Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Luco

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Luco » 01 nov 2011, 13:22

Elise schreef:
Ruben schreef:dan hebben we gefaald bij het uitzetten.
De overheid heeft niet gefaald bij het uitzetten maar de overheid wordt gefrustreerd bij het uitvoeren van beleid.....
Ja en wie frustreren die uitvoering?
Juist de advocaten en instellingen die zwaar gesubsidieerd worden door diezelfde overheid.

Dus blijft het falen van de overheid.

Op zich doen ze het natuurlijk perfect, elkaar aan de gang houden en zorgen dat er ophef onstaat over futiliteiten zodat niemand meer hoeft bezig te zijn met zaken waar het echt om gaat :hungry:

Michel P

Bericht door Michel P » 01 nov 2011, 13:31

Zoals ik al eerder pleite, flink korten op de gratis rechtshulp, een verzoek en een keer bezwaar en de uitspraak accepteren. Flink snijden in de hele asiel industrie, want er is ruimte voor een politieke vluchteling, en dat zijn er geen duizenden per jaar!!

Zodra iemand zonder paspoort binnen komt, terwijl die uit een vliegtuig komt frustreer je het proces bewust en is de uitkomst per definitie negatief voor de gelukzoeker.

Wat Mauro betreft, door het achterlijke systeem zoals Luco ook omschrijft is deze knul hier langer kunnen blijven dan de bedoeling was. Echter heeft het hem aan niets ontbroken, hij is keurig opgevangen, heeft onderwijs kunnen genieten, spreekt daardoor naast Portugees, Nederlands en mogelijk ook Engels. Heeft nog regelmatig contact met zijn moeder. Die gast kan zo een import bedrijfje beginnen in Angola met zijn opgedane ervaring. Dit alles mede mogelijk gemaakt door de belastingbetaler!!

Michel

Tom

Bericht door Tom » 01 nov 2011, 13:40

Filmtip (vrij onbekend dus verwacht geen Hollywood achtige shit) over exact deze problematiek:
http://www.imdb.com/title/tt1503777/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik vond het jammer dat de regisseur zo duidelijk z'n mening in de film verwerkt en de overheid in kwaad daglicht zet.

Rupie

Bericht door Rupie » 01 nov 2011, 13:57

Michel P schreef:Dit alles mede mogelijk gemaakt door de belastingbetaler!!

Michel
Frustatie!

Althans, zo ervaar ik dit soort opmerkingen altijd. Net zoals de opmerking zuur verdiende centen.

Not happy met hoe de dingen gaan, doe er iets aan! Linksom danwel rechtsom.

En niet heel hard roepen op een autoforum. Ga de politiek in. Richt een extremistische beweging op. Rot op :mrgreen: Doe wat.
Laatst gewijzigd door Rupie op 01 nov 2011, 14:02, 2 keer totaal gewijzigd.

Wouter81
Auto: GR86|California|Hilux/CS35+

Bericht door Wouter81 » 01 nov 2011, 13:59

Robin schreef:Tja wat is er eigenlijk met Angola mis?

Aanclicken op eigen risico overigens.
OK. romo gaat wel in Mauro's plek. :)

Tom

Bericht door Tom » 01 nov 2011, 14:20

Wouter81 schreef:
Robin schreef:Tja wat is er eigenlijk met Angola mis?

Aanclicken op eigen risico overigens.
OK. romo gaat wel in Mauro's plek. :)
:lol:
ze zal ook wel zin in vlees hebben romo :)

Michel P

Bericht door Michel P » 01 nov 2011, 14:24

@Ruben,

Niks geen frustratie hoor, gewoon rationeel e.e.a. bekijken en niet in de huil circus meuk trappen, over de hele wereld zijn nog veel zieligere personen, die ook maar op de boot naar NL halen........

De zogenaamde gut mensen die in de asielhandel zitten, en zichzelf elke avond genoegzaam op de borst kloppen hoe goed ze wel niet zijn, houden het valse hoop circus open. Dat de politiek al jaren faalt op dit vlak lijkt me evident, maar dat betekend niet dat de gelukzoekers daarom rechten hebben. Ze zijn in NL meer dan humaan behandeld lijkt me. Een reële advocaat zou dan ook moeten zeggen, het is afgelopen, er is geen kans meer. Laat ik het zo zeggen, als iemand die zelf en advocaat moet betalen uit eigen zak een zaak voorlegt dan vraag deze ook wat de kans van slagen is, is deze nihil dan hou de knaken in de zak! Daar zal een goede advocaat ook op wijzen. Maar in de asiel business is het gewoon declareren bij vadertje staat, dus is het niet meer relevant of er een reële kans is of de zaak gewonnen zal worden.......

Michel

GTRene

Bericht door GTRene » 01 nov 2011, 14:36

beide laatste verhalen Michel, +1

lol@ Robin's toevoeging :lol:

Rupie

Bericht door Rupie » 01 nov 2011, 14:41

Zoals aangegeven zie ik wel een nuancering inzake of mensen daarmee rechten opbouwen of niet.

En wat betreft de humane behandeling gaat dat volgens mij ook niet altijd op. In de periode dat mensen hier blijven hebben ze niet de beschikking over/tot dezelfde zaken waar wij over het algemeen wel toegang tot hebben. Wat dat betreft zou daar mijns inziens ook naar gekeken moeten worden. Doen we dat dan maak je het wat mij betreft al een stuk humaner doordat je mensen inderdaad de kans hebt gegeven om te proeven aan een stukje welvaart (op basis van verschillende aspecten) wat ze als positieve bagage mee kunnen nemen. De hele ervaring is vaak niet positief denk ik op dit moment en dat heeft niet zozeer met de instelling van de betreffende mensen te maken, maar op de manier waarop ze behandeld worden.

Maus335i

Bericht door Maus335i » 01 nov 2011, 15:05

Ruben, is dat niet hetzelfde als iemand een ontzettend lekkere Gelderse rookworst voorhangen (van het type waar je echt van gaat watertanden) en zodra je er van geroken hebt die snel weer weghalen en onbereikbaar maken?

Beetje gebagetalliseerd natuurlijk, maar ik heb nou eenmaal honger :mrgreen: .... het lijkt me juist erg "inhumaan" om iemand te laten proeven van onze rijkdom en welvaart en vervolgens te zeggen "tabé en succes in je landje waar het allemaal drastisch minder is!".

Het is bovendien mijn inziens erg naiëf om te denken dat wij de problemen in Afrika (of landen waar het minder dan in Nederland is) wel even oplossen door wat Afrikanen hier "stage te laten lopen". Er is veel meer aan de hand dan dat en daar kunnen wij helemaal geen zak aan doen. Wil je écht helpen, stap je op het vliegtuig en doe je het zelf, met eigen handen. Daad bij woord voegen, humanitaire hulpverlening opstarten etc.

RVV

Bericht door RVV » 01 nov 2011, 15:11

Michel P schreef:Zoals ik al eerder pleite, flink korten op de gratis rechtshulp, een verzoek en een keer bezwaar en de uitspraak accepteren. Flink snijden in de hele asiel industrie, want er is ruimte voor een politieke vluchteling, en dat zijn er geen duizenden per jaar!!

Zodra iemand zonder paspoort binnen komt, terwijl die uit een vliegtuig komt frustreer je het proces bewust en is de uitkomst per definitie negatief voor de gelukzoeker.

Wat Mauro betreft, door het achterlijke systeem zoals Luco ook omschrijft is deze knul hier langer kunnen blijven dan de bedoeling was. Echter heeft het hem aan niets ontbroken, hij is keurig opgevangen, heeft onderwijs kunnen genieten, spreekt daardoor naast Portugees, Nederlands en mogelijk ook Engels. Heeft nog regelmatig contact met zijn moeder. Die gast kan zo een import bedrijfje beginnen in Angola met zijn opgedane ervaring. Dit alles mede mogelijk gemaakt door de belastingbetaler!!
Michel

Kuch.. denk eerder aan een export bedrijfje; http://www.maurosheavenforyou.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 01 nov 2011, 15:15

Ruben schreef:

Michel
Frustatie!

Althans, zo ervaar ik dit soort opmerkingen altijd. Net zoals de opmerking zuur verdiende centen.

En niet heel hard roepen op een autoforum. Ga de politiek in. Richt een extremistische beweging op. Rot op :mrgreen: Doe wat.
LOL, wie de schoen past.... :tooth:

Rupie

Bericht door Rupie » 01 nov 2011, 15:17

Maus335i schreef:Ruben, is dat niet hetzelfde als iemand een ontzettend lekkere Gelderse rookworst voorhangen (van het type waar je echt van gaat watertanden) en zodra je er van geroken hebt die snel weer weghalen en onbereikbaar maken?

Beetje gebagetalliseerd natuurlijk, maar ik heb nou eenmaal honger :mrgreen: .... het lijkt me juist erg "inhumaan" om iemand te laten proeven van onze rijkdom en welvaart en vervolgens te zeggen "tabé en succes in je landje waar het allemaal drastisch minder is!".

Het is bovendien mijn inziens erg naiëf om te denken dat wij de problemen in Afrika (of landen waar het minder dan in Nederland is) wel even oplossen door wat Afrikanen hier "stage te laten lopen". Er is veel meer aan de hand dan dat en daar kunnen wij helemaal geen zak aan doen. Wil je écht helpen, stap je op het vliegtuig en doe je het zelf, met eigen handen. Daad bij woord voegen, humanitaire hulpverlening opstarten etc.
Probleem lossen we inderdaad hier niet op.

Inhumaan wordt het als je mensen van te voren niet duidelijk verteld hoe de vork in de steel steekt. Stukje voorlichting dus. Aan de andere kant zou ik als argument kunnen gebruiken dat het ander hoe dan ook slechter is.

Ps: heb je die ambachtelijke van Knorr al geprobeerd? Ik nog niet maar de aantrekkingskracht is groot.

Rupie

Bericht door Rupie » 01 nov 2011, 15:19

Robin schreef:
Ruben schreef:

Michel
Frustatie!

LOL, wie de schoen past.... :tooth:
Welke schoen Robin? Ik zeur nooit over belastingbetalen of zuur verdiende centen. Of bedoel je het laatste? Dat is een reactie.

Robin

Bericht door Robin » 01 nov 2011, 15:24

Vandaag 1 november, Aller(schijn)heiligen.

Ik neem nog 'n kop koffie. :coffee:

Rupie

Bericht door Rupie » 01 nov 2011, 15:27

Nee, ik heb dit topic opgestart en volgekankerd :wave:

Excusez le mot.

Robin

Bericht door Robin » 01 nov 2011, 15:34

Inderdaad, goed dat je 't zelf ziet. :kikker:

Neh, geintje. Maar je reacties komen bij mij de laatste maanden over alsof je in 'n soort hippiecommune leeft en totaal van de realiteit verstoten bent, anyway, dat ligt dan ook aan MIJ :bag: . Sorry man. Peace man. :beer:

GTRene

Bericht door GTRene » 01 nov 2011, 15:37

Robin schreef:Inderdaad, goed dat je 't zelf ziet. :kikker:

Neh, geintje. Maar jereacties komen bij mij de laatste maanden over alsof je in 'n soort hippiecomune leeft en totaal van de realiteit verstoten bent, anyway, dat ligt dan ook aan MIJ :bag: . Sorry man. Peace man. :beer:
whaha loll, zo dacht ik ook al een tijdje terug met bepaalde antwoorden van Ruben :mrgreen:
nog niet eens zo'n gek wereldje met al die vrouwen in zo'n hippie busje, peace man :D

Afbeelding

Michel P

Bericht door Michel P » 01 nov 2011, 15:38

Robin schreef:Inderdaad, goed dat je 't zelf ziet. :kikker:

Neh, geintje. Maar je reacties komen bij mij de laatste maanden over alsof je in 'n soort hippiecommune leeft en totaal van de realiteit verstoten bent, anyway, dat ligt dan ook aan MIJ :bag: . Sorry man. Peace man. :beer:
Goeie koffie Robin!! :wave:

Tom

Bericht door Tom » 01 nov 2011, 15:50

Ruben schreef:
Inhumaan wordt het als je mensen van te voren niet duidelijk verteld hoe de vork in de steel steekt. Stukje voorlichting dus.
Maar heeft iemand die hier illegaal is dan recht op uitleg, laat staan dat de hele tweede kamer erover moet beslissen?
Veel uitleg hoef je m.i. niet te geven aan mensen die opzettelijk misbruik maken van het systeem. Blijft over een korte en bondig uitleg: je bent hier illegaal en moet dus weer terug. Klote voor hem, maar dat is het risico dat ie destijds nam.
Als de politie mij pakt wegens te hard rijden ben ik ook niet welkom om een kopje thee te komen drinken op het bureau om het er eens uitgebreid over te hebben.

Nu is deze gast toevallig een voorbeeld van iemand die wel goed geintegreerd is. Dus het is lullig om hem nu alsnog het land uit te gooien. En slordig van de overheid, geef mensen zo snel mogelijk duidelijkheid en niet na een aantal jaar hoop. En de reden daarvan lees je in de posts van Michel.

Tom

Bericht door Tom » 01 nov 2011, 15:55

Kamer wijst verblijfsvergunning Mauro af
Laatste update: 1 november 2011 15:34 info
AMSTERDAM - Een meerderheid van de Tweede Kamer heeft dinsdag twee moties vanuit de oppositie verworpen die vroegen de jonge Angolees Mauro Manuel een verblijfsvergunning te geven.
NU.nl/Richard mulder fotografie
Mauro op Plein Den Haag Fotoserie

Een motie om Mauro in Nederland te laten blijven in afwachting van een studievisum werd door GroenLinks en D66 niet in stemming bracht.

Voor die laatste motie is hoogstwaarschijnlijk wel steun van een Kamermeerderheid omdat regeringspartij CDA ook voor is.

Mauro heeft nu de duidelijkheid dat hij niet hoeft te rekenen op een verblijfsvergunning. Wanneer de motie over het studievisum aan de orde komt, is onduidelijk.

Mauro vindt de besluitvorming in de Tweede Kamer over zijn situatie ''heel erg jammer''. Hij zei dat in een korte reactie, waarna hij snel het Tweede Kamergebouw verliet.

Bevoegdheid

De Kamer stemde tegen een motie die minister Gerd Leers (Immigratie en Asiel) vroeg om gebruik te maken van zijn bevoegdheid een uitzondering te maken voor Mauro. Ook een motie om een speciale regeling te maken voor Mauro en soortgelijke gevallen haalde het niet. Beide werden in een hoofdelijke stemming met 78 tegen 72 verworpen.

De kritische CDA'ers Ad Koppejan en Kathleen Ferrier stemden in lijn met hun fractie tegen de moties.

Peric

Bericht door Peric » 01 nov 2011, 16:01

Begrijp niet helemaal waarom nu over een studentenvisum voor Mauro gepraat wordt. Z'n pleegmoeder heeft zelf gezegd dat hij het nu al moeilijk heeft op de MBO. Als 'ie naar de HBO zou gaan is dat gedoemd om te falen.
En hij wist in 2007 al dat 'ie niet zou mogen blijven. Dus dat gelul dat 'm een bot is voorgehouden klopt ook niet.

Denk inderdaad dat het 'help-de-zielige-asielzoeker-molen' is die op volle toeren draait en er goed garen bij spint. Want als het lukt met Mauro gaan er natuurlijk meer de media opzoeken en zo'n zelfde procedure aanspannen. En wat kost dat allemaal weer niet? Daar is het Kabinet zich goed van doordrongen denk ik, vandaar dat het even duurt voor er een passende oplossing wordt gevonden.

Denk dat zo'n gozer er goed z'n voordeel mee kan en moet doen als 'ie weer in Angola terechtkomt om iets in internationale kringen te gaan doen. Maar als ik dat zo hoor en zie heeft 'ie daar zelf eigenlijk niet zo'n zin in..

RVV

Bericht door RVV » 01 nov 2011, 16:05

Klote voor hem, maar dat is het risico dat ie destijds nam.
Jongen van 9 jaar, enkeltje Europa, 4000 km ofzo bij zijn moeder vandaan, die hem ook nog eens op het vliegtuig heeft gezet. En dat was zijn risico?

Risico's die jongens van 9 nemen; springen uit een hoge boom, fietsen met losse handen en benen, belletje drukken drol voor de voordeur leggen etc..

Zoals men met de Mauro omgaat in dit land, zo behandel je een hond nog niet eens.

En al die mensen die denken dat Mauro in zijn eentje Angola kan opbouwen.. bijna grappig. Die jongen is gewoon een 100% verwesterde Nederlander geworden.

Michel P

Bericht door Michel P » 01 nov 2011, 16:06

De asiel kermis op de hak genomen!! :blink:

GTRene

Bericht door GTRene » 01 nov 2011, 16:10

Risico van moeders...
zo'n 18 jarige knul die zo graag aan het werk wil e.d. is vrij flexiebel en kan daar mooi beginnen als ie zo'n drijfveer heeft, kan wellicht weer bij moeders intrekken en vandaaruit en met steun van werderom die moeder aan de slag, lekker bij je eigen familie/roots, gezinshereniging hoe mooi wil je het hebben, trots daar want de zoon heeft een opleiding genoten en dus al wat stapjes hoger daar dan de meeste Angolezen oid.

Plaats reactie