Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Michel P

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Michel P » 26 okt 2011, 13:35

Kijk eens in de spiegel met je opvliegerige gedrag........ als je een vrouw was zou je in de overgang kunnen zitten :tong:

Over nuance gesproken, die is bij heel veel nieuwkomers ver te zoeken, zie conflict tussen turken en koerden, is van een nivo barbaren lijkt me......... maar uiteraard echt een verrijking voor NL........... de import van een vendettacultuur......... oog om oog tand om tand is hier toch al lang niet meer gangbaar in dit beschaafde land, of missen we dit en importeren we het maar.........

Michel

GTRene

Bericht door GTRene » 26 okt 2011, 13:38

Luco schreef:
Michel P schreef:Dus als iemand (laten we aannemen) terecht een uitkering wegens arbeidsongeschiktheid ontvangt, dan moet hij zijn bek houden omdat het een profiteur is......... Denk dat Rene graag weer de Rene zou zijn van voor zijn arbeidsongeschikheid en lekker zou kunnen werken en leven zonder beperkingen.......... Volgens mij heeft hij ook altijd voor zijn arbeidsongeschikheid gewerkt.....

Michel
Niks mis mee, maar bijna iedereen heeft volgens hem onterecht een uitkering, een beetje nuance richting sommige bevolkingsgroepen zou niet misstaan.
Want dat is het punt, bij rene gaan we ervan uit dat het terecht is en bij iedere turk of marrokaan dat het onterecht is.

Duifjes, mag jij vinden, dat is mijn mening, en ik heb dagelijks sex :hot: :hot: :hot: :hot:
En Michel, dat klopt heb ee behoorlijk lange tijd (heeeel wat jaren dus) voor ik thuis kwam te zitten gewerkt maar verder niet tegen extra dingen verzekerd en dus gewoon minium loon.
dus ik neem niks extra (krijg ik ook niet) en dus eet men huis e.d. langzaam op....maar daar klaag ik verder niet over, ik kost minder dan iemand met kids en minder dan een overbetaalde ambtenaar, nee Luco niet de gewone maar die overbetaalde hopelijk hoef ik je dat niet uit te leggen :wink: (dus neit alle zoals jij meestal zegt)

Luco

Bericht door Luco » 26 okt 2011, 13:41

smiley schreef:
Luco schreef:en ik heb dagelijks sex :hot: :hot: :hot: :hot:
Zelf doen telt niet luco :tooth:
ow kut :lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol:

JP

Bericht door JP » 26 okt 2011, 13:44

@ Rene; je hoeft je hier echt niet te gaan verantwoorden omdat iemand na wat domme insinuaties loopt te trollen. Als het anders kon had je het vast gedaan.

Het is niet zo dat je je hand loopt op te houden om je hobby te bekostigen.....

GTRene

Bericht door GTRene » 26 okt 2011, 13:46

JP schreef:@ Rene; je hoeft je hier echt niet te gaan verantwoorden omdat iemand na wat domme insinuaties loopt te trollen. Als het anders kon had je het vast gedaan.

Het is niet zo dat je je hand loopt op te houden om je hobby te bekostigen.....
zo is het.

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 26 okt 2011, 13:56

Luco schreef:
smiley schreef:
Luco schreef:en ik heb dagelijks sex :hot: :hot: :hot: :hot:

whahahhaa....kijk als je daar dan weer om kunt lachen dikke prima!

Maar ik weet dat wat je denkt direct zegt/tikt maar denk soms eerst even na.....en idd....ik denk dat Rene graag elke dag om 7uur wil opstaan om naar zn werk te gaan!

Owja....ik krijg ook een uitkering...via het UWV en ja ik ben gedeeltelijk afgekeurd......en ja ik zou ook elke dag om 7uur *(oke 8uur) mn nest uit willen om naar het werk te gaan.....

Michel P

Bericht door Michel P » 26 okt 2011, 13:59

Je liegt Jacco :kikker:

Michel

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 26 okt 2011, 14:04

Michel P schreef:Je liegt Jacco :kikker:

Michel

LOL...idd ik vind het prima zo whahahahahhaha lekker teren op jullie centjes....lovely!

Michel P

Bericht door Michel P » 26 okt 2011, 14:12

:wave:

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 26 okt 2011, 14:15

Michel P schreef::wave:

thnx for sharing! :strong:

Luco

Bericht door Luco » 26 okt 2011, 14:20

duifjes.com schreef:
Luco schreef:
smiley schreef:

whahahhaa....kijk als je daar dan weer om kunt lachen dikke prima!

Maar ik weet dat wat je denkt direct zegt/tikt maar denk soms eerst even na.....en idd....ik denk dat Rene graag elke dag om 7uur wil opstaan om naar zn werk te gaan!

Owja....ik krijg ook een uitkering...via het UWV en ja ik ben gedeeltelijk afgekeurd......en ja ik zou ook elke dag om 7uur *(oke 8uur) mn nest uit willen om naar het werk te gaan.....
Duifje
Natuurlijk snap ik dat wel, maar als je dan dit topic even doorbladert wordt er bij een turk/marrokaan of welke willekeurige buitenlander vanuitgegaan dat ze niet graag werken en zelfs bewust hun handje ophouden.

Bij Rene wordt ervan uitgegaan dat het niet anders kan en dat die graag anders zou willen.
Maar juist Rene staat altijd voorop de linie om over anderen te oordelen.
Juist hij zou beter moeten weten, en dan komt weer, ja ik bedoel alleen de slechte, zeg dat dan ook, want in heel veel posts worden alle buitenlanders over een kam geschoren.(niet alleen door Rene overigens)

RVV

Bericht door RVV » 26 okt 2011, 14:25

Elise schreef:
Ruben schreef:Alles goed Fernando, maar ik denk dat de politie een fout gemaakt heeft. De eerste fout van de bestuurder had niet hoeven te leiden tot de tweede fout. Als politie heb je rekening te houden met het feit dat de dader misschien wel wat minder "toerekeningsvatbaar" is én van de politie mag je verwachten risico situaties goed in te kunnen schatten.
Nou Ruben, dan ben ik erg benieuwd hoe de Politie het dan wel had moeten aanpakken.....
Politie had ze hoe raar het ook klinkt gewoon moeten laten gaan. De kans dat dit fout ging aflopen was 99,99 procent. Dat had de politie ook kunnen inschatten. Een menselijke schild inzetten om een doorgedraaide dolleman te stoppen is op geen enkele manier te verantwoorden. Het resultaat kennen we.

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 26 okt 2011, 14:34

Luco schreef:Natuurlijk snap ik dat wel, maar als je dan dit topic even doorbladert wordt er bij een turk/marrokaan of welke willekeurige buitenlander vanuitgegaan dat ze niet graag werken en zelfs bewust hun handje ophouden.
Niet allemaal, maar zodra de cijfers voor zich beginnen te spreken, mag het wat mij betreft wel benoemd worden.
Dat dat benoemen niet volgens vaste DF regels gaat, en er wat duw en trekwerk ontstaat mag voor lief genomen worden, want daar ontkom je toch niet aan.

Maus335i

Bericht door Maus335i » 26 okt 2011, 14:49

RVV schreef:Politie had ze hoe raar het ook klinkt gewoon moeten laten gaan. De kans dat dit fout ging aflopen was 99,99 procent. Dat had de politie ook kunnen inschatten. Een menselijke schild inzetten om een doorgedraaide dolleman te stoppen is op geen enkele manier te verantwoorden. Het resultaat kennen we.
Op basis van wat is die kans berekend dan? Ik snap dat je het gevoel hebt dat het mis had kunnen lopen, maar die agenten dachten daar anders over. Het is (mijn inziens) niks meer of minder dan een vervelend dodelijk ongeluk. En (dodelijke) ongelukken gebeuren helaas vaker.

En natuurlijk is het makkelijker praten als het niet om een familielid/vriend/kennis van mij gaat, maar om nou de politie als zondebok aan te wijzen vind ik wel wat onzin. Die benzinedief is de schuldige en moet je berechten voor doodslag en achter de tralies stoppen. Volgens mij is dat een prima haalbare kaart voor het OM.

Wouter81
Auto: GR86|California|Hilux/CS35+

Bericht door Wouter81 » 26 okt 2011, 14:52

RVV schreef:
Elise schreef:
Ruben schreef:Alles goed Fernando, maar ik denk dat de politie een fout gemaakt heeft. De eerste fout van de bestuurder had niet hoeven te leiden tot de tweede fout. Als politie heb je rekening te houden met het feit dat de dader misschien wel wat minder "toerekeningsvatbaar" is én van de politie mag je verwachten risico situaties goed in te kunnen schatten.
Nou Ruben, dan ben ik erg benieuwd hoe de Politie het dan wel had moeten aanpakken.....
Politie had ze hoe raar het ook klinkt gewoon moeten laten gaan. De kans dat dit fout ging aflopen was 99,99 procent. Dat had de politie ook kunnen inschatten. Een menselijke schild inzetten om een doorgedraaide dolleman te stoppen is op geen enkele manier te verantwoorden. Het resultaat kennen we.
Vind ik ook.

Ik snap best dat de pliesie vaak het gevoel heeft van "we doen het toch nooit goed" en als ze ze hadden laten gaan was er ook protest geweest maar in dit geval was het echt een minder handige beslissing waarbij het misdrijf niet in verhouding staat tot het risico.

Mensen achtervolgen met hoge snelheden en dan daarvoor een file creëeren. Dat kun je op je klompen navoelen dat dat zeer gevaarlijk is. Je gebruikt onschuldige weggebruikers ongewild als schild. Je zult zelf maar net als laatste aansluiten in zo'n file... ooit in het verleden ook eens in een file een Citroën vol achterin gehad. Gelukkig zonder letsel vanaf gekomen (auto wel TL) maar dat was meer geluk dan wijsheid. Die bestuurder zat niet op te letten. Dan is het risico al groot, laat staan als er een opgefokte dief achter je aan komt rijden met hoge snelheid.

Ooit zelf eens achternagezeten door de politie met vrij hoge snelheid ( :angel: ) en dan zit het hart je in de keel kan ik je vertellen. Stressvolle momenten als 'vluchter' dus dan moet er niet teveel onverwachts gebeuren om een catastrofe te veroorzaken.

Blijft natuurlijk het feit dat je die dief keihard moet bestraffen. Gewoon voor doodslag in de cel gooien... uiteindelijk is hij natuurlijk de ware schuldige.

Luco

Bericht door Luco » 26 okt 2011, 14:54

Maus335i schreef:
RVV schreef:Politie had ze hoe raar het ook klinkt gewoon moeten laten gaan. De kans dat dit fout ging aflopen was 99,99 procent. Dat had de politie ook kunnen inschatten. Een menselijke schild inzetten om een doorgedraaide dolleman te stoppen is op geen enkele manier te verantwoorden. Het resultaat kennen we.
Op basis van wat is die kans berekend dan? Ik snap dat je het gevoel hebt dat het mis had kunnen lopen, maar die agenten dachten daar anders over. Het is (mijn inziens) niks meer of minder dan een vervelend dodelijk ongeluk. En (dodelijke) ongelukken gebeuren helaas vaker.

En natuurlijk is het makkelijker praten als het niet om een familielid/vriend/kennis van mij gaat, maar om nou de politie als zondebok aan te wijzen vind ik wel wat onzin. Die benzinedief is de schuldige en moet je berechten voor doodslag en achter de tralies stoppen. Volgens mij is dat een prima haalbare kaart voor het OM.
Volgens mij kennen we allemaal de idioot in de porsche die bij wegmisbruikers ervan door gaat.
Werd ook file gecreeerd, gebeurd al jaren.
Dan hoor je niemand want het gaat goed.

Nu gaat het een keer fout en is gelijk de politie schuldig, beetje kort door de bocht.
Maar in dit soort situaties kunnen ze het nooit goed doen.
Als ze de dieven hadden laten gaan dan het het weer een stelletje slapjanussen geweest die niks durven.
Laatst gewijzigd door Luco op 26 okt 2011, 14:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Maus335i

Bericht door Maus335i » 26 okt 2011, 14:55

Wat als die file nu "natuurlijk" was ontstaan? Gewoon door de zoveelste weggebruiker die een keer hard op de rem moet omdat ze in de spiegel bezig was om te kijken of het haar nog wel goed zat :mrgreen:

Is dan ook de politie de schuldige, omdat ze nu eenmaal achter een crimineel aan zitten die daardoor zijn snelheid opvoert?

En idd Luco, deze methode wordt al vaker toegepast met een goede afloop. Ik vind het gewoon een triest ongeluk, maar ongelukken gebeuren nou eenmaal en je doet er geen reet aan.

Maus335i

Bericht door Maus335i » 26 okt 2011, 14:58

http://www.autoblog.nl/archive/2011/10/ ... dode-op-a2" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
De 24-jarige Rotterdammer die op de bijrijdersstoel zat van de Ford Focus die achterop een file klapte en daarbij een onschuldige 35-jarige doodde zaterdag vond het gisteren nodig vingertje te wijzen naar de politie op tv.

Gisteravond was de Rotterdammer op tv te zien in het programma Nieuwsuur en deze grote jongen wilde wel even wat opmerkelijke quotes de wereld in slingeren. “Stoppen was voor ons niet meer aan de orde” aldus de jongeman. Fijne quote, nu weten we in ieder geval dat je er net zo in zat als je 47-jarige vader die reed en dat je het dus niet verdient om op vrije voeten te zijn. “Op het moment dat de politie een menselijk schild inzet, nemen ze een enorm risico” wilde hij ook nog aan de camera’s kwijt. Joh, en welke twee idioten waren er überhaupt verantwoordelijk voor het feit dat er politie nodig was? Of slaan we dat stukje voor het gemak even over?

De afgelopen dagen heb ik me behoorlijk geërgerd (en ik was niet de enige) aan de Nederlandse media die op allerlei manieren de handelswijze van de politie in twijfel trekken. Hadden de agenten de heren laten gaan dan waren het klootzakken geweest omdat je in dit land overal mee weg komt. Waren deze jongens verder gevlucht dan was het misschien nog veel ernstiger afgelopen, als ze echt zo in paniek waren als de 24-jarige beweert dan hadden ze echt geen rekening gehouden met hun snelheid, mochten ze in de bebouwde kom terecht gekomen zijn. Iemand die in wil zetten op de gevolgen die dat had kunnen hebben?

In plaats van criminelen te veroordelen gaan de media echter los op de politie. We vergeten even dat de politie in Nederland van de volksvertegenwoordiging in Den Haag geen spikestrips (om maar iets te noemen) mag gebruiken om dit soort verdachten tot stilstand te brengen. Een crimineel van de weg drukken? Mag ook niet, want te gevaarlijk. Schieten op de banden zeg je? Weet je hoeveel papierwerk een agent moet invullen voor een afgevuurde kogel? De politie gebruikte één van de weinige middelen die het heeft in dit soort gevallen. De afloop was dit keer helaas dramatisch.

De politie besloot een file te veroorzaken om twee voortvluchtigen te stoppen en dat had dit keer helaas ernstige gevolgen. Dat is enorm treurig, maar het is een risico dat ontstaat op het moment dat er een achtervolging ontstaat. De achtervolging en alle gevolgen van dien zijn de verantwoordelijkheid van degene die de achtervolging veroorzaakt en van niemand anders.

Dat de bijrijder het nu nodig vindt om met zijn vingertje naar de politie te wijzen terwijl hij weigert om zelfs maar uitleg te geven over zijn beweegredenen om benzine te stelen is misselijkmakend. Dat de advocaat van het stel het nodig vindt om ook nog even te wijzen op het feit dat benzinedieven ook wel aan de hand van camerabeelden bij het tankstation gepakt hadden kunnen worden is helemaal triest. Nooit gehoord van valse nummerplaten zeker.

We mogen hopen dat politieagenten zich niet laten ontmoedigen door de hype die tegen hen in het leven geroepen is, want anders blijft er van pakkansen en daadkracht bij de blauwen niets meer over. En geloof me, daar is niemand bij gebaat. Uitzending hierrr, het fragment begint rond 22:30.
[UPDATE 10:42] Lezer midasracer merkt terecht op dat het hier lijkt te gaan om een vooraf geplande benzinediefstal. De kentekenplaten op de Ford Focus zijn namelijk vals.

Maus335i

Bericht door Maus335i » 26 okt 2011, 15:00

Als je dan toch trouwens iemand anders wil aanwijzen als schuldige, behalve de benzinedief zelf, moet dat Den Haag zijn. Die geeft de politie té weinig middelen om een op de vlucht geslagen crimineel aan te pakken.

Luco

Bericht door Luco » 26 okt 2011, 15:09

Maus335i schreef:http://www.autoblog.nl/archive/2011/10/ ... dode-op-a2" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
De 24-jarige Rotterdammer die op de bijrijdersstoel zat van de Ford Focus die achterop een file klapte en daarbij een onschuldige 35-jarige doodde zaterdag vond het gisteren nodig vingertje te wijzen naar de politie op tv.

Gisteravond was de Rotterdammer op tv te zien in het programma Nieuwsuur en deze grote jongen wilde wel even wat opmerkelijke quotes de wereld in slingeren. “Stoppen was voor ons niet meer aan de orde” aldus de jongeman. Fijne quote, nu weten we in ieder geval dat je er net zo in zat als je 47-jarige vader die reed en dat je het dus niet verdient om op vrije voeten te zijn. “Op het moment dat de politie een menselijk schild inzet, nemen ze een enorm risico” wilde hij ook nog aan de camera’s kwijt. Joh, en welke twee idioten waren er überhaupt verantwoordelijk voor het feit dat er politie nodig was? Of slaan we dat stukje voor het gemak even over?

De afgelopen dagen heb ik me behoorlijk geërgerd (en ik was niet de enige) aan de Nederlandse media die op allerlei manieren de handelswijze van de politie in twijfel trekken. Hadden de agenten de heren laten gaan dan waren het klootzakken geweest omdat je in dit land overal mee weg komt. Waren deze jongens verder gevlucht dan was het misschien nog veel ernstiger afgelopen, als ze echt zo in paniek waren als de 24-jarige beweert dan hadden ze echt geen rekening gehouden met hun snelheid, mochten ze in de bebouwde kom terecht gekomen zijn. Iemand die in wil zetten op de gevolgen die dat had kunnen hebben?

In plaats van criminelen te veroordelen gaan de media echter los op de politie. We vergeten even dat de politie in Nederland van de volksvertegenwoordiging in Den Haag geen spikestrips (om maar iets te noemen) mag gebruiken om dit soort verdachten tot stilstand te brengen. Een crimineel van de weg drukken? Mag ook niet, want te gevaarlijk. Schieten op de banden zeg je? Weet je hoeveel papierwerk een agent moet invullen voor een afgevuurde kogel? De politie gebruikte één van de weinige middelen die het heeft in dit soort gevallen. De afloop was dit keer helaas dramatisch.

De politie besloot een file te veroorzaken om twee voortvluchtigen te stoppen en dat had dit keer helaas ernstige gevolgen. Dat is enorm treurig, maar het is een risico dat ontstaat op het moment dat er een achtervolging ontstaat. De achtervolging en alle gevolgen van dien zijn de verantwoordelijkheid van degene die de achtervolging veroorzaakt en van niemand anders.

Dat de bijrijder het nu nodig vindt om met zijn vingertje naar de politie te wijzen terwijl hij weigert om zelfs maar uitleg te geven over zijn beweegredenen om benzine te stelen is misselijkmakend. Dat de advocaat van het stel het nodig vindt om ook nog even te wijzen op het feit dat benzinedieven ook wel aan de hand van camerabeelden bij het tankstation gepakt hadden kunnen worden is helemaal triest. Nooit gehoord van valse nummerplaten zeker.

We mogen hopen dat politieagenten zich niet laten ontmoedigen door de hype die tegen hen in het leven geroepen is, want anders blijft er van pakkansen en daadkracht bij de blauwen niets meer over. En geloof me, daar is niemand bij gebaat. Uitzending hierrr, het fragment begint rond 22:30.
[UPDATE 10:42] Lezer midasracer merkt terecht op dat het hier lijkt te gaan om een vooraf geplande benzinediefstal. De kentekenplaten op de Ford Focus zijn namelijk vals.
+10000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000
Wat dat betreft is de politie hier heel terughoudend.

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 26 okt 2011, 15:10

Dat het achteraf misschien niet zo handig is van de politie klopt denk ik wel. Toch is het al jaren een prima stoppingsmiddel in binnen en buitenland.

Die twee idioten in die vluchtauto hadden in eerste instantie al niet die benzine moeten jatten en in tweede instantie gewoon moeten stoppen voor de politie.

Zoals al eerder door iemand gezegd, de politie doet het nooit goed. Ik vind dat ze prima gehandeld hebben en de schuld ligt voor de volle 100% bij die criminelen in mijn ogen.

Robertdj

Bericht door Robertdj » 26 okt 2011, 15:14

Helemaal mee eens, als er nu consequenties komen voor de dienstdoende agenten geef je een signaal af aan criminelen. Misdaad loont, als je genoeg mensen in gevaar brengt zal de politie je laten gaan.

GTRene

Bericht door GTRene » 26 okt 2011, 15:14

Luco schreef:[Juist hij zou beter moeten weten, en dan komt weer, ja ik bedoel alleen de slechte, zeg dat dan ook, want in heel veel posts worden alle buitenlanders over een kam geschoren.(niet alleen door Rene overigens)
Luco ik heb je al veel vaker uitgelegd dat als ik bv zeg die kut hollander dan doel ik op die hollander waar het gesprek over gaat!!
als ik zeg van die bv kut marokanen of kut hollanders of kut (vul maar in) dan gaat het over die groep die de ellende veroorzaakt heeft, hoe vaak moet ik jou dat nog uitleggen!! jij verzint in jou hoofd de rest erbij, dat wat ik niet noem of gezegd heb of uit de context is.

Ik ben verre van een racist, een racist is iemand die een ras haat of discrimineert of wat ook!!
als ik wat minder over bepaalde lieden spreek is het over die lieden en die lieden alleen van het gesprek dus niet dat hele land of ras oid dan wordt het duidelijk apart vernoemd, denk eens na!!

en als ik erbij zet (ja alleen de slechte) dan deed ik dat extra weer voor jou!!! voor de rest zal ik me inhouden en reageer verder niet meer over dit onderwerp, ook al zou jij nog weer reageren hierna :wink:

verder over het onderwerp, de rest zoals de persoonlijke dingen, bespreken we persoonlijk met elkaar, hopelijk begrijp je dat, en het liefst onder 4 ogen :wink:

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 26 okt 2011, 15:19

Toch hoop ik dat dit vreselijke ongeluk een trigger wordt, om agenten met meer uit te rusten dan een knop om matrixborden aan te passen.
Spijkermatten, een paar dikke wegdrukvolvo's etc. Uit de opbrengst van de jaarlijkse bekeuringen moet dat goed te bekostigen zijn.

GTRene

Bericht door GTRene » 26 okt 2011, 15:24

hoop dat de agenten er goed onderuit komen in dit "nare" geval...
doen ze wat goed gaat het helaas goed fout, doch kun je de criminelen geen vrijbrief geven door te zeggen, dat doen we niet meer, immers dat kan dan als een vrijbrief werken als, als we maar gek genoeg doen maken we kans te ontsnappen oid.

Plaats reactie