Wat zou jij doen?

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Metchu

Wat zou jij doen?

Bericht door Metchu » 31 okt 2011, 19:32

ik kreeg wel even kippenvel van dit bericht hoor ... Maar gezien de situatie wat zou jij doen? Jezus wat leven we toch af en toe in een achterlijke wereld met achterlijke mensen :(

http://www.telegraaf.nl/buitenland/1082 ... ste__.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Turkse moeder stort zich op terroriste
ISTANBUL - Een moeder van vier kinderen heeft zich in de Oost-Turkse stad Bingöl op een terroriste geworpen die op het punt stond zichzelf op te blazen. De dappere moeder kwam bij haar heldendaad om het leven, maar wist wel het leven van haar kinderen en vele omstanders te redden.

Hatice Belgin

De terroriste was vermoedelijk een sympathisant van de Koerdische PKK. Ze wilde zichzelf opblazen in een drukke winkelstraat, waar Hatice Belgin op dat moment met drie van haar kinderen aan het winkelen was.

Belgin zag de terroriste en aarzelde geen moment. Ze sprong op haar en probeerde de bommengordel los te rukken. Bij de kleinere explosie die toen ontstond, kwamen Hatice Belgin, de terroriste en een voorbijganger om het leven. In totaal raakten 21 mensen gewond.

„Ze heeft haar eigen leven opgeofferd om het leven van haar kinderen te redden”, aldus een ooggetuige. De drie kinderen zijn wel gewond geraakt.

zucht... haat aan terrorisme :(

Emiel

Re: Wat zou jij doen?

Bericht door Emiel » 31 okt 2011, 19:45

Respect voor haar.

Veel mensen in stress situaties krijgen blackout die of ingrijpen veroorzaakt of paniek.
Vervelend maar ergens ook goed nieuws voor de overlevende.

:(

dvh

Bericht door dvh » 31 okt 2011, 19:46

Sodeju..
Dat soort acties moeten bijna instinctief op gereageerd worden anders ben je al te laat.
Knappe actie, en ja wie zou dat niet willen doen.

Maar bizar dat zo'n moeder gelijk weet wat er gaande is en er zo op reageert.
Dacht/wist namelijk niet dat de dreiging zo groot was/ is in turkije betreft zelfmoordterroristen enzo.

Metchu

Bericht door Metchu » 31 okt 2011, 19:49

het zuidoosten helaas wel... daar is het op het moment aardig hommeles... grens met irak en syrië enzo

Luco

Bericht door Luco » 31 okt 2011, 20:14

Beetje gewetensvraag.

Wat dvh zegt, is waarschijnlijk 99% instinct.
Ik weet niet of ik het lef zou hebben.

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 31 okt 2011, 20:20

Ik weet gelukkig niet hoe ik zou reageren want nooit meegemaakt.....maar respect voor die vrouw!

Gijs.

Bericht door Gijs. » 31 okt 2011, 22:50

Je kunt nooit je reactie voorspellen in zo'n situatie, maar die vrouw is echt een heldin! Erg sneu voor die kinderen dat ze de rest van hun leven zonder moeder moeten doorbrengen, maar zonder haar reactie waren ze er misschien niet eens meer.

Rupie

Bericht door Rupie » 01 nov 2011, 14:12

Een held (mannelijk) of heldin (vrouwelijk) is een bestaand, fictief of historisch persoon die, wanneer geconfronteerd met gevaar en rampspoed of vanuit een zwakke positie, moed en de bereidheid tot zelfopoffering betoont voor een grotere zaak.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Held" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Held hangt imo af van je benadering. Voor een goede moeder zullen de kinderen het allerbelangrijkste zijn en is het dus ook geen zelfopoffering.

Zoals reeds eerder opgemerkt is het beslissingsvermogen van deze persoon wel opmerkelijk wat mij betreft.

Over het resultaat kan je het inderdaad ook nog hebben ofwel of de kinderen in dit individuele geval beter af zijn.

Gijs.

Bericht door Gijs. » 01 nov 2011, 14:45

Ruben schreef:Een held (mannelijk) of heldin (vrouwelijk) is een bestaand, fictief of historisch persoon die, wanneer geconfronteerd met gevaar en rampspoed of vanuit een zwakke positie, moed en de bereidheid tot zelfopoffering betoont voor een grotere zaak.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Held" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Held hangt imo af van je benadering. Voor een goede moeder zullen de kinderen het allerbelangrijkste zijn en is het dus ook geen zelfopoffering.

Zoals reeds eerder opgemerkt is het beslissingsvermogen van deze persoon wel opmerkelijk wat mij betreft.

Over het resultaat kan je het inderdaad ook nog hebben ofwel of de kinderen in dit individuele geval beter af zijn.
Zover de wetenschappelijke analyse van Ruben :D

RVV

Bericht door RVV » 01 nov 2011, 15:17

ik kreeg wel even kippenvel van dit bericht hoor ... Maar gezien de situatie wat zou jij doen? Jezus wat leven we toch af en toe in een achterlijke wereld met achterlijke mensen
Gezien de nabijheid/afstand tot de terroriste had de moeder in een splitsecond al door dat ze sowieso zou gaan sterven. Op dat moment doe je als ouder het allerbelangrijkste wat je nog voor je kinderen kunt doen. Proberen hun leven veilig te stellen. Ik zou het zelfde hebben gedaan. Ik hoop wel dat ik nooit, maar dan ook nooit in mijn leven voor zo'n keuze komt te staan.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 01 nov 2011, 15:29

In dit geval was de terroriste waarschijnlijk een PKK aanhangster, een van de Koerden. En Metin heeft Turkse roots. Het kwartje valt....

Als een Israelische moeder dit bij 'n Palestijnse terrorist(e) had gedaan, was dit hier niet op deze manier op 't forum terechtgekomen heb ik 't idee. Want dan was de terrorist(e) geen echte terrorist(e), maar een vrijheidsstrijder en waar bemoeit die moeder zich mee , ofzo.

Hoe noemen we dat ook alweer.

:hmmm:

Oh ja, selectieve verontwaardiging. :D

:coffee:

Michel P

Bericht door Michel P » 01 nov 2011, 15:38

Robin schreef:In dit geval was de terroriste waarschijnlijk een PKK aanhangster, een van de Koerden. En Metin heeft Turkse roots. Het kwartje valt....

Als een Israelische moeder dit bij 'n Palestijnse terrorist(e) had gedaan, was dit hier niet op deze manier op 't forum terechtgekomen heb ik 't idee. Want dan was de terrorist(e) geen echte terrorist(e), maar een vrijheidsstrijder en waar bemoeit die moeder zich mee , ofzo.

LOL

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 01 nov 2011, 16:18

:popcorn: Ik had ff mijn i-pad er aan gehangen en de boel bestookt met 1 of andere app(nee geen shit die door android bestuurd wordt) die bommen onschadelijk maakt.
Maar ik ben natuurlijk ook wel erg boelkloedig :bro:

Rupie

Bericht door Rupie » 01 nov 2011, 17:01

Michel P schreef:
Robin schreef:In dit geval was de terroriste waarschijnlijk een PKK aanhangster, een van de Koerden. En Metin heeft Turkse roots. Het kwartje valt....

LOL
Zo, het treintje is weer op gang gekomen.

gijzbed-opc

Bericht door gijzbed-opc » 01 nov 2011, 18:48

Respect voor deze vrouw!!!

Metchu

Bericht door Metchu » 01 nov 2011, 20:57

ik ben oprecht verontwaardigd door welke manier van terrorisme dan ook... En geen mensenleven is meer waard dan een ander... Robin, deze reactie zegt meer iets over jou, dan over mijn "zogenaamde selectieve verontwaardigen"! Die link mag jij leggen en natuurlijk ben ik ziek van de situatie in het land van mijn ouders! Maar jij ziet mij nergens "propaganda" voeren! En zou eigenlijk nog mijn goed recht zijn ook, gezien de vrijheid van meningsuiting, maar dat zou te goedkoop zijn in de trant van dit bericht gezien de opoffering die deze moeder heeft gemaakt. Zo zit ik niet inelkaar. Maar nu je er toch over begint ik ben blij dat er iemand anders op wijst dat dit de daad is van de PKK... een terroristische organisatie!

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 03 nov 2011, 09:34

Jammer dat een vrouw met zo'n adequaat werkend brein moet sterven. Misschien dat 't ergens goed voor is geweest, maar in feite zijn al dit soort aanslagen zinloos.

Iedere terroristische organisatie heeft in de basis van haar bestaan een motivatie om tot dit soort onzin over te gaan. Uiteindelijk is 't allemaal terug te voeren op 't feit dat toen de wereld ontstond, er niet automatisch grens-lijntjes werden getrokken en iedereen leefde waar hij wilde, totdat er opeens mensen gingen settelen in plaats van rondtrekken. Toen moesten ze opeens hun territorium af gaan bakenen en dus een grens trekken. Vanaf toen is 't misgegaan en blijft men primitief reageren op situaties waarin grenzen worden getrokken, of 't nu in hun voor- of nadeel is.

De mens zou meer dan ooit de mindset van de globalist moeten krijgen. De vrijheid om te wonen waar je wilt. De rijkdom om je geen eigen stuk grond toe te eigenen (denk daar maar eens over na). Landsgrenzen, historische perspectieven (oorlogen/veldslagen) waarop continu wordt teruggevallen, geloof, taalverschil, etc. Het is allemaal niet meer van deze tijd imho. Misschien moeten terroristen daar eens een bom op gooien. Gewoon een nieuwe frisse start. Wereldbevolking 2.0

Rupie

Bericht door Rupie » 03 nov 2011, 10:59

Amen. Lekker duidelijk en kort geformuleerd.

RVV

Bericht door RVV » 03 nov 2011, 11:07

totdat er opeens mensen gingen settelen in plaats van rondtrekken.
Dat was omdat de mens als jager geen bestaansrecht had. En landbouw een noodzakelijk kwaad werd om alle monden te voeden. Als de landbouw niet was ''uitgevonden''' dan was de mens allang uitgestorven. En als we nog wel hadden bestaan dan liepen we nog steeds met pijl en boog achter de konijnen aan.

Zwart wit gezien is het de schuld van de landbouw dat er grenzen zijn onstaan.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 03 nov 2011, 11:27

RVV schreef:
Dat was omdat de mens als jager geen bestaansrecht had. En landbouw een noodzakelijk kwaad werd om alle monden te voeden. Als de landbouw niet was ''uitgevonden''' dan was de mens allang uitgestorven. En als we nog wel hadden bestaan dan liepen we nog steeds met pijl en boog achter de konijnen aan.

Dus eigenlijk moeten we de boeren te pakken nemen, die zijn de aanstichters van al het kwaad..........

GTRene

Bericht door GTRene » 03 nov 2011, 11:39

whahahah :zwijntje: :mrgreen:

RVV

Bericht door RVV » 03 nov 2011, 14:45

Hans dat wilde ik nu net niet schrijven :bag: :D

Robin

Bericht door Robin » 03 nov 2011, 14:51

Jeweetog?

Afbeelding

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 03 nov 2011, 15:05

RVV schreef:

Als je het heel zwart-wit bekijkt, dan is 't de schuld van 't feit dat wij mensen niet graag dood willen. De aarde redt zich wel zonder ons. Wij zijn alleen zo egoïstisch om onszelf een plekje (understatement) toe te eigenen.

De mens wil zich graag ontwikkelen, maar wat is er mis met pijl en boog op konijnen jagen? Lijkt mij heerlijk. Alleen is 't klote als je vegetariër bent, dan voel je je oppermachtig met je pijl&boog versus een paddestoel en dat oppermachtige gevoel geeft je als rechtgeaarde vegetarier van nature toch een schuldgevoel, of niet dan? :D
Laatst gewijzigd door Dennis Cavallino op 03 nov 2011, 15:10, 1 keer totaal gewijzigd.

Robin

Bericht door Robin » 03 nov 2011, 15:08

Tja, religie zie ik als de basis voor alle elende in de wat modernere( lees vanaf 'n 3000v Chr tot nu) wereld.

Plaats reactie