Video: M6 over Nordschleife+commentaar
- Erik K.
- Berichten: 7210
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
Video: M6 over Nordschleife+commentaar
Weet niet of deze de juiste lijnen rijdt, maar misschien wel handig het Engelse commentaar.
http://www.race-training.com/videos/nordschleife3.wmv
http://www.race-training.com/videos/nordschleife3.wmv
- Robin
- Berichten: 55702
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
De lijnen zullen wel juist zijn, maar die bijrijder word je ook 'gestoord' van als je 't mij vraagt.
En de rijder zelf heeft een bepaalde 'angst' tov de andere deelnemers en in bochten. Ik snap 't wel een beetje, maar dit schiet niet op. Genoeg ruimte bij die A3 en Kadett bijvoorbeeld:FLOOR IT, je hebt gvd +500pk man! :twisted:

En de rijder zelf heeft een bepaalde 'angst' tov de andere deelnemers en in bochten. Ik snap 't wel een beetje, maar dit schiet niet op. Genoeg ruimte bij die A3 en Kadett bijvoorbeeld:FLOOR IT, je hebt gvd +500pk man! :twisted:
- Knot
- Berichten: 40500
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Tsja, mag ik dan een paar rondjes??? Ik zit altijd te schelden en te tieren als ik met mn 120pk ergens niet voorbij kan, rechtuit leg je het af tegen de dikke Porkers, Beemers enz en na een paar bochten zit je weer op de bumper om er vervolgens weer uitgetrokken te worden.. Heb je 507pk gebruik ze dan ook!!!!Joop schreef:Leuke vondst. Maar dit lijkt wel een Touristenfahrt... beetje meer gang mag er wel in met 507PK. 't Is denk wel zo, als je er geen gevoel voor heb zal het nooit iets worden.
- Knot
- Berichten: 40500
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
- Knot
- Berichten: 40500
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
-
- Berichten: 4820
- Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
- Locatie: Den Haag
Ik denk dat deze man één van zijn eerste rondjes aan het afleggen is. Ik vind dan ook dat diegene die aanwijzingen geeft het helemaal niet verkeerd doet. Heb het ook een paar keer gedaan, en vond het doodeng om met een beginneling de baan op te gaan (en die reden nog niet eens een 507 pk M6 op een halfnatte Ring)
- Knot
- Berichten: 40500
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
-
OnlineTristan
- Berichten: 13436
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Volgas met 507pk over de NS is ook weer wat anders dan met een Opeltje met 120pk hé
Je moet 36 keer grotere ballen hebben om in DSC off alles uit zo'n M6 te persen.
Een 120pk Opel FWD kan ook weinig verkeerd doen op het naadje.
Wat leuker is laat ik in het midden.
Mijn rondjes met de 343pk M3 waren niet leuker dan met de Arosa 16v. Het gaat vooral veel harder. Veeeel harder. Maar daardoor ook een veel kleinere correctiemarge.

Je moet 36 keer grotere ballen hebben om in DSC off alles uit zo'n M6 te persen.
Een 120pk Opel FWD kan ook weinig verkeerd doen op het naadje.
Wat leuker is laat ik in het midden.
Mijn rondjes met de 343pk M3 waren niet leuker dan met de Arosa 16v. Het gaat vooral veel harder. Veeeel harder. Maar daardoor ook een veel kleinere correctiemarge.
- Knot
- Berichten: 40500
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Wat dacht je van dagen achter elkaar video's kijken en ringguides bestuderen??Tristan schreef:Ik heb pas 2 rondjes op de Ring gereden, dus zou ook in het voorjaar een instructeur/iemand met ervaring ernaast willen hebben. Dat ik dan niet de beste lijnen rij, so be it. Beter dan overmoedig worden en in de vangrail belanden.

- Knot
- Berichten: 40500
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Rico, mijn M3 GT had niet eens DSC of whatever. Ben ook zat uitgebroken na Fuchsrohre in de 4e versnelling, zit je toch nog op 170/180 als je m links over de curb gooit. Of Pflanzgarten III uitkomen met 200 even een stap zetten met de achterkant, geen probleem.. (GF van Sjef vond het een keer niet zo gaaf, maargoed, daarna wist ze pas dat ik t wel onder controle had). Maar zoals het hier gaat kan je beter beginnen met een hot hatch als de CTR/GTI.
Oke slechts 295pk maar ook met deze auto zat ik al te schelden dat het niet rap genoeg ging, komt nog eens bij dat de remmen kut/standaard/krom waren en ik te weinig camber had staan op de smalle 225 brede voorbandjes zodat Sven nog aan kon haken ook met de 200pk Golf GTI!
Het is jammer dat ik het geld gewoon niet heb maar met een dikke auto weet ik zeker dat het leuk kan worden en ik echt rap rond kan gaan.
Oke slechts 295pk maar ook met deze auto zat ik al te schelden dat het niet rap genoeg ging, komt nog eens bij dat de remmen kut/standaard/krom waren en ik te weinig camber had staan op de smalle 225 brede voorbandjes zodat Sven nog aan kon haken ook met de 200pk Golf GTI!
Het is jammer dat ik het geld gewoon niet heb maar met een dikke auto weet ik zeker dat het leuk kan worden en ik echt rap rond kan gaan.
-
OnlineTristan
- Berichten: 13436
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Oh, heb dat vaak zat gedaan, alleen heb je geen snelheidsgevoel en je voelt het wegdek niet, dus behoorlijk steriel. Er is maar 1 manier om te bestuderen en dat is gewoon rondjes rijden. Enige manier om de Ring goed te kennen.Knot schreef:Wat dacht je van dagen achter elkaar video's kijken en ringguides bestuderen??Tristan schreef:Ik heb pas 2 rondjes op de Ring gereden, dus zou ook in het voorjaar een instructeur/iemand met ervaring ernaast willen hebben. Dat ik dan niet de beste lijnen rij, so be it. Beter dan overmoedig worden en in de vangrail belanden.
- Knot
- Berichten: 40500
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Tristan, klopt, maar extra extra voorbereiding kan geen kwaad toch.
Wanneer ik het meeste heb geleerd zijn mn eerste regenrondjes op een doordeweekse dag. Weinig mensen doordat je niet in het weekend gaat, nog minder mensen doordat het regent, en je rijdt op 70% van je normale snelheid vaak dus veel meer tijd om aan instuurpunten, bochtverloop, soorten asfalt, oneffenheden etc te besteden.
Wanneer ik het meeste heb geleerd zijn mn eerste regenrondjes op een doordeweekse dag. Weinig mensen doordat je niet in het weekend gaat, nog minder mensen doordat het regent, en je rijdt op 70% van je normale snelheid vaak dus veel meer tijd om aan instuurpunten, bochtverloop, soorten asfalt, oneffenheden etc te besteden.
- RobS
- Berichten: 3560
- Lid geworden op: 01 feb 2007, 22:11
- Locatie: Brabant
Je vergeet de XBOX en/of PS2Knot schreef:Wat dacht je van dagen achter elkaar video's kijken en ringguides bestuderen??Tristan schreef:Ik heb pas 2 rondjes op de Ring gereden, dus zou ook in het voorjaar een instructeur/iemand met ervaring ernaast willen hebben. Dat ik dan niet de beste lijnen rij, so be it. Beter dan overmoedig worden en in de vangrail belanden.

- Bert ///M3
- Berichten: 9424
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Dat leert je geen NS rijden imho.
Ik heb hem al 10.000 keer in Racer en GTR2 gereden maar die 9:00 heb ik nog niet gereden
Probleem met 300 PK+ auto's is dat het al heel erg hard lijkt te gaan omdat je de rechte stukken flink tijd goedmaakt. Zodoende haal je wat auto's in en voel je jezelf weer helemaal goed dat je lekker rondgaat met minder als 10 rondjes ervaring. Het verbergt fouten doordat je weer zo snel op snelheid bent.
Ik heb hem al 10.000 keer in Racer en GTR2 gereden maar die 9:00 heb ik nog niet gereden

Probleem met 300 PK+ auto's is dat het al heel erg hard lijkt te gaan omdat je de rechte stukken flink tijd goedmaakt. Zodoende haal je wat auto's in en voel je jezelf weer helemaal goed dat je lekker rondgaat met minder als 10 rondjes ervaring. Het verbergt fouten doordat je weer zo snel op snelheid bent.