Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
RVV

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door RVV » 25 okt 2011, 14:13

relluhhh......................... Metchu kom er maar in :ongeveer als:

GTRene

Bericht door GTRene » 25 okt 2011, 14:24

:coffee:

Michel P

Bericht door Michel P » 25 okt 2011, 14:35

RVV schreef:relluhhh......................... Metchu kom er maar in :ongeveer als:
Schat Metin niet op dat nivo in, die is niet zo simpel mag ik hopen...........

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 25 okt 2011, 14:37

Afbeelding

GTRene

Bericht door GTRene » 25 okt 2011, 14:46

Turkey :mrgreen: klinkt als...

deze is ook leuk

Afbeelding

RVV

Bericht door RVV » 25 okt 2011, 14:50

Michel P schreef:
RVV schreef:relluhhh......................... Metchu kom er maar in :ongeveer als:
Schat Metin niet op dat nivo in, die is niet zo simpel mag ik hopen...........

Ik doelde eigenlijk meer op dat Metchu een PvdA theedrink oplossing zou aandragen :bag:

PD power

Bericht door PD power » 25 okt 2011, 19:50

Kan me daar ook redelijk pissig over maken, zegt iig voldoende over de intergratie, of beter de non intergratie.....

Als ze gewoon overdag aan het werk zijn, zijn ze savonds wel moe, dan laat je dit soort onzin wel.....

Michel P schreef:Kijk eens aan, middeleeuwen in je achtertuin.......... barbaren..................... dat is volgens Leers vast de multiculturele verrijking............
Turken in Nederland roepen op tot rellen tegen Koerden

dinsdag 25 oktober 2011 09:16

De spanningen tussen Koerden en Turken in Nederland lopen steeds verder op. Turkse jongeren roepen elkaar via internet op om woensdag opnieuw te gaan 'rellen' tegen Koerden.

De politie moest ingrijpen tijdens Turkse demonstratie in Amsterdam De politie moest ingrijpen tijdens Turkse demonstratie in Amsterdam

De Turken doen volgens gratis krant Spits hun oproep via Ping, een chatprogramma van Blackberry.

Rellen
De jongeren willen woensdagmiddag bijeenkomen op het Museumplein in Amsterdam en vervolgens weer gaan rellen tegen Koerden.

Zondag belaagden Turkse jongeren een Koerdisch centrum in Amsterdam, waarbij negen mensen gewond raakten. Volgens de AIVD heeft het centrum banden met de Koerdische terreurorganisatie PKK. De politie is op de hoogte van de berichten en zegt maatregelen te nemen.

Spanningen
Ook in Arnhem hebben zich de afgelopen dagen incidenten voorgedaan die te maken kunnen hebben met oplopende spanningen tussen de twee bevolkingsgroepen.

De politie surveilleert sinds maandag bij een Turkse moskee in de Arnhemse wijk Presikhaaf. Het gebouw werd maandagochtend beklad en ook is een poging tot brandstichting gedaan.

Er loopt een onderzoek, net als naar de doodsbedreigingen die zouden zijn gedaan aan het adres van het Koerdisch Centrum. Ook het gemeentebestuur van Arnhem zegt de ontwikkelingen in de gaten te houden.

Door Robin van der Kloor
Bron Elsevier.

dvh

Bericht door dvh » 25 okt 2011, 19:53

Een ding is zeker. Deze mensen voelen zich geen Nederlander.

GTRene

Bericht door GTRene » 25 okt 2011, 20:15

idd zover moge duidelijk zijn.

Maus335i

Bericht door Maus335i » 25 okt 2011, 20:33

Hoeveel voorbeelden zouden er nog nodig zijn om in te zien dat multicultureel onzin is?

Van het weekend nog eens over na zitten denken. Zat Turken hier die roepen dat ze 'trots zijn om Turk te zijn'. Verhuis dan gewoon terug naar Turkije? Waarom zou je niet trots kunnen zijn op je Nederlanderschap? En waarom moet je je 'Turk zijn' nog eens benadrukken terwijl je in een ander land woont?

Maat van me is inmiddels permanent vertrokken naar Amerika en is vooral trots om Amerikaan te zijn. Zoals het hoort.

Luco

Bericht door Luco » 25 okt 2011, 20:56

Maus335i schreef:Hoeveel voorbeelden zouden er nog nodig zijn om in te zien dat multicultureel onzin is?

Van het weekend nog eens over na zitten denken. Zat Turken hier die roepen dat ze 'trots zijn om Turk te zijn'. Verhuis dan gewoon terug naar Turkije? Waarom zou je niet trots kunnen zijn op je Nederlanderschap? En waarom moet je je 'Turk zijn' nog eens benadrukken terwijl je in een ander land woont?

Maat van me is inmiddels permanent vertrokken naar Amerika en is vooral trots om Amerikaan te zijn. Zoals het hoort.
Dus hij is niet meer trots om Nederlander te zijn?
Lapzwans is het dan :tong:
Je mag best trots zijn op je afkomst.

Maus335i

Bericht door Maus335i » 25 okt 2011, 21:06

Mag prima Luco, maar MOET dat? En wat heeft het voor nut om Amerikanen duidelijk te maken hoe trots hij is en geweldig hij Nederland wel niet vond? Hij plaatst zich daarmee automatisch een stukje buiten de Amerikaanse samenleving, maar gelukkig is hij zich daar zelf ook wel van bewust.

Nee, hij is verkast naar Amerika om Amerikaan te worden. Dat isie nu, dat blijftie en daar is hij trots op ook. Als hij zo zich fantastisch voelde in Nederland, als Nederlander, dan was hij in de eerste instantie al niet gegaan.

Ik heb daar respect voor :)

PD power

Bericht door PD power » 25 okt 2011, 21:26

Iemand, hoeft z'n afkomst niet verlochenen, en als er reden voor is mag je daar zelfs wel trots op zijn, maar ze moeten zich kapot schamen, helaas is dit niet bepaalt de een uitzondering.

Michel P

Bericht door Michel P » 25 okt 2011, 21:35

PD power schreef:Iemand, hoeft z'n afkomst niet verlochenen, en als er reden voor is mag je daar zelfs wel trots op zijn, maar ze moeten zich kapot schamen, helaas is dit niet bepaalt de een uitzondering.
Als de regering al roept wraak, dan weet je wel wat voor een voorbeeld dat is voor de bevolking! Ik keur terrorisme niet goed, maar onderdrukking is natuurlijk ook niet goed te praten, en voor de wraak ff lekker een ander land binnen vallen zegt ook genoeg over de manier van handelen...... velen in NL hebben 24/7 de schotel op het thuisland gericht staan en leven tussen de oren nog in het land van oorsprong, dat geld zelfs voor de 2e en 3e generatie welke zelfs in NL zijn geboren...... Al deze figuren zijn het bewijs dat de multicul mislukt is!

Michel

PD power

Bericht door PD power » 25 okt 2011, 21:48

Precies, en val ons er niet mee lastig, als ze er een zootje van willen maken, laten ze dat dan lekker doen in hun heimat, waar ze zo trots op zijn.......

dvh

Bericht door dvh » 25 okt 2011, 21:56

Nu ben ik absoluut geen fan van Amerika.
Maar ik moet het ze nageven qua cultuur. ( vrijwel.. ) Iedereen die daar woont voelt zich Amerikaan, en is in eerste instantie Amerikaan, ongeacht zijn ( (voor)ouders) afkomst.

Luco

Bericht door Luco » 25 okt 2011, 22:56

Maus335i schreef:Mag prima Luco, maar MOET dat? En wat heeft het voor nut om Amerikanen duidelijk te maken hoe trots hij is en geweldig hij Nederland wel niet vond? Hij plaatst zich daarmee automatisch een stukje buiten de Amerikaanse samenleving, maar gelukkig is hij zich daar zelf ook wel van bewust.

Nee, hij is verkast naar Amerika om Amerikaan te worden. Dat isie nu, dat blijftie en daar is hij trots op ook. Als hij zo zich fantastisch voelde in Nederland, als Nederlander, dan was hij in de eerste instantie al niet gegaan.

Ik heb daar respect voor :)
Natuurlijk MOET dat niet.
Maar het mag wel, er zijn ook genoeg turken die zich wel hebben aangepast en toch nog trots zijn op hun turkse afkomst.

dvh

Bericht door dvh » 25 okt 2011, 23:08

Waarom zou je trots moeten zijn op je afkomst ?
Vind dat altijd zo'n vreemd iets.
Heb je iets moeten presteren om ergens vandaan te komen ?
Je wordt gewoon ergens geboren en thats it.. niks over te zeggen.

En om nou trots te zijn om een land waar je nauwelijks komt of een cultuur / maatschappij waar jijzelf geen bijdrage aan levert.. Wat valt daar trots op te zijn ?

Het mag hoor, uiteraard.
Beetje het 'fan zijn' van je afkomst omdat dat leuker/stoerder/aparter is dan te zeggen dat je fan bent van NL, want dat kan immers iedereen zeggen die rond je heen woont.
Allemaal prima, maar wel een beetje loos , i m h o.....

Luco

Bericht door Luco » 25 okt 2011, 23:29

dvh schreef:Waarom zou je trots moeten zijn op je afkomst ?
Dat is nou net wat hier in Nederland ontbreekt, trots dat je nederlander bent, daarom is het hier allemaal los zand en ikke ikke ikke ikke

GTRene

Bericht door GTRene » 25 okt 2011, 23:57

praat je over de Italiaanse nederlanders? :wink:

PD power

Bericht door PD power » 26 okt 2011, 08:14

Luco schreef:
dvh schreef:Waarom zou je trots moeten zijn op je afkomst ?
Dat is nou net wat hier in Nederland ontbreekt, trots dat je nederlander bent, daarom is het hier allemaal los zand en ikke ikke ikke ikke
Luco, juist de nederlander is heel naief en gevings gezind, alleen we worden iets te vaak bedonderd, door de mooie praatjes, van bevolkings groepen, die totaal wat anders zeggen dan ze doen, sommigen noemen dat cultuur verschil.......

Ohja tijdens voetbal toernooien EK/WK en 30 april, is je nooit iets oranjes opgevallen :mrgreen:

HansD

Bericht door HansD » 26 okt 2011, 08:37

dvh heeft wel een punt. Leuk dat je in een bepaald land geboren bent en dat mag je prima het beste land ter wereld vinden (ondanks gebrek aan vergelijkingsmateriaal) maar een verdienste kun je het niet noemen. Als je in Duitsland was geboren was je waarschijnlijk trots op Duitsland geweest.
Ik vind NL over het algemeen een prima land, lijkt me een van de betere landen ter wereld om te leven, maar dat wil nog niet zeggen dat ik er trots op ben dat ik hier geboren ben. Dat is namelijk geen verdienste van mij maar puur mazzel

@Amerika discussie. Gelukkig hebben NL'ers totaal de behoefte niet om zich als NL'er te profileren in Amerika

http://www.denederlandsevereniging.nl/2 ... noord.html
http://www.dutchinamerica.com/dutch-clu ... ted-states

Niets mis mee maar doe nu niet net alsof het alleen maar hier gebeurt.

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 26 okt 2011, 09:13

Idd...als je als Nederlander in whatever gaat wonen...zoek je ook makkelijk andere NL-ers op..

Maar goed dat hele turken <> koerden verhaal......pfff.....wat een gedoe allemaal shake hands en ga verder.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 26 okt 2011, 09:24

Tja, ik heb dat 'trotse' nooit, ja met voetbal (waar ik wel van houd) ben ik wel vóór ons natuurlijk. :D

Dat 'Trots op Nederland'van Verdonk had ik niks mee.

Zoals de Spanjaarden, Fransen en Engelsen nog meer dan retetrots zijn op hun (kolonien/veroveringen)geschiedenis(die maar ook niet al te vaak even fris is, maar a la) , worden 'wij' al onpasselijk als de voorgaande premier begint over VOC mentaliteit: Verontwaardiging, Jan PetersZ Coen van z'n sokkel, De Coentunnel krijgt bijna een andere naam, we rakelen de slavernij op(prima programma trouwens net afgelopen op de zondagavond) en als het aan bepaalde lieden lag moet IK als kaaskop sorry gaan zeggen tegen mijn Surinaamse/Antilaanse medelander(en ik heb nogal wat in m'n kennisenkring) over wat 'mijn'voorvaderen 3/4/5/6/7 generaties geleden 'hun' voorvaderen hebben aangedaan.

Dit moet je eens gaan doen in Spanje/Frankrijk/Engeland. Ze lachen ja daar vierkant uit man.

Tja dan ebt die 'trots'die toch al sumier was gauw weg bij mij.

Eerst koffie. :coffee:

RVV

Bericht door RVV » 26 okt 2011, 09:28

Opa en oma dood na voetbalruzie

26 okt. 2011, 08:31BARENDRECHT - De opa en oma van jeugdspeler Olav Bakker zijn overleden na een massale vechtpartij na afloop van de voetbalwedstrijd Barendrecht B7 tegen de Rotterdamse club TOGR.
Het oudere stel was op 15 oktober als supporter aanwezig bij de vriendschappelijke wedstrijd van hun kleinzoon, zo meldt De Telegraaf.

Lees de details in De Telegraaf van woensdag.

Plaats reactie