535 perfectioneren

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
Dennis Cavallino

535 perfectioneren

Bericht door Dennis Cavallino » 08 mar 2007, 13:52

Aan de 535 wil ik een paar dingen (laten) doen. Ik weet nog niet precies of ik alles laat doen, of maar een paar dingen.

In de motorkap zitten een paar rare deukjes en natuurlijk steenslag schade. Ik zoek eigenlijk een goedkoop 'mannetje'. Heb wel wat adresssen, maar ik vind het vrij prijzig. Het moet niet veel duurder worden dan een nieuwe motorkap namelijk. Weet iemand een goed(koop) adresje, waar ik evt. ook alle onderstaande punten kan laten doen?

De zwarte randen in de bumpers vertonen krassen e.d. deze kun je schuren, licht plamuren en spuiten. Maar vernieuwen is niet veel duurder schat ik zo. Iemand hier ervaring mee? Bij Wheeler Dealers vervangen ze het de ene keer en vernieuwen ze het een andere keer. :)

Het leer heb ik zelf behandeld, maar ben nog niet tevreden met het resultaat. Dit ga ik opnieuw doen. Aan de achterkant van de stoelen zitten kaartvakken. Deze zien er echt niet mooi uit. Kun je leer ook spuiten?

Lijkt wel of er ooit een antenne is geplaatst achter de linker C stijl en daarna is dichtgemaakt. De lak is hier op één cm2 niet netjes.

Een hoekje van de deur aan mijn kant is aan de onderkant gaan roesten. Dit moet even heel goed aangepakt worden, het is nu een plek van een paar cm, maar doordat daar altijd vocht in een klein richteltje staat, roest het zo verder. Dit kan ik zelf wel waarschijnlijk, met wat geduld en handigheid.

De spiegels zijn niet netjes meer. Spuiten of vervangen. Als je gaat spuiten dan moet je minimaal de spiegels afplakken, maar kun je ze ook demonteren zonder dat het spiegelglas breekt?? Ook dit kan ik zelf, maar een echte vakman maakt er waarschijnlijk iets moois van voor niet al teveel geld.

Het kleppendeksel die is geplaatst van het nieuwe blok is erg geoxideerd. Dat heb je bijna bij alle BMW's wel, maar ik vind het mooier als het er strak uitziet. Demonteren ervan lijkt me niet zo moeilijk. Bij terugplaatsen moet ik zeker een nieuwe pakking plaatsen? En hoe kun je dit het beste 'polijsten', of is stralen beter/mooier?

Dat was het wel denk ik. Ik vind het niet erg om de auto een paar weekjes kwijt te zijn. Als er iemand is die een mooi prijsje kan maken voor deze puntjes op i, dan vind ik het overwegen waard om niet zelf te gaan lopen klooien. Dus schiet maar: waar moet ik heen? :)

Knot

Bericht door Knot » 08 mar 2007, 13:54

Je wil m dus voorlopig nog wel houden anders ga je hier geen geld in steken..

Kijk wel uit dat ie niet weer gestolen wordt als je m TE netjes maakt he ;)

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 08 mar 2007, 13:56

Ow ja, ik wil de auto ook nog een keer professioneel laten poetsen. De blanke laklaag wil ik laten polijsten zodat de meeste kleine (was krasjes e.d.) eruit gaan. Waar kun je dat het beste laten doen?

En nog iets. Ik heb honinggraatjes. Deze hebben deksels met lelijke oude BMW stickers. Die stickers wil ik nieuw kopen, maar de velgen wil ik ook gaan laten spuiten. Moeten die stickers erop nadat de blanke laklaag is geplaats, of kan het ook ervoor, zodat ze mooi blijven. Of werkt dat niet?

Knot

Bericht door Knot » 08 mar 2007, 13:58

Wel ff werk hoor die lak, maar dan is ie wel top.

Enneh, je hebt me ingehaald :(

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 08 mar 2007, 14:03

Knot: Hij is nu verzekerd tegen diefstal. :wink:

Die auto gaat niet meer weg hoor. Er zijn maar 2 auto's die ik tot een bedrag van 20k liever zou willen dan deze. Technisch is hij nu 100% perfect, optisch 90% van binnen en van buiten. Dat moet ook 100% worden.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 08 mar 2007, 14:25

Weet iemand hoe je aan prijslijsten van de BMW E34 (en E30) kunt komen voor alle leverbare OEM onderdelen?

Mathieu

Bericht door Mathieu » 08 mar 2007, 14:28

Poetsen kun je door Wilco van Esch laten doen.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 08 mar 2007, 14:35

Serieus of is dat een grapje (ik weet het nooit zo goed bij jou). :)

stefan van der burgh

Bericht door stefan van der burgh » 08 mar 2007, 14:40

http://www.realoem.com/bmw/select.do?PH ... 48d4d39ea1

Dat wat? Dollars, maar heb je iig een indicatie...

Femme

Bericht door Femme » 08 mar 2007, 16:21

Ik kom met enige regelmaat over de vloer bij een autoreconditioneringsbedrijf dat eigenlijk alle dingen aanpakt, van auto's poetsen en herstel van beschadingen in interieur en exterieur tot aan het veredelen van auto's (monteren van spoilers, remmen, uitlaten, schokdempers, inbouw van dvd-beeldschermen, facelift lichtunits, spuiten van matzware bumpers en stootlijsten). Hun tarief is iets van 30 of 35 euro per uur ex btw.

http://www.autototaalbv.nl/

Ze hebben mijn Alpina B10 3.2 verbouwd (facelift verlichting, stootlijsten in carrosseriekleur, afneembare trekhaak, spoorverbreders, matzwarte raamlijsten, rooster in voorbumper en spiegelkappen hoogglans zwart gemaakt, achterbumper opnieuw gespoten, velgen gericht, opnieuw gespoten en voorzien van nieuwe Alpina-logo's, krakend leer in achterbank verholpen door plaatsing van vilt, interieurlijsten hoogglans zwart gemaakt, bassie en adriaan telefoon in armsteun verwijderd, nieuw bedieningscluster in middenconsole gemonteerd, Alpina-logo op bumper aangebracht, laaghangende en ver uitstekende uitlaatpijpen rechtgemaakt en ingekort, vuldop van lpg-tank in carrosseriekleur gespoten, versnellingspook vervangen door E90 exemplaar in hoogglans zwart, haaievin op dak ipv antenne, montage van heldere mistlampen, luxe kentekenplaten besteld en kentekenplaten hoogglans zwart gespoten. Ik zal vast nog wel wat kleine dingen vergeten zijn :) .

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 08 mar 2007, 17:15

@Stefan: Prachtig, dat is wat ik zocht. Danke!

@Femme: Juist, zo'n bedrijf zocht ik. Binnenkort maar eens die kant op rijden voor een offerte. Dank je!

Mathieu

Bericht door Mathieu » 08 mar 2007, 20:16

http://www.vaneschbmw.nl/

Dan sectie - carcleaning
Dat doet Wilco.

Van Esch BMW bestaat niet meer, want Ryan zit me zijn blote b%llen in de zon op Antillen.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 09 mar 2007, 09:29

Ok, tnx.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 06 apr 2007, 15:10

Gisteren 2 goede buitenspiegels gescoord. Leek me toch makkelijker dan zelf spuiten. En stuk minder werk.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 15 mei 2007, 15:48

Ik kan zo snel het poetsdraadje niet vinden, maar dit is vakwerk:
http://www.vxronline.co.uk/messageboard ... php?t=4618

allen

Bericht door allen » 15 mei 2007, 16:55

Resultaat weet ik niet maar bij in Dordt kost binnen / buiten reinigen en een waxoil beurtje 300 euri incl. btw. Lijkt mij niet veel.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 15 mei 2007, 17:34

Ik heb inmiddels via wat poetsfora (ja die bestaan echt!) wat goeie tips gekregen en uitgetest op o.a. de 325. Werkt goed. Gewoon knappe spullen kopen en geen halfordsmeuk en daarna geduldig en zorgvuldig te werk gaan werkt net zo goed als een professional.

Alleen is uitbesteden makkelijker

Plaats reactie