Ik rij al een tijdje rond met een probleem. Ik heb ergens in mijn brandstof systeem iets niet goed zitten waardoor mijn brandstoftank continue vacuum gezogen word als de motor loopt.
Als ik de auto half vol getankt heb en deze stationair op een brug laat draaien en dan onder de auto kijk, dan zie ik de kunstof tank(s) helemaal vacuum getrokken worden. Dit heeft merkbaar invloed op de performance. Met een bijna lege tank reageerd hij veel beter op het gas. En met een helemaal volle tank valt niet te rijden, de motor loopt zeer onregelmatig. Tegenwoordig los ik het probleem op door nooit meer dan een halve tank te vullen.
Ik weet dat de ontluchting niet via de tankdop loopt. Maar kan eigenlijk weinig dingen vinden op internet hoe de ontluchting dan wel verloopt.
Ik heb al diverse benzine leidingen vervangen, het filter en nog wat andere dingen geprobeerd. Mijn broer is monteur bij Aston Martin/Jaguar en hij regelt normaal gesproken al het onderhoud aan mijn auto. Hij heeft een aantal vrienden die bij BMW werken en die kunnen hem niet zo vertellen wat het kan zijn. Hij zelf kan het probleem ook niet vinden.
Ik voel er weinig voor om hem naar de dealer te brengen waar ze vervolgens uren spenderen en niets kunnen vinden of mij vertellen dat alle onderdelen vervangen moeten worden. Dus wie weet dat een van jullie een idee heeft waar het aan kan liggen?
Jochem