Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
RVV

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door RVV » 27 okt 2011, 13:37

Luco schreef:Nou gezien je commentaar op allerlei zaken die jij er toch echt allemaal bijhaalt vind ik dat je behoorlijk afgeeft op de politie.

Nogmaals het zijn ook allemaal mensen, probleem is alleen dat als hun een foutje maken het meer gevolgen heeft dan dat jij of ik een fout maken.
Ik zie het dus als lekker makkelijk zeiken achteraf zonder dat er ook maar enige constructieve oplossingen aangedragen worden.
Als je mijn posts goed lees draag ik verschillende constructieve oplossingen aan. Maargoed een discussie als deze is vooral een kwestie van verschillende inzichten (gebasseerd op eigen normen en waarden). Waarbij de ene persoon de "oorzaak" belangrijker vind en de andere persoon het "gevolg".

Overigens heb ik zeker het nodige respect voor de politie en zijn taken in het algemeen. Scheldpartijen online/offline tegen politieagenten daar zal ik me niet schuldig aan maken. Maar kritiek hebben op het handelen van de politie moet altijd mogelijk zijn.

Elise

Bericht door Elise » 27 okt 2011, 13:37

dvh schreef:Jij denkt in problemen ipv oplossingen.
Jouw oplossing is geen oplossing, maar de zak stront bij een ander voor de voeten gooien.

De meneer in kwestie heeft schijnbaar geen geld om te tanken en tankt zonder te betalen.
Als jij een systeem maakt waarbij je vooraf moet betalen en die meneer wil toch autorijden gaat hij dat geld wat hij nodig heeft om te kunnen tanken ergens anders halen......... inbraak, overval, afpersen.....maar dat geld gaat er komen. Snappie?
Laatst gewijzigd door Elise op 27 okt 2011, 13:38, 1 keer totaal gewijzigd.

Rupie

Bericht door Rupie » 27 okt 2011, 13:38

Lol :tooth:

Edit: gaat wel erg hard met reacties hier.

RVV

Bericht door RVV » 27 okt 2011, 13:46

Elise schreef:
RVV schreef:Het gaat om het eindresultaat en dat is een automobilist die part noch deel uitmaakte van deze wild west bende is gestorven.
Als het eindresultaat is dat men in het vervolg wel uit het hoofd laat om aan de politie te ontkomen vind ik dat hoe treurig het ook is acceptabel.Ik ben namelijk veel banger voor de gevolgen als men in het vervolg denkt te ontkomen aan de politie door het creëren van gevaarlijk rijgedrag.

Elise schreef:
dvh schreef:Jij denkt in problemen ipv oplossingen.
Jouw oplossing is geen oplossing, maar de zak stront bij een ander voor de voeten gooien.

De meneer in kwestie heeft schijnbaar geen geld om te tanken en tankt zonder te betalen.
Als jij een systeem maakt waarbij je vooraf moet betalen en die meneer wil toch autorijden gaat hij dat geld wat hij nodig heeft om te kunnen tanken ergens anders halen......... inbraak, overval, afpersen.....maar dat geld gaat er komen. Snappie?

Zie hierboven waar het al fout gaat.. er gaat geen afschrikking uit van deze dood. En al helemaal niet bij de dader of toekomstige daders.. schuldgevoel tov het slachtoffer e/of nabestaanden is vaak ook 0,0..

Die man is gewoon zinloos gestorven. Maakt dat het acceptabel?

Elise

Bericht door Elise » 27 okt 2011, 13:55

Niet de boel uit z'n verband trekken he.

Als de algemene perceptie gaat worden dat je (makkelijk) aan de politie kunt ontkomen door gevaarlijk rijgedrag te vertonen kan het op de langere termijn nog veel meer verkeersdoden opleveren.

Uitgangspunt moet zijn dat als je van de politie een stopteken krijgt je hieraan gehoor geeft omdat je weet dat je nooit aan de politie kunt ontkomen.
Laatst gewijzigd door Elise op 27 okt 2011, 13:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Luco

Bericht door Luco » 27 okt 2011, 13:55

Acceptabel is het zeker niet, maar wat dan?
Je zegt dat je diverse oplossingen aan hebt gedragen, met alle respect, ik heb ze niet gezien.

Dan maar alles toelaten en niet meer ingrijpen, leuke vrijstaat wordt het dan.

RVV

Bericht door RVV » 27 okt 2011, 14:07

Ik heb geen zin om alles weer terug te gaan lezen maar deze vond ik wel de belangrijkste:
De politie had eigenlijk ALLE tijd.. om een anonieme burgerauto of meerdere anonieme burgerauto's de weg op te sturen.. LOSSEN met zwaailamp auto's en de dader het gevoel geven dat die ontsnapt was.. op gepaste afstand met burgerauto's de achtervolging inzetten en de daders aanhouden zodra ze gestopt waren. Het Nederlandse wegennet, helemaal in de randstad is echt te klein om te ontsnappen

Elise het is natuurlijk een utopie om te denken dat zulk crimineel volk netjes zich aan de spelregels houd van de politie (verplicht stoppen na een stopteken). Criminelen vertonen ALTIJD vluchtgedrag omdat de gevolgen groot zijn als ze 'gepakt' worden. Normen en waarden hadden ze toch al niet, ook niet ineens omdat de politie dat eist. Jij en ik zijn dan wel brave burgers die stoppen voor de politie als ze dat vragen maar dat is omdat wij bang zijn voor de gevolgen.

dvh

Bericht door dvh » 27 okt 2011, 14:10

Bert ///M3 schreef:Nee andersom jullie denken in lapmiddelen niet in structurele oplossingen.

Als je iemand die benzine steelt laat betalen voor zijn benzine dmv vooraf betalen dan gaat die de volgende keer wel wat anders stelen.

Dan is dus inderdaad je probleem verschoven.
Als je een structurele oplossing weet voor een eeuwenoud probleem genaamd : " diefstal"
Gooi hem d'r maar in :kikker:

Luco

Bericht door Luco » 27 okt 2011, 14:22

RVV schreef:Ik heb geen zin om alles weer terug te gaan lezen maar deze vond ik wel de belangrijkste:
De politie had eigenlijk ALLE tijd.. om een anonieme burgerauto of meerdere anonieme burgerauto's de weg op te sturen.. LOSSEN met zwaailamp auto's en de dader het gevoel geven dat die ontsnapt was.. op gepaste afstand met burgerauto's de achtervolging inzetten en de daders aanhouden zodra ze gestopt waren. Het Nederlandse wegennet, helemaal in de randstad is echt te klein om te ontsnappen
Sorry hoor dat is ook de zwakste, hoezo alle tijd, 45km lang en 200kmh, dan hadden ze dus maximaal 13 minuten om allerlei split moment beslissingen te nemen, waar wil je in die tijd die burgerwagens vandaan halen, die staan echt niet op elke hoek van de straat.

Het nederlandse wegennet zit vol met afslagen, dus grote kans op ontsnapping, want die krijg je binnen 13 minuten niet allemaal bemand..

RVV

Bericht door RVV » 27 okt 2011, 14:47

Het is geen 200 km/h gemiddeld.. maar snelheden tot 200 km/h..

Maargoed het belangrijkte argument wat ik heb gegeven is dat men op een gegeven moment een belangenafweging had moeten maken. En dat was het moment dat onschuldige burgers gevaar zouden lopen.

Luco

Bericht door Luco » 27 okt 2011, 15:02

Dat kan je toch nooit vantevoren weten, denk je dat ze als een stel hersenloze idioten dit maar gewoon gedaan hebben?
Deze methode wordt al jaren succesvol toegepast, nu gaat het 1 keer "fout" en dan moet het maar niet meer zo gebeuren, of krijgt de politie een douw.
Beetje vreemd hoor.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 27 okt 2011, 15:05

Wat me opvalt, en zeker bij Rico, dat hij nu ineens zo van leer trekt maar dat alle andere keren dat de truuk met de vuik wel lukte je er niemand over hoorde.
Ik kan me niet voorstellen dat dit de eerste keer is dat je er van hoort en dat bij de andere keren dat de vuik truuk wel werkte dacht "goed gedaan".
Opmerkelijk is dat je destijds niet aan de bel hebt getrokken over het feit dat het" not done" is om onwetende burgers te betrekken bij een politie aktie.
Vind het geschreeuw achteraf erg makkelijk.

RVV

Bericht door RVV » 27 okt 2011, 15:29

Hans ik ben alttijd al tegen roekeloze achtervolgingen geweest. Wegmisbruikers zie je het ook af en toe voorbijkomen.. tenenkrommend...

Maus335i

Bericht door Maus335i » 27 okt 2011, 20:50

Hans heeft wel een punt Rico. Heb je je ook zo boos gemaakt over de filevorming bij de porsche van een paar jaar terug?

Volgens mij is de enige reden van discussie het feit dat er een slachtoffer is gevallen en niet zozeer de gebruikte methode. Dat was al jaren zo en zonder enstige gevolgen.

HansD

Bericht door HansD » 27 okt 2011, 21:54

LOL, zo lust ik er nog wel een paar. Benzine maar gratis weggeven dan? Stel je voor dat hij anders op een andere criminele manier aan geld komt. Met de uitleg die jij nu geeft kunnen we beter alle criminelen direct het geld geven dat ze willen hebben want stel je voor hoe ze anders aan hun geld komen. Toch niet een soort reactie die ik van je had verwacht. Kun je hier ook nog even een draai wat betreft criminele marokkanen aan geven want daarop zie ik je toch vaak anders reageren.

Wat betreft de gebruikte methode, daar ben ik het nooit mee eens geweest maar om eerlijk te zijn hoorde ik er ook te weinig over om me er heel druk over te maken. Nu is dat anders omdat je met de mogelijke dodelijke gevolgen geconfronteerd wordt.

GTRene

Bericht door GTRene » 27 okt 2011, 22:13

op de Ring gaan sommige ook dood, je kan het voorkomen daar door niet meer te laten rijden over de Ring...
ook tijdens rally's sterven soms onschuldige toeschouwers door dat bv een rally auto ver uit koers geraakt over de kop of hup het publiek in, das soms helaas het risico van "leven"
je kan ook niet alles verbieden en zeker niet de dieven/criminelen een vrijbrief geven...

netjes ze wat vragen of ze willen stoppen oid helpt niet echt, daar geven jij en ik alleen gehoor aan bijwijze van...ze moeten roeien met de riemen die ze hebben.
het mooie is, der zijn door de nwe regels (einde bon quota) 1.000.000 minder snelheidboetes geloof ik dit jaar en zo besteden ze meer tijd aan echte boeven pakken wat we "allemaal" graag willen, af en toe gaat er wellicht wat minder mooi dan gehoopt, het leven kun je niet voorspellen.

RVV

Bericht door RVV » 27 okt 2011, 22:16

Maus335i schreef:Hans heeft wel een punt Rico. Heb je je ook zo boos gemaakt over de filevorming bij de porsche van een paar jaar terug?

Volgens mij is de enige reden van discussie het feit dat er een slachtoffer is gevallen en niet zozeer de gebruikte methode. Dat was al jaren zo en zonder enstige gevolgen.
Ik heb even terug gezocht wat toen mijn reactie was;,

RVV schreef:Tenenkromend en schandalig gevaarlijke achtervolging....

Op een gegeven moment hoor je ze roepen dat een politieauto ervoor rap aan de kant moet, want de camerawagen zit er achter :? Alles voor de kijkcijfers..

EEN GROF SCHANDAAL DIT..

Zelfde mening als nu.

GTRene

Bericht door GTRene » 27 okt 2011, 22:23

misschien helpt het dat je met de boeven gaat thee drinken, rustgevende thee :coffee:

of "dood" knuffelen :D

of ze een baan aanbieden bij bepaalde afdelingen van het "rijk" daar kunnen ze legaal "stelen" :lol:
valt het niet op en vinden de meesten het heel "normaal"
:duck:

JP

Bericht door JP » 27 okt 2011, 22:29

RVV schreef:
Maus335i schreef:Hans heeft wel een punt Rico. Heb je je ook zo boos gemaakt over de filevorming bij de porsche van een paar jaar terug?

Ik heb even terug gezocht wat toen mijn reactie was;,

RVV schreef:Tenenkromend en schandalig gevaarlijke achtervolging....

Op een gegeven moment hoor je ze roepen dat een politieauto ervoor rap aan de kant moet, want de camerawagen zit er achter :? Alles voor de kijkcijfers..

EEN GROF SCHANDAAL DIT..

Zelfde mening als nu.
Toen was de keuze tussen opvallende Golf 1.9 TDi of onopvallende V6 camerauto... :?

Snipe

Bericht door Snipe » 28 okt 2011, 09:09

Twitteren met de PVV.

Afbeelding

RVV

Bericht door RVV » 28 okt 2011, 09:21

Was die op weg naar Angola?

Robertdj

Bericht door Robertdj » 28 okt 2011, 09:36

Snipe schreef:Twitteren met de PVV.

Afbeelding
Die gast heeft het iq van een profvoetballer.

Elise

Bericht door Elise » 28 okt 2011, 09:37

HansD schreef:
LOL, zo lust ik er nog wel een paar. Benzine maar gratis weggeven dan? Stel je voor dat hij anders op een andere criminele manier aan geld komt. Met de uitleg die jij nu geeft kunnen we beter alle criminelen direct het geld geven dat ze willen hebben want stel je voor hoe ze anders aan hun geld komen. Toch niet een soort reactie die ik van je had verwacht. Kun je hier ook nog even een draai wat betreft criminele marokkanen aan geven want daarop zie ik je toch vaak anders reageren.
Daar hebben we de reactie van spuit elf.

Als je even de moeite had genomen om de thead te lezen, ipv als een kip zonder kop te posten, dan had je gezien in welke context mijn posting was geplaatst (namelijk het verplaatsen van het probleem ipv het oplossen daarvan).
Maar dat de posting van mij afkomsting was werkte al als een rode lap op een stier.

En dan beginnen over criminele marokkanen, wat ben je ook een lulletje lampepit.

Snipe

Bericht door Snipe » 28 okt 2011, 09:38

@Rico Het zou me weinig verbazen als 'ie met toeters, vlaggen en een dweilorkest die jongen had willen begeleiden.

Dit was overigens dezelfde PVV'er die een tijd terug de door de NSB gebruikte Prinsenvlag ophing in de fractiekamer van de PVV.

Michel P

Bericht door Michel P » 28 okt 2011, 10:01

Inzicht in de Angola AMA's!!!

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2844/Arc ... dijs.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;

Let wel 2002!!!!!

Alle voorgangers van Leers hebben het verzoek met juiste onderbouwing afgewezen, hij heeft nog gewoon contact met zijn moeder in Angola.............. bewust jaren lang het proces frustreren.........

De linkse kerk die nu moord en brand schreeuwt, had middels Nebahat Albayrak de knuffel asielzoeker al lang kunnen redden als het ze daar echt om zou gaan. Hypocriet tot op het bot.......

Misselijk makend........ over de rug van zo'n individu electoraal willen scoren........... dan ben je pas harteloos.........

Michel

Plaats reactie