise to see that Iain had found a cherry picker. Ben panned artistically across the hillside, through the branches of an oak tree. Casper was shooting from on high to absorb the bleached panorama.

First up was Clarkson’s Merc. I climbed in and moved the seat forward for about five minutes until I reached the pedals. It was a big heavy unit, with a 6.2-litre engine that could power a supertanker. I shifted into gear and positioned alongside Phil, who was busy with his radio, his sunbaked forehead turning the colour of beetroot. He gave me the thumbs up and ‘Action.’

I skipped my left foot off the brake and simultaneously pinned the accelerator to the floor. A cloud of smoke billowed in my rear-view mirror as Daimler’s finest horses roared towards the first corner of the day. I braked earlier than I felt I needed to, but the Merc sopped up the margin; its lumbering weight folded into the soft suspension. Yuk.

The front of the car washed out mid-corner as the chassis lolled about, front first, followed by the rear. With so much roll and so much power, I knew that a touch of the throttle would produce a filthy slide, so I opened the floodgate. There was a screech of rubber bordering on the sociopathic and two bubbling black stains across the pristine grey road surface.

Being inch perfect was difficult as the volume of power overcame the rear differential and shoved the remaining surge through one wheel, spinning it faster than the other. Overpowered, with soggy brakes and wobbly suspension. What an old nail.

Next up was the sales rep’s wet dream. Hammond’s M3 sat firm on its suspension, with a smooth ride from shock absorbers that clamped the rubber to the tarmac. The tender brakes reacted quickly to my input. The acutely sensitive power delivery was stunning and controllable. It drifted sideways through the corners like it was on casters. Every detail, from the cross-stitched leather steering wheel to the flawless gear-change and reduced upper body weight, was bang on. It was such a gem I wanted to kiss the designer.

I hopped into James’s Audi RS4. As an Audi fan I expected to be impressed. The four-wheel drive gripped and bogged down on the fast pull away, then kangaroo hopped along the pit lane. Even with a 40/60 front to rear torque split, I never liked four-wheel-drive sports cars. They only functioned properly if the bias was substantially in favour of the rear wheels, otherwise the two axles competed for supremacy at the cost of cornering stability.

Once I was up to ramming speed, the engine torque punched the Audi nicely through every gear. Minor inputs of the wheel were met by jarring returns from the suspension and cornering became mundanely predictable. The RS4 juddered with understeer through every turn.
I donned the white suit for a time attack to determine which of these V8 bullets was the fastest. I already knew the answer. I tried to warn Jeremy that he had picked a dog.

‘Rubbish, you’ve no idea what you’re talking about,’ he replied.

When it came to posting a time in front of camera, the Merc rolled over on its wheel arches and flashed its undercarriage at every opportunity. Its time was 2.43.5.

Next I pushed the Audi to the brink, flat-footed it through the kink on to the back straight and reached a top speed of 145 into a fast, tightening right-hander.

Braking and turning from high speed tested the driver’s confidence as much as the essence of the machine. I went in flat, cogged down and braked lightly to prevent the ABS activating, then gradually increased the brake pressure. The ABS triggered as I reached for the apex at about 110, resulting in a deadening of the pedal. Then the electronics gave up, no longer caring to moderate the percentage changes of fluid pressure to slow each individual wheel. That sent all the braking to the least loaded wheel, the inside rear, locking it instantly as if someone had hooliganed the handbrake. It sent the car completely sideways.

The Polaroid moment that followed saw The Stig in a flat spin, exiting stage left off the circuit towards a gravel trap and tyre barrier. And it was only 10.30 in the morning ...

The gremlin in the system’s electronics had more to offer. I piled on the opposite lock, slammed the steering into the rack stop and applied 100 per cent brakes, scanning desperately for a solution to save the car either by swivelling it around or trying to accelerate away from the wall. At that critical moment the ignition switched itself off, taking with it the power steering and assisted brake. I had to push them both twice as hard to achieve the same effect, manhandling the controls like a gorilla at feeding time.

Scraping the tarmac ran my speed down another 40mph to a manageable 70 by the time I slid across the border of the gravel trap, missed the deep stuff next to the wall and brought the car to a stop on the grass. The engine and electronics were totally dead. Naughty car, but you had to laugh. These things happened.

I removed and replaced the key. She switched on and drove back to the start line as if nothing had happened – and still managed a time just 0.4 of a second slower than the Merc.

The M3 tore a ferocious pace thanks to its poise and balance in every corner, and aggressive braking. The time was a full five seconds faster than the other two.

I went out with Klaas and the presenters for tapas in the medieval town of Rhonda, overlooking the spectacular ‘El Taho’ gorge. It was a rough existence.

Jeremy was so irked by the day’s events that he accused me of deliberately missing an apex to foul the lap time of his meat wagon. I told him that if I put an apple on the apex he could drive at it all day and never hit it. Jezza swallowed the bait whole.
We lined up the cameras on a sharp corner and I placed the apple at the latter part of the apex kerb. I stood right on the corner to goad the big man further.

Jeremy went at it hammer and tongs, drifting sideways into the corner on different lines and somehow managing to miss every time. He was excruciatingly close, but no strudel. I bit my lip hard, trying desperately not to laugh. After the fifth attempt he gave up and it was my turn in the BMW. If I hit the apple, Jeremy was prepared to eat it.

I flicked the M3 into the turn, lit up the rear tyres and squelched it on the first take. At Jeremy’s request we filmed it from another angle. I nailed it and the big man took a big bite of humble pie. He picked up a grubby piece of crushed apple from the kerb and guzzled it down.

Gebruikersavatar
Ravin ///M
Berichten: 3002
Lid geworden op: 23 feb 2007, 16:50
Locatie: Dieselduvel

Re: Welke kies jij (Duits super trio) RS5, M3 en C63 AMG

Bericht door Ravin ///M » 24 mar 2011, 09:49

LOL, begrijp JC's houding nu wat beter.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Welke kies jij (Duits super trio) RS5, M3 en C63 AMG

Bericht door GTRene » 01 nov 2011, 15:58

omdat ie zo lekker is :df:


Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Welke kies jij (Duits super trio) RS5, M3 en C63 AMG

Bericht door GTRene » 02 nov 2011, 09:26




Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Re: Welke kies jij (Duits super trio) RS5, M3 en C63 AMG

Bericht door Macboy » 02 nov 2011, 09:33

Geweldig en mooi dat de AMG op DF bovenaan staat !

ErikS
Berichten: 18929
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Welke kies jij (Duits super trio) RS5, M3 en C63 AMG

Bericht door ErikS » 02 nov 2011, 09:39

C AMG coupe voor mij SVP.... :wave:

Gebruikersavatar
Enrico
Berichten: 3873
Lid geworden op: 26 sep 2010, 15:01

Re: Welke kies jij (Duits super trio) RS5, M3 en C63 AMG

Bericht door Enrico » 02 nov 2011, 09:43

RS5..... is de mooiste.

M3 is niet meer wat het was en een Merc is een snelle taxi... :duck:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Welke kies jij (Duits super trio) RS5, M3 en C63 AMG

Bericht door GTRene » 02 nov 2011, 09:49

:mrgreen:

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: Welke kies jij (Duits super trio) RS5, M3 en C63 AMG

Bericht door Tristan » 02 nov 2011, 09:55

Close call tussen de C63 en de M3, maar uiteindelijk zou ik nog steeds voor de M3 gaan. Puur qua looks en de scherpte. C63 is wel een heerlijke hooligan.

Gebruikersavatar
michaelvg
Berichten: 388
Lid geworden op: 20 jul 2010, 21:38
Locatie: Oosterhout NB

Re: Welke kies jij (Duits super trio) RS5, M3 en C63 AMG

Bericht door michaelvg » 02 nov 2011, 10:20

Zonder twijfel de C63 AMG coupe, pure porno alleen al het geluid.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Arstey, KoenM en 4 gasten