Banden Falken o.a. Hartge Z3 5.0 b.v. de FK-452.

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
GTRene

Banden Falken o.a. Hartge Z3 5.0 b.v. de FK-452.

Bericht door GTRene » 06 mar 2007, 14:27

Heb een vraagje, op mijn Hartge moet ik binnenkort 2 nwe achterbanden opgooien en standaard van Hartge word deze geleverd met 19inch wielen en volgens mij in 9,5J ? nu zit er Pirelli 265/30-19 op maar wil eigenlijk kijken of er wat breders opkan ivm grip als dat maar niet ten koste gaat van de handling...

Wat kan ik maximaal monteren op die Hartge 19 inch achtervelgen 9,5J het mag de rij eigenschappen niet veranderen, wil alleen meer tractie tot 100km/u iemand een idee? kan er b.v 285 serie op? of meer? :roll:
wil namelijk wel mijn velgen behouden.
[IMG:1024:1408]http://img227.imageshack.us/img227/152/ ... gezez8.jpg[/img]
GTRene
Laatst gewijzigd door GTRene op 23 mei 2008, 11:58, 2 keer totaal gewijzigd.

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 06 mar 2007, 19:25

Is lastig. Van alleen bredere banden krijg je an sich niet meer tractie in een rechte lijn.

Wat je wel kan doen is naar een ander type band gaan mogelijk semislick, bijvoorbeeld Pirelli PZero Corsa of Michelin PSC. PSC is de band van de M3 CSL en wat Alpina ook standaard op hun roadsters zet volgens mij. Beiden zijn ook standaard montage voor verschillende typen GT3 geweest.

Alleen zijn die wel wat lastiger in zware regenval en koudere temperaturen (banden zelf moeten normaal even warm worden) plus minder vergevend. Een gewone straatband begint langzaam te schuiven als je over de limiet gaat, een band als PZero Corsa zorgt ervoor dat je auto in 1 keer op zij begint te springen als hij los laat. Maar voor dit gebeurd moet je al een aardig stukje harder rijden als op normale straatbanden. Ander nadeel is dat ze duur zijn en iets harder slijten als normaal.

Het ligt er imho dus nogal aan wat voor banden je nu hebt. Als die Pirelli 7000's er nog op zitten dan valt er ook wel winst te halen met gewoon een betere straatband.

Pieter///M3

Bericht door Pieter///M3 » 06 mar 2007, 19:47

Als je voor meer grip gaat zou ik eerder naar (orgineel) smaller gaan.
Het maakt natuurlijk een flink verschil welk merk band je wil gaan rijden .
Maar als mijn achterbanden op zijn ga ik meteen terug naar 255 ipv de 275 die er nu op liggen.
het smoelt goed , maar bij serieus gas geven blijf je nergens.
Ik bekijk het als volgt : Bij M of bij Hartge in jouw geval, is er heel goed over de band breedte nagedacht .
Als je daarvan afwijkt word het rijgedrag nooit beter denk ik .

Gr. Pieter
Laatst gewijzigd door Pieter///M3 op 07 mar 2007, 07:43, 1 keer totaal gewijzigd.

GTRene

Bericht door GTRene » 06 mar 2007, 20:44

Thanks guys, hm...laat het eerlijk gezegd ook liever origineel qua breedte en misschien als ik teveel tractie zou hebben mijn assen naar de filistijnen zouden kunnen gaan? anyway met gewoon nieuwe banden haal ik ook al wat winst denk ik...maar geen Standaard Pirelli dit keer, inderdaad de standaard banden af fabriek dat soort zit erop...

In zware regenval rijd ik altijd rustig, haat regen en waterplassen(aquaplanning) geef mij maar droog weer en 13+ graden dan is de car meer voorspelbaar...
Ik zal wel eens even een kijkje nemen naar de Pirelli PZero Corza of de Michelin PSC maarja hou wel een beetje van voorspelbaarheid, immers de car is al een monster genoeg, liever wheelspin af en toe dan grip grip en hup weg...rijd normaal gesproken in het Nederlandse weer en monteer nooit winterbanden oid dus een beetje all round band graag, zal dus altijd iets moeten laten liggen of op nat of op droog, alhoewel sommige merken goed zijn.

Ik zal het wel bij de 265/30 laten, maar eens over een ander merk nadenken...heb al wel wat goedkoops gezien waar sommigen erg tevreden over zijn?! denk dat ik die eens ga proberen ;-) zijn niet zo duur maar zien er goed uit en slecht zijn ze zekers niet...als mijn car toch snel wheelspin heeft kan ik net zo goed iets proberen...

Deze van Federal SS-595 265/30 ZR19 89W

http://ssl.delti.com/cgi-bin/reifendire ... o&RunFlat=

GTRene

[IMG:400:507]http://img119.imageshack.us/img119/4744 ... ralic6.jpg[/img]

sven deutschmann

Bericht door sven deutschmann » 07 mar 2007, 02:42

ik had eens federal op een golfje 2 gemonteerd.. bandjes waren snel versleten aan de voorkant en liet nieuwe toyos erop trekken omdat deze meer grip hadden maar toen die federal eraf gehaald werd kwamen gewoon de stukke ruber tegenmoed die in de band opgehoopt waren!gaf geen veilig gevoel toen ik dat zag en wilde dan ook nooit meer een B band erop!

weet helaas niet meer welk type het was maar raadt je in elk geval aan een goede band uit te zoeken zeker aangezien je vermogen

GTRene

Bericht door GTRene » 07 mar 2007, 11:15

Kan zijn, wel vreemd die stukjes rubber, meestal gebeurt dat als je met te zachte of lege banden hebt gereden...

Denk dat deze speciale Federal SS-595 banden wel een stuk beter zijn, maarja nog niet echt veel van bekend op dikke BMW wat die banden dan doen, maar eens even wat dieper in verdiepen :roll:
thanks
GTRene

GTRene

Bericht door GTRene » 07 mar 2007, 12:02

Heb al wat "beters" gevonden, een band die er ook goed uitkomt bij automotorundsport en tiretest helemaal...kleine 100,-euro duurder per 2 dan de federal maar schijnbaar beter en ook bekender de
Falken FK-452 265/30 ZR19 93Y RFD Velgbescherming Ultra High Performance Tyres...
[img:228:334]http://www.onemotoring.com.sg/publish/o ... .Image.gif[/img]
GTRene
Dit zeggen de Duitsers;
Falken 265/30 R19 93 Y ZR
FK-452 RF MFS

Neue Silicamischung für stärkeren Grip bei Nässe und gleichbleibend niedrigem Rollwiderstand. Zweifache Profilmischung für hochpräzises Handling. Endloser Nylonband-Laufstreifen mit gedrehtem Nylon/Aramid-Cordgewebe. Hochsteife, breite Stahlgürtellagen erhöhen die Formstabilität und geben so hervorragenden Grip und Langlebigkeit bei hohen Geschwindigkeiten. Hochgespannte Karkasse und hoher Aufschlag erhöhte Profilsteife für herausragende Stabilität und genaues Handling bei Hochgeschwindigkeiten. Ultraharter Stahlkern. Stahl-Wulstverstärker gibt steifere Seitenwand und erhöht die Reaktionsschnelligkeit.

Tommy

Bericht door Tommy » 07 mar 2007, 15:59

Hoor er erg goede dingen over. Zijn ook erg gunstig geprijsd. Alleen remmen op nat laat ie wat steekjes vallen. Verder goed rubber als ik de verhalen mag geloven.

Zelf ben ik erg tevreden met RE050A van bridgestone. Veilige band met enorme reserves , met name op nat. Een van de allround toppers denk ik. Alleen wel vrij prijzig in de grotere maten.

GTRene

Bericht door GTRene » 07 mar 2007, 17:10

Tommy schreef:Hoor er erg goede dingen over. Zijn ook erg gunstig geprijsd. Alleen remmen op nat laat ie wat steekjes vallen. Verder goed rubber als ik de verhalen mag geloven.

Zelf ben ik erg tevreden met RE050A van bridgestone. Veilige band met enorme reserves , met name op nat. Een van de allround toppers denk ik. Alleen wel vrij prijzig in de grotere maten.
Goede recenties inderdaad over de Bridgestone RE050A maar kan ze niet vinden in mijn maat 265/30-19inch aaaaaaaaaaa :shock:
Strange...
GTRene

Tristan

Bericht door Tristan » 07 mar 2007, 17:18

RE 050A's zijn top. Zowel op droog als in de regen. Band heeft ook een hoge stijfheid.

sven deutschmann

Bericht door sven deutschmann » 08 mar 2007, 00:10

rijdt momenteel op mijn e30 m3 met de falkan 451 reinforced! setje wat ik van iemand die het nog had liggen heb overgenomen(worden niet meer gemaakt)

laatst 10 rondjes op de Ring mee gereden en ben erg onder de indruk van de grip en het lage slijtage gehalte van deze banden.ook op nat vest lekker. beter als de f1 gd3 die ik ook al eens op deze auto heb gehad!en op de Ring heb gereden! de falkan 452 is de opvolger ervan dus zou nog beter moeten zijn..

ik heb ook 330+pktjes erop dus wel richting jou vermogen in vergelijk!

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 08 mar 2007, 11:16

Persoonlijk redd ik altijd op Potenza maar ga nu een setje Yokohame Advan Sport monteren is wereldwijd ook zeer geliefd op BMW! schijnt wel ultieme band te zijn oa standaard op 997, Elise en Bentley GT

GTRene

Bericht door GTRene » 08 mar 2007, 11:58

duifjes.com schreef:Persoonlijk redd ik altijd op Potenza maar ga nu een setje Yokohame Advan Sport monteren is wereldwijd ook zeer geliefd op BMW! schijnt wel ultieme band te zijn oa standaard op 997, Elise en Bentley GT
Kan..maar die komt er slecht uit in de test volgens bandenmarkt kijk maar eens de Falken en de Yoko...de Falken scoort dan dubbel zo goed?
Terwijl de Yoko ook nog eens bijna 100,-euro duurder is..?

http://ssl.delti.com/cgi-bin/reifensuch ... C800276441

De Potenza kan ik niet krijgen waarschijnlijk in mijn maat...strange
GTRene

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 08 mar 2007, 12:10

Vreemd idd. Nankang komt met 2.2 punten er ook heel goed uit, tsja en toch zou ik er niet voor gaan!

Waarom heeft Porsche af fabriek de 997 met Advan Sport en geen nankang?

Mathieu

Bericht door Mathieu » 08 mar 2007, 12:10

Kumho Ecsta, EUR 204,-

Een goede alroundband.
Laatst gewijzigd door Mathieu op 08 mar 2007, 13:23, 1 keer totaal gewijzigd.

Mari Oh Oh!

Bericht door Mari Oh Oh! » 08 mar 2007, 12:26

duifjes.com schreef:Waarom heeft Porsche af fabriek de 997 met Advan Sport en geen nankang?
Tja, waarom worden er in NL Conti's onder VAG's gedrukt?

:)

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 08 mar 2007, 13:07

Mari idd. je hebt gelijk....

GTRene

Bericht door GTRene » 08 mar 2007, 13:28

Inderdaad de bandenhandel is een vreemde wereld, soms een kwestie van gunnen en goede prijsafspraken, en zo worden banden af fabriek onder auto's gedrukt...vaak kan dat veel beter, maarja als ze een contract hebben of geld kunnen besparen...
Voorlopig hou ik het dan even bij de nwe Falken, op papier en volgens de test klinkt het goed...mijn banden zijn bijna glad dus met een paar weken is het wel gedaan denk ik, maar wilde eerst nog eens een beetje spelen en dat kan mooi met deöude banden :wink: niet dat ik ga scheuren en de boel afbreken, maar b.v. eens kijken op een grote parkeerplaats en een donut draaien en even sliden om te zien hoe die reageert...
Nu nog een vlakke grote plaats vinden met glad asfalt en uit de buurt van woningen anders bellen ze meteen de politie...tja tis niet meer als uit vervlogen tijden...
GTRene

Tristan

Bericht door Tristan » 08 mar 2007, 15:27

duifjes.com schreef:Vreemd idd. Nankang komt met 2.2 punten er ook heel goed uit, tsja en toch zou ik er niet voor gaan!

Nangkang's zijn waardeloos op nat. Zijn wel redelijk slijtvast.

Damir Vukovic

Bericht door Damir Vukovic » 08 mar 2007, 16:30

Tristan schreef:
duifjes.com schreef:Vreemd idd. Nankang komt met 2.2 punten er ook heel goed uit, tsja en toch zou ik er niet voor gaan!

Nangkang's zijn waardeloos op nat. Zijn wel redelijk slijtvast.
Amen..levensgevaarlijk.

Porsche heeft trouwens een redelijk rigoreuze test-procedure die vereist dat bandenfabrikanten al in een vroeg stadium meedenken met de ontwikkeling van een nieuwe Porsche en veel dure tests doen. Dat zal niet ieder merk kunnen/willen.

Joop

Bericht door Joop » 13 mar 2007, 19:53

Ik zou voor de Michelin Pilot Sport 2 gaan, misschien niet de goedkoopste maar in mijn ogen wel de beste en (gewoon) verkrijgbaar mits er geen backorder op rust. Moest op mijn achterbanden (245/40/17) 10 weken wachten :x , maar wel verser dan vers. :lol:

Helft van alle Porsches komen op deze banden de fabriek uitrollen, en zelfs de Veyron staat op dit rubber.

Tristan

Bericht door Tristan » 13 mar 2007, 19:59

Persoonlijk vind ik de RE 050A's beter dan de PS2's, en het verschil zit vooral op het nat.

GTRene

Bericht door GTRene » 13 mar 2007, 20:06

Michellins vind ik sowieso goede banden...maar ook prijzig die sport banden...daarom ga ik straks eens kijken hoe die Falken het eraf brengt volgens de testen erg goed....maarja zie wel, de prijs is goed voor de kwaliteit.

Erik K.

Bericht door Erik K. » 13 mar 2007, 20:07

Joop schreef:Ik zou voor de Michelin Pilot Sport 2 gaan, misschien niet de goedkoopste maar in mijn ogen wel de beste en (gewoon) verkrijgbaar mits er geen backorder op rust. Moest op mijn achterbanden (245/40/17) 10 weken wachten :x , maar wel verser dan vers. :lol:

Helft van alle Porsches komen op deze banden de fabriek uitrollen, en zelfs de Veyron staat op dit rubber.
10 weken!! Das wel erg lang.
Heb er laatst 3 dagen op moeten wachten ;)

Joop

Bericht door Joop » 13 mar 2007, 20:16

ErikKramer schreef:
Joop schreef:Ik zou voor de Michelin Pilot Sport 2 gaan, misschien niet de goedkoopste maar in mijn ogen wel de beste en (gewoon) verkrijgbaar mits er geen backorder op rust. Moest op mijn achterbanden (245/40/17) 10 weken wachten :x , maar wel verser dan vers. :lol:

10 weken!! Das wel erg lang.
Heb er laatst 3 dagen op moeten wachten ;)
Ze waren er helemaal doorheen bij Michelin, 245/40/17 schijnt toch een zeer moeilijke maat te zijn (alleen BMW 3-serie en Mercedes C-klasse gebruikt deze maat op de snellere modellen met 17").
Moet je nagaan dat ze me eerst nog wilden afschepen met de oude Pilot Sports terwijl ik voor al de PS2's onder had laten leggen, deze had ik binnen 2 dagen.
Laatst gewijzigd door Joop op 13 mar 2007, 20:22, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie