Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Elise

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Elise » 01 nov 2011, 16:25

RVV schreef:Risico's die jongens van 9 nemen; springen uit een hoge boom, fietsen met losse handen en benen, belletje drukken drol voor de voordeur leggen etc..
Ik weet niet of ze veel fietsen hebben....... maar belletje lellen in Angola?
Ik heb zelf het idee dat de risico's voor 9 jarige jongens in Angola van heel andere aard zijn........

Mauro heeft hier van z'n 9e tot nu lekker in de watten gelegen......in tegenstelling tot zijn Angolese leeftijdgenoten.

RVV

Bericht door RVV » 01 nov 2011, 16:28

Ik vind het allemaal veel te makkelijk praten. Er is ook nog zoiets als levensstandaard en toekomstverwachting. Die hebben we hem in NL gegund.

RVV

Bericht door RVV » 01 nov 2011, 16:29

Ik heb zelf het idee dat de risico's voor 9 jarige jongens in Angola van heel andere aard zijn........
Precies en daarmee sla je de spijker op zijn kop!

Daarom trappen we nu met zijn allen hem weer net zo makkelijk die goot in.

Elise

Bericht door Elise » 01 nov 2011, 16:29

Robin schreef:Maar je reacties komen bij mij de laatste maanden over alsof je in 'n soort hippiecommune leeft en totaal van de realiteit verstoten bent
Hippies? Dat zijn toch die mensen die de hele dag niks doen en geen belasting betalen?

Elise

Bericht door Elise » 01 nov 2011, 16:35

RVV schreef:Daarom trappen we nu met zijn allen hem weer net zo makkelijk die goot in.
Zou het niet veel humaner zijn om Mauro lekker terug te sturen en het geld wat daarmee bespaard wordt daar ter plekke te besteden?

JP

Bericht door JP » 01 nov 2011, 16:38

Elise schreef:
Robin schreef:Maar je reacties komen bij mij de laatste maanden over alsof je in 'n soort hippiecommune leeft en totaal van de realiteit verstoten bent
Hippies? Dat zijn toch die mensen die de hele dag niks doen en geen belasting betalen?
Hippies kun je pas raken als er belasting komt op softdrugs.

RVV

Bericht door RVV » 01 nov 2011, 16:40

Wat is daar humaan aan, wetende dat het geld wat je daar naar toe stuurt hangt aan de strijkstok van corruptie? En in hoeverre zit Mauro hier in Nederland iemand in de weg?

Elise

Bericht door Elise » 01 nov 2011, 16:43

RVV schreef:Wat is daar humaan aan, wetende dat het geld wat je daar naar toe stuurt hangt aan de strijkstok van corruptie? En in hoeverre zit Mauro hier in Nederland iemand in de weg?
Je hebt helemaal gelijk. Per direct alle ontwikkelingshulp afschaffen!

Michel P

Bericht door Michel P » 01 nov 2011, 16:45

RVV schreef:Wat is daar humaan aan, wetende dat het geld wat je daar naar toe stuurt hangt aan de strijkstok van corruptie? En in hoeverre zit Mauro hier in Nederland iemand in de weg?
Ach Nederland is net zo corrupt............ zie snoepbaantjes als je de stempelkaart van je politieke partij vol hebt........

Tom

Bericht door Tom » 01 nov 2011, 16:47

Van Mauro heeft niemand "last" (goed geintegreerd en wil werken, prima dus..) maar als je hem hier toelaat, dan volgen er nog tig illegalen die je om dezelfde reden toe zou moeten laten, met elk een eigen versie van een zielig verhaal.
(waarbij dat zielige verhaal natuurlijk terecht is, ik zou niet willen ruilen... maar ik geloof niet dat we een kwart van de wereldbevolking die onder de armoedegrens leven kunnen helpen)

Luco

Bericht door Luco » 01 nov 2011, 16:50

Nou we kunnen weer trots zijn hoor.

We gebben een jongen die buiten zijn schuld om door zijn moeder hierheen is getrapt uiteindelijk het land uit gewerkt.
Chapoooooooooooooooooooo

Even een kosten baten analyse waar veel mensen hier zo van houden.
Voor deze week debatteren hadden er 20 Mauro's een leven lang een vette uitkering kunnen hebben hier in nederland.

Maar nee wij staan voor onze principes en trappen hem eruit terwijl er grove fouten zijn gemaakt.

Ik schaam me iig om Nederlander te zijn op dit moment.

Tom

Bericht door Tom » 01 nov 2011, 16:55

Luco schreef: Voor deze week debatteren hadden er 20 Mauro's een leven lang een vette uitkering kunnen hebben hier in nederland.
Die afrikanen neuken gewoon door hoor, die 20 Mauro's worden daar in een uur geboren...

Michel P

Bericht door Michel P » 01 nov 2011, 16:58

LOL@Tom!!

Maar welke lutsers in de 2e kamer maken er dan zo'n circus van.............. lekker pogen politiek te scoren over de rug van zo'n jonge......... dat is ethisch natuurlijk heel normaal, want links zijn is gutmensch zijn.......... braak....... Alsof ze werkelijk enige compassie hebben met die gast....... echt niet alles is geoorloofd in de oorlog tegen dit kabinet.......

Wellicht kan Volkert van de G. binnenkort het klusje Wilders ff klaren.........

Michel

RVV

Bericht door RVV » 01 nov 2011, 16:59

Tom schreef:Van Mauro heeft niemand "last" (goed geintegreerd en wil werken, prima dus..) maar als je hem hier toelaat, dan volgen er nog tig illegalen die je om dezelfde reden toe zou moeten laten, met elk een eigen versie van een zielig verhaal.
(waarbij dat zielige verhaal natuurlijk terecht is, ik zou niet willen ruilen... maar ik geloof niet dat we een kwart van de wereldbevolking die onder de armoedegrens leven kunnen helpen)

Nou zou dat dan niet een heel mooi uitgangspunt zijn? Aan deze criteria voldoen (als je hier wilt blijven) na, zo'n lange periode (semi) Nederlander te zijn geweest?

Mauro leefde niet onder de armoedegrens in Nederland. Nu trappen we hem naar een land toe waar hij wel onder de armoedegrens kan gaan leven. Wat is nou in hemelsnaam de winst?

JP

Bericht door JP » 01 nov 2011, 17:03

Als het daar in Angola allemaal zo armetierig is, van welk geld had MaMa Mauro destijds die jongen dan op het vliegtuig gezet?

Of is die onder rembours verstuurd?

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 01 nov 2011, 17:09

Pffff.......als ik ik sommige reacties lees lijkt het wel of jullie denken dat je zomaar ff NL in kan wandelen
en dan een status krijgt met verblijfsvergunning en de rest van je leven niets hoeft te doen?

Ik lees in ieder geval veel 'aannames' ......

Ik ben voor een strak vreemdelingenbeleid dat dan weer wel....

Tom

Bericht door Tom » 01 nov 2011, 17:10

RVV schreef:
Mauro leefde niet onder de armoedegrens in Nederland. Nu trappen we hem naar een land toe waar hij wel onder de armoedegrens kan gaan leven. Wat is nou in hemelsnaam de winst?
Een statement maken richting andere illegalen dat we hier een asielbeleid hebben waaraan ze moeten voldoen.
Schaf anders die hele verblijfsvergunning af als we iedereen een kans willen geven het hier "te proberen". Het is Mauro gelukt, een ander deel zal een bodemloze put (integratietrjacten, opleiding, zorg, uitkering, pensioen enz.) zijn. Ik geloof niet dat we heel Afrika kunnen helpen. Kortom: je moet selectief zijn wie je wel en niet helpt. Mensen die hier legaal met verblijfsvergunning zitten help je, de rest valt helaas buiten de boot.

RVV

Bericht door RVV » 01 nov 2011, 17:13

Gemiddelde leeftijd van een Angolees is slechts 37,92 jaar. Het een na slechtse land ter wereld als het om de gemiddelde leeftijd gaat. Alleen Swaziland met een gemiddelde leeftijd van 31,99 jaar doet het slechter.

Ja Angola is de place to be :?

Hieronder bron Wikipedia.

Armoede

Angola is een van de landen in Afrika met de meeste armoede. De CIA World Factbook schatte dat in 2003 70% van de bevolking onder de armoedegrens leefde. [11]
[bewerken] Politieke situatieIn 2002, na de dood van Unita-leider Jonas Savimbi, werd een staakt-het-vuren bereikt, en sindsdien worden pogingen gedaan tot wederopbouw van het land. MPLA en Unita zijn een ontwerp voor een nieuwe grondwet overeengekomen, en hoewel de Unita nog niet volledig ontwapend is, en zich nog met diamantsmokkel bezighoudt, zijn de VN-sancties tegen Unita opgeheven.

Nadat partijenstelsels in de meeste Afrikaanse landen hadden afgedaan, voerde president Dos Santos in 1991 een meerpartijenstelsel in. Het ambt van premier, afgeschaft in 1977, werd in 1991 opnieuw ingevoerd. Bij de verkiezingen die sindsdien gehouden worden komt de MPLA-PT altijd als grootste uit de bus.

Belangrijke problemen die het land momenteel het hoofd moet bieden, zijn de terugkeer van vluchtelingen, de herintegratie van Unitarebellen in de bevolking en de vermindering van de eenzijdige economische afhankelijkheid van aardolie.

RVV

Bericht door RVV » 01 nov 2011, 17:19

Tom dat is nou de denkfout die men maakt. Er wordt geen statement gemaakt zolang de Asielindustrie in Nederland op subsidies blijft drijven.

Ik heb het al eerder geschreven, snoei en kortwiek deze bende. Als je geen economsiche vluchtelingen meer wilt dan moet je gratis rechtsbijstand voor deze mensen afschaffen. Alleen dan hou je de toekomstige Mauro''s buiten de deur.

Maar eenmaal binnen gelaten, elke hoekje Nederland laten ruiken en proeven, daarnaast er ook nog eens een echte geintergreerde Nederlander er van maken. Dan mag je als welvarend en rijk westers land niet meer terugkrabbelen. Dat is gewoon fucking inhumaan. Heeft verder niets met save everbody in Africa te maken. Dat is een compleet andere problematiek.

Wouter81
Auto: GR86|California|Hilux/CS35+

Bericht door Wouter81 » 01 nov 2011, 17:23

De verbannen pedoseksueel Sytze van der V. zegt nog steeds geen vaste woon- of verblijfplaats te hebben. De afgelopen tijd heeft de reclassering geprobeerd om hem aan vast onderdak te helpen, maar dat zou zijn mislukt. Dat bevestigen bronnen rond Van der V. Een woordvoerster van Reclassering Nederland wil geen commentaar geven.
Van der V. kwam in september 2009 vrij na zijn veroordeling voor ontucht met jongens uit Eindhoven. Sindsdien leidt hij een zwervend bestaan.

Woensdag beslist de rechter of Van der V. recht heeft op de 200.000 euro smartengeld die hij van de gemeente Eindhoven eist. (ANP/Redactie)
Zo'n viespeuk kost naast alle ellende die hij aanricht de maatschappij ook nog klauwen vol met geld met al die instanties die met hem bezig zijn.

Ik weet een mooie verblijfplaats: tussen 6 plankjes 1,5 meter onder de zoden.

Luco

Bericht door Luco » 01 nov 2011, 17:27

Wouter81 schreef:
De verbannen pedoseksueel Sytze van der V. zegt nog steeds geen vaste woon- of verblijfplaats te hebben. De afgelopen tijd heeft de reclassering geprobeerd om hem aan vast onderdak te helpen, maar dat zou zijn mislukt. Dat bevestigen bronnen rond Van der V. Een woordvoerster van Reclassering Nederland wil geen commentaar geven.
Van der V. kwam in september 2009 vrij na zijn veroordeling voor ontucht met jongens uit Eindhoven. Sindsdien leidt hij een zwervend bestaan.

Woensdag beslist de rechter of Van der V. recht heeft op de 200.000 euro smartengeld die hij van de gemeente Eindhoven eist. (ANP/Redactie)
Zo'n viespeuk kost naast alle ellende die hij aanricht de maatschappij ook nog klauwen vol met geld met al die instanties die met hem bezig zijn.

Ik weet een mooie verblijfplaats: tussen 6 plankjes 1,5 meter onder de zoden.

Beste oplossing is Mauro hier laten blijven en deze viespeuk naar Angola sturen, ik denk dat ze daar wel raad weten met deze viespeuk :dood:

RVV

Bericht door RVV » 01 nov 2011, 17:45

9 jarige jongens en meisjes worden in Angola als prostituee aangeboden, vrij normaal daaro :bag:

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 01 nov 2011, 17:47

RVV schreef:9 jarige jongens en meisjes worden in Angola als prostituee aangeboden, vrij normaal daaro :bag:
Oa. ja.....en wij maar 'stoere' uitspraken doen omdat we 'toevallig' hier geboren zijn!

Waarom heeft Mauro minder rechten dan wij?

De bezwaren die ik hoor zijn vaak uit financieel oogpunt....dus omdat iemand ergens anders geboren is en wij hier willen wij dr geen euro voor betalen voor het welzijn vd mens?

Laten we met zn allen een jaartje ruilen met Angola....ff. kijken of iedereen nog dezelfde mening heeft.

Wouter81
Auto: GR86|California|Hilux/CS35+

Bericht door Wouter81 » 01 nov 2011, 18:34

Aardige reportage op 1Vandaag over Mauro. Een hoogleraar had wel wat zinnige opmerkingen:

Het is gewoon een vorm van aflaat, schuldgevoel afkopen. We zijn voor een hard asielbeleid maar we kiezen nu gewoon een schattig uitziend jongetje en willen hem laten blijven, om dus ons schuldgevoel af te kopen. Om even te laten zien hoe sociaal we eigenlijk ook wel weer zijn. Verder wordt Mauro (aldus de hoogleraar) vooral misbruikt door partijen die gewin hebben bij deze situatie, zoals de politieke oppositie en partijen die financiële voordelen hebben zoals de asielindustrie. Dat vind ik persoonlijk nog heel wat weerzinwekkender dan het feit of die jongen wel of niet het land uit moet.

En alleen al om het feit dat ik die afgrijselijke kwal van een Freek de Jonge, ons nationale morele geweten, in 1Vandaag hoorde prediken dat hij moet blijven zorgt ervoor dat hij van mij het land uit mag. :bag:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 01 nov 2011, 18:37

Sneu voor het jong.......................maar intussen gaat de EU down the drain, waar ik de kamer dan weer niet over hoor....................nog even en we zitten hier onder Angolees niveau................

Plaats reactie